Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Moderator: Albert_N
Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Cześć
Mam taki problem do rozwiązania.
W samuraju r. 91 w zakresie 1500 do 2000 obr. Brakuje mocy, silnik nie ciągnie.
Powyżej jest OK, na gazie też jest OK.
Wymieniony filtr paliwa. Zapłon sprawdzony.
Może ktoś z Was już przerabiał podobny objaw?
Pozdrawiam
Jurek
Mam taki problem do rozwiązania.
W samuraju r. 91 w zakresie 1500 do 2000 obr. Brakuje mocy, silnik nie ciągnie.
Powyżej jest OK, na gazie też jest OK.
Wymieniony filtr paliwa. Zapłon sprawdzony.
Może ktoś z Was już przerabiał podobny objaw?
Pozdrawiam
Jurek
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
W sensie przytkane czy nieszczelne?ŁeLeK pisze:Przewody paliwowe
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Miałem podobnie, wymieniłem potencjometr przepustnicy.
Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
To może być dobry trop. Zasilanie gazem jest prymitywne i niezależne od kompa więc awaria potencjometru nie rzutuje na jazdę, w przypadku wtrysku objaw by pasował. Bez obciążenia silnik można przygazować a pod obciążeniem się dusi z powodu braku paliwa.lukassos pisze:Miałem podobnie, wymieniłem potencjometr przepustnicy.
Dzięki za wskazówkę

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Ewentualny problem z potencjometrem wyeliminowany, potencjometr sprawny.
Po naprawie lampki check engine komp zaczął gadać. Kod 23 i 25 wskazuje na problem z pomiarem temperatury w kolektorze ssącym. Czyżby jeden z czujników? Po dopięciu tego dolnego jest zdecydowanie lepiej.
Ktoś z Was wie może jaki jest zakres zmiany oporności tych czujników?
Po naprawie lampki check engine komp zaczął gadać. Kod 23 i 25 wskazuje na problem z pomiarem temperatury w kolektorze ssącym. Czyżby jeden z czujników? Po dopięciu tego dolnego jest zdecydowanie lepiej.
Ktoś z Was wie może jaki jest zakres zmiany oporności tych czujników?
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Taki jak w manualu opisanomatchbox pisze: Ktoś z Was wie może jaki jest zakres zmiany oporności tych czujników?

Na ciepło kilkaset ohm. Na zimno kilkadziesiąt kilo.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Czyli 5k mieszczę sie w skali.Kostuch pisze:Taki jak w manualu opisanomatchbox pisze: Ktoś z Was wie może jaki jest zakres zmiany oporności tych czujników?![]()
Na ciepło kilkaset ohm. Na zimno kilkadziesiąt kilo.
Dzięki, to auto młodego w mojej LJ-tce wszystko jest proste

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Na 5 omach zaczął znowu jeździć choć błędy nie zniknęły. Na 5k ze niby zimny nie chciał rano zapalić a ciepły jeździ tyle że chodził nierówno i się ksztsił. Może 5k to za mało na całkiem zimny a za dużo na ciepły. Takie tam doświadczenia w oczekiwaniu na czujnik do wymiany 

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
5 jest za mało. Komputer potraktuje to jako uszkodzony czujnik.
Jak jest padnięty ten od wody, to można podpiąć zastępczo ten od powietrza - mają taką samą charakterystykę.
Jak jest padnięty ten od wody, to można podpiąć zastępczo ten od powietrza - mają taką samą charakterystykę.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
W poniedziałek będę miał czujniki na podmiankę to będę testował czy to któryś z tych w kolektorze ssącym czy ten od wody. Choć kandydata już mam, bo po wypięciu tego właśnie auto zaczęło jakby normalnie jechać. No prawie normalnie 

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Nie łatwiej sprawdzić kody błyskowe, co się dzieje?matchbox pisze:W poniedziałek będę miał czujniki na podmiankę to będę testował czy to któryś z tych w kolektorze ssącym czy ten od wody. Choć kandydata już mam, bo po wypięciu tego właśnie auto zaczęło jakby normalnie jechać. No prawie normalnie

Ta "normalna" jazda, to tryb awaryjny. W tym wypadku lepszy od zwykłego trybu z oszukanym komputerem

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Po miganiu właśnie doszliśmy co go boli ...
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
No i dupa, po wymianie uszkodzonego czujnika (tego od kodu 23 i 25) wrócił kod 12, a nadal nie chce ciągnąć od dołu.
Jak się ściągnie wtyczkę z czujnika obok to wchodzi błąd 14 i prawie zaczyna jeździć. Znaczy dobrze pali za zimnym i ciepłym, prawie trzyma wolne obroty i tylko trochę się dusi przed 2000 obr, tak że da się całkiem całkiem jechać.
Tropem sąsiedniego wątki sprawdziłem szczelność podciśnieniowych siłowniczków, podmieniłem też pozostałe czujniki i sprawdziłem potencjometr przepustnicy. Nie mam pomysłu co mogę jeszcze zrobić ...
Jak się ściągnie wtyczkę z czujnika obok to wchodzi błąd 14 i prawie zaczyna jeździć. Znaczy dobrze pali za zimnym i ciepłym, prawie trzyma wolne obroty i tylko trochę się dusi przed 2000 obr, tak że da się całkiem całkiem jechać.
Tropem sąsiedniego wątki sprawdziłem szczelność podciśnieniowych siłowniczków, podmieniłem też pozostałe czujniki i sprawdziłem potencjometr przepustnicy. Nie mam pomysłu co mogę jeszcze zrobić ...
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
A przewody podciśnieniowe są całe?? Zobacz jeszcze przy kostkach elektrycznych czy przewody nie są gdzieś przełamane. Podobny objaw miałem bez podpiętego map sensora.
Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Rurki przemacałem ale 100% pewności mieć to nie mam
Map sensor nie zwróci błędu?

Map sensor nie zwróci błędu?
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Nie znam Samuraja i nie wiem o jaki wtrysk chodzi czy jedno,czy wielopunktowy.Ale identyczny przypadek miałem w Nivie 1.7MPi.Na LPG wszystko w porządku,a na benzynie w zakresie obrotów silnika takich jak podajesz robiło sie "pusto" pod pedałem gazu.I był to czujnik wałka rozrządu.Czy w Twoim Samuraju taki czujnik występuje nie mam pojęcia.
Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Samurai ma jednopunktowy wtrysk. Nie kojarzę czujnika przy wałku rozrządu.
Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Czujnik rozrządu jest w aparacie zapłonowym. Zostawcie go w spokoju, bo nie ma on z tym nic wspólnego.
MAP sensor ma podaną charakterystykę w manualu - warto sprawdzić, czy pasuje do rzeczywistości.
MAP sensor ma podaną charakterystykę w manualu - warto sprawdzić, czy pasuje do rzeczywistości.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Czujnik wałka rozrządu w aparacie zapłonowym
To dla mnie nowość,ale może w Samuraju tak jest?Kostuch nie mylisz z czujnikiem Halla jeżeli to jest układ zapłonowy bez przerywacza zapłonu.Jednopunkt nie potrzebuje czujnika wałka rozrządu.Moze i być MAP ale jego usterka powoduje trudności z uruchomieniem silnika lub całkiem wyłacza go z pracy (raczej w wtrysku wielopunktowym).Lukassos dobrze podpowiada o kontroli szczelności wężyków,ja jeszcze bym sprawdził szczelność całego korpusu wtryskiwacza i miksera.Może nieszczelny kolektor ssący?Matchbox zrób jeszcze coś takiego-zakręć zawór przy butli LPG i wtedy zobacz czy sytuacja na benzynie się nie poprawiła.Mimo,że na drodze z butli do reduktora sa dwa elektrozawory to gdzieś słyszałem,że silnik na benzynie podawał sobie jeszcze gaz-po prostu przypadek wyjątkowy i go po prostu zalewa.

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Czujnik halla w aparacie = czujnik rozrządu.Janusz73 pisze:Czujnik wałka rozrządu w aparacie zapłonowymTo dla mnie nowość,ale może w Samuraju tak jest?Kostuch nie mylisz z czujnikiem Halla jeżeli to jest układ zapłonowy bez przerywacza zapłonu.Jednopunkt nie potrzebuje czujnika wałka rozrządu.
Jednopunkt nie potrzebuje czujnika położenia wału, rozrządu jak najbardziej.

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Kostuch skoro tak piszesz to tak jest.Nie znam dobrze japońców.Czujnik Halla to tylko sprawa od zapłonu.Czujnik wałka rozrządu to układ wielopunktowego wtrysku bo w nim wtryskiwacze pracują synchronicznie (praca przerywana),a w monowtrysku wtryskiwacz pracuje asynchronicznie-mówiąc po chłopsku on podaje paliwo cały czas i nie "rozróżnia" w którym cylindrze zaczyna się suw ssania,bo podaje do kolektora ssącego.Jednak jak Samuraj nie ma czujnika wału korbowego to kalkulator wtrysku "dane" o obrotach silnika musi znać i bierze je z czujnika Halla no i niech będzie,że czujnik Halla=czujnik wałka rozrządu.
Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Zbliżasz się powoli do oświeceniaJanusz73 pisze:Kostuch skoro tak piszesz to tak jest.Nie znam dobrze japońców.Czujnik Halla to tylko sprawa od zapłonu.Czujnik wałka rozrządu to układ wielopunktowego wtrysku bo w nim wtryskiwacze pracują synchronicznie (praca przerywana),a w monowtrysku wtryskiwacz pracuje asynchronicznie-mówiąc po chłopsku on podaje paliwo cały czas i nie "rozróżnia" w którym cylindrze zaczyna się suw ssania,bo podaje do kolektora ssącego.Jednak jak Samuraj nie ma czujnika wału korbowego to kalkulator wtrysku "dane" o obrotach silnika musi znać i bierze je z czujnika Halla no i niech będzie,że czujnik Halla=czujnik wałka rozrządu.

Poszukaj jeszcze o różnicach między wtryskiem wielopunktowym sekwencyjnym i fullgrupą.
ps
W każdym układzie wtryskiwacz(e) pracuje synchronicznie i przerywanie (tylko do czego innego się synchronizuje).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Bardzo pouczająca dyskusja
Jednak wracając do tematu badanie czujników (dwóch na kolektorze ssącym i czujnika podciśnienia) zgodnie z opisem w manualu, no ciśnienia sprawdziłem tylko na stan statyczny, czy nie ma przerwy bo zadajnika ciśnienia nie posiadam.
Mieszałem też przewodami podciśnienia i praktycznie bez skutku. Mogę jeszcze podmienić regulator ciśnienia paliwa z tego co mi przychodzi do głowy. Regulacja luzów zaworowych która by się już należała raczej nie powinna się tak objawiać, jak myślicie?

Jednak wracając do tematu badanie czujników (dwóch na kolektorze ssącym i czujnika podciśnienia) zgodnie z opisem w manualu, no ciśnienia sprawdziłem tylko na stan statyczny, czy nie ma przerwy bo zadajnika ciśnienia nie posiadam.
Mieszałem też przewodami podciśnienia i praktycznie bez skutku. Mogę jeszcze podmienić regulator ciśnienia paliwa z tego co mi przychodzi do głowy. Regulacja luzów zaworowych która by się już należała raczej nie powinna się tak objawiać, jak myślicie?
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem
Kostuch ja nie przepisuje z internetu,tylko z głowy.Faktycznie nawet jednopunkt pracuje synchronicznie ale to mało daje,bo wtrysk jest przed przepustnicą.Asynchroniczna praca wtryskiwacza to tryb awaryjny.Matchbox to podmień regulator ciśnienia,nawet dobrze by było mieć drugi wtryskiwacz do kontroli.Luzy zaworowe?Można sprawdzić.Ja bym sprawdził jeszcze kompresje.I nie chodzi mi o jej spadek,a różnice między cylindrami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość