31" w Jimny
Moderator: Albert_N
31" w Jimny
31" w Jimny, jak to się zachowuje w terenie, tzn ile wytrzymują mosty.
Proszę o opinię kogoś kto uzytkowal lub użytkuje a nie słyszał lub kolega kolegi jeździł
Proszę o opinię kogoś kto uzytkowal lub użytkuje a nie słyszał lub kolega kolegi jeździł
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: 31" w Jimny
Przedni most nie wytrzymuje... Ja miałem 30" nalewke simexa i w jeden sezon zmielony dyferencjał, ukręcona półośka i przegub. Może mniej agresywny bieżnik by wytrzymało... nie sprawdzałem.
Re: 31" w Jimny
Tego właśnie się obawiam. Fajny samochodzik,ale te slabe mosty. Nie ukrywam, że 29" to dla mnie za mało
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: 31" w Jimny
Na przód można wpakować wzmacniane półosie albo most od samca, tylny spokojnie powinien 31" wytrzymać.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: 31" w Jimny
a przy 31" to polecam również reduktor od samuraia 1.0
Re: 31" w Jimny
Powinien wytrzymać czy wytrzyma? Nie chcę wpakować kasy i żeby nic z tego nie było
Wiem, że samochód terenowy to ciągła inwestycja, ale dobrze by było to robić z głową
Wiem, że samochód terenowy to ciągła inwestycja, ale dobrze by było to robić z głową
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: 31" w Jimny
GoralHC pisze:Powinien wytrzymać czy wytrzyma? Nie chcę wpakować kasy i żeby nic z tego nie było
Wiem, że samochód terenowy to ciągła inwestycja, ale dobrze by było to robić z głową
Nikt Ci tu nie zaręczy głową że wytrzyma. To wszystko zależy od tego jak będziesz traktował Jimniego.
Na bulwarze masz 100% pewności że wytrzyma. W terenie to już zależy od wielu czynników(między innymi łącznika)

LT Sven Hedin prawie terenówka.
Re: 31" w Jimny
Ja mam kolegę co mówił że jego znajomy czytał w pewnym czasopiśmie, że spokojnie można z takiego pomysłu się wycofać.
Kiedyś też widziałem jimnego na parkingu pod sklepem, od razu widać, ze to samochód dla kobiet.
Kiedyś też widziałem jimnego na parkingu pod sklepem, od razu widać, ze to samochód dla kobiet.
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: 31" w Jimny
Salata123 pisze:Ja mam kolegę co mówił że jego znajomy czytał w pewnym czasopiśmie, że spokojnie można z takiego pomysłu się wycofać.
Kiedyś też widziałem jimnego na parkingu pod sklepem, od razu widać, ze to samochód dla kobiet.
w pełni popieram co pan mówi , to babski wóz na ten przykład moja małżonka jak mi weźmie moją ''kochankę'' to mówi żebym sobie kpił parcha bo wyglądam w suce jak prawiczek

ale poważnie mówiąc jimny to zajebiste auto do miasta ( w Krakowie nie zastąpione) parkingi z wysokimi krawężnikami , nieodśnieżone miejsca parkingowe , i do każdej dziury się zmieści

co do przeróbek mostów jak chcesz motać i mieć pewność że nie zdupcy się coś za szybko idź na całość pakuj mosty z toyoty na reduktorze z 1,0 i tu mam pewnośc że będzie pan zadowolony , toyotowe mosty pod suzuką spokojnie wytrzymują 35''


Super parchatek Super y60 

Re: 31" w Jimny
Wychodzi na to że lepiej kupić samuraja z końca produkcji niż jimnego
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: 31" w Jimny
Idąc dalej, to chyba dołożyć trochę i kupić parchaGoralHC pisze:Wychodzi na to że lepiej kupić samuraja z końca produkcji niż jimnego
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: 31" w Jimny
jak masz kupić samuraja to sam się zastanów , przeróbka na sprężyny , mosty też za mocna nie są , silnik no cóż raptem 80 koni , przewaga nad parchem mało palą - jeśli są na gazie , lekkie , dużo niższe koszty utrzymania , tuningu , części itp., rzeczy eksploatacyjnychGoralHC pisze:Idąc dalej, to chyba dołożyć trochę i kupić parchaGoralHC pisze:Wychodzi na to że lepiej kupić samuraja z końca produkcji niż jimnego
ale parch to parch a jeszcze z silnikiem 4,2 ło to je dopiero wypas

i koniec końców cena przeróbki jest podobna czy samuraja czy jimniego czy parcha ( tutaj cena opon jest duuuużo wyższa ) , kupno samochodu to jedno a pakiet startowy to drugie
Super parchatek Super y60 

Re: 31" w Jimny
Ja zastosowałem wzmocnione półosie i przeguby. Dyferencjał też można łatwo przerobić na 4 satelitowy z tylnego mostu.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: 31" w Jimny
Mam jeszcze jeden problem, żona. Coraz bardziej chyba przekonuję się go TerranoII 2,7 . Marudzi mi że Jimny jest mały a dziecko w domu. Kobiecie nie da się przegadać ze jest jeszcze rodzinna Honda a to ma być samochód tylko w teren i codziennego użytku dla mnie czyli około 8km do pracy.
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: 31" w Jimny
8km to się trochę nie opłaca samochodu odpalać 

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: 31" w Jimny
Jak się jest śmierdzącym leniem i nie chce się wsiąść na rower to zostaje samochód.
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: 31" w Jimny
terano w dislu na odcinki 8 km średnio widzę żywotność silnika
jak już to kup patfindera z 3,0 v 6 , albo foranera jeśli ma to też być wóz rodzinny
jak już to kup patfindera z 3,0 v 6 , albo foranera jeśli ma to też być wóz rodzinny
Super parchatek Super y60 

Re: 31" w Jimny
Nie zamontujesz 31" w seryjnym jimnym. Żeby to zrobić to musisz:
- podnieść zawias o 2"
- zrobić bodylift 2"
- wyciąć błotniki przód i tył aż do samych nadkoli
- przesunąć przedni most do przodu o min. 10cm oczywiście razem z przekładnią
- zamontować przedni most od samuraia, a w nim wzmocnione półosie
- zmienić przełożenia w mostach na wolniejsze
- wstawić reduktor od sj410 razem z jego customowym mocowaniem i przeróbką wałów
A i tak w piachu i podczas ruszania na stromych podjazdach będziesz palił sprzęgło. A koszt wyniesie cię co najmniej tyle co drugi jimny.
- podnieść zawias o 2"
- zrobić bodylift 2"
- wyciąć błotniki przód i tył aż do samych nadkoli
- przesunąć przedni most do przodu o min. 10cm oczywiście razem z przekładnią
- zamontować przedni most od samuraia, a w nim wzmocnione półosie
- zmienić przełożenia w mostach na wolniejsze
- wstawić reduktor od sj410 razem z jego customowym mocowaniem i przeróbką wałów
A i tak w piachu i podczas ruszania na stromych podjazdach będziesz palił sprzęgło. A koszt wyniesie cię co najmniej tyle co drugi jimny.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: 31" w Jimny
Placek^ pisze:Nie zamontujesz 31" w seryjnym jimnym. Żeby to zrobić to musisz:
- podnieść zawias o 2"
- zrobić bodylift 2"
- wyciąć błotniki przód i tył aż do samych nadkoli
- przesunąć przedni most do przodu o min. 10cm oczywiście razem z przekładnią
- zamontować przedni most od samuraia, a w nim wzmocnione półosie
- zmienić przełożenia w mostach na wolniejsze
- wstawić reduktor od sj410 razem z jego customowym mocowaniem i przeróbką wałów
A i tak w piachu i podczas ruszania na stromych podjazdach będziesz palił sprzęgło. A koszt wyniesie cię co najmniej tyle co drugi jimny.

Dzika Koza
Re: 31" w Jimny
Placek^ pisze:Nie zamontujesz 31" w seryjnym jimnym. Żeby to zrobić to musisz:
- podnieść zawias o 2"
- zrobić bodylift 2"
- wyciąć błotniki przód i tył aż do samych nadkoli
- przesunąć przedni most do przodu o min. 10cm oczywiście razem z przekładnią
- zamontować przedni most od samuraia, a w nim wzmocnione półosie
- zmienić przełożenia w mostach na wolniejsze
- wstawić reduktor od sj410 razem z jego customowym mocowaniem i przeróbką wałów
A i tak w piachu i podczas ruszania na stromych podjazdach będziesz palił sprzęgło. A koszt wyniesie cię co najmniej tyle co drugi jimny.

a ja kupiłem jamnika

1.6 16V Vitara
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest
- rechot
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: wt sty 03, 2012 11:30 pm
- Lokalizacja: Promnik / Kielce
- Kontaktowanie:
Re: 31" w Jimny
Podoba mi się Twoja odpowiedź Jacku. Wychodzi na to, że posiadacze Jamników to elita. A tak naprawdę, koszta zaczynają się piętrzyć w momencie wzrostu ciśnienia u kierownika.
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: 31" w Jimny
rechot pisze:Podoba mi się Twoja odpowiedź Jacku. Wychodzi na to, że posiadacze Jamników to elita. A tak naprawdę, koszta zaczynają się piętrzyć w momencie wzrostu ciśnienia u kierownika.
no może i masz racje ale wydaje mi się że koszty to raczej rosną proporcjonalnie do odległości jaką chcesz pokonać bez użycia osób trzecich ,
do lajtowych wypadów wystarcza w zupełności lekko dłubnięty jimnik na nie wiele większych kołach niż fabryka

a do rajdów no cóż budujemy nowy wóz a z orginału to zostaje jeno dowód rejestracyjny

Super parchatek Super y60 

Re: 31" w Jimny
I 3/4 ramy i 2/3 budy. I pedał gazu i hamulca 

Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: 31" w Jimny
Krotka Vitara na podwoziu Y60 wszystkich tu pogodzi 

http://rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/?ogl ... &pSt=0&p=1


http://rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/?ogl ... &pSt=0&p=1
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość