Swap w Jimnym - na co?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Placek^ » wt sie 12, 2014 12:46 pm

Poszukałem w necie i:
Silnik z BMW 318i waży ok 100kg (słupek)
Silnik z Audi 1.9 TDI waży ok 134kg

Źródła:
BMW: http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=263253
Audi: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=203493

Co do rzędowych szóstek z e36 to mają żeliwny blok, a aluminiowa jest tylko głowica, więc są sporo cięższe - ok 150kg.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Adam.Ż » wt sie 12, 2014 2:41 pm

jak poszukasz to są i alu 6 ale jak już mówiłem też sie nie opłaca.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Kwadrat » sob sie 23, 2014 7:42 am

Adam.Ż pisze:jak poszukasz to są i alu 6 ale jak już mówiłem też sie nie opłaca.
Za długi :) A jak juz wstawiac 6 cyl to 2,8 ;) jast aluminiowy :)

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Kwadrat » sob sie 23, 2014 7:46 am

2,0 z vitary tylko ze skrzynią od 2,0 ( zadeklowaną )
1,8 z baleno ze skrzynią z vitary 1,6 ( zadeklowaną ) do silnika poterzbne jeszcze vitary 2,0: kolektor wydechowy, miska olejowa i smok ,

Przy takich mocach poleci pewnie tylny most , reduktor też bedzie miał krótki żywot,

Dobra opcja to 1,6 16v dobry stosunek mocy do wytrzymałości reszty podzespołów . :)

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: KSikorski » sob sie 23, 2014 8:11 am

Czyli że jaka moc/moment silnika są Twoim zdaniem rozsądnym kompromisem wobec wytrzymałości podzespołów jimniego? (przedni most wzmocniłem...)

Zastanawiam się teraz czy pakować u siebie M15A (99km) czy M16A... bo robota taka sama, ale mam obawę żeby nie przedobrzyć.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: ŁeLeK » sob sie 23, 2014 8:19 pm

Krzychu... leży u mnie 2.0 v6 z Vitary jak byś chciał :-)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Placek^ » sob sie 23, 2014 9:22 pm

Ile waży taki 2.0 V6? Reduktor jimnego wytrzyma 176Nm? Nie lepiej 1.8is na 4 garkach?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: KSikorski » ndz sie 24, 2014 12:42 am

ŁeLeK pisze:Krzychu... leży u mnie 2.0 v6 z Vitary jak byś chciał :-)
M15 jest plug&play...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Adam.Ż » ndz sie 24, 2014 11:06 am

Kwadrat pisze:
Adam.Ż pisze:jak poszukasz to są i alu 6 ale jak już mówiłem też sie nie opłaca.
Za długi :) A jak juz wstawiac 6 cyl to 2,8 ;) jast aluminiowy :)

kurde nie moge znaleźć, w zeszłym tygodniu wisiał na allegro samurai z 6cyl silnikiem z bmw
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Placek^ » ndz wrz 28, 2014 4:53 pm

Jest nawet u nas na rajdach to ogłoszenie: http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=1&p=1

Co do mojego tematu, to już u mnie w garażu leży silnim BMW 1.8is ze skrzynią i całym osprzętem. Do niego kupiłem tylny most z vitary.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: KSikorski » pn wrz 29, 2014 8:59 am

http://i.imgur.com/3N5W6kY.jpg
Kupiłem silnik M16A z liany, i tak trzeba zmienić sprzęgło, więc robota podobna :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Kostuch » pn wrz 29, 2014 10:08 am

KSikorski pisze:http://i.imgur.com/3N5W6kY.jpg
Kupiłem silnik M16A z liany, i tak trzeba zmienić sprzęgło, więc robota podobna :-)
Przymierzasz się do montażu z tyłu na pace? :lol:
Chyba będziesz pierwszym zaszczepiającym lianę.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: KSikorski » pn wrz 29, 2014 11:10 am

Co najmniej drugim.

Nawiązałem kontakt z kolegą który włożył lianę. Śrubka w śrubkę... w tym tygodniu zweryfikujemy te legendy.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: ŁeLeK » pn wrz 29, 2014 3:54 pm

Ty będziesz na forum opisywać... a ja będę wstawiać i kurwować bo nic nie będzie pasowało haha :-)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Łosiowy » pn wrz 29, 2014 8:14 pm

Wstawienie M15 w miejsce M13a to jeden dobry dzionek i można śmigać. Niestety nie wiem jak to jest z M16A czy będzie pasował na dzwon skrzyni.

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Sztanca » wt wrz 30, 2014 6:36 pm

słupek M16A od M13A zewnętrznie różni się tylko nabitym numerem na silniku, a wewnętrznie skokiem tłoka
po dokładnych oględzinach można dopatrzyć się także innego koloru wtryskiwaczy, 1.6 ma bordowe, 1.3 chyba niebieskie
trzeba także pamiętać o przekładce miski olejowej częścią głęboką do strony skrzyni, reszta pasować powinna śrubka w śrubkę
mam takie ustrojstwo
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Łosiowy » wt wrz 30, 2014 8:00 pm

Sztanca pisze:słupek M16A od M13A zewnętrznie różni się tylko nabitym numerem na silniku, a wewnętrznie skokiem tłoka
po dokładnych oględzinach można dopatrzyć się także innego koloru wtryskiwaczy, 1.6 ma bordowe, 1.3 chyba niebieskie
trzeba także pamiętać o przekładce miski olejowej częścią głęboką do strony skrzyni, reszta pasować powinna śrubka w śrubkę
mam takie ustrojstwo
A co z obudowa rozrządu ?
Przy mojej przekładce musiałem przełożyć ze starego m13a
Pokrywę rozrządu i klawiatury
Mocowanie filtra oleju
Miskę + smok
Cały układ dolotowy i zmiana wtrysków na m15a
Koło zamachowe
Kolektor wydechowy
I to chyba wszystko.
Ja jeszcze robiłem doktorat bo kupiłem silnik na vvti musiałem go wykastrować do zwykłego . wystarczyło przełożyć walki z m13a
W zasadzie te silniki różnią sie tylko wykorbieniem i wtryskami reszta jest to samo.
Co ciekawe przed swapem męczyłem gościa z ASO na temat takiej przekładki to powiedział ze raczej sie nie da :lol:
Np uszczelka pod głowice jest ta sama w m13 /15/16
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Sztanca » wt wrz 30, 2014 8:09 pm

pisałem o zamianie słupka na słupek, a nie kompletnego silnika na silnik
masz rację, że trzeba wszystko przełożyć od starego, czyli kolektor wydechowy, miskę ze smokiem itp.
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Jarek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pn sie 17, 2009 5:56 am
Lokalizacja: lubuskie

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Jarek77 » śr paź 01, 2014 10:22 pm

Łosiowy pisze:
Sztanca pisze:słupek M16A od M13A zewnętrznie różni się tylko nabitym numerem na silniku, a wewnętrznie skokiem tłoka
po dokładnych oględzinach można dopatrzyć się także innego koloru wtryskiwaczy, 1.6 ma bordowe, 1.3 chyba niebieskie
trzeba także pamiętać o przekładce miski olejowej częścią głęboką do strony skrzyni, reszta pasować powinna śrubka w śrubkę
mam takie ustrojstwo
A co z obudowa rozrządu ?
Przy mojej przekładce musiałem przełożyć ze starego m13a
Pokrywę rozrządu i klawiatury
Mocowanie filtra oleju
Miskę + smok
Cały układ dolotowy i zmiana wtrysków na m15a
Koło zamachowe
Kolektor wydechowy
I to chyba wszystko.
Ja jeszcze robiłem doktorat bo kupiłem silnik na vvti musiałem go wykastrować do zwykłego . wystarczyło przełożyć walki z m13a
W zasadzie te silniki różnią sie tylko wykorbieniem i wtryskami reszta jest to samo.
Co ciekawe przed swapem męczyłem gościa z ASO na temat takiej przekładki to powiedział ze raczej sie nie da :lol:
Np uszczelka pod głowice jest ta sama w m13 /15/16
Pozdrawiam
Mówisz, że da się zaadaptować silnik z VVT do Jimnego bez VVT? To mnie bardzo ucieszyło- jak padnie mi silnik z Liany będzie można poszukać jakiegoś SX4 na dawcę. Jak robiłem przekładkę to potrzebowałem tylko słupek + wtryski - miska olejowa z smokiem, pokrywa zaworów, sprzęgło, kolektory itd zostały z M13A. Jeździ już ponad rok i ma się dobrze:)

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Łosiowy » czw paź 02, 2014 7:25 am

Jarek77 pisze:
Łosiowy pisze:
Sztanca pisze:słupek M16A od M13A zewnętrznie różni się tylko nabitym numerem na silniku, a wewnętrznie skokiem tłoka
po dokładnych oględzinach można dopatrzyć się także innego koloru wtryskiwaczy, 1.6 ma bordowe, 1.3 chyba niebieskie
trzeba także pamiętać o przekładce miski olejowej częścią głęboką do strony skrzyni, reszta pasować powinna śrubka w śrubkę
mam takie ustrojstwo
A co z obudowa rozrządu ?
Przy mojej przekładce musiałem przełożyć ze starego m13a
Pokrywę rozrządu i klawiatury
Mocowanie filtra oleju
Miskę + smok
Cały układ dolotowy i zmiana wtrysków na m15a
Koło zamachowe
Kolektor wydechowy
I to chyba wszystko.
Ja jeszcze robiłem doktorat bo kupiłem silnik na vvti musiałem go wykastrować do zwykłego . wystarczyło przełożyć walki z m13a
W zasadzie te silniki różnią sie tylko wykorbieniem i wtryskami reszta jest to samo.
Co ciekawe przed swapem męczyłem gościa z ASO na temat takiej przekładki to powiedział ze raczej sie nie da :lol:
Np uszczelka pod głowice jest ta sama w m13 /15/16
Pozdrawiam
Mówisz, że da się zaadaptować silnik z VVT do Jimnego bez VVT? To mnie bardzo ucieszyło- jak padnie mi silnik z Liany będzie można poszukać jakiegoś SX4 na dawcę. Jak robiłem przekładkę to potrzebowałem tylko słupek + wtryski - miska olejowa z smokiem, pokrywa zaworów, sprzęgło, kolektory itd zostały z M13A. Jeździ już ponad rok i ma się dobrze:)
Tak ,kastrowałem M15AA do M15A potrzebne są wałki z M13A i pokrywy

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Łosiowy » czw paź 02, 2014 7:25 am

Jarek77 pisze:
Łosiowy pisze:
Sztanca pisze:słupek M16A od M13A zewnętrznie różni się tylko nabitym numerem na silniku, a wewnętrznie skokiem tłoka
po dokładnych oględzinach można dopatrzyć się także innego koloru wtryskiwaczy, 1.6 ma bordowe, 1.3 chyba niebieskie
trzeba także pamiętać o przekładce miski olejowej częścią głęboką do strony skrzyni, reszta pasować powinna śrubka w śrubkę
mam takie ustrojstwo
A co z obudowa rozrządu ?
Przy mojej przekładce musiałem przełożyć ze starego m13a
Pokrywę rozrządu i klawiatury
Mocowanie filtra oleju
Miskę + smok
Cały układ dolotowy i zmiana wtrysków na m15a
Koło zamachowe
Kolektor wydechowy
I to chyba wszystko.
Ja jeszcze robiłem doktorat bo kupiłem silnik na vvti musiałem go wykastrować do zwykłego . wystarczyło przełożyć walki z m13a
W zasadzie te silniki różnią sie tylko wykorbieniem i wtryskami reszta jest to samo.
Co ciekawe przed swapem męczyłem gościa z ASO na temat takiej przekładki to powiedział ze raczej sie nie da :lol:
Np uszczelka pod głowice jest ta sama w m13 /15/16
Pozdrawiam
Mówisz, że da się zaadaptować silnik z VVT do Jimnego bez VVT? To mnie bardzo ucieszyło- jak padnie mi silnik z Liany będzie można poszukać jakiegoś SX4 na dawcę. Jak robiłem przekładkę to potrzebowałem tylko słupek + wtryski - miska olejowa z smokiem, pokrywa zaworów, sprzęgło, kolektory itd zostały z M13A. Jeździ już ponad rok i ma się dobrze:)
Tak ,kastrowałem M15AA do M15A potrzebne są wałki z M13A i pokrywy

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: ŁeLeK » sob paź 04, 2014 9:47 pm

A pi co przekładać obudowę rozrządu skoro jest identyczna? No i trzeba jeszcze przewody od wody, króciec od strony grozi i szpilki od pompy wody co by wiskoza pasowała. Warto również zaglądnąć w katalizator i go wybebeszyc.
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: KSikorski » śr paź 08, 2014 10:14 pm

Wielkie podziękowania dla Łelka :)2

Jimny M16A zapierdala. 120km/h na autostradzie, dociskasz a on jedzie. Rozpędza się z dowolnego biegu. Czuć że chce mu się żyć. Stosunek nakładów pracy i kosztów do efektów- rewelacja! Za silnik i wtryski dałem 850zł, motania nie było żadnego - wszystko śrubka do śrubki (ale to Paweł opisze bardziej szczegółowo...).
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość