Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Aśka&Kuba » śr maja 21, 2014 10:23 pm

Placek^ pisze:Jak się ma kasę to wszystko jest łatwe. :)2

a jak się nie ma to lepiej sobie "jedną dziurę" odpuścić bo tutaj szkłem dupy nie podetrzesz na robić musi kosztować to nie kebab od turka że tani syf a dobry :)21

p.s nie twierdze że nie masz !! uogólniam !!
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » śr maja 21, 2014 10:34 pm

Po to, że robię swój samochód metodą małych kroków i na bieżąco nim staruję. A temat założyłem po to, żeby poznac plusy i minusy każdego rozwiązania, żeby nie wtopić kasy w pomnik i jakbyś przeczytał cały temat, to wiedział byś że stanęło na mostach suzuki - tył jimny, przód szeroki. I tak, masz rację, szkoda kasy na mega motania w moim przypadku, bo jeżdżę w klasach z elektrykami. A montaż mechanika, zwalenie budy i zrobienie ruraka jakoś nie bardzo mnie pociąga.
"Poważne" ściganie kojarzy mi się z pracą, a ja ścigam się amatorsko i dla zabawy, co nie znaczy że nie mogę tego i owego w swoim samochodzie poprawić :)
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Wilku » czw maja 22, 2014 1:15 am

Po ośmiu stronach wyszło, że do Suzuki najlepsze są mosty z Suzuki ;)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
yahoo33
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt lip 29, 2011 1:43 pm

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: yahoo33 » czw maja 22, 2014 8:12 am

Wilku pisze:Po ośmiu stronach wyszło, że do Suzuki najlepsze są mosty z Suzuki ;)
:)2 :)2 :)2
Suzuki Samurai 1.6 Spring, blokada, i inne pierdółki.
Mitsubishi L300 2.4i 4wd LSD.

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » czw maja 22, 2014 12:04 pm

Wilku pisze:Po ośmiu stronach wyszło, że do Suzuki najlepsze są mosty z Suzuki ;)

pzdr, W
Dobrze podsumwane, hehe :)21
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » sob cze 07, 2014 10:25 pm

Które półosie z przegubami są lepsze? Spidertrax czy TG na 33 zębach?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » sob cze 07, 2014 10:40 pm

TG
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » sob cze 07, 2014 10:41 pm

Salata123 pisze:TG
Merci :)2
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » śr cze 11, 2014 3:56 pm

A rzeczywiście jest sens brać TG z 33 zębami zamiast 26? Różnica w wytrzymałości jest zauważalna czy to raczej marketingowa papka? Bo różnica w cenie to 6 stówek, które z chęcią bym wydał na inne przydaśki :)
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » śr cze 11, 2014 10:52 pm

Jak chcesz mieć aktualnie najmocniejsze to nie masz wyjścia :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: KSikorski » czw cze 12, 2014 8:21 am

Po jednej stronie zrobili 33 zęby, po drugiej wciąż jest 26 zębów... czy zatem przypadkiem najsłabsze ogniwo łańcucha nie zostało takie samo jak w przypadku poprzedniej wersji? Po za tym średnica półosi przecież nie urosła...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » czw cze 12, 2014 8:42 am

KSikorski pisze:Po jednej stronie zrobili 33 zęby, po drugiej wciąż jest 26 zębów... czy zatem przypadkiem najsłabsze ogniwo łańcucha nie zostało takie samo jak w przypadku poprzedniej wersji? Po za tym średnica półosi przecież nie urosła...
No właśnie dokładnie z tych samych względów zacząłem się zastanawiać czy to przypadkiem nie jest jakaś ściema.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Didymos » czw cze 12, 2014 9:18 am

Bo to rzekomo przegub na 33 frezy jest mocniejszy.
Półosi nic nie pomoże, bo i tak musi współpracować z ori (tylnym) dyfrem albo innym arabem.
Btw. gdzie masz te spidertraxy tańsze o szeset od tg, bo póki co znalazłem tylko drożej?
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: KSikorski » czw cze 12, 2014 9:28 am

Jedyne co się zmienia z powodu zwiększenia ilości zębów to zmniejszają się naprężenia jednostkowe w wielowypuście. Nie można jednak zapomnieć że gdy zębów jest więcej to muszą być mniejsze... nie przeceniałbym cudownej mocy 33 zębów :-D

Więc jedyne co jest wzmocnione z powodu zastosowania 33 wypustów, to wewnętrzny koszyk przegubu. Moim zdaniem jednak to lepiej żeby pękł wewnętrzny koszyk niż żeby doszło do rozerwania zewnętrznej odkuwki przegubu (pęknięcie zewnętrzne może zablokować skręcanie) lub do uszkodzenia mechanizmu różnicowego. Dobrym pytaniem byłoby: Co stanowi w tym przypadku punkt krytyczny, który jako pierwszy się podda?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » czw cze 12, 2014 10:29 am

Didymos pisze: Btw. gdzie masz te spidertraxy tańsze o szeset od tg, bo póki co znalazłem tylko drożej?
Nie spidertraxy tylko TG. Są z 26 oraz 33 zębami w przegubie, pierwsze za 1800, drugie za 2400.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kostuch » czw cze 12, 2014 10:59 am

Placek^ pisze:
Didymos pisze: Btw. gdzie masz te spidertraxy tańsze o szeset od tg, bo póki co znalazłem tylko drożej?
Nie spidertraxy tylko TG. Są z 26 oraz 33 zębami w przegubie, pierwsze za 1800, drugie za 2400.
Jak się dobrze policzy, to przeguby spidertraxa i trailtough mają 25 a nie 26 frezów w przegubie :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » czw cze 12, 2014 6:55 pm

KSikorski pisze:Jedyne co się zmienia z powodu zwiększenia ilości zębów to zmniejszają się naprężenia jednostkowe w wielowypuście. Nie można jednak zapomnieć że gdy zębów jest więcej to muszą być mniejsze... nie przeceniałbym cudownej mocy 33 zębów :-D

Więc jedyne co jest wzmocnione z powodu zastosowania 33 wypustów, to wewnętrzny koszyk przegubu. Moim zdaniem jednak to lepiej żeby pękł wewnętrzny koszyk niż żeby doszło do rozerwania zewnętrznej odkuwki przegubu (pęknięcie zewnętrzne może zablokować skręcanie) lub do uszkodzenia mechanizmu różnicowego. Dobrym pytaniem byłoby: Co stanowi w tym przypadku punkt krytyczny, który jako pierwszy się podda?
i Właśnie to potrzeba wzmocnić bo we wszystkich poprzednich przegubach pękały koszyki.
Poza tym po co takie gdybanie - produkt jest sprawdzony, jest też porównanie do poprzednich wersji i wyniki mówią jasno - jest to aktualnie najmocniejszy zestaw do suzuki na przód. A czy oni go zrobili ze stali co na nią srali czy jeszcze innej to mi to lotto, ważne, że są najmocniejsze :)21

A co do stwierdzenia, że lepiej, żeby pękał koszyk w środku - bzdura! Za czasów jak najmocniejsze były półośki calmini na 26 frezów a przeguby były "normalne", bardzo ważne było by przegub pękał tak by koszyk zostawał nie ruszony. W przegubie gdzie rozrywało koszyk kończyło się na wymianie półosi i przegubu... bo frez na półosi był zniszczony.

Zresztą, proponuję wziąć do ręki obydwa przeguby i porównać :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » czw cze 12, 2014 6:58 pm

A co do blokowania koła - jeździłem z przeróżnie rozerwanymi przegubami, nigdy nie było reguły - zawsze blokowało, raz mniej raz mocniej a czasem prawie wcale.. :)

a Ty z iloma rozerwanymi przegubami jeździłeś? :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kostuch » pt cze 13, 2014 8:31 am

Salata123 pisze: W przegubie gdzie rozrywało koszyk kończyło się na wymianie półosi i przegubu... bo frez na półosi był zniszczony.
Histeryzujesz :)21
Chyba z pół roku jeździłęm z rozerwanym koszykiem i dopiero przy demontażu wysypały się kawałki. Frez półosi jak nowy.

A moja osobista opinia jest taka, że przegub w suzuce i tak powinien być na przegubie kardana.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: KSikorski » pt cze 13, 2014 9:05 am

Salata123 pisze:a Ty z iloma rozerwanymi przegubami jeździłeś? :)21
Z jednym. To właśnie był ten przypadek że się słabo skręcało ;-)

No ale teraz czysto teoretycznie sobie gdybamy - Placek kupi to co będzie chciał kupić :-D

Ja osobiście uważam że nie powinno się zwiększać wytrzymałości półosi i przegubu powyżej wytrzymałości mechanizmu różnicowego. Z tym że ja nie jeżdżę w rajdach, ja jeżdżę daleko od domu, co zmienia punkt widzenia.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » pt cze 13, 2014 4:13 pm

Kostuch pisze:
Salata123 pisze: W przegubie gdzie rozrywało koszyk kończyło się na wymianie półosi i przegubu... bo frez na półosi był zniszczony.
Histeryzujesz :)21
Chyba z pół roku jeździłęm z rozerwanym koszykiem i dopiero przy demontażu wysypały się kawałki. Frez półosi jak nowy.

A moja osobista opinia jet taka,że przegub w suzuce i tak powinien być na przegubie kardana.
Tobie pękł ale nie obmielił... Jeszcze :D
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » pt cze 13, 2014 9:12 pm

KSikorski pisze: No ale teraz czysto teoretycznie sobie gdybamy - Placek kupi to co będzie chciał kupić :-D
Kupię te z 33 zębami, bo mi Sałat żyć nie da 8)
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » sob cze 14, 2014 8:46 am

Kup jakie chcesz :D te "słabsze" tez wytrzymują bardzo , bardzo dużo :)

Ale te 33 są najmocniejsze aktualnie :)21 wytrzymują 35 cali Silverstone

Oraz dodatkowy plus, jak Kupisz u polskiego przedstawiciela, to masz normalna gwarancje :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kostuch » sob cze 14, 2014 11:43 am

Salata123 pisze: Oraz dodatkowy plus, jak Kupisz u polskiego przedstawiciela, to masz normalna gwarancje :)21
Mi uznali gwarancję "no question asked" w USA na podstawie zdjęć.
No ale za przesyłkę żelaza i tak trzeba zapłacić parę $$...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » pn cze 16, 2014 3:18 pm

Powracając do tematu wytrzymałości dyfra, to tak wygląda przełożenie 5,125 z mojego mostu. Koła 31", silnik 1.3 G13BB.
Obrazek
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość