Swap w Jimnym - na co?
Moderator: Albert_N
Re: Swap w Jimnym - na co?
Poszukałem w necie i:
Silnik z BMW 318i waży ok 100kg (słupek)
Silnik z Audi 1.9 TDI waży ok 134kg
Źródła:
BMW: http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=263253
Audi: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=203493
Co do rzędowych szóstek z e36 to mają żeliwny blok, a aluminiowa jest tylko głowica, więc są sporo cięższe - ok 150kg.
Silnik z BMW 318i waży ok 100kg (słupek)
Silnik z Audi 1.9 TDI waży ok 134kg
Źródła:
BMW: http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=263253
Audi: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=203493
Co do rzędowych szóstek z e36 to mają żeliwny blok, a aluminiowa jest tylko głowica, więc są sporo cięższe - ok 150kg.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Swap w Jimnym - na co?
jak poszukasz to są i alu 6 ale jak już mówiłem też sie nie opłaca.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Swap w Jimnym - na co?
Za długiAdam.Ż pisze:jak poszukasz to są i alu 6 ale jak już mówiłem też sie nie opłaca.



Re: Swap w Jimnym - na co?
2,0 z vitary tylko ze skrzynią od 2,0 ( zadeklowaną )
1,8 z baleno ze skrzynią z vitary 1,6 ( zadeklowaną ) do silnika poterzbne jeszcze vitary 2,0: kolektor wydechowy, miska olejowa i smok ,
Przy takich mocach poleci pewnie tylny most , reduktor też bedzie miał krótki żywot,
Dobra opcja to 1,6 16v dobry stosunek mocy do wytrzymałości reszty podzespołów .
1,8 z baleno ze skrzynią z vitary 1,6 ( zadeklowaną ) do silnika poterzbne jeszcze vitary 2,0: kolektor wydechowy, miska olejowa i smok ,
Przy takich mocach poleci pewnie tylny most , reduktor też bedzie miał krótki żywot,
Dobra opcja to 1,6 16v dobry stosunek mocy do wytrzymałości reszty podzespołów .

Re: Swap w Jimnym - na co?
Czyli że jaka moc/moment silnika są Twoim zdaniem rozsądnym kompromisem wobec wytrzymałości podzespołów jimniego? (przedni most wzmocniłem...)
Zastanawiam się teraz czy pakować u siebie M15A (99km) czy M16A... bo robota taka sama, ale mam obawę żeby nie przedobrzyć.
Zastanawiam się teraz czy pakować u siebie M15A (99km) czy M16A... bo robota taka sama, ale mam obawę żeby nie przedobrzyć.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Swap w Jimnym - na co?
Ile waży taki 2.0 V6? Reduktor jimnego wytrzyma 176Nm? Nie lepiej 1.8is na 4 garkach?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Swap w Jimnym - na co?
M15 jest plug&play...ŁeLeK pisze:Krzychu... leży u mnie 2.0 v6 z Vitary jak byś chciał
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Swap w Jimnym - na co?
Kwadrat pisze:Za długiAdam.Ż pisze:jak poszukasz to są i alu 6 ale jak już mówiłem też sie nie opłaca.A jak juz wstawiac 6 cyl to 2,8
jast aluminiowy
kurde nie moge znaleźć, w zeszłym tygodniu wisiał na allegro samurai z 6cyl silnikiem z bmw
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Swap w Jimnym - na co?
Jest nawet u nas na rajdach to ogłoszenie: http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=1&p=1
Co do mojego tematu, to już u mnie w garażu leży silnim BMW 1.8is ze skrzynią i całym osprzętem. Do niego kupiłem tylny most z vitary.
Co do mojego tematu, to już u mnie w garażu leży silnim BMW 1.8is ze skrzynią i całym osprzętem. Do niego kupiłem tylny most z vitary.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Swap w Jimnym - na co?
http://i.imgur.com/3N5W6kY.jpg
Kupiłem silnik M16A z liany, i tak trzeba zmienić sprzęgło, więc robota podobna
Kupiłem silnik M16A z liany, i tak trzeba zmienić sprzęgło, więc robota podobna

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Swap w Jimnym - na co?
Przymierzasz się do montażu z tyłu na pace?KSikorski pisze:http://i.imgur.com/3N5W6kY.jpg
Kupiłem silnik M16A z liany, i tak trzeba zmienić sprzęgło, więc robota podobna

Chyba będziesz pierwszym zaszczepiającym lianę.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Swap w Jimnym - na co?
Co najmniej drugim.
Nawiązałem kontakt z kolegą który włożył lianę. Śrubka w śrubkę... w tym tygodniu zweryfikujemy te legendy.
Nawiązałem kontakt z kolegą który włożył lianę. Śrubka w śrubkę... w tym tygodniu zweryfikujemy te legendy.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Swap w Jimnym - na co?
Ty będziesz na forum opisywać... a ja będę wstawiać i kurwować bo nic nie będzie pasowało haha 

4x4 Tczew
Re: Swap w Jimnym - na co?
Wstawienie M15 w miejsce M13a to jeden dobry dzionek i można śmigać. Niestety nie wiem jak to jest z M16A czy będzie pasował na dzwon skrzyni.
Re: Swap w Jimnym - na co?
słupek M16A od M13A zewnętrznie różni się tylko nabitym numerem na silniku, a wewnętrznie skokiem tłoka
po dokładnych oględzinach można dopatrzyć się także innego koloru wtryskiwaczy, 1.6 ma bordowe, 1.3 chyba niebieskie
trzeba także pamiętać o przekładce miski olejowej częścią głęboką do strony skrzyni, reszta pasować powinna śrubka w śrubkę
mam takie ustrojstwo
po dokładnych oględzinach można dopatrzyć się także innego koloru wtryskiwaczy, 1.6 ma bordowe, 1.3 chyba niebieskie
trzeba także pamiętać o przekładce miski olejowej częścią głęboką do strony skrzyni, reszta pasować powinna śrubka w śrubkę
mam takie ustrojstwo
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach
sylwester w górach
Re: Swap w Jimnym - na co?
A co z obudowa rozrządu ?Sztanca pisze:słupek M16A od M13A zewnętrznie różni się tylko nabitym numerem na silniku, a wewnętrznie skokiem tłoka
po dokładnych oględzinach można dopatrzyć się także innego koloru wtryskiwaczy, 1.6 ma bordowe, 1.3 chyba niebieskie
trzeba także pamiętać o przekładce miski olejowej częścią głęboką do strony skrzyni, reszta pasować powinna śrubka w śrubkę
mam takie ustrojstwo
Przy mojej przekładce musiałem przełożyć ze starego m13a
Pokrywę rozrządu i klawiatury
Mocowanie filtra oleju
Miskę + smok
Cały układ dolotowy i zmiana wtrysków na m15a
Koło zamachowe
Kolektor wydechowy
I to chyba wszystko.
Ja jeszcze robiłem doktorat bo kupiłem silnik na vvti musiałem go wykastrować do zwykłego . wystarczyło przełożyć walki z m13a
W zasadzie te silniki różnią sie tylko wykorbieniem i wtryskami reszta jest to samo.
Co ciekawe przed swapem męczyłem gościa z ASO na temat takiej przekładki to powiedział ze raczej sie nie da

Np uszczelka pod głowice jest ta sama w m13 /15/16
Pozdrawiam
Re: Swap w Jimnym - na co?
pisałem o zamianie słupka na słupek, a nie kompletnego silnika na silnik
masz rację, że trzeba wszystko przełożyć od starego, czyli kolektor wydechowy, miskę ze smokiem itp.
masz rację, że trzeba wszystko przełożyć od starego, czyli kolektor wydechowy, miskę ze smokiem itp.
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach
sylwester w górach
Re: Swap w Jimnym - na co?
Mówisz, że da się zaadaptować silnik z VVT do Jimnego bez VVT? To mnie bardzo ucieszyło- jak padnie mi silnik z Liany będzie można poszukać jakiegoś SX4 na dawcę. Jak robiłem przekładkę to potrzebowałem tylko słupek + wtryski - miska olejowa z smokiem, pokrywa zaworów, sprzęgło, kolektory itd zostały z M13A. Jeździ już ponad rok i ma się dobrze:)Łosiowy pisze:A co z obudowa rozrządu ?Sztanca pisze:słupek M16A od M13A zewnętrznie różni się tylko nabitym numerem na silniku, a wewnętrznie skokiem tłoka
po dokładnych oględzinach można dopatrzyć się także innego koloru wtryskiwaczy, 1.6 ma bordowe, 1.3 chyba niebieskie
trzeba także pamiętać o przekładce miski olejowej częścią głęboką do strony skrzyni, reszta pasować powinna śrubka w śrubkę
mam takie ustrojstwo
Przy mojej przekładce musiałem przełożyć ze starego m13a
Pokrywę rozrządu i klawiatury
Mocowanie filtra oleju
Miskę + smok
Cały układ dolotowy i zmiana wtrysków na m15a
Koło zamachowe
Kolektor wydechowy
I to chyba wszystko.
Ja jeszcze robiłem doktorat bo kupiłem silnik na vvti musiałem go wykastrować do zwykłego . wystarczyło przełożyć walki z m13a
W zasadzie te silniki różnią sie tylko wykorbieniem i wtryskami reszta jest to samo.
Co ciekawe przed swapem męczyłem gościa z ASO na temat takiej przekładki to powiedział ze raczej sie nie da![]()
Np uszczelka pod głowice jest ta sama w m13 /15/16
Pozdrawiam
Re: Swap w Jimnym - na co?
Tak ,kastrowałem M15AA do M15A potrzebne są wałki z M13A i pokrywyJarek77 pisze:Mówisz, że da się zaadaptować silnik z VVT do Jimnego bez VVT? To mnie bardzo ucieszyło- jak padnie mi silnik z Liany będzie można poszukać jakiegoś SX4 na dawcę. Jak robiłem przekładkę to potrzebowałem tylko słupek + wtryski - miska olejowa z smokiem, pokrywa zaworów, sprzęgło, kolektory itd zostały z M13A. Jeździ już ponad rok i ma się dobrze:)Łosiowy pisze:A co z obudowa rozrządu ?Sztanca pisze:słupek M16A od M13A zewnętrznie różni się tylko nabitym numerem na silniku, a wewnętrznie skokiem tłoka
po dokładnych oględzinach można dopatrzyć się także innego koloru wtryskiwaczy, 1.6 ma bordowe, 1.3 chyba niebieskie
trzeba także pamiętać o przekładce miski olejowej częścią głęboką do strony skrzyni, reszta pasować powinna śrubka w śrubkę
mam takie ustrojstwo
Przy mojej przekładce musiałem przełożyć ze starego m13a
Pokrywę rozrządu i klawiatury
Mocowanie filtra oleju
Miskę + smok
Cały układ dolotowy i zmiana wtrysków na m15a
Koło zamachowe
Kolektor wydechowy
I to chyba wszystko.
Ja jeszcze robiłem doktorat bo kupiłem silnik na vvti musiałem go wykastrować do zwykłego . wystarczyło przełożyć walki z m13a
W zasadzie te silniki różnią sie tylko wykorbieniem i wtryskami reszta jest to samo.
Co ciekawe przed swapem męczyłem gościa z ASO na temat takiej przekładki to powiedział ze raczej sie nie da![]()
Np uszczelka pod głowice jest ta sama w m13 /15/16
Pozdrawiam
Re: Swap w Jimnym - na co?
Tak ,kastrowałem M15AA do M15A potrzebne są wałki z M13A i pokrywyJarek77 pisze:Mówisz, że da się zaadaptować silnik z VVT do Jimnego bez VVT? To mnie bardzo ucieszyło- jak padnie mi silnik z Liany będzie można poszukać jakiegoś SX4 na dawcę. Jak robiłem przekładkę to potrzebowałem tylko słupek + wtryski - miska olejowa z smokiem, pokrywa zaworów, sprzęgło, kolektory itd zostały z M13A. Jeździ już ponad rok i ma się dobrze:)Łosiowy pisze:A co z obudowa rozrządu ?Sztanca pisze:słupek M16A od M13A zewnętrznie różni się tylko nabitym numerem na silniku, a wewnętrznie skokiem tłoka
po dokładnych oględzinach można dopatrzyć się także innego koloru wtryskiwaczy, 1.6 ma bordowe, 1.3 chyba niebieskie
trzeba także pamiętać o przekładce miski olejowej częścią głęboką do strony skrzyni, reszta pasować powinna śrubka w śrubkę
mam takie ustrojstwo
Przy mojej przekładce musiałem przełożyć ze starego m13a
Pokrywę rozrządu i klawiatury
Mocowanie filtra oleju
Miskę + smok
Cały układ dolotowy i zmiana wtrysków na m15a
Koło zamachowe
Kolektor wydechowy
I to chyba wszystko.
Ja jeszcze robiłem doktorat bo kupiłem silnik na vvti musiałem go wykastrować do zwykłego . wystarczyło przełożyć walki z m13a
W zasadzie te silniki różnią sie tylko wykorbieniem i wtryskami reszta jest to samo.
Co ciekawe przed swapem męczyłem gościa z ASO na temat takiej przekładki to powiedział ze raczej sie nie da![]()
Np uszczelka pod głowice jest ta sama w m13 /15/16
Pozdrawiam
Re: Swap w Jimnym - na co?
A pi co przekładać obudowę rozrządu skoro jest identyczna? No i trzeba jeszcze przewody od wody, króciec od strony grozi i szpilki od pompy wody co by wiskoza pasowała. Warto również zaglądnąć w katalizator i go wybebeszyc.
4x4 Tczew
Re: Swap w Jimnym - na co?
Wielkie podziękowania dla Łelka
Jimny M16A zapierdala. 120km/h na autostradzie, dociskasz a on jedzie. Rozpędza się z dowolnego biegu. Czuć że chce mu się żyć. Stosunek nakładów pracy i kosztów do efektów- rewelacja! Za silnik i wtryski dałem 850zł, motania nie było żadnego - wszystko śrubka do śrubki (ale to Paweł opisze bardziej szczegółowo...).

Jimny M16A zapierdala. 120km/h na autostradzie, dociskasz a on jedzie. Rozpędza się z dowolnego biegu. Czuć że chce mu się żyć. Stosunek nakładów pracy i kosztów do efektów- rewelacja! Za silnik i wtryski dałem 850zł, motania nie było żadnego - wszystko śrubka do śrubki (ale to Paweł opisze bardziej szczegółowo...).
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość