Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: ŁeLeK » pn cze 16, 2014 4:13 pm

No chyba łożyska na ataku wołały o pomoc już od dawna...
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » pn cze 16, 2014 4:44 pm

ŁeLeK pisze:No chyba łożyska na ataku wołały o pomoc już od dawna...
Wymienione razem z przełożeniami jakoś po nowym roku :)
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » pn cze 16, 2014 6:13 pm

Nie ma rzeczy niezniszczalnych - nie ma :)21 to raz... a dwa, ogromny wpływ na mielenie ma ustawienie przekładni hipoidalnej. Nie twierdzę, że na pewno była źle ustawiona... ale mogła być :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Adam.Ż » pn cze 16, 2014 7:30 pm

Placek^ pisze:Powracając do tematu wytrzymałości dyfra, to tak wygląda przełożenie 5,125 z mojego mostu. Koła 31", silnik 1.3 G13BB.
Obrazek
w ciągu miesiąca drugi raz słysze o zmielonych przełożeniach od vitary.
Kilka tyg temu znajomy dzwonił czy przypadkiem nie posiadam bo też mu sie zmieliły.
Jeździ na oryginalnych boggerach 31 cali, silnik 1.6 8v.
Czyżby vitarowe przełożenia były słabsze od samuraiowych?
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » pn cze 16, 2014 7:57 pm

im wolniejsze tym słabsze - normalne :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: kozioU » pn cze 16, 2014 7:59 pm

Ale vitary jakoś jeżdżą chyba? Nie narzekają przynajmniej za bardzo.

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » pn cze 16, 2014 8:03 pm

Nie wiem czy słabsze, ale na pewno atak jest dużo drobniejszy. Po lewej zmielona Vitara, po prawej sprawny Samurai.
Obrazek
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: N2O » pn cze 16, 2014 8:06 pm

No taki jest prawo natury - im większe przełożenie, tym atak mniejszy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: ŁeLeK » pn cze 16, 2014 8:15 pm

Ja mam mosty od 410 i latam na 31 boggerach, atak zmielil mi się tylko raz i to przez łożyska... a raczej jednego "brak"
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Wilku » pn cze 16, 2014 9:05 pm

Salata123 dobrze pisze. W prawdzie wolniejsze przełożenia przenoszą mniejszy moment, ale tak czy inaczej udary przy strzale ze sprzęgła robią swoje ;]
Ja kiedyś nawet miałem okazję porównać tryby SJ413 (11/43) i Samuraja (11/41). Gołym okiem widać różnicę w grubości zębów na korzyść Samuraja.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » pn cze 16, 2014 9:13 pm

Czyli rozwiązanie standardowe mosty 3.909 + reduktor 4.16 jest lepsze niż mosty 5.125 + reduktor z 410. :roll:
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » wt cze 17, 2014 12:19 am

Nie. Chodzi, ze jest lepsze...

Raz: czy przekładnię były na 100% dobrze ustawione czy może sam ustawiales?
Dwa: każde rozwiązanie ma plusy i minusy :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Aśka&Kuba » wt cze 17, 2014 6:39 am

weź pod uwagę przełożenia nie były na pewno nowe tylko vitka mogła mieć nalatane np 2 miliony km :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » wt cze 17, 2014 7:42 am

Mechanik mi montował. Przełożenia oczywiście były używane, ale bez żadnych ubytków.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: KSikorski » wt cze 17, 2014 9:31 am

Pytanie czy ustawił na oko czy na zegar. :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kostuch » wt cze 17, 2014 9:50 am

KSikorski pisze:Pytanie czy ustawił na oko czy na zegar. :-)
Na zegar ścienny - godzina 16, to trzeba kończyć :)21
Placek^ pisze:Czyli rozwiązanie standardowe mosty 3.909 + reduktor 4.16 jest lepsze niż mosty 5.125 + reduktor z 410. :roll:
Ja mam u siebie 3,9 + 4,16 i jest fajnie (na 32 calach).
Ale jakby było coś koło 4,3 byłby jeszcze fajniej. Chyba było takie przełożenie w jakiejś vitarze czy czymś takim :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: KSikorski » wt cze 17, 2014 10:02 am

Kostuch pisze:Ale jakby było coś koło 4,3 byłby jeszcze fajniej. Chyba było takie przełożenie w jakiejś vitarze czy czymś takim :roll:
Tylny most Jimny benzyna z manualem, rocznik od 2005 i młodsze.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » wt cze 17, 2014 7:24 pm

Kostuch pisze:
KSikorski pisze:Pytanie czy ustawił na oko czy na zegar. :-)
Na zegar ścienny - godzina 16, to trzeba kończyć :)21
Placek^ pisze:Czyli rozwiązanie standardowe mosty 3.909 + reduktor 4.16 jest lepsze niż mosty 5.125 + reduktor z 410. :roll:
Ja mam u siebie 3,9 + 4,16 i jest fajnie (na 32 calach).
Ale jakby było coś koło 4,3 byłby jeszcze fajniej. Chyba było takie przełożenie w jakiejś vitarze czy czymś takim :roll:
Ja teraz tak mam Kostuch. I przy 235/75 było super. Przy 33 powinienem wsadzic w mosty ~4.6 albo wolniej, ~4.8. Ale to juz maks, później robi się za wolno na moje potrzeby.

I ja mam z vitary, chyba ropniaka,,, ale nie pamiętam dokladnie .
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Aśka&Kuba » wt cze 17, 2014 8:10 pm

Sałatek 4.825 strasznie ciężko trafić
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kwadrat » ndz cze 22, 2014 8:38 am

Ale mozna wzmocnić głowkę i po kłopocie :) W naszej vitarze jest 5,125 plus ARB i 33 cale . Drugi rok nie zmieliło
przełożeń :)
Dobra regulacja plus wzmocnienie i działa :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości