Jimny amortyzator skrętu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Jimny amortyzator skrętu

Post autor: harakiri » śr maja 15, 2013 9:21 am

Od jakich samochodów dopasowaliście taki amor do Jimnego?

Jarek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pn sie 17, 2009 5:56 am
Lokalizacja: lubuskie

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: Jarek77 » śr maja 15, 2013 3:15 pm

Disco?

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: harakiri » śr maja 15, 2013 4:48 pm

Thx

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: TadeuszK » śr maja 15, 2013 7:00 pm

i po co było sprzedawać lr'a?
mówiłem: życie bez lr nie istnieje!
a teraz będziesz kupował po jednej części - za karę
widać taką masz karmę
:)21
ps. po co Ci ten amor?

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: harakiri » śr maja 15, 2013 9:21 pm

Mam 3 komplety opon - zwykłe letnie, ATki 205/70/15 i MTki 215/75/15 założone na felgi stalowe z dobrym offsetem. MTki wielokrotnie wyważane ale mimo to na dojazdach po czarnym do terenu trzepią kierownicą. Koledzy piszą, że jamnik na większych oponach ta ma. Choroba ma znikać po założeniu amora skrętu. Amor w dobrej cenie, założyć łatwo to dlaczego nie sprawdzić?

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: TadeuszK » śr maja 15, 2013 9:30 pm

a jakie ciśnienie masz w tych trzepiących kołach?
co to amor?

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: harakiri » śr maja 15, 2013 10:15 pm

Ciśnienie 1.9. W terenie trochę mniej. Amor, stabi, wydech, napęd, komp, snork, fela, dyfer, kiera, bok, rolka, lift etc to powszechnie używane i zrozumiałe słowa należące do offroadowego slangu. No ale może Wy - właściciele samochodów szlachetnej marki LR ich nie używacie. Zapraszm Cię Tadziu do Janowca . Tam opracujemy słownik offroadowo-landroverowy :D

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: bazylisek » śr maja 15, 2013 10:20 pm

Co to za MT? Może felgi są porostu pokrzywione? Albo za szerokie i się opona nie układa? Próbowałeś "magicznego proszku " do opon? Mam taki rozmiar na seryjnych felach i wsio ok... 1,9 Bara :o tak na co-dzień? Trochę dużo - u mnie 1,6 -1,5 asfalt i ok 1,0 -1,2 błoto.
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: Salata123 » śr maja 15, 2013 10:38 pm

harakiri pisze:[...]Amor, stabi, wydech, napęd, komp, snork, fela, dyfer, kiera, bok, rolka, lift etc to powszechnie używane i zrozumiałe słowa należące do offroadowego slangu.[...]
:wink: Słownik
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: TadeuszK » czw maja 16, 2013 3:10 pm

miało być : "co to za amor", zjadłem za ... pytam bo mam jakiś prawie nowy, mogę Ci sprezentować ... boge?
po za tym 1.9 bar to dużo i tu może być pies pogrzebany
spróbuj zgodnie z instrukcją :)21
w takich kapciach w vitarze miałem 1.6bar i nic się nie działo
dla przeciwwagi napiszę, że mój koleś z pracy męczył się kilka lat z tym telepaniem w samuraju, po korekcie ciśnienia z 2.0 do 1.6 bar problem ustąpił :)21
dzięki za zaproszenie - jak się da to się wpadnie ...

Awatar użytkownika
LESNICZYy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: sob lut 27, 2010 5:42 pm

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: LESNICZYy » czw maja 16, 2013 7:47 pm

harakiri pisze:Mam 3 komplety opon - zwykłe letnie, ATki 205/70/15 i MTki 215/75/15 założone na felgi stalowe z dobrym offsetem. MTki wielokrotnie wyważane ale mimo to na dojazdach po czarnym do terenu trzepią kierownicą. Koledzy piszą, że jamnik na większych oponach ta ma. Choroba ma znikać po założeniu amora skrętu. Amor w dobrej cenie, założyć łatwo to dlaczego nie sprawdzić?
Mój też dalej potrafi zatrzepać :)11 i też montuja amor :P
JIMNY

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: harakiri » czw maja 16, 2013 7:50 pm

Oglądałem sposób mocowania amora wg Hiszpanów. Macie linki do fot innych twórców?

billy-P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 11:28 pm

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: billy-P » pt maja 17, 2013 2:56 pm

podkleję sie pod temat :wink: może ktoś ma foty jak wygląda seryjne mocowanie amortyzatora skrętu w jamniku

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: Salata123 » pt maja 17, 2013 6:44 pm

Nie ma seryjnego :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

billy-P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 11:28 pm

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: billy-P » pt maja 17, 2013 7:10 pm

to dziwne bo w moim jest :o

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: Salata123 » sob maja 18, 2013 10:08 am

Który rok? Kupiłeś nowego jimnego czy używany?
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

billy-P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 11:28 pm

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: billy-P » sob maja 18, 2013 8:04 pm

2004 , kupiłem od 1 wł.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: Salata123 » sob maja 18, 2013 8:27 pm

Wiec nie wiem jak jest teraz ale w 2004 roku suzuki nie montowalo amortyzatora skrętu. SMP w ramach gwarancji... A raczej brakiem pomysłu na shimi w jinnym, montowalo amortyzatory... Np. trialmaster by mass :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: Placek^ » pn maja 20, 2013 1:08 pm

Mój Jimny z 2008 miał jakiś taki dziwny wystający wihajster, który nie wiem po co jest. Na pewno nie jest to oko do holowania, bo znajduje się ono po drugiej stronie. Wkurzał mnie że tak wystaje, więc go uciąłem :]
ja u siebie mam tak, tylko że założony tył do przodu niż t o co jest na zdjęciu, bo zahaczał o drążek przy wykrzyżu:
Obrazek
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: Placek^ » pn maja 20, 2013 1:14 pm

Ja swój kupiłem tutaj: http://www.offroad-armory.com/store/ind ... uct_id=210
To jest amor pro comp. Co do samego mocowania to mam mieszane uczucia, bo na rajdzie potrafi się obluzaować, jak jest dużo szybkościówek, dlatego do rajdowego jimnego zrobiłem sobie sam, tylko że przyspawane do ramy.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: harakiri » pt maja 24, 2013 8:51 am

Zamontowałem amor troche inaczej niż większość kolegów. Po prostu powiększyłem jeden z dwóch otworów w uchu do holowania. Taki montaż zobaczyłem gdzieś na zagranicznym forum Bicie kierownicy wyraźnie osłabło. Proszę o info dlaczego uchwyt amortyzatora powinien byc bardziej z tyłu czyli za rurową poprzeczką.

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: cybul » ndz maja 26, 2013 8:56 am

Zwróć uwage by amor był w miare równoległy do mostu, a przedewszystkim by się nie skręcał w trakcie krecenia kierą. Zeby wyeliminować bicie spróbuj jak najbardziej skrecic na gumach, lub wymień na twarde poli ew. unibole. Ale ja bym zaczął od znalezienia przyczyny bicia. Bicie na kierę też powoduje nie równoległość drązka kierowniczego do mostu wówczas wystepuje bump steer. No i ew. luzy na końcówkach i łozyskach zwrotnic, sprawdź koła czy proste i wyważ. Jeśli wszystko jest w porządku i bez amora skretu bicia nie powinno byc. Jak cos w układzie jest nie chalo to amor skretu uspokoi przenoszenie bicia na kierę, ale przyczyna pozostanie i bedzie generowała coraz wieksze straty w kazdym elemencie ukł. kierowniczego. Nie bez znaczenia jest tez kąt wyprzedzenia zwrotnic który powoduje łopotanie kół. A to czesto wystepuje przy zwiekszonym lifcie, zuzytych gumach wahaczy, luzach na wahaczach lub dorabianych wahaczach .
W suzuki ten problem wystepuje nagminnie, przyczyn jest wiele i najcześciej sie nakładają. Temat przerabialismy wielokrotnie i amor skrętu to ostatnia rzecz jaką powinienes zrobić. Tym tylko maskujesz problem.
Jeśli wszystko jest w porzo amor owszem przydaje sie ale nie stanowi rozwiazania problemu.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: cordoba_2004 » pn wrz 30, 2013 8:36 pm

podobnież pasje amorek skrętu z samuraja prawda to ?
gdzie można taki kupić w rozsądnej cenie ?
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: harakiri » pt lis 08, 2013 6:33 pm

Amortyzator może być zamocowany do elementu ramy - tego dospawanego z przodu do spodu ramy z kilkoma otworami - pod warunkiem, że zdjęty jest drążek stabilizatora. W innym przypadku amor wchodzi w kolizję z drążkiem.
Druga sprawa to jakość zwykle stosowanych amortyzatorów od LR Discovery. Zamienniki z alledrogo są dobre bo tanie. Niestety są dobre krótko. Po kilkuset kilometrach amor łapie minimalny luz. Nadal spełnia swoją rolę przy jeździe przez wyrypy i koleiny - kiera nie urywa rąk - ale przestaje funkcjonować jako tłumik drgań. Po założeniu oryginału LR D1 wszystko się naprawiło.

Awatar użytkownika
LESNICZYy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: sob lut 27, 2010 5:42 pm

Re: Jimny amortyzator skrętu

Post autor: LESNICZYy » sob lis 09, 2013 4:51 pm

harakiri pisze:Amortyzator może być zamocowany do elementu ramy - tego dospawanego z przodu do spodu ramy z kilkoma otworami - pod warunkiem, że zdjęty jest drążek stabilizatora. W innym przypadku amor wchodzi w kolizję z drążkiem.
Druga sprawa to jakość zwykle stosowanych amortyzatorów od LR Discovery. Zamienniki z alledrogo są dobre bo tanie. Niestety są dobre krótko. Po kilkuset kilometrach amor łapie minimalny luz. Nadal spełnia swoją rolę przy jeździe przez wyrypy i koleiny - kiera nie urywa rąk - ale przestaje funkcjonować jako tłumik drgań. Po założeniu oryginału LR D1 wszystko się naprawiło.
Ja montowałem amor z strony landstore.pl i nie moga narzekać :D
JIMNY

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość