Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:04 pm
Witam. Po wymianie tylnich okładzin ciernych przestał działać hamulec. Wylazl cylinderek przy robocie więc go odpowietrzyłem pare razy dalej nie było efektu... Pedał szedł do spodu bez oporu. Wymieniłem reperaturke i dalej nic nie pomogło, pedał idzie w podłoge bez oporu

Czy ktoś sie z czymś takim już spotkał....

??
Pozdrawiam.
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » ndz paź 01, 2006 8:10 pm
Nie wiem jak, w 413 ale w 410 są jeszcze samo regulatory, które zazwyczaj nie działają
A może kupiłeś za małe okładziny
btw bębny to syf

ja też już straciłem hamulce na tyle... okładziny kończą się szybciej niż je wymieniam

-
tom108
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: pt wrz 02, 2005 9:52 pm
- Lokalizacja: Małopolska
Post
autor: tom108 » ndz paź 01, 2006 8:18 pm
A moze plynu gdzies ubywa?
-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:24 pm
Zaraz po założeniu okladzin juz nie bylo hamulca... a rozmiar chyba dobry jest , bo jak prubowałem po załorzenu to tył hamował... a przód ani troche..

Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:25 pm
tom108 pisze:A moze plynu gdzies ubywa?
nigdzie niema zdnych wycieków
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:25 pm
to w suzukach byly bebny z tylu?
cos podpupcyles przy zakladaniu albo odpowietrzaniu...
nie ma sily zeby dzialalo i przetalo naraz-
moze masz beben tak wytarty ze nawet klocki nowe nie chce juz jego siegac i hamowac

-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:29 pm
Marcin pisze:to w suzukach byly bebny z tylu?
cos podpupcyles przy zakladaniu albo odpowietrzaniu...
nie ma sily zeby dzialalo i przetalo naraz-
moze masz beben tak wytarty ze nawet klocki nowe nie chce juz jego siegac i hamowac

wszystko sprawdzone bylo dwa razy... bemben jest git..
Po wymianie tyło przestało wszystko działać..

Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:33 pm
pedal wpada w podloge czy czuc powietrze(sprezynuje) podczas wciskania?
-
bernardo

- Posty: 611
- Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
- Lokalizacja: Śląsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bernardo » ndz paź 01, 2006 8:36 pm
ja tez nie mam tylu
czeka mnie ta robotka
ciekaw jestem odpowiedzi / podpowiedzi
MUTSY
-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:38 pm
Marcin pisze:pedal wpada w podloge czy czuc powietrze(sprezynuje) podczas wciskania?
Jak sie go podpompuje to czuć ze popa stwarza cisnienie ale po chwili czuć jak pedał idzie w podłoge (jak by cos przepuszczało) , pomimo wcześniejszego odpowietrzania...

Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:41 pm
moze debilnie zapytam, ale poziom plynu masz?
-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:44 pm
Marcin pisze:moze debilnie zapytam, ale poziom plynu masz?
faktycznie debilne pytanie... plyn jest uzupełniany na bierząco..

Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » ndz paź 01, 2006 8:44 pm
bernardo pisze:ja tez nie mam tylu
czeka mnie ta robotka
ciekaw jestem odpowiedzi / podpowiedzi
zrób tarczówki

-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » ndz paź 01, 2006 8:46 pm
Kostek4x4 pisze:Marcin pisze:pedal wpada w podloge czy czuc powietrze(sprezynuje) podczas wciskania?
Jak sie go podpompuje to czuć ze popa stwarza cisnienie ale po chwili czuć jak pedał idzie w podłoge (jak by cos przepuszczało) , pomimo wcześniejszego odpowietrzania...

pewnie przegoniłeś nowym płynem zasyfiały układ i gumki na tłoczku pompy zdechły
zakładam, że układ szczelny, prawidłowo odpowietrzony, zalany płynem i wyregulowany.
innych możliwości nie widze
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » ndz paź 01, 2006 8:48 pm
może inne debilne pytanie
już nie pamiętam jak były poukładane sprężyny na szczękach ale jak założyłeś te mocniejsze na góre to za mocno odciągają szczęke od bębna,
możliwe że nie możesz odpowiedzieć z tego powodu.
ale to tylko taka dywagacja bo nie pamiętam już bębnów w sj.
-
bernardo

- Posty: 611
- Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
- Lokalizacja: Śląsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bernardo » ndz paź 01, 2006 8:49 pm
leszek pisze:bernardo pisze:ja tez nie mam tylu
czeka mnie ta robotka
ciekaw jestem odpowiedzi / podpowiedzi
zrób tarczówki

gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam
dzieki za przypomnienie

MUTSY
-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:49 pm
wymieniłem reperaturke, zalalem nowy płyn, odpowietrzyle pare razy ... i dalej żadnego efektu..

Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:51 pm
jakkolwiek nie czytam tego tematu to wydaje mi sie, iz te regulatory(czy rozpieraki) szczek podupcyl-na max skrecil i cisnienie idzie tylko w tyl i w tym wyppadku szczeki maja daleko do bebna...
z tymi gumkami to niekoniecznie jest tak jak z olejami czyli uczelnieniami w silniku. stare uklady sa pod plyny dot3 zazwyczaj, ale wiekszosc plynow dot4 jest kompatybilna z dot3...
a jak odpowietrzales?
mowiles ze tloczek z cyliderka Ci wypadl? dobrze go wlozykles?
przede wszystkm szukaj najpierw w miejscach gdzie cos ruszales...
-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:52 pm
leszek pisze:może inne debilne pytanie
już nie pamiętam jak były poukładane sprężyny na szczękach ale jak założyłeś te mocniejsze na góre to za mocno odciągają szczęke od bębna,
możliwe że nie możesz odpowiedzieć z tego powodu.
ale to tylko taka dywagacja bo nie pamiętam już bębnów w sj.
Sprężyn inaczej jak były sie nieda poukładać..
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:52 pm
bernardo pisze:
gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam
dzieki za przypomnienie

jak bedziesz oblukac to moge jakies fotki zrobic przy okazji..
problem tarczowek z tylu jest powazny-hamuja lepiej niz tyl...szukam innego korektera aby to wyrownac...
innymi slowy hamuja o duzo zaduzo skutecznie

-
bernardo

- Posty: 611
- Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
- Lokalizacja: Śląsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bernardo » ndz paź 01, 2006 8:54 pm
Marcin pisze:bernardo pisze:
gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam
dzieki za przypomnienie

jak bedziesz oblukac to moge jakies fotki zrobic przy okazji..
problem tarczowek z tylu jest powazny-hamuja lepiej niz tyl...szukam innego korektera aby to wyrownac...
innymi slowy hamuja o duzo zaduzo skutecznie

tak sie zastanawialem
dlaczego japonce zostawili bebny z tylu?
moze nie warto poprawiac?
MUTSY
-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:56 pm
Marcin pisze:jakkolwiek nie czytam tego tematu to wydaje mi sie, iz te regulatory(czy rozpieraki) szczek podupcyl-na max skrecil i cisnienie idzie tylko w tyl i w tym wyppadku szczeki maja daleko do bebna...
z tymi gumkami to niekoniecznie jest tak jak z olejami czyli uczelnieniami w silniku. stare uklady sa pod plyny dot3 zazwyczaj, ale wiekszosc plynow dot4 jest kompatybilna z dot3...
a jak odpowietrzales?
mowiles ze tloczek z cyliderka Ci wypadl? dobrze go wlozykles?
przede wszystkm szukaj najpierw w miejscach gdzie cos ruszales...
Odpowietrzałem od naj dalszego, od tyłu do przyodu..
a tloczek tylko troche wylazł i złapał powietrze...
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:56 pm
bebny sa beznajdzijne bo sie kiepsko z syfu oczyszczaja-za to ich nie lubie.
gorzej oddaja cieplo, ale to prolbem drugorzednych w naszych "szybkich" samochodach.
mam teraz tarcze z tylu i naprawde jestem zadowolony-prtaktycznie bezobslugowe..
bedziesz motac na komplecie suzuki?
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » ndz paź 01, 2006 8:56 pm
Marcin pisze:bernardo pisze:
gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam
dzieki za przypomnienie

jak bedziesz oblukac to moge jakies fotki zrobic przy okazji..
problem tarczowek z tylu jest powazny-hamuja lepiej niz tyl...szukam innego korektera aby to wyrownac...
innymi slowy hamuja o duzo zaduzo skutecznie

Ja przy orginalnym korektorze nie mam takiego problemu. Może problem tkwi w średnicy tłoczka. albo w padniętym korektorze.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 9:00 pm
Kostek4x4 pisze:Marcin pisze:jakkolwiek nie czytam tego tematu to wydaje mi sie, iz te regulatory(czy rozpieraki) szczek podupcyl-na max skrecil i cisnienie idzie tylko w tyl i w tym wyppadku szczeki maja daleko do bebna...
z tymi gumkami to niekoniecznie jest tak jak z olejami czyli uczelnieniami w silniku. stare uklady sa pod plyny dot3 zazwyczaj, ale wiekszosc plynow dot4 jest kompatybilna z dot3...
a jak odpowietrzales?
mowiles ze tloczek z cyliderka Ci wypadl? dobrze go wlozykles?
przede wszystkm szukaj najpierw w miejscach gdzie cos ruszales...
Odpowietrzałem od naj dalszego, od tyłu do przyodu..
a tloczek tylko troche wylazł i złapał powietrze...
czyli tloczek, ktroy wsadzales chodzi normalnie? moze sie zaklinowal..
nie ma cudow..
moze byc tez teoria, ze powietrze zlapane nie chce ujsc w wyzszy punkt pod odpowietrznik, pocekaj do jutra i jeszcze raz sprobuj odpowietrrzac...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości