Blokada Samurai jak ARB

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Manolo bb » pn lis 18, 2013 6:38 pm

Zun pisze:Widac zarówno w trail tough jak i w polonie roznie bywa/bywalo - nie lubie sie powtarzac , ale dla podsumowania :
-6.5:1 reduktor
-silnik 1.3 turbo (moc około 130 koni)
-opony oryginal simex 32" na beadlockach , zazwyczaj jezdzone bez powietrza wogole (opory nie do opisania - na asfalcie takie auto bylo nie do upchania przez dwie-trzy osoby
-dwie pełne szpery

Ewolucje przeróżne - naprawde dostawaly po dupie , duzo jazdy po skalkach itp - u konkurencji osie iprzeguby lataly w powietrzu - jak juz wpsominalem nawet z laplandera. Wytrzymalo dwa ostre sezony katowania , jak wyjalem z mostow wygladaly jak nowki.

Jest jeszcze teoria jak mowilem - zdolny kierownik wszystko zabije :D . Albo rzeczywiscie mialem mega szczescie 0 i dostalem wyjatkowo dobry produkt ;)
Dodam ze z polonu to nie byl zwykly produkt , byl robiony na zamowienie - tylne soie to byly patyki z osobno dokrecanymi "piastkami"
A na tym reduktorze to nie był za wolny? Ja mam 4,9:1 i moc na kolach to ma ale czasami tej prędkości brakowało i to była główna przyczyna zmiany silnika na GTI. Teraz moc znów jest ze mną :D
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Zun » pn lis 18, 2013 7:44 pm

Tak , za wolny - znaczy do trialu byl niby w sam raz , ale byly takie momenty na probach ze brakowalo wyzszej predkosci. Natomiast na imprezach gdzie trzeba bylo pojezdzic to mieszalo sie reduktorem , bo na Low nie dalo sie jezdzic ;) Mysle ze 4.9 to dobre przelozenie do samuraia . 6.5:1 do rockcrawlingu i trialu ok , i do tego bylo w sumie auto moje przygotowane.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Kostuch » pn lis 18, 2013 8:31 pm

Zun pisze: Dodam ze z polonu to nie byl zwykly produkt , byl robiony na zamowienie - tylne soie to byly patyki z osobno dokrecanymi "piastkami"
Wiem. Jedna z tych półosi stoi u mnie w garażu :)21 . I nie mam najmniejszej ochoty jej zakładać...
Druga zczezła Tomkowi na lajtowej popierdułce - ścięło ją za łożyskiem i odpadło koło.

My tu chyba w ogóle jeździć nie potrafimy :)21 :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Zun » wt lis 19, 2013 8:58 am

Kostuch pisze:
Zun pisze: Dodam ze z polonu to nie byl zwykly produkt , byl robiony na zamowienie - tylne soie to byly patyki z osobno dokrecanymi "piastkami"
Wiem. Jedna z tych półosi stoi u mnie w garażu :)21 . I nie mam najmniejszej ochoty jej zakładać...
Druga zczezła Tomkowi na lajtowej popierdułce - ścięło ją za łożyskiem i odpadło koło.

My tu chyba w ogóle jeździć nie potrafimy :)21 :)21
Widocznie tak ;) Fakty mówią same za siebie.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Zibi » wt lis 19, 2013 9:08 am

strasznie ciśnieniowo musicie jeździć - ja mam pełne 33 cale na włoskim kołku i orginały z przodu i tyłu. Wzmocnione leżą w garazu i czekają.

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: qwai » wt lis 19, 2013 11:01 am

Hej

Polon moim zdaniem to nie był dobry pomysł.

1. Mocowanie do piasty nakrętką, zawsze luźna ze względu na luzy na frezie.
2. Najcieńszy punkt półosi w miejscu występowania największych naprężeń łamiących czyli bezpośrednio przy zewnętrznej stronie łożyska gdzie zaczynał się frez dla piasty.

Trial też umarł dokładnie tak jak u Kostucha ale trzy lata później więc maił prawo.
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Zun » wt lis 19, 2013 11:35 am

Zibi pisze:strasznie ciśnieniowo musicie jeździć - ja mam pełne 33 cale na włoskim kołku i orginały z przodu i tyłu. Wzmocnione leżą w garazu i czekają.
Też tak myślę - jak widać u niektórych potrafi wytrzymać oryginał , u innych jednego wyjazdu wzmocniony ;) U mnie oryginały wytrzymały dużo na 32" kółku , ale jak założyłem szperę do przodu to się przegub poddał. Traila wytrzymywały podjazdy tyłem pod pionowe skarpy na skręconych kołach , tylny polon wytrzymał dachowanie gdzie auto spadło centralnie na lewe tylne koło - tak że skrzywiło hardmadafaka felge , most (powzmacniany) , amor wręcz rozerwało .... półoś nawet nie zauważyła co się stało - po lądowaniu pełna [cenzura] i do mety (jest gdzies nawet filmik z tego na youtubie ;) ). No ale inni potrafia zepsuc to samo na popierdółce ;) Proponuje zainwestować w czołg.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Kostuch » wt lis 19, 2013 12:37 pm

Przypuszczam że w grę wchodzi zmęczenie materiału.
Nie chce mi się kręcić filmików, ale uwierz mi, że luz na frezie tej przykręcanej "piastki" legendarnej polonowej półosi jest w tej chwili masakryczny. Po prostu się wyklepało od obciążeń.
Końcówka półosi ma gwint zjedzony i praktycznie nie da się tego skręcić tak, żeby przejechało bez luzów kilka km. Kiedyś przez to mało koła nie zgubiłem. Łożysko na półoś można palcami założyć i zdjąć.
Po prostu żelazo się zużyło.

Przeguby z Traila wytrzymały u mnie trzy lata. Pewnie jakbym nie wyciągał ich przy okazji innych robót, to bym nie zauważył że wewnętrzna bieżnia jest potrzaskana, bo żadnych wyraźnych objawów nie było.

Ale niech wam będzie - jestem ciśnieniowcem i zabijam czołgi jeszcze przed pierwszą kawą :)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: N2O » wt lis 19, 2013 2:31 pm

Kolega jeździ samurai'em z minispoolem z tyłu na 33" silverach(tych prawdziwych 33") na seryjnych półośkach i jedyne co zmielił to przedni mechanizm różnicowy - satelity chyba się zmieliły. A ciśnienie ma ogromne + 4.16 w reduktorze + 5.125 w mostach.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: milas » wt lis 19, 2013 3:40 pm

pozatym standardwoych mniej szkoda ;-) a wymiana tansza
:)21
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Manolo bb » wt lis 19, 2013 7:46 pm

milas pisze:pozatym standardwoych mniej szkoda ;-) a wymiana tansza
:)21
Ale tu chyba chodzi o to żeby jeździć a nie klepać bez końca. :D
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: KSikorski » śr lis 20, 2013 8:05 am

Kostuch pisze:
Zun pisze:
Ciekawe co mówisz - zapomniałem dodać , że jeździły z silnikiem 1.3 turbo ;) - i dostawały ostro w dupę , kilka pucharków stoi na półce. Jak wcześniej mówiłem , zwykłe półosie przy tym setupie nie wytrzymały pierwszej próby . Gdzie swoje kupiłeś ?
Kupiłem bezpośrednio w TrailTough. Może trafiłem na złą partię? :roll:
Przeguby (w sensie obudowy) i poółosie całe, ale wewnętrzna bieżnia wysypała się w kawałkach.
Zapytajcie Salata - widział i dotykał.

A o opinie o półosiach z polonu zapytajcie Tomka qwai :)21
Tomek miał półosie polonu od Zuna, razem szabrowaliśmy jego most. Rozsypała się jedna, sądzę że wcześniejsza eksploatacja miała na to wpływ :D bo ja na przykład musiałem dorobić nowy dekiel blokady, też się pokruszył.
Polon już nie produkuje półosi, a przynajmniej nie sprzedaje. Ja mam dobre doświadczenia z motomaxem.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: milas » czw lis 21, 2013 10:48 am

Manolo bb pisze:
milas pisze:pozatym standardwoych mniej szkoda ;-) a wymiana tansza
:)21
Ale tu chyba chodzi o to żeby jeździć a nie klepać bez końca. :D
nieprzesadzaj
mam 140 kuni i reduktorz 1,3 , przelozenia 5,125 , simex 31 cala coprawda tylko
zawsze ukrecam tylko przegob i zawsze ma to miejsce przy szarpaniu sie na wstecznym na jakis kamieniach , i trzeba niezle dac w gary zeby to zrobic
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Kostuch » czw lis 21, 2013 12:25 pm

KSikorski pisze: Ja mam dobre doświadczenia z motomaxem.
Podobno motomax się wypiął na robienie takich rzeczy :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: adam992 » czw lis 21, 2013 7:15 pm

nowi właściciele są i nie mają takiego drygu do eksperymentowania i robienia kilku sztuk zamiast masowo :-?
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Kostuch » czw lis 21, 2013 7:43 pm

adam992 pisze:nowi właściciele są i nie mają takiego drygu do eksperymentowania i robienia kilku sztuk zamiast masowo :-?
A kto im broni masowo produkować wzmocnione półosie do suzuk? :)21
Trochę by się ich rozeszło, jakby trzymały parametry...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: adam992 » czw lis 21, 2013 7:51 pm

Może nie wiedzą, że byłby zbyt jak na np. części do Vw,Audi etc
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: KSikorski » czw lis 21, 2013 10:10 pm

Jest jeszcze jedna firma w Poznaniu i jedna w Ciechanowie, przynajmniej ja je znam.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

volvoaxles
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob sty 03, 2009 2:32 pm
Lokalizacja: Krakow
Kontaktowanie:

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: volvoaxles » śr gru 18, 2013 9:48 pm

"kiedys na trialu widzielismy jak gosc uwala trzy przeguby w jednym momencie z Laplandera - w aucie , w ktorym wczesniejszy kierownik wielokrotnie zdobywal pudlo na uznanych imprezach nie niszczac osi ;) . Zbierac mozna bylo kólki z przegubów po calym placu .[/quote]


Takie pytanie-jak mozna uwalic 3 przeguby skoro w aucie z dwoma mostami wystepuja tylko 2 przeguby w przednim moscie?Niestety nie ma w PL jeszcze auta na dwoch skretnych osiach z laplandera...Pozdro ;)
Mosty portalowe laplander....robia w terenie....

Awatar użytkownika
myros
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 7:37 pm
Lokalizacja: Podhale

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: myros » śr gru 18, 2013 10:33 pm

volvoaxles pisze:w aucie z dwoma mostami wystepuja tylko 2 przeguby
Laplandery nie mają wałów napędowych ???
samurai '88 4.16 GTI.
LR disko 200

volvoaxles
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob sty 03, 2009 2:32 pm
Lokalizacja: Krakow
Kontaktowanie:

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: volvoaxles » śr gru 18, 2013 11:02 pm

myros pisze:
volvoaxles pisze:w aucie z dwoma mostami wystepuja tylko 2 przeguby
Laplandery nie mają wałów napędowych ???
W walach sa krzyzaki ...przeguby wystepuja w przednim moscie miedzy polosia a zwolnica
Mosty portalowe laplander....robia w terenie....

Awatar użytkownika
myros
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 7:37 pm
Lokalizacja: Podhale

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: myros » śr gru 18, 2013 11:47 pm

volvoaxles pisze:W walach sa krzyzaki
Według Ciebie krzyżaki to nie są przeguby ???
samurai '88 4.16 GTI.
LR disko 200

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Kostuch » czw gru 19, 2013 10:36 am

myros pisze:
volvoaxles pisze:W walach sa krzyzaki
Według Ciebie krzyżaki to nie są przeguby ???
Myros, umknął ci fragment:
Zbierac mozna bylo kólki z przegubów po calym placu .
Krzyżaki na ogół nie mają kulek (ani kólek :)21 ).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

volvoaxles
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob sty 03, 2009 2:32 pm
Lokalizacja: Krakow
Kontaktowanie:

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: volvoaxles » czw gru 19, 2013 11:18 am

Nie chodzi tu o klocenie sie co kto nazywa jak,przeguby to przeguby ,a krzyzaki to krzyzaki nie mowiac juz jak wspomnial kolega ze kulki sa w przegubach a nie krzyzakach...pozatym w 99% przypadkach waly do laplanderow sa przerabiane badz dorabiane i wykorzystywane sa krzyzaki z nissana ,toyoty,mercedesa...badz co kto lubi
Mosty portalowe laplander....robia w terenie....

Brylu
 
 
Posty: 149
Rejestracja: pn lip 07, 2008 7:55 pm
Lokalizacja: Wieluń Łódzkie

Re: Blokada Samurai jak ARB

Post autor: Brylu » czw gru 19, 2013 2:18 pm

Witam. Troche z innej beczki ale tez dotyczace blokady. Czy blokada ARB RD 208 ktora znajduje sie w asortymencie sklepu rajdy 4x4 pasuje do waskiego mostu samurajowskiego. Panowie w sklepie nie sa do konca pewni a wole sie upewnic przed zamowieniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość