Jimny amortyzator skrętu
Moderator: Albert_N
Jimny amortyzator skrętu
Od jakich samochodów dopasowaliście taki amor do Jimnego?
Re: Jimny amortyzator skrętu
Disco?
Re: Jimny amortyzator skrętu
i po co było sprzedawać lr'a?
mówiłem: życie bez lr nie istnieje!
a teraz będziesz kupował po jednej części - za karę
widać taką masz karmę

ps. po co Ci ten amor?
mówiłem: życie bez lr nie istnieje!
a teraz będziesz kupował po jednej części - za karę
widać taką masz karmę

ps. po co Ci ten amor?
Re: Jimny amortyzator skrętu
Mam 3 komplety opon - zwykłe letnie, ATki 205/70/15 i MTki 215/75/15 założone na felgi stalowe z dobrym offsetem. MTki wielokrotnie wyważane ale mimo to na dojazdach po czarnym do terenu trzepią kierownicą. Koledzy piszą, że jamnik na większych oponach ta ma. Choroba ma znikać po założeniu amora skrętu. Amor w dobrej cenie, założyć łatwo to dlaczego nie sprawdzić?
Re: Jimny amortyzator skrętu
a jakie ciśnienie masz w tych trzepiących kołach?
co to amor?
co to amor?
Re: Jimny amortyzator skrętu
Ciśnienie 1.9. W terenie trochę mniej. Amor, stabi, wydech, napęd, komp, snork, fela, dyfer, kiera, bok, rolka, lift etc to powszechnie używane i zrozumiałe słowa należące do offroadowego slangu. No ale może Wy - właściciele samochodów szlachetnej marki LR ich nie używacie. Zapraszm Cię Tadziu do Janowca . Tam opracujemy słownik offroadowo-landroverowy 

Re: Jimny amortyzator skrętu
Co to za MT? Może felgi są porostu pokrzywione? Albo za szerokie i się opona nie układa? Próbowałeś "magicznego proszku " do opon? Mam taki rozmiar na seryjnych felach i wsio ok... 1,9 Bara
tak na co-dzień? Trochę dużo - u mnie 1,6 -1,5 asfalt i ok 1,0 -1,2 błoto.

Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Re: Jimny amortyzator skrętu
harakiri pisze:[...]Amor, stabi, wydech, napęd, komp, snork, fela, dyfer, kiera, bok, rolka, lift etc to powszechnie używane i zrozumiałe słowa należące do offroadowego slangu.[...]

Re: Jimny amortyzator skrętu
miało być : "co to za amor", zjadłem za ... pytam bo mam jakiś prawie nowy, mogę Ci sprezentować ... boge?
po za tym 1.9 bar to dużo i tu może być pies pogrzebany
spróbuj zgodnie z instrukcją
w takich kapciach w vitarze miałem 1.6bar i nic się nie działo
dla przeciwwagi napiszę, że mój koleś z pracy męczył się kilka lat z tym telepaniem w samuraju, po korekcie ciśnienia z 2.0 do 1.6 bar problem ustąpił
dzięki za zaproszenie - jak się da to się wpadnie ...
po za tym 1.9 bar to dużo i tu może być pies pogrzebany
spróbuj zgodnie z instrukcją

w takich kapciach w vitarze miałem 1.6bar i nic się nie działo
dla przeciwwagi napiszę, że mój koleś z pracy męczył się kilka lat z tym telepaniem w samuraju, po korekcie ciśnienia z 2.0 do 1.6 bar problem ustąpił

dzięki za zaproszenie - jak się da to się wpadnie ...
Re: Jimny amortyzator skrętu
Mój też dalej potrafi zatrzepaćharakiri pisze:Mam 3 komplety opon - zwykłe letnie, ATki 205/70/15 i MTki 215/75/15 założone na felgi stalowe z dobrym offsetem. MTki wielokrotnie wyważane ale mimo to na dojazdach po czarnym do terenu trzepią kierownicą. Koledzy piszą, że jamnik na większych oponach ta ma. Choroba ma znikać po założeniu amora skrętu. Amor w dobrej cenie, założyć łatwo to dlaczego nie sprawdzić?


JIMNY
Re: Jimny amortyzator skrętu
Oglądałem sposób mocowania amora wg Hiszpanów. Macie linki do fot innych twórców?
Re: Jimny amortyzator skrętu
podkleję sie pod temat
może ktoś ma foty jak wygląda seryjne mocowanie amortyzatora skrętu w jamniku

Re: Jimny amortyzator skrętu
to dziwne bo w moim jest 

Re: Jimny amortyzator skrętu
Który rok? Kupiłeś nowego jimnego czy używany?
Re: Jimny amortyzator skrętu
2004 , kupiłem od 1 wł.
Re: Jimny amortyzator skrętu
Wiec nie wiem jak jest teraz ale w 2004 roku suzuki nie montowalo amortyzatora skrętu. SMP w ramach gwarancji... A raczej brakiem pomysłu na shimi w jinnym, montowalo amortyzatory... Np. trialmaster by mass 

Re: Jimny amortyzator skrętu
Mój Jimny z 2008 miał jakiś taki dziwny wystający wihajster, który nie wiem po co jest. Na pewno nie jest to oko do holowania, bo znajduje się ono po drugiej stronie. Wkurzał mnie że tak wystaje, więc go uciąłem :]
ja u siebie mam tak, tylko że założony tył do przodu niż t o co jest na zdjęciu, bo zahaczał o drążek przy wykrzyżu:

ja u siebie mam tak, tylko że założony tył do przodu niż t o co jest na zdjęciu, bo zahaczał o drążek przy wykrzyżu:

Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny amortyzator skrętu
Ja swój kupiłem tutaj: http://www.offroad-armory.com/store/ind ... uct_id=210
To jest amor pro comp. Co do samego mocowania to mam mieszane uczucia, bo na rajdzie potrafi się obluzaować, jak jest dużo szybkościówek, dlatego do rajdowego jimnego zrobiłem sobie sam, tylko że przyspawane do ramy.
To jest amor pro comp. Co do samego mocowania to mam mieszane uczucia, bo na rajdzie potrafi się obluzaować, jak jest dużo szybkościówek, dlatego do rajdowego jimnego zrobiłem sobie sam, tylko że przyspawane do ramy.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny amortyzator skrętu
Zamontowałem amor troche inaczej niż większość kolegów. Po prostu powiększyłem jeden z dwóch otworów w uchu do holowania. Taki montaż zobaczyłem gdzieś na zagranicznym forum Bicie kierownicy wyraźnie osłabło. Proszę o info dlaczego uchwyt amortyzatora powinien byc bardziej z tyłu czyli za rurową poprzeczką.
Re: Jimny amortyzator skrętu
Zwróć uwage by amor był w miare równoległy do mostu, a przedewszystkim by się nie skręcał w trakcie krecenia kierą. Zeby wyeliminować bicie spróbuj jak najbardziej skrecic na gumach, lub wymień na twarde poli ew. unibole. Ale ja bym zaczął od znalezienia przyczyny bicia. Bicie na kierę też powoduje nie równoległość drązka kierowniczego do mostu wówczas wystepuje bump steer. No i ew. luzy na końcówkach i łozyskach zwrotnic, sprawdź koła czy proste i wyważ. Jeśli wszystko jest w porządku i bez amora skretu bicia nie powinno byc. Jak cos w układzie jest nie chalo to amor skretu uspokoi przenoszenie bicia na kierę, ale przyczyna pozostanie i bedzie generowała coraz wieksze straty w kazdym elemencie ukł. kierowniczego. Nie bez znaczenia jest tez kąt wyprzedzenia zwrotnic który powoduje łopotanie kół. A to czesto wystepuje przy zwiekszonym lifcie, zuzytych gumach wahaczy, luzach na wahaczach lub dorabianych wahaczach .
W suzuki ten problem wystepuje nagminnie, przyczyn jest wiele i najcześciej sie nakładają. Temat przerabialismy wielokrotnie i amor skrętu to ostatnia rzecz jaką powinienes zrobić. Tym tylko maskujesz problem.
Jeśli wszystko jest w porzo amor owszem przydaje sie ale nie stanowi rozwiazania problemu.
W suzuki ten problem wystepuje nagminnie, przyczyn jest wiele i najcześciej sie nakładają. Temat przerabialismy wielokrotnie i amor skrętu to ostatnia rzecz jaką powinienes zrobić. Tym tylko maskujesz problem.
Jeśli wszystko jest w porzo amor owszem przydaje sie ale nie stanowi rozwiazania problemu.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Jimny amortyzator skrętu
podobnież pasje amorek skrętu z samuraja prawda to ?
gdzie można taki kupić w rozsądnej cenie ?
gdzie można taki kupić w rozsądnej cenie ?
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Jimny amortyzator skrętu
Amortyzator może być zamocowany do elementu ramy - tego dospawanego z przodu do spodu ramy z kilkoma otworami - pod warunkiem, że zdjęty jest drążek stabilizatora. W innym przypadku amor wchodzi w kolizję z drążkiem.
Druga sprawa to jakość zwykle stosowanych amortyzatorów od LR Discovery. Zamienniki z alledrogo są dobre bo tanie. Niestety są dobre krótko. Po kilkuset kilometrach amor łapie minimalny luz. Nadal spełnia swoją rolę przy jeździe przez wyrypy i koleiny - kiera nie urywa rąk - ale przestaje funkcjonować jako tłumik drgań. Po założeniu oryginału LR D1 wszystko się naprawiło.
Druga sprawa to jakość zwykle stosowanych amortyzatorów od LR Discovery. Zamienniki z alledrogo są dobre bo tanie. Niestety są dobre krótko. Po kilkuset kilometrach amor łapie minimalny luz. Nadal spełnia swoją rolę przy jeździe przez wyrypy i koleiny - kiera nie urywa rąk - ale przestaje funkcjonować jako tłumik drgań. Po założeniu oryginału LR D1 wszystko się naprawiło.
Re: Jimny amortyzator skrętu
Ja montowałem amor z strony landstore.pl i nie moga narzekaćharakiri pisze:Amortyzator może być zamocowany do elementu ramy - tego dospawanego z przodu do spodu ramy z kilkoma otworami - pod warunkiem, że zdjęty jest drążek stabilizatora. W innym przypadku amor wchodzi w kolizję z drążkiem.
Druga sprawa to jakość zwykle stosowanych amortyzatorów od LR Discovery. Zamienniki z alledrogo są dobre bo tanie. Niestety są dobre krótko. Po kilkuset kilometrach amor łapie minimalny luz. Nadal spełnia swoją rolę przy jeździe przez wyrypy i koleiny - kiera nie urywa rąk - ale przestaje funkcjonować jako tłumik drgań. Po założeniu oryginału LR D1 wszystko się naprawiło.

JIMNY
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość