Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
pavelk

- Posty: 458
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: pavelk » wt mar 29, 2011 11:45 am
ale pobierając gaz z butli obojętne czy w postaci gazu czy cieczy obniża się w niej ciśnienie (objetosc butli stala a ilosc lpg sie zmniejsza) a wiec jakby nie patrzec jest to rozprezanie
poza tym kazdy chyba z doswiadczenia wie ze butla jest zimna

był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt mar 29, 2011 12:23 pm
pavelk pisze:ale pobierając gaz z butli obojętne czy w postaci gazu czy cieczy obniża się w niej ciśnienie (objetosc butli stala a ilosc lpg sie zmniejsza) a wiec jakby nie patrzec jest to rozprezanie
poza tym kazdy chyba z doswiadczenia wie ze butla jest zimna

Nie bardzo...
Ciekłe lpg jest wypychane przez poduszkę z odparowanego gazu. Przy ubywaniu ciekłej fazy zwiększa się objętość poduszki, ale jej ciśnienie jest względnie stałe. Odparowanie lpg wewnątrz butli nie pochłania aż takiej ilości ciepła, żeby ją wychłodzić.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » wt mar 29, 2011 12:31 pm
Kostuch pisze:pavelk pisze:ale pobierając gaz z butli obojętne czy w postaci gazu czy cieczy obniża się w niej ciśnienie (objetosc butli stala a ilosc lpg sie zmniejsza) a wiec jakby nie patrzec jest to rozprezanie
poza tym kazdy chyba z doswiadczenia wie ze butla jest zimna

Odparowanie lpg wewnątrz butli nie pochłania aż takiej ilości ciepła, żeby ją wychłodzić.
wewnatrz moze i nie ale sprobuj wypuscic na zewnatrz gaz do atmosfery..gaz ktory jest w postaci plynnej zamarznie jak i cala butla
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
pziaber
-

- Posty: 269
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 10:28 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pziaber » wt mar 29, 2011 12:38 pm
Przez te pare lat użytkowania gazu w samcu nie zauwazyłem zeby butla była oszroniona, ani zadnego zapachu gazu ulatniającego się z niej
Zato w lecie to moja blaszanka działa jak sauna

SAMURAI
-
pavelk

- Posty: 458
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: pavelk » śr mar 30, 2011 7:44 am
przemiana ze stanu ciekłego w gazowy jest formą "rozpręzania" - ciśnienie w butli może pozostaje stałe ale gazu jest mniej - stąd zimna butla - a to czy jest tylko zimna czy oszroniona zalezy od pokonywanych dystansów i spalania - i dłużej i szybciej sie gaz zużywa tym wieksza szansa na oszronienie butli (chociaz to chyba rzadkośc latem - zima jak najbardziej) no ale zimna jest na pewno - nawet zwyklym dezodorantem jak popsikasz i dodtkniesz (w szczegolnosci spodu) opakowania to jest zimne
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
-
pziaber
-

- Posty: 269
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 10:28 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pziaber » śr mar 30, 2011 8:09 am
No nie wiem, moze teoretycznie tak ale praktycznie raczej słabo
fakt butla jest chłodna ale nie do tego stopnia zeby to miało jakiś wpływ na ochładzanie powietrza
ale moze ja sie mylę opisuje tylko to co jest u mnie w samim
a jezdziłem nim codziennie prze 3 lata (np. do Wiednia jest ok 460 km z Krakowa i ten dystans zrobiony w Samim przez ok 6-7 godzin jazdy a butla była taka sama jak w czasie postoju)
SAMURAI
-
Jarek77
- jestem tu nowy...

- Posty: 74
- Rejestracja: pn sie 17, 2009 5:56 am
- Lokalizacja: lubuskie
Post
autor: Jarek77 » śr mar 30, 2011 9:05 am
Przez cztery lata jezdzilem samurajem z butla LPG pod podloga, zamiast zbiornika. Po miesiącu zgubilem zegarek z butli i niektore przewody

, no i z dwa razy przez te cztery lata urwalem przewod do napelniania butli ale to byla wada konstrukcyjna instalacji. Auto uzytkowane bylo w terenie na codzien, po krzakach, koleinach, bez oszczędzania. Sama butla nie miala wyraznych sladow kontaktu z kamieniami, pniakami itp. zbiornik wyglądal gorzej

Pozdrawiam
-
pavelk

- Posty: 458
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: pavelk » śr mar 30, 2011 9:54 am
nie twierdze ze butla moze schlodzic wnetrze - ja mam plandeke i wiem ze u mnie nie schladza
natomiast na pewno butla jest zimna, przy odpowiednich warunkach wilgotności skrapla sie na niej para a jak jest zimno to zamarza (butla chyba az tak zimna sie nie robi)
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr mar 30, 2011 10:04 am
pavelk pisze:przemiana ze stanu ciekłego w gazowy jest formą "rozpręzania" - ciśnienie w butli może pozostaje stałe ale gazu jest mniej - stąd zimna butla - a to czy jest tylko zimna czy oszroniona zalezy od pokonywanych dystansów i spalania - i dłużej i szybciej sie gaz zużywa tym wieksza szansa na oszronienie butli (chociaz to chyba rzadkośc latem - zima jak najbardziej) no ale zimna jest na pewno - nawet zwyklym dezodorantem jak popsikasz i dodtkniesz (w szczegolnosci spodu) opakowania to jest zimne
Tylko że przemiana z ciekłego w gazowy zachodzi dopiero w parowniku pod maską (dlatego jest podgrzewany).
Nie sądzę, żeby zużycie ciekłego gazu było przy normalnej eksploatacji tak szybkie, żeby parujący w butli ciekły lpg zdążył ją ochłodzić.
A zimą to mam oszronione wewnątrz wszystko
Problem generalnie akademicki...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
pavelk

- Posty: 458
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: pavelk » śr mar 30, 2011 2:21 pm
Kostuch pisze:pavelk pisze:przemiana ze stanu ciekłego w gazowy jest formą "rozpręzania" - ciśnienie w butli może pozostaje stałe ale gazu jest mniej - stąd zimna butla - a to czy jest tylko zimna czy oszroniona zalezy od pokonywanych dystansów i spalania - i dłużej i szybciej sie gaz zużywa tym wieksza szansa na oszronienie butli (chociaz to chyba rzadkośc latem - zima jak najbardziej) no ale zimna jest na pewno - nawet zwyklym dezodorantem jak popsikasz i dodtkniesz (w szczegolnosci spodu) opakowania to jest zimne
Tylko że przemiana z ciekłego w gazowy zachodzi dopiero w parowniku pod maską (dlatego jest podgrzewany).
Nie sądzę, żeby zużycie ciekłego gazu było przy normalnej eksploatacji tak szybkie, żeby parujący w butli ciekły lpg zdążył ją ochłodzić.
A zimą to mam oszronione wewnątrz wszystko
Problem generalnie akademicki...
to co w takim razie wypelnia objętość w butli skąd "pobrano" ciekly gaz? Bo chyba jest to wypełnione gazem a dla zachowania stalego cisnienia czesc cieczy musi odparowac...
oczywiscie ze dyskusja czysto akademicka az miło

był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr mar 30, 2011 3:25 pm
pavelk pisze:Kostuch pisze:pavelk pisze:przemiana ze stanu ciekłego w gazowy jest formą "rozpręzania" - ciśnienie w butli może pozostaje stałe ale gazu jest mniej - stąd zimna butla - a to czy jest tylko zimna czy oszroniona zalezy od pokonywanych dystansów i spalania - i dłużej i szybciej sie gaz zużywa tym wieksza szansa na oszronienie butli (chociaz to chyba rzadkośc latem - zima jak najbardziej) no ale zimna jest na pewno - nawet zwyklym dezodorantem jak popsikasz i dodtkniesz (w szczegolnosci spodu) opakowania to jest zimne
Tylko że przemiana z ciekłego w gazowy zachodzi dopiero w parowniku pod maską (dlatego jest podgrzewany).
Nie sądzę, żeby zużycie ciekłego gazu było przy normalnej eksploatacji tak szybkie, żeby parujący w butli ciekły lpg zdążył ją ochłodzić.
A zimą to mam oszronione wewnątrz wszystko
Problem generalnie akademicki...
to co w takim razie wypelnia objętość w butli skąd "pobrano" ciekly gaz? Bo chyba jest to wypełnione gazem a dla zachowania stalego cisnienia czesc cieczy musi odparowac...
oczywiscie ze dyskusja czysto akademicka az miło

Miejsce po ciekłym lpg jest zajmowane przez odparowany w butli lpg.
Jeżeli (teoretyczne założenia) masz butlę z 50l lpg, auto pali ci 10l/100km i jedziesz z prędkością 100km/h, to zużyjesz paliwo po 5h.
Wychodzi wypływ z butli 10l/h.
Nie wiem ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg do uzupełnienia poduszki (w godzinę!), i ile ciepła proces pochłonie, ale to jakieś grosze będą.
Mogłem nie spać na lekcjach

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
igor

- Posty: 439
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:18 pm
- Lokalizacja: Wysoka
Post
autor: igor » śr mar 30, 2011 5:09 pm
Kostuch pisze:
Nie wiem ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg do uzupełnienia poduszki (w godzinę!), i ile ciepła proces pochłonie, ale to jakieś grosze będą.
Mogłem nie spać na lekcjach

dokładnie 10 litrów ciekłego

tylko że nie "wyparować" tylko zostać wypchnięte przez ciśnienie w zbiorniku w fazie ciekłej - rurka-smok jest na dnie i dokładnie jak napisałeś odparowuje pobierając ciepło parowania w parowniku vel reduktorze w komorze silnika.
Pytanie powinno brzmieć: ile ciekłego lpg potrzeba do zamiany na 10 litrów gazu przy ciśnieniu panującym w butli.
Na lekcjach nie spałem tylko podrywałem dziewczyny więc gdyby to było np 0.2 litra to przemnożyć to trzeba przez ciepło parowania mieszaniny lpg - na pewno grosze jak pisałeś wyjdą nie wpływające zupełnie na temperaturę butli mierząc z dokładnością do jednego miejsca po przecinku.
Większość moich postów mogła powstać pod wpływem używek zatem wyrażają jedynie moją aktualną opinię.
-
PITSJ413:)
-

- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Post
autor: PITSJ413:) » śr mar 30, 2011 8:37 pm
nawet nie sadzilem ze taka dyskusja sie wywiaze z powodu mojego posta
u mnie butla jest zimna i nie wnikam z jakiego powodu

moze dzieje sie tak dlatego ze powietrze w kabinie nagrzewa sie szybciej niz 50l cieklego gazu zamknietego w blaszanej puszce

BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw mar 31, 2011 10:21 am
igor pisze:
...
Pytanie powinno brzmieć: ile ciekłego lpg potrzeba do zamiany na 10 litrów gazu przy ciśnieniu panującym w butli.
No tak napisałem:
ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg
I jest jeszcze jedna kwestia:
Po zużyciu całego ciekłego lpg, w butli zostaje sama gazowa poduszka.
Przy tankowaniu poduszka musi się sprężyć (bo nie ma czegoś takiego jak odpowietrzenie) i działa jak hmmm... sprężyna, nie potrzebując dodatkowego odparowania ciekłego lpg.
Podsumowując: gaz jest cool

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
igor

- Posty: 439
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:18 pm
- Lokalizacja: Wysoka
Post
autor: igor » czw mar 31, 2011 1:41 pm
Kostuch pisze:
No tak napisałem: ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg
no i właśnie źle napisałeś

bo nic takiego nawet nie zachodzi.
lpg z butli nie wyparowuje tylko wypływa w stanie ciekłym.
Czyli żeby "dać 10l gazowego lpg" w butli musi z niej wypłynąć 10 litrów cieklego

Większość moich postów mogła powstać pod wpływem używek zatem wyrażają jedynie moją aktualną opinię.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw mar 31, 2011 3:06 pm
igor pisze:Kostuch pisze:
No tak napisałem: ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg
no i właśnie źle napisałeś

bo nic takiego nawet nie zachodzi.
lpg z butli nie wyparowuje tylko wypływa w stanie ciekłym.
Czyli żeby "dać 10l gazowego lpg" w butli musi z niej wypłynąć 10 litrów cieklego

Przemyśl to ponownie.

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
igor

- Posty: 439
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:18 pm
- Lokalizacja: Wysoka
Post
autor: igor » czw mar 31, 2011 4:27 pm
A to pewnie wiem o co idzie, dajmy na to po zużyciu 10 lpg 9.8 litra idzie płynem do reduktora a 0.2 odparowuje do poduchy

Większość moich postów mogła powstać pod wpływem używek zatem wyrażają jedynie moją aktualną opinię.
-
pavelk

- Posty: 458
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: pavelk » pt kwie 01, 2011 9:30 am
Kostuch pisze:igor pisze:Kostuch pisze:
No tak napisałem: ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg
no i właśnie źle napisałeś

bo nic takiego nawet nie zachodzi.
lpg z butli nie wyparowuje tylko wypływa w stanie ciekłym.
Czyli żeby "dać 10l gazowego lpg" w butli musi z niej wypłynąć 10 litrów cieklego

Przemyśl to ponownie.

zalezy pod jakim cisnieniem ma byc gazowy lpg bo do pojemnika 10litrowego mozna wpompowacrozna ilosc gazu - po prostu rozne cisnienie w nim bedzie, wiec raczej nie da sie odpowidziec na to pytanie
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
-
marcelradom
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: wt sie 17, 2010 7:41 am
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: marcelradom » czw wrz 19, 2013 12:45 pm
Wracając do zadanego wcześniej pytania w moim przypadku w suce wyrzuciłem całkowicie zbiornik paliwa. Zastępczy zmotałem z PRL-owskiego kanistra 20L z roku 1975 i zamontowałem go na drzwiach bagażnika zamiast koła zapasowego. Pod spód planuję zamontować butlę z holenderkiej instalacji gazowej, jest ona małej średnicy i w niczym nie będzie przeszkadzać. Tankowanie gazu we wlewie paliwa.

marcelradom SJ 413,4.16,30x9,5R15 Bogger, ESCAPE 12000lbs, Spidertrax 4x1" SWAP BALENO
-
tribal
- jestem tu nowy...

- Posty: 21
- Rejestracja: śr maja 05, 2010 1:43 pm
Post
autor: tribal » pt wrz 20, 2013 8:49 am
Nie boisz się jeździć z kanistrem na tylnej klapie auta fajnie wygląda ale w razie kraksy...
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » pn paź 21, 2013 9:55 am
ramzes pisze:ąkurat nie o to chodzi kto ile zarabia i czy go stać ..
samurai to takie zwinne małe 4x4 które chyba nie pochałania aż takiej ilości pb zeby przerabaic go na lpg
mały silnik lekka konstrukcja toi spalanie nie powinno boleć po kieszeni
mi na pb palił ok. 9l / 100 wiec nawet przy obecnej cenie benzyny to sytuacja do przyjęcia
wiec po co zabierać miejsce w srodku ktorego i tak jest niewiele czy kombinowac z przewodami pod spodem auta

Czyli nie miałeś porobionego samuraja bo mi 15 na trasie palił 1.3

seria zmienione dyfry i reduktor simex 30 cali
NO I JEST RZOPA
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn paź 21, 2013 2:08 pm
Jego nie jeździł.
Na silniku 1,3 SOHC z jimnego pali dużo mniej niż na tym z samurai'a.
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » pn paź 21, 2013 2:12 pm
N2O pisze:Jego nie jeździł.
Na silniku 1,3 SOHC z jimnego pali dużo mniej niż na tym z samurai'a.
oooo

totototo to prawda jest ! posiadam takowy u siebie i pali zdecydowanie mniej, niż 1,3 samuraiowy...
4x4 Tczew
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » czw paź 24, 2013 12:56 am
mój z takim silnikiem jimnego w mieście palił od 12 do 15. Koła około 30 cali, tył na sztywno.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości