Hamulce, a raczej ich brak.... w samuraiu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Kostek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Hamulce, a raczej ich brak.... w samuraiu

Post autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:04 pm

Witam. Po wymianie tylnich okładzin ciernych przestał działać hamulec. Wylazl cylinderek przy robocie więc go odpowietrzyłem pare razy dalej nie było efektu... Pedał szedł do spodu bez oporu. Wymieniłem reperaturke i dalej nic nie pomogło, pedał idzie w podłoge bez oporu :( Czy ktoś sie z czymś takim już spotkał.... ????
Pozdrawiam.
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » ndz paź 01, 2006 8:10 pm

Nie wiem jak, w 413 ale w 410 są jeszcze samo regulatory, które zazwyczaj nie działają :D

A może kupiłeś za małe okładziny

btw bębny to syf :( ja też już straciłem hamulce na tyle... okładziny kończą się szybciej niż je wymieniam :D
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

tom108
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 9:52 pm
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: tom108 » ndz paź 01, 2006 8:18 pm

A moze plynu gdzies ubywa?

Awatar użytkownika
Kostek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:24 pm

Zaraz po założeniu okladzin juz nie bylo hamulca... a rozmiar chyba dobry jest , bo jak prubowałem po załorzenu to tył hamował... a przód ani troche.. :(
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21

Awatar użytkownika
Kostek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:25 pm

tom108 pisze:A moze plynu gdzies ubywa?
nigdzie niema zdnych wycieków
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:25 pm

to w suzukach byly bebny z tylu? :)21 :o

cos podpupcyles przy zakladaniu albo odpowietrzaniu...
nie ma sily zeby dzialalo i przetalo naraz-
moze masz beben tak wytarty ze nawet klocki nowe nie chce juz jego siegac i hamowac :)21 :wink:

Awatar użytkownika
Kostek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:29 pm

Marcin pisze:to w suzukach byly bebny z tylu? :)21 :o

cos podpupcyles przy zakladaniu albo odpowietrzaniu...
nie ma sily zeby dzialalo i przetalo naraz-
moze masz beben tak wytarty ze nawet klocki nowe nie chce juz jego siegac i hamowac :)21 :wink:
wszystko sprawdzone bylo dwa razy... bemben jest git..
Po wymianie tyło przestało wszystko działać.. :(
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:33 pm

pedal wpada w podloge czy czuc powietrze(sprezynuje) podczas wciskania?

Awatar użytkownika
bernardo
Posty: 611
Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: bernardo » ndz paź 01, 2006 8:36 pm

ja tez nie mam tylu
czeka mnie ta robotka

ciekaw jestem odpowiedzi / podpowiedzi
MUTSY

Awatar użytkownika
Kostek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:38 pm

Marcin pisze:pedal wpada w podloge czy czuc powietrze(sprezynuje) podczas wciskania?
Jak sie go podpompuje to czuć ze popa stwarza cisnienie ale po chwili czuć jak pedał idzie w podłoge (jak by cos przepuszczało) , pomimo wcześniejszego odpowietrzania... :o
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:41 pm

moze debilnie zapytam, ale poziom plynu masz?

Awatar użytkownika
Kostek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:44 pm

Marcin pisze:moze debilnie zapytam, ale poziom plynu masz?
faktycznie debilne pytanie... plyn jest uzupełniany na bierząco.. :)
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz paź 01, 2006 8:44 pm

bernardo pisze:ja tez nie mam tylu
czeka mnie ta robotka

ciekaw jestem odpowiedzi / podpowiedzi
zrób tarczówki :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz paź 01, 2006 8:46 pm

Kostek4x4 pisze:
Marcin pisze:pedal wpada w podloge czy czuc powietrze(sprezynuje) podczas wciskania?
Jak sie go podpompuje to czuć ze popa stwarza cisnienie ale po chwili czuć jak pedał idzie w podłoge (jak by cos przepuszczało) , pomimo wcześniejszego odpowietrzania... :o
pewnie przegoniłeś nowym płynem zasyfiały układ i gumki na tłoczku pompy zdechły

zakładam, że układ szczelny, prawidłowo odpowietrzony, zalany płynem i wyregulowany.
innych możliwości nie widze

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz paź 01, 2006 8:48 pm

może inne debilne pytanie :roll:

już nie pamiętam jak były poukładane sprężyny na szczękach ale jak założyłeś te mocniejsze na góre to za mocno odciągają szczęke od bębna,
możliwe że nie możesz odpowiedzieć z tego powodu.
ale to tylko taka dywagacja bo nie pamiętam już bębnów w sj.

Awatar użytkownika
bernardo
Posty: 611
Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: bernardo » ndz paź 01, 2006 8:49 pm

leszek pisze:
bernardo pisze:ja tez nie mam tylu
czeka mnie ta robotka

ciekaw jestem odpowiedzi / podpowiedzi
zrób tarczówki :)21
gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam

dzieki za przypomnienie

:)2
MUTSY

Awatar użytkownika
Kostek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:49 pm

wymieniłem reperaturke, zalalem nowy płyn, odpowietrzyle pare razy ... i dalej żadnego efektu.. :(
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:51 pm

jakkolwiek nie czytam tego tematu to wydaje mi sie, iz te regulatory(czy rozpieraki) szczek podupcyl-na max skrecil i cisnienie idzie tylko w tyl i w tym wyppadku szczeki maja daleko do bebna...

z tymi gumkami to niekoniecznie jest tak jak z olejami czyli uczelnieniami w silniku. stare uklady sa pod plyny dot3 zazwyczaj, ale wiekszosc plynow dot4 jest kompatybilna z dot3...


a jak odpowietrzales?

mowiles ze tloczek z cyliderka Ci wypadl? dobrze go wlozykles?

przede wszystkm szukaj najpierw w miejscach gdzie cos ruszales...

Awatar użytkownika
Kostek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:52 pm

leszek pisze:może inne debilne pytanie :roll:

już nie pamiętam jak były poukładane sprężyny na szczękach ale jak założyłeś te mocniejsze na góre to za mocno odciągają szczęke od bębna,
możliwe że nie możesz odpowiedzieć z tego powodu.
ale to tylko taka dywagacja bo nie pamiętam już bębnów w sj.

Sprężyn inaczej jak były sie nieda poukładać..
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:52 pm

bernardo pisze:
gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam

dzieki za przypomnienie

:)2
jak bedziesz oblukac to moge jakies fotki zrobic przy okazji..

problem tarczowek z tylu jest powazny-hamuja lepiej niz tyl...szukam innego korektera aby to wyrownac...
innymi slowy hamuja o duzo zaduzo skutecznie :)21

Awatar użytkownika
bernardo
Posty: 611
Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: bernardo » ndz paź 01, 2006 8:54 pm

Marcin pisze:
bernardo pisze:
gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam

dzieki za przypomnienie

:)2
jak bedziesz oblukac to moge jakies fotki zrobic przy okazji..

problem tarczowek z tylu jest powazny-hamuja lepiej niz tyl...szukam innego korektera aby to wyrownac...
innymi slowy hamuja o duzo zaduzo skutecznie :)21
tak sie zastanawialem
dlaczego japonce zostawili bebny z tylu?
moze nie warto poprawiac?
MUTSY

Awatar użytkownika
Kostek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 8:56 pm

Marcin pisze:jakkolwiek nie czytam tego tematu to wydaje mi sie, iz te regulatory(czy rozpieraki) szczek podupcyl-na max skrecil i cisnienie idzie tylko w tyl i w tym wyppadku szczeki maja daleko do bebna...

z tymi gumkami to niekoniecznie jest tak jak z olejami czyli uczelnieniami w silniku. stare uklady sa pod plyny dot3 zazwyczaj, ale wiekszosc plynow dot4 jest kompatybilna z dot3...


a jak odpowietrzales?

mowiles ze tloczek z cyliderka Ci wypadl? dobrze go wlozykles?

przede wszystkm szukaj najpierw w miejscach gdzie cos ruszales...
Odpowietrzałem od naj dalszego, od tyłu do przyodu..
a tloczek tylko troche wylazł i złapał powietrze...
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 8:56 pm

bebny sa beznajdzijne bo sie kiepsko z syfu oczyszczaja-za to ich nie lubie.
gorzej oddaja cieplo, ale to prolbem drugorzednych w naszych "szybkich" samochodach.

mam teraz tarcze z tylu i naprawde jestem zadowolony-prtaktycznie bezobslugowe..

bedziesz motac na komplecie suzuki?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz paź 01, 2006 8:56 pm

Marcin pisze:
bernardo pisze:
gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam

dzieki za przypomnienie

:)2
jak bedziesz oblukac to moge jakies fotki zrobic przy okazji..

problem tarczowek z tylu jest powazny-hamuja lepiej niz tyl...szukam innego korektera aby to wyrownac...
innymi slowy hamuja o duzo zaduzo skutecznie :)21

Ja przy orginalnym korektorze nie mam takiego problemu. Może problem tkwi w średnicy tłoczka. albo w padniętym korektorze.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 9:00 pm

Kostek4x4 pisze:
Marcin pisze:jakkolwiek nie czytam tego tematu to wydaje mi sie, iz te regulatory(czy rozpieraki) szczek podupcyl-na max skrecil i cisnienie idzie tylko w tyl i w tym wyppadku szczeki maja daleko do bebna...

z tymi gumkami to niekoniecznie jest tak jak z olejami czyli uczelnieniami w silniku. stare uklady sa pod plyny dot3 zazwyczaj, ale wiekszosc plynow dot4 jest kompatybilna z dot3...


a jak odpowietrzales?

mowiles ze tloczek z cyliderka Ci wypadl? dobrze go wlozykles?

przede wszystkm szukaj najpierw w miejscach gdzie cos ruszales...
Odpowietrzałem od naj dalszego, od tyłu do przyodu..
a tloczek tylko troche wylazł i złapał powietrze...
czyli tloczek, ktroy wsadzales chodzi normalnie? moze sie zaklinowal..
nie ma cudow..

moze byc tez teoria, ze powietrze zlapane nie chce ujsc w wyzszy punkt pod odpowietrznik, pocekaj do jutra i jeszcze raz sprobuj odpowietrrzac...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości