Resory samuraja za bardzo wyklepane

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

szlagier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt lis 28, 2006 12:11 pm
Lokalizacja: Gorce

Post autor: szlagier » śr gru 06, 2006 2:52 pm

potwierdzam amory od poloneza trucka pasują do tyłu idealnie
problem z glowy :)2
Samurai91BFG235/75MT1:4.16

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn gru 11, 2006 10:30 am

Remik pisze:
Greenhorn pisze:Do tyłu gościu dołożył mi długie lagi od Lublina, odpowiednio przycięte do szerokości samurajowskiej. Na przód dał krótsze, paraboliczne, jakoś tak to nazwał. Czyli ich grubość zwęża się na końcówkach.
a od jakiego samochodziku te parabole. bo rozumię że takiej samej szerokości co resor suzuki ??
Dobrze by bylo sie dowiedziec. Wlasnie co zalozylem parabolki na tyl ... tyle lat sie czlowiek meczyl :roll:
sam sie sobie dziwie 8) jeszcze tylko przod mi zostal "podskakujacy" ale teraz mam prawdziwa motywacje :wink:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
XEDOSIK
 
 
Posty: 216
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa

Post autor: XEDOSIK » pn gru 11, 2006 5:57 pm

od czego te par5abolki pasuja i czy tylko jeno masz pioro czy wiecej no ijaki koszt..

Remik
 
 
Posty: 229
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Remik » pn gru 11, 2006 5:59 pm

matchbox pisze:
Remik pisze:
Greenhorn pisze:Do tyłu gościu dołożył mi długie lagi od Lublina, odpowiednio przycięte do szerokości samurajowskiej. Na przód dał krótsze, paraboliczne, jakoś tak to nazwał. Czyli ich grubość zwęża się na końcówkach.
a od jakiego samochodziku te parabole. bo rozumię że takiej samej szerokości co resor suzuki ??
Dobrze by bylo sie dowiedziec. Wlasnie co zalozylem parabolki na tyl ... tyle lat sie czlowiek meczyl :roll:
sam sie sobie dziwie 8) jeszcze tylko przod mi zostal "podskakujacy" ale teraz mam prawdziwa motywacje :wink:
i faktycznie taka różnica ??
Suzuki SJ 92"

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn gru 11, 2006 7:34 pm

Remik pisze: i faktycznie taka różnica ??
przekracza oczekiwania ...
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn gru 11, 2006 7:42 pm

XEDOSIK pisze:od czego te par5abolki pasuja i czy tylko jeno masz pioro czy wiecej no ijaki koszt..
Na tyl poszly z ... fiata Pandy rocznik < 86, jednopiorowe, ale pioro szerokie 75/8 mm i trzeba dopasowac mocowania,
musze dojrzec i potestowac dokladniej jakie sa + i -, tyl wydaje sie moze troche zbyt miekki,
na przod mam dwukrotnie twardsze, z Volvo 340, tez jednopiorowe 60/14 mm.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: K-Pax » pn gru 11, 2006 9:21 pm

Nie wiem jak wy to robicie, ale ja mam wiecznie problemy z resorami. Na razie tył zaspokoiłem Wranglerowskimi, jak mi oba oryginalne pekły, ale z przodem wciąz walcze. Klepani starcza na 2 rajdy, a na trzecim już jadę smutny taski jak te resory, albo musiałbym pogiac most. Szkoda, że niezbyt jasno opisałec o dodaniu pióra na prżód. Wszyscy kuple którzy to zrobili, przestali widzieć na oczy w terenie od wstrzasów.. :lol: Jakie macie skoki zawieszenia po tych przeróbkach? Bo patenty np powiekszenie odbojów i skok 5 cm, to dla Babci na sume się nadaja... Musże szubko coś wymyśleć, zanim pogne przedni most. Tył już prostowałem ostatnio.. :cry: A mówią, że te markowe resory, także g.... warte...

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » pn gru 11, 2006 10:48 pm

matchbox pisze:
XEDOSIK pisze:od czego te par5abolki pasuja i czy tylko jeno masz pioro czy wiecej no ijaki koszt..
Na tyl poszly z ... fiata Pandy rocznik < 86, jednopiorowe, ale pioro szerokie 75/8 mm i trzeba dopasowac mocowania,
musze dojrzec i potestowac dokladniej jakie sa + i -, tyl wydaje sie moze troche zbyt miekki,
na przod mam dwukrotnie twardsze, z Volvo 340, tez jednopiorowe 60/14 mm.
to Pandy miały resory??? :roll: Rozbierałem ostatnio taką na atomy i tylko sprężyny znalazłem ...ale to rocznik '88 -750i
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt gru 12, 2006 8:47 am

dziczek pisze: to Pandy miały resory??? :roll:
Z resorami obcuje od dosc dawna, zaczelo sie za mlodu od skody ... octavi tez byla na resorach :lol:
Panda byla jeszcze tez nie moja, moj pierwszy to byl trabbi, pozniej zastava, maluch, ritmo
wszystko sie kreci wokol resorakow :)21 Panda miala resory jak wczesniej napisalem do 86 roku.
Taki wlasnie znalazlem w starych szpejach co zostaly z lat 80-tych w domu, a szukalem
baaardzo daleko :lol: :lol: :lol: drugi komplet pojawil sie po sygnalach na forum, ze jakoby
Volvo 340 czyli tez osobowka miala parabole. A ze sie trafila parka za 100 zl to sie skusilem.
Przerobienie dlugosci pod rozmiar Suzuki to 20-25 zl za ucho u resorowego kowala.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt gru 12, 2006 8:55 am

K-Pax pisze:Nie wiem jak wy to robicie, ale ja mam wiecznie problemy z resorami. Na razie tył zaspokoiłem Wranglerowskimi, jak mi oba oryginalne pekły, ale z przodem wciąz walcze. Klepani starcza na 2 rajdy, a na trzecim już jadę smutny taski jak te resory, albo musiałbym pogiac most. Szkoda, że niezbyt jasno opisałec o dodaniu pióra na prżód. Wszyscy kuple którzy to zrobili, przestali widzieć na oczy w terenie od wstrzasów.. :lol: Jakie macie skoki zawieszenia po tych przeróbkach? Bo patenty np powiekszenie odbojów i skok 5 cm, to dla Babci na sume się nadaja... Musże szubko coś wymyśleć, zanim pogne przedni most. Tył już prostowałem ostatnio.. :cry: A mówią, że te markowe resory, także g.... warte...
Nie przerabialem resorow dlatego ze pekaja, bo mi nie pekaly :wink: tylko dlatego ze podobno
parabole robia rewelacyjnie, "prawie jak sprezyna". No i musialem sie sam przekonac :)21
Mysle ze jak chcesz "rajdowac" to albo nastaw sie na ciagle remonty, przerobki co doprowadzi Cie do kolejnego "proto" 8)
albo kup cos co sie bardziej nadaje do "rajdowania". Suzuka ani szybka, ani skoczna
i zadne resory Ci w tym nie pomoga.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt gru 12, 2006 9:02 am

K-Pax pisze:Jakie macie skoki zawieszenia po tych przeróbkach?
Tyle co skok amortyzatora od Poloneza :wink: tak "na oko" to 15 cm wiecej niz oryginal.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: K-Pax » wt gru 12, 2006 7:43 pm

Dzięki za konkretne info. Własnie o to mi chodzi!!! Co do zdolnoiści rajdowania Suzy, to nie dyskutuję, jak o urodzie żony kolegi :lol: Jak na razie , sprwadza się to co mówisz, trza wiecznie robić. Musze poszukać tych Volvo resorków. Masz pomysł gdzie?

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt gru 12, 2006 9:56 pm

Swoje znalazlem w autogieldzie, to stare egzemplarze i sie trafiaja na czesci. W AutoManie mozna kupic taka surowke
firmy schromecker, ale jedno pioro (najmniejsze jakie maja) 60/12 mm kosztuje 270 zl netto, do tego dojdzie 50 zeta za uszy
a uzywane resory mozna trafic parke "na wage", ja dalem stowke :)2
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr gru 13, 2006 12:14 pm

K-Pax pisze: Jakie macie skoki zawieszenia po tych przeróbkach?
Miałem bardzo zmęczone resory z przodu, po dołożeniu jednego pióra skok zawiechy się poprawił o 300 % :wink:

Obrazek

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » śr gru 13, 2006 2:10 pm

Piotr Karcz pisze:... po dołożeniu jednego pióra skok zawiechy się poprawił o 300 % :wink:
Jestes pewien, ze nie mylisz pojec :roll: Co ma kolejne pioro do skoku zawieszenia?
predzej mozna stracic wykrzyz utwardzajac resory. Jak widac uzyskales spory lift :wink:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr gru 13, 2006 5:18 pm

matchbox pisze: Co ma kolejne pioro do skoku zawieszenia (...) Jak widac uzyskales spory lift
Resor był lekko juz wygięty w drugą stronę i most miał ze 3-4 cm do gumowego odboju na ramie :-? i takie nierówności zawieszenie mogło "wybierać", większe garby powodowały już dobijanie mostu...
A zwiekszenie prześwitu pomiędzy mostem a odbojem do ok. 14 cm to raczej przywrócenie fabrycznych parametrów, a prawdziwy lift to raczej dłuższe wieszaki, podniesienie budy itp.
Tak mi się wydaje :roll:
Ostatnio zmieniony śr gru 13, 2006 7:23 pm przez Piotr Karcz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: K-Pax » śr gru 13, 2006 6:36 pm

Piekny skok Piotrek!! Taki mi sie maży po nocach... :lol: Miałe taki zaraz po wyklepaniu przednich resorów, ale posmutniał szybko i zostało tylko z 10cm :cry: Powiedz jak możesz jakimsz to piórem tag ten resor rozweseliłeś itd... Jesteś na fabrycznych wieszakach? :)2

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr gru 13, 2006 7:48 pm

Kupiłem z niemiec już na dłuższych wieszakach z przodu ( ale nie miałem okazji sprawdzić o ile w porównaniu do oryginalnych).
Po wyłamaniu (srednio co dwa miesiące jedno) wszystkich piór pomocniczych z przodu dałem do hamrowania i fachowiec dołożył jedno długie pióro.
Amory mam normalnej długości, więc hamrowanie było "grzeczne"...

Skoczność bez większych zmian :roll:

A trwałość super :)2

( ponad 10 tyś. w lajtowym terenie i zero strat)

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ht=#674556

Awatar użytkownika
XEDOSIK
 
 
Posty: 216
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa

Post autor: XEDOSIK » śr gru 13, 2006 9:34 pm

jeszcze raz ...prosze bo niewiem czy dobrze zrozumialem czy te parabole to masz po jedznym piorku i nic wiecej :o czy po jednym dodales zamiast np glownej lagi ? i czy ten samochod w terenie uzytkujesz ostro ?czy raczej tylko tak se i na codzien?

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » czw gru 14, 2006 1:41 pm

XEDOSIK pisze:jeszcze raz ...prosze bo niewiem czy dobrze zrozumialem
czy te parabole to masz po jedznym piorku i nic wiecej :o czy po jednym dodales
zamiast np glownej lagi ?

Te resory co mam zalozony i do zalozenia akurat sa zrobione jako jednopiorowe.
Dokladanie piora parabolicznego do resora tradycyjnego i odwrotnie mija sie raczej z celem.
Szukalem resora z osobowki zeby auto jezdzilo jak osobowka, a nie pior do skadania resora.
Nie znam sie na tym, wole korzystac z gotowych i sprawdzonych rozwiazan.
Na przypadek awarii najparwdopodobniej sklece jeden resor z tradycyjnych pior
co by bylo jak do domu wrocic, jak by co oczywiscie :roll:
XEDOSIK pisze:i czy ten samochod w terenie uzytkujesz ostro ?czy raczej tylko tak se i na codzien?
Jak bym uzytkowal tylko w terenie i do tego ostro to by mi sie nie chcialo kombinowac z resorami parabolicznymi.
Dla katowania sprzetu to szkoda poswiecac drogie rozwiazania, tu chodzi o wygode podczas ruchu codziennego.
Oczywiscie nie tracac, a wrecz polepszajac zdolnosci terenowe samochodu, ale to na drugim planie 8)
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Greenhorn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: Greenhorn » śr gru 27, 2006 10:34 pm

Mam zregenerowane wszystkie pióra i dołożone po 1 sztuce dodatkowej na koło, nowe amorki.

Wnioski

Według mnie najlepsze rozwiązanie to fabryczna ilość, jednak pod warunkiem że wszystko jest nowe.
Kobieta jest najlepszym przyjacielem czlowieka

Remik
 
 
Posty: 229
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Remik » czw gru 28, 2006 2:23 pm

Greenhorn pisze:Do tyłu gościu dołożył mi długie lagi od Lublina, odpowiednio przycięte do szerokości samurajowskiej. Na przód dał krótsze, paraboliczne, jakoś tak to nazwał. Czyli ich grubość zwęża się na końcówkach.
a te parabole nie robiły ?
Suzuki SJ 92"

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » czw gru 28, 2006 4:07 pm

na tył dałem z żuka. Służyło tydzień....chyba za duże skoki zawieszenia bo pękło...dziś zakładam jeszcze raz to samo i dodam jedno pióro...zobaczymy jak się sprawdzi... :roll:
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » wt sty 02, 2007 5:04 pm

szlagier pisze:potwierdzam amory od poloneza trucka pasują do tyłu idealnie
problem z glowy :)2
ale czy dobrze robią...????? :roll: Przyzna się ktoś ??
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » śr sty 24, 2007 9:37 pm

Dzisiaj założyłem wzmocnione (jednym piórem) i odharmowane resory do przodu i amortyzatora brakło. Nie wiem czy mam seryjne, bo są to czerwone Koni. Zsunięte na maksa mają 24cm (licząc od dolnego mocowania do górnej krawędzi osłony), a rozsunięte mają 38cm. Brakuje mi teraz 3 cm, żeby je załozyć, ale muszę jeszcze zostawić jakiś skok, co nie? Pytanie więc: ile tego skoku zostawić, licząc przy stojacym normalnie samochodzie? Bo w sumie nie wiem, czy zostawiać te co mam i przerabiać mocowanie, czy szukać całkiem innych? Coś wykombinuję, ale ILE TEGO SKOKU PONIŻEJ PUNKTU 'ZERO" ZOSTAWIĆ?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości