Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: toshimin » pn kwie 08, 2013 4:50 pm

Czyli miałeś na myśli zmianę ad-hoc całej mapy.Zrobienie jednej mapy na benzin i drugiej na gaz i sobie miedzy nimi przelaczac.
Dobry pomysł nie powiem.
Mam volvo 2,0T na gaz sekwencje i on ma cos takiego jak adaptacyjny zapłon, ma 2 czujniki spalania stukowego i komputer co jakis czas wyprzeda sobie zaplon az dostanie sygnal z czujnika ze juz spala sie stukowo i troszke go cofa i tak sie ustawia pod paliwo jakim jest zasilany.Szwedzi wymyslili to poniewaz paliwo na kazdej stacji inne no i ekologia ;]
Zainteresowalo mnie ze sonde by mozna "przekalibrowac"....jakby jeszcze lepiej chodzil.....bo teraz komputer i tak sie ustawia pod parametry sondy dla benzyny a nie z gazu.....chyba uderze do Zibiego po rade ;)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » pn kwie 08, 2013 5:55 pm

toshimin pisze:Czyli miałeś na myśli zmianę ad-hoc całej mapy.Zrobienie jednej mapy na benzin i drugiej na gaz i sobie miedzy nimi przelaczac.
Dobry pomysł nie powiem.
Mam volvo 2,0T na gaz sekwencje i on ma cos takiego jak adaptacyjny zapłon, ma 2 czujniki spalania stukowego i komputer co jakis czas wyprzeda sobie zaplon az dostanie sygnal z czujnika ze juz spala sie stukowo i troszke go cofa i tak sie ustawia pod paliwo jakim jest zasilany.Szwedzi wymyslili to poniewaz paliwo na kazdej stacji inne no i ekologia ;]
Zainteresowalo mnie ze sonde by mozna "przekalibrowac"....jakby jeszcze lepiej chodzil.....bo teraz komputer i tak sie ustawia pod parametry sondy dla benzyny a nie z gazu.....chyba uderze do Zibiego po rade ;)
Raczej chodzi o "przesunięcie" całej oryginalnej mapy zapłonu o regulowany offset niż tworzenie osobnej mapy. Ale de facto efekt będzie taki sam.
Sporo jest aut z czujnikami spalania stukowego, ale żadna suzuka z XX wieku raczej tego nie miała :)
Przekalibrowanie to skrót myślowy na przesunięcie poziomu napięcia w którym sonda zeznaje mieszankę jako stechiometryczną. Jakiś prymitywny wzmacniacz operacyjny dałby z tym radę. Ale przypuszczam że efekt uzyskany na regulacji kąta będzie znacząco większy niż efekt uzyskany na kalibracji sondy :roll:
Pewnie w wersji evo-2 będę miał taka funkcjonalność :)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

maks_wrc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt lut 07, 2012 9:05 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: maks_wrc » śr kwie 10, 2013 7:13 am

Raczej chodzi o "przesunięcie" całej oryginalnej mapy zapłonu o regulowany offset niż tworzenie osobnej mapy. Ale de facto efekt będzie taki sam.
Sporo jest aut z czujnikami spalania stukowego, ale żadna suzuka z XX wieku raczej tego nie miała :)
Przekalibrowanie to skrót myślowy na przesunięcie poziomu napięcia w którym sonda zeznaje mieszankę jako stechiometryczną. Jakiś prymitywny wzmacniacz operacyjny dałby z tym radę. Ale przypuszczam że efekt uzyskany na regulacji kąta będzie znacząco większy niż efekt uzyskany na kalibracji sondy :roll:
Pewnie w wersji evo-2 będę miał taka funkcjonalność :)
Nie wiem w jakim zakresie Det 1 ale Det 2 (Ecumaster) realizuje z powodzeniem przesunięcie mapy paliwowej/zapłonowej na podstawie wartości podpiętego wejścia analogowego i wartości komórki mapy (osobne mapy paliwowe i zapłonowe).
Det 3 natomiast to już ma nawet przełączane 2 zestawy map nie mówiąc o trybie Fuel Implant.
http://www.ecumaster.pl

Co do czujnika spalania stukowego i silnikach swifta GTI -> Cultus takowy czujnik posiadał.

Obrazek

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » śr kwie 10, 2013 9:33 am

maks_wrc pisze:
Nie wiem w jakim zakresie Det 1 ale Det 2 (Ecumaster) realizuje z powodzeniem przesunięcie mapy paliwowej/zapłonowej na podstawie wartości podpiętego wejścia analogowego i wartości komórki mapy (osobne mapy paliwowe i zapłonowe).
Det 3 natomiast to już ma nawet przełączane 2 zestawy map nie mówiąc o trybie Fuel Implant.
http://www.ecumaster.pl

Co do czujnika spalania stukowego i silnikach swifta GTI -> Cultus takowy czujnik posiadał.
Cultus chyba jeździł na silnikach G13K. Poza tym to raczej egzotyk z rynku JDM.
Nie znam ecumastera. Jak sobie wyobrażasz pobranie wartości komórki mapy? W swifcie gti nie da się nawet podpiąć uniwersalnego interfejsu diagnostycznego jak do zwykłej vitary/swifta/baleno :)3
Teoretycznie można się dostać do zawartości jego sterownika, ale koszty...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » śr kwie 10, 2013 9:46 am

Może po prostu wariator trzeba założyć:
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/317/tap-01

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » śr kwie 10, 2013 10:12 am

Wilku pisze:Może po prostu wariator trzeba założyć:
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/317/tap-01

pzdr, W
Znajdź jeszcze w samuraiu czujnik położenia wału :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » śr kwie 10, 2013 10:45 am

W gaźnikowcu nie ma, ale już w monowtrysku jest przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Chyba nie chcecie go wyeliminować?

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » śr kwie 10, 2013 10:54 am

Wilku pisze:W gaźnikowcu nie ma, ale już w monowtrysku jest przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Chyba nie chcecie go wyeliminować?

pzdr, W
Chodzi mi o to, że te wariatory do których podałeś link, współpracują z czujnikami położenia wału a nie wałka rozrządu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » śr kwie 10, 2013 11:10 am

Kostuch pisze:
Wilku pisze:W gaźnikowcu nie ma, ale już w monowtrysku jest przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Chyba nie chcecie go wyeliminować?

pzdr, W
Chodzi mi o to, że te wariatory do których podałeś link, współpracują z czujnikami położenia wału a nie wałka rozrządu.
Nie chce mi się pisać do AC, ale jestem prawie przekonany, że ten wariator będzie działał z czujnikiem wałka rozrządu.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » śr kwie 10, 2013 11:40 am

Wilku pisze:
Kostuch pisze:
Wilku pisze:W gaźnikowcu nie ma, ale już w monowtrysku jest przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Chyba nie chcecie go wyeliminować?

pzdr, W
Chodzi mi o to, że te wariatory do których podałeś link, współpracują z czujnikami położenia wału a nie wałka rozrządu.
Nie chce mi się pisać do AC, ale jestem prawie przekonany, że ten wariator będzie działał z czujnikiem wałka rozrządu.

pzdr, W
Ja tam się nie znam, ale AC napisało w instrukcji obsługi:
"Wariator kąta wyprzedzenia zapłonuSTAG-TAP-01 przeznaczony jest do montażu w pojazdach samochodowych wyposażonych w indukcyjny czujnik położenia wału korbowego, natomiastSTAG-TAP-02 w pojazdach samochodowych z
czujnikiem Halla lub czujnikiem optycznym położenia wału korbowego.
4.
DZIAŁANIE UKŁADU
Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, jest włączany w obwód czujnika położenia wału korbowego oraz
dodatkowo w obwód czujnika położenia wałka rozrządu (opcjonalnie) i generuje sygnał do komputera
benzynowego wyprzedzony od kilku do kilkunastu stopni względem sygnału z czujnika,..."


Potem podają wzorcowe oscylogramy z czujników położenia wału... :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » śr kwie 10, 2013 12:05 pm

Dobra, napisałem do AC. Sam jestem ciekawy odpowiedzi.

Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

maks_wrc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt lut 07, 2012 9:05 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: maks_wrc » śr kwie 10, 2013 12:13 pm

Cultus chyba jeździł na silnikach G13K. Poza tym to raczej egzotyk z rynku JDM.
Nie znam ecumastera. Jak sobie wyobrażasz pobranie wartości komórki mapy? W swifcie gti nie da się nawet podpiąć uniwersalnego interfejsu diagnostycznego jak do zwykłej vitary/swifta/baleno :)3
Teoretycznie można się dostać do zawartości jego sterownika, ale koszty...
Cultus jeździł na G13B i G13K wg tego co zeznaje poniższy link...
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_G_engine

ale rozchodzi się o to, że miało nie być "suzuk z czujnikami spalania stukowego w XX wieku" (czy jakoś tak) - a jednak były ...
A jak mocno mi się przynudzi albo wkońcu wysra się obecny setup w aucie, to wezmę z półki blok od gti'ka i przydrutuje mu tam ten czujnik bo podejście do tego jest - tylko zaślepione.

A co do DET - to małe uzupełnienie: urządzenie pracujące w trybie świnki potrafi "oszukiwać" sterownik silnika i bez ingerencji w jego "zwartość". DET ma własne mapy "paliwa" i zapłonu, które można sobie zmieniać w trybie rzeczywistym, każdym kompem wyposażonym w COM'a lub USB.

maks_wrc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt lut 07, 2012 9:05 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: maks_wrc » śr kwie 10, 2013 12:44 pm

Wilku pisze:
Kostuch pisze:
Wilku pisze:W gaźnikowcu nie ma, ale już w monowtrysku jest przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Chyba nie chcecie go wyeliminować?

pzdr, W
Chodzi mi o to, że te wariatory do których podałeś link, współpracują z czujnikami położenia wału a nie wałka rozrządu.
Nie chce mi się pisać do AC, ale jestem prawie przekonany, że ten wariator będzie działał z czujnikiem wałka rozrządu.

pzdr, W
Na 99% nie będzie to działało z samym czujnikiem z wałka rozrządu. Ale żeby nie było: niech to potwierdzi AC czy ktoś tam co wie więcej o samym urządzeniu.
Po szybkim przejrzeniu instrukcji widać że ten wariator działa z zapłonami opartymi o wyzwalacz na wieńcu + missing tooth - w różnych jego odmianach.
A przebieg oscyloskopowy z czujnika położenia wałka rozrządu w GTI (G13B) wygląda tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » śr kwie 10, 2013 12:56 pm

maks_wrc pisze: Cultus jeździł na G13B i G13K wg tego co zeznaje poniższy link...
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_G_engine

ale rozchodzi się o to, że miało nie być "suzuk z czujnikami spalania stukowego w XX wieku" (czy jakoś tak) - a jednak były ...
A jak mocno mi się przynudzi albo wkońcu wysra się obecny setup w aucie, to wezmę z półki blok od gti'ka i przydrutuje mu tam ten czujnik bo podejście do tego jest - tylko zaślepione.
No dobrze... :roll:
Nie było popularnych w Europie suzuk z czujnikami spalania stukowego.
Równie dobrze można szukać trzycylindrowego silnika 1.0 turbo, który był popularny w Japonii :)21

ps
Po co będziesz drutował czujnik, jak sterownik go nie obsługuje?

ps2
Przesuwanie zapłonu jest extrasem związanym z eliminacją rozdzielacza zapłonu a nie celem samym w sobie.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

maks_wrc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt lut 07, 2012 9:05 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: maks_wrc » śr kwie 10, 2013 1:24 pm

Kostuch pisze:
ps
Po co będziesz drutował czujnik, jak sterownik go nie obsługuje?
ps2
Przesuwanie zapłonu jest extrasem związanym z eliminacją rozdzielacza zapłonu a nie celem samym w sobie.
cultusowy obsługuje :) ale zostawmy już go w spokoju...

Otóż ja zapłonem interesuje się w troszkę innym projekcie. Na dzień dzisiejszy w aucie jeździ DET3 który z powodzeniem opóźnia i przyspiesza zapłon (przy pomocy prostej sztuczki). Docelowo ori sterownik być może wyleci z tego setupu. W tej chwili steruje on już tylko zapłonem i niestety "dodaje coś od siebie" a chciałbym mieć pełną kontrolę nad sterowaniem zapłonem, co zapewni mi inny sterownik.

Problemem ciągle jest wyzwalacz zapłonu, który znajduje się w aparacie zapłonowym, którego chciałbym się pozbyć. Rozwiązaniem może być EDIS, dodanie wieńca i czujnika położenia wału lecz bałbym się używać tego w błocie.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » śr kwie 10, 2013 2:03 pm

maks_wrc pisze:Rozwiązaniem może być EDIS, dodanie wieńca i czujnika położenia wału lecz bałbym się używać tego w błocie.
Dlaczego bałbyś się używać tego w błocie?
Wieniec na upartego można wykorzystać z koła zamachowego (plus dodanie na nim jakiegoś extra znacznika, bo usunięcie zęba raczej odpada :)21 ).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » śr kwie 10, 2013 2:10 pm

Kostuch pisze: Wieniec na upartego można wykorzystać z koła zamachowego (plus dodanie na nim jakiegoś extra znacznika, bo usunięcie zęba raczej odpada :)21 ).

:)21

W sprawie wariatora AC odpisało dyplomatycznie:
Wszelkie informacje są ujęte w Instrukcji , ale pokażę wycinki. Proszę sprawdzić czy Pana auto jest na liście . Jeżeli nie ma więc nie prowadziliśmy testów na tych autach i nie możemy potwierdzić poprawnego działania.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

maks_wrc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt lut 07, 2012 9:05 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: maks_wrc » śr kwie 10, 2013 2:28 pm

Kostuch pisze:
maks_wrc pisze:Rozwiązaniem może być EDIS, dodanie wieńca i czujnika położenia wału lecz bałbym się używać tego w błocie.
Dlaczego bałbyś się używać tego w błocie?
Wieniec na upartego można wykorzystać z koła zamachowego (plus dodanie na nim jakiegoś extra znacznika, bo usunięcie zęba raczej odpada :)21 ).
Bałbym się używać z czystej "obawy" - nie mam w tej materii żadnych doświadczeń. Wiem tylko jak moja dogorywająca astra zachowuje się jak ma zarzygany olejo-błotem czujnik położenia wału. Ponadto te czujniki są bardzo czułe na zabrudzenia, odległości itd. <- nie doświaczyłem tego osobiście na żadnej zmocie, więc uznajmy to, że jak ktoś chce to niech sprawdzi :)

Jeśli chodzi o dorobienie wieńca to temat jest już przerobiony - są ludzie, którzy się tym zajmują - jedna z produkcji to np.
http://www.fotosik.pl/u/anetaallegro17/album/1383814

Z tego co wiem to koleś dorabia to do przesłanego mu kółka.

Do tego montaż czujnika i jechane...

Ja poszukuję sposobu jak to upchać w misce olejowej :)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » śr kwie 10, 2013 9:49 pm

maks,
Chyba przekombinowujesz na siłę :)
Nawet jak skrzynia jest zawalona syfem, to koło zamachowe na zewnątrz oczyszcza się siłą odśrodkową. Nie dramatyzował bym...
Czujnik można również zmotać na hallotronie i wtedy żaden syf olejowo-błotny nie rzutuje.

Wyjściem ostatecznym jest oczywiście zakup silnika z czujnikiem w bloku :)21
Wilku pisze: :)21

W sprawie wariatora AC odpisało dyplomatycznie:
...
Dział obsługi klienta dowolnej firmy rzadko kiedy ma blade pojęcie o niuansach :lol:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » wt sie 06, 2013 8:14 pm

Witam

Kupiłem Swifta GTI i jest już zamontowany. Może ktoś z szanownego grona napisałby jak podłączyć całą elektrykę silnika z samuriowa bo ze mnie jest raczej kiepski elektryk. Wiązkę swifta i komputer mam.

Brdę wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
myros
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 7:37 pm
Lokalizacja: Podhale

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: myros » wt sie 06, 2013 9:24 pm

Manolo bb pisze:jak podłączyć całą elektrykę silnika z samuriowa
Ja przeszczepiłem całą elektrykę swifta, wszystko, razem z zegarami, oświetleniem. Jedynie stacyjka została samurajowska i tu był niewielki problem z rozdziałem zasilania.
samurai '88 4.16 GTI.
LR disko 200

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Didymos » śr sie 07, 2013 9:14 am

Tak jest najłatwiej.
Opcja nr 2, to schemat w łapę i zostawić z wiązki swifta tylko to, to jest potrzebne do działania silnika i dopiąć się do wiązki samuraia.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » śr sie 07, 2013 1:16 pm

Didymos pisze:Tak jest najłatwiej.
Opcja nr 2, to schemat w łapę i zostawić z wiązki swifta tylko to, to jest potrzebne do działania silnika i dopiąć się do wiązki samuraia.
No to trochę mi zejdzie.Mi pozostaje opcja 2 bo do 1 brakuje gratów.
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » śr sie 07, 2013 7:24 pm

Manolo bb pisze:
Didymos pisze:Tak jest najłatwiej.
Opcja nr 2, to schemat w łapę i zostawić z wiązki swifta tylko to, to jest potrzebne do działania silnika i dopiąć się do wiązki samuraia.
No to trochę mi zejdzie.Mi pozostaje opcja 2 bo do 1 brakuje gratów.
Kiedyś z ciekawości policzyłem.
Wiązka baleno z samuraiową łączy się 10 kabelkami :)
Oczywiście sztuka to znaleźć właściwe 10 po jednej i drugiej stronie :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » śr sie 07, 2013 8:01 pm

Mnie już łeb boli od tych kabli ale wolno posuwam się do przodu. Mam pytanie. Z czego dorobiliście kolanko do systemu chłodzenia. Chodzi o te przy grodzi. Moje nie wypaliło i lekko cieknie. Musze wstawić coś nowego.

Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości