Problem z chlodnica

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Problem z chlodnica

Post autor: Cybm » ndz paź 01, 2006 6:06 pm

Witam!!
Ubywa mi wody w chlodnicy,ale tylko po jezdzie. Nigdzie nie cieknie bo nic nie widac.Jak auto stoi to poziom plynu jest ok. Ale po przejechaniu 200 km trzeba dolac z 200 ml? Co to moze byc? Gdzie ta woda znika?Czy to moze normalne i stwarzam sobie problemy z nudow :D

Awatar użytkownika
Żona GRUZINA
Posty: 742
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 1:28 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Żona GRUZINA » ndz paź 01, 2006 6:10 pm

A co mówi wskaźnik temperatury??
"niedaleko pada z woza... baba w woza konie w smiech"

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Problem z chlodnica

Post autor: Adam.Ż » ndz paź 01, 2006 6:15 pm

Cybm pisze:Witam!!
Ubywa mi wody w chlodnicy,ale tylko po jezdzie. Nigdzie nie cieknie bo nic nie widac.Jak auto stoi to poziom plynu jest ok. Ale po przejechaniu 200 km trzeba dolac z 200 ml? Co to moze byc? Gdzie ta woda znika?Czy to moze normalne i stwarzam sobie problemy z nudow :D
Nie widać bo może odparowuje.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » ndz paź 01, 2006 6:17 pm

Wskaźnik temperatury dochodzi do połowy. Jak jade na trasie tak do 90km/h to jest ok. Przy wiekszych predkosciach idzie delikatnie wyzej tak ze zakrywa te dwie fale :) ale jak zwolnie to znow spada i "fale" sie odkrywaja. A jesli chodzi o autko to SJ413 na gazniku i instalacja LPG.

Awatar użytkownika
Żona GRUZINA
Posty: 742
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 1:28 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Żona GRUZINA » ndz paź 01, 2006 6:22 pm

Cybm pisze:Wskaźnik temperatury dochodzi do połowy. Jak jade na trasie tak do 90km/h to jest ok. Przy wiekszych predkosciach idzie delikatnie wyzej tak ze zakrywa te dwie fale :) ale jak zwolnie to znow spada i "fale" sie odkrywaja. A jesli chodzi o autko to SJ413 na gazniku i instalacja LPG.
A wisko działa jak należy?
"niedaleko pada z woza... baba w woza konie w smiech"

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » ndz paź 01, 2006 6:32 pm

Żona GRUZINA pisze:
A wisko działa jak należy?
A jak mam sprawdzic czy wisko dziala jak nalezy?Jak powinno dzialac? I jaki to ma zwiazek z ubywaniem wody?Czy taka temp na wskazniku jak pisalem jest normalna?

Awatar użytkownika
Żona GRUZINA
Posty: 742
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 1:28 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Żona GRUZINA » ndz paź 01, 2006 6:40 pm

Cybm pisze:
Żona GRUZINA pisze:
A wisko działa jak należy?
A jak mam sprawdzic czy wisko dziala jak nalezy?Jak powinno dzialac? I jaki to ma zwiazek z ubywaniem wody?Czy taka temp na wskazniku jak pisalem jest normalna?
Wisko po nagrzaniu silnika powinno sie kręcić z taka prędkością jak silnik.Jesli mozesz zatrzymać witrak przy pracujacym silniku tzn., że cos jest nie tak (tylko nie próbuj tego robić ręką :roll: ) Nie ma to bezpośredniego znaczenia przy ubywaniu wody ale jeśli wisko jest padniete to temperatura bedzie wzrastać .
"niedaleko pada z woza... baba w woza konie w smiech"

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » ndz paź 01, 2006 7:25 pm

jaka oczytana 8)
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
Żona GRUZINA
Posty: 742
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 1:28 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Żona GRUZINA » ndz paź 01, 2006 7:39 pm

suzus pisze:jaka oczytana 8)

"rybeńko"....doświadczona... a oczytany to jest tu taki jeden teoretyk... :)23
"niedaleko pada z woza... baba w woza konie w smiech"

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » ndz paź 01, 2006 7:41 pm

nawet wiem kto :lol:
gg 6157522

Gruzin
Posty: 1734
Rejestracja: czw cze 16, 2005 7:09 pm
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Gruzin » ndz paź 01, 2006 7:44 pm

mam dylemat - myślę o dwóch - którego macie na myśli :)21
Obrazek

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » ndz paź 01, 2006 7:51 pm

A wracajac do tematu :D Co z ta znikajaca woda? I czy temp to norma czy powinna byc nizsza i nie wzrastac przy szybszej jezdzie po czarnym?

Gruzin
Posty: 1734
Rejestracja: czw cze 16, 2005 7:09 pm
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Gruzin » ndz paź 01, 2006 7:56 pm

Ze nikającą wodą to nie wiem posprawdzać trzeba
temperatura nie powinna wzrastać na czarnym, chyba, że w dużym korku w lecie stoisz - to ewentualnie
Obrazek

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » ndz paź 01, 2006 8:01 pm

Żona GRUZINA pisze:
suzus pisze:jaka oczytana 8)

"rybeńko"....doświadczona... a oczytany to jest tu taki jeden teoretyk... :)23
ale Ci pojechala, Jacek nie daj sie :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » ndz paź 01, 2006 8:03 pm

Cybm pisze:A wracajac do tematu :D Co z ta znikajaca woda? I czy temp to norma czy powinna byc nizsza i nie wzrastac przy szybszej jezdzie po czarnym?
to wyglada tak: temperatura powinna utrzymywac sie na w miare stalym poziomie (po to jest termostat). jesli sie zmienia jak u Ciebie to swiadczyc moze o zasyfionej chlodnicy. Co do ubywajacej wody to gdzie sprawdzasz jej poziom?
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » ndz paź 01, 2006 8:09 pm

poziom sprawdzam po odkreceniu tego korka na chlodnicy? A gdzie indziej mam sprawdzac? A zasyfiona jest napewno bo stara juz :D

tom108
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 9:52 pm
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: tom108 » ndz paź 01, 2006 8:10 pm

Sprawdz jaki jest olej, zobacz na wlew oleju czy przypadkiem nie ma troszku bialego osadu. Byc moze poszla uszczelka pod glowica. Tak sobie mysle.

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » ndz paź 01, 2006 8:11 pm

Cybm pisze:poziom sprawdzam po odkreceniu tego korka na chlodnicy? A gdzie indziej mam sprawdzac? A zasyfiona jest napewno bo stara juz :D
a zbiorniczka wyrownawczego nie masz? musisz rozebrac i wyczyscic chlodnice. postaraj sie zanabyc zbiorniczek wyrownawczy to tez moze pomoc.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz paź 01, 2006 8:11 pm

Żona GRUZINA pisze:
Cybm pisze:Wskaźnik temperatury dochodzi do połowy. Jak jade na trasie tak do 90km/h to jest ok. Przy wiekszych predkosciach idzie delikatnie wyzej tak ze zakrywa te dwie fale :) ale jak zwolnie to znow spada i "fale" sie odkrywaja. A jesli chodzi o autko to SJ413 na gazniku i instalacja LPG.
A wisko działa jak należy?
rybeńko a co ma piernik do wiatraka :)21

skoro temperature ma w normie a tylko gubi wode to trzeba jej poszukać.
może cieknie nagrzewnica, może wali lekko wodą w wydech co raczej było by widać, może do oleju. możliwości jesd dużo no chyba że kolega tak zdrowo upala że tyle mu odparowuje.

to gdzie sprawdzasz ten poziom wody. :roll:

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » ndz paź 01, 2006 8:14 pm

Cybm pisze:Wskaźnik temperatury dochodzi do połowy. Jak jade na trasie tak do 90km/h to jest ok. Przy wiekszych predkosciach idzie delikatnie wyzej tak ze zakrywa te dwie fale :) ale jak zwolnie to znow spada i "fale" sie odkrywaja. A jesli chodzi o autko to SJ413 na gazniku i instalacja LPG.
Moim zdaniem to albo masz pompe do wymiany, albo visko. Z tego co piszesz to raczej pompe. Sprawdz po paru minutach przytrzymania silnika na wysokich obrotach czy aby na pewno nigdzie ne kapie.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Żona GRUZINA
Posty: 742
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 1:28 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Żona GRUZINA » ndz paź 01, 2006 8:15 pm

piotr_z pisze: wyczyscic chlodnice.
brzeszczotem :)21
"niedaleko pada z woza... baba w woza konie w smiech"

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » ndz paź 01, 2006 8:16 pm

Zbiorniczek wyrownawczy jest. Ale ja zawsze patrzylem na poziom po odkreceniu korka i tam dolewalem...a mam dolewac do zbiorniczka wyrownawczego i wtedy tam kontrolowac....o sory ale ze mnie lamer :D

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » ndz paź 01, 2006 8:28 pm

Nigdy nie okrecaj korka od chlodnicy i zawsze sprawdzaj poziom w zbiorniczku wyruwnaczym przy tej samej temperaturze.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » ndz paź 01, 2006 8:35 pm

Biga pisze:Nigdy nie okrecaj korka od chlodnicy i zawsze sprawdzaj poziom w zbiorniczku wyruwnaczym przy tej samej temperaturze.
Dlaczego nigdy nie odkrecaj? Ja nigdy nie odkrecalem jak auto bylo na chodzie. Ale jak postoi kilka godzin i ostygnie to odkrecalem i tam sprawdzalem poziom. To wode tez mam wlewac w zbiorniczek wyrownawczy??

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » ndz paź 01, 2006 8:39 pm

Cybm pisze:
Biga pisze:Nigdy nie okrecaj korka od chlodnicy i zawsze sprawdzaj poziom w zbiorniczku wyruwnaczym przy tej samej temperaturze.
Dlaczego nigdy nie odkrecaj? Ja nigdy nie odkrecalem jak auto bylo na chodzie. Ale jak postoi kilka godzin i ostygnie to odkrecalem i tam sprawdzalem poziom. To wode tez mam wlewac w zbiorniczek wyrownawczy??
Oczywiscie, ze tak.

Okrecac mozesz, tak tylko napisalem. Ale nie ma takiej potrzeby gdy w zbiorniczku jest jeszcze plyn.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość