Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Moderator: Albert_N
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
No chyba łożyska na ataku wołały o pomoc już od dawna...
4x4 Tczew
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Wymienione razem z przełożeniami jakoś po nowym rokuŁeLeK pisze:No chyba łożyska na ataku wołały o pomoc już od dawna...

Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Nie ma rzeczy niezniszczalnych - nie ma
to raz... a dwa, ogromny wpływ na mielenie ma ustawienie przekładni hipoidalnej. Nie twierdzę, że na pewno była źle ustawiona... ale mogła być 


Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
w ciągu miesiąca drugi raz słysze o zmielonych przełożeniach od vitary.
Kilka tyg temu znajomy dzwonił czy przypadkiem nie posiadam bo też mu sie zmieliły.
Jeździ na oryginalnych boggerach 31 cali, silnik 1.6 8v.
Czyżby vitarowe przełożenia były słabsze od samuraiowych?
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
im wolniejsze tym słabsze - normalne 

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Ale vitary jakoś jeżdżą chyba? Nie narzekają przynajmniej za bardzo.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Nie wiem czy słabsze, ale na pewno atak jest dużo drobniejszy. Po lewej zmielona Vitara, po prawej sprawny Samurai.


Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
No taki jest prawo natury - im większe przełożenie, tym atak mniejszy.


Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Ja mam mosty od 410 i latam na 31 boggerach, atak zmielil mi się tylko raz i to przez łożyska... a raczej jednego "brak"
4x4 Tczew
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Salata123 dobrze pisze. W prawdzie wolniejsze przełożenia przenoszą mniejszy moment, ale tak czy inaczej udary przy strzale ze sprzęgła robią swoje ;]
Ja kiedyś nawet miałem okazję porównać tryby SJ413 (11/43) i Samuraja (11/41). Gołym okiem widać różnicę w grubości zębów na korzyść Samuraja.
pzdr, W
Ja kiedyś nawet miałem okazję porównać tryby SJ413 (11/43) i Samuraja (11/41). Gołym okiem widać różnicę w grubości zębów na korzyść Samuraja.
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Czyli rozwiązanie standardowe mosty 3.909 + reduktor 4.16 jest lepsze niż mosty 5.125 + reduktor z 410. 

Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Nie. Chodzi, ze jest lepsze...
Raz: czy przekładnię były na 100% dobrze ustawione czy może sam ustawiales?
Dwa: każde rozwiązanie ma plusy i minusy
Raz: czy przekładnię były na 100% dobrze ustawione czy może sam ustawiales?
Dwa: każde rozwiązanie ma plusy i minusy

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
weź pod uwagę przełożenia nie były na pewno nowe tylko vitka mogła mieć nalatane np 2 miliony km 

NO I JEST RZOPA
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Mechanik mi montował. Przełożenia oczywiście były używane, ale bez żadnych ubytków.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Pytanie czy ustawił na oko czy na zegar. 

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Na zegar ścienny - godzina 16, to trzeba kończyćKSikorski pisze:Pytanie czy ustawił na oko czy na zegar.

Ja mam u siebie 3,9 + 4,16 i jest fajnie (na 32 calach).Placek^ pisze:Czyli rozwiązanie standardowe mosty 3.909 + reduktor 4.16 jest lepsze niż mosty 5.125 + reduktor z 410.
Ale jakby było coś koło 4,3 byłby jeszcze fajniej. Chyba było takie przełożenie w jakiejś vitarze czy czymś takim

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Tylny most Jimny benzyna z manualem, rocznik od 2005 i młodsze.Kostuch pisze:Ale jakby było coś koło 4,3 byłby jeszcze fajniej. Chyba było takie przełożenie w jakiejś vitarze czy czymś takim
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Ja teraz tak mam Kostuch. I przy 235/75 było super. Przy 33 powinienem wsadzic w mosty ~4.6 albo wolniej, ~4.8. Ale to juz maks, później robi się za wolno na moje potrzeby.Kostuch pisze:Na zegar ścienny - godzina 16, to trzeba kończyćKSikorski pisze:Pytanie czy ustawił na oko czy na zegar.
Ja mam u siebie 3,9 + 4,16 i jest fajnie (na 32 calach).Placek^ pisze:Czyli rozwiązanie standardowe mosty 3.909 + reduktor 4.16 jest lepsze niż mosty 5.125 + reduktor z 410.
Ale jakby było coś koło 4,3 byłby jeszcze fajniej. Chyba było takie przełożenie w jakiejś vitarze czy czymś takim
I ja mam z vitary, chyba ropniaka,,, ale nie pamiętam dokladnie .
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Ale mozna wzmocnić głowkę i po kłopocie
W naszej vitarze jest 5,125 plus ARB i 33 cale . Drugi rok nie zmieliło
przełożeń
Dobra regulacja plus wzmocnienie i działa

przełożeń

Dobra regulacja plus wzmocnienie i działa

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości