Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
pacmano
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr maja 29, 2013 6:48 pm

Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: pacmano » śr paź 14, 2015 5:31 am

Pacjent - Samurai na mostach z toyoty. Zastanawiam sie nad zmiana silnika na cos wiekszego i ograniczam sie do tych dwoch rodzaji. Z tego co slyszalem bmki sa ok tylko ze latwo to zajechac gdyz nie lubia przechyłow i nie dosmarowania. Baleno ciut drozsze zeby kupic i 20 koni mniej. Nie wiem z czego sie tam skrzynie dopasowuje oraz jakie sprzeglo zeby gralo? Prosba o konstruktywne rady ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: Adam.Ż » śr paź 14, 2015 7:24 am

Z tych 2 to ja bym brał tylko baleno.
BMW sporo cięższe.
Zastanów się jeszcze nad M16 z liany, silnik nowszy, łatwiejszy do dostania, łatwiej o mniejszy przebieg itp.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
pacmano
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr maja 29, 2013 6:48 pm

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: pacmano » śr paź 14, 2015 7:57 am

A jaka skrzynia do tej liany? Ten silnik rozni sie od vitara/baleno 1.6 ? Egzemplarz baleno ktory bralem pod uwage widze ze sie wlasnie sprzedal :(

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: KSikorski » śr paź 14, 2015 7:59 am

M16 ale w wersji VVT czyli SX4 - 120 kucy. Połączyć z skrzynką z Jimny, a jak ma być pancernie to skrzynka z GV.
W wersji budżet może być silnik M16 z Liany i skrzynka z Jimny.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

gutek.a4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn wrz 17, 2012 11:24 pm

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: gutek.a4 » śr paź 14, 2015 8:32 am

Silnik z Baleno 1,8 pasuje na skrzynie vitary 1,6 wraz z sprzęgłem Baleno 205mm bądź po zmianie koła zamachowego na j20a ze sprzęgłem vitary 225mm, czyli pod skrzynie samuraja też podejdzie z kryzą, silnik trudny do ogarnięcia dla większości mechaników, z częściami średnio, moc nie powala, swapowanie to koszt silnika+ pare gratków z j20a i robota własna.

Silnik bmw mocniejszy, tańszy, dostępniejszy i pewnie bardziej znany mechanikom. Ale tylko teoretyzuję bo nie miałem kontaktu.

Awatar użytkownika
Hałas
 
 
Posty: 1198
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Konin

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: Hałas » śr paź 14, 2015 5:33 pm

KSikorski pisze:M16 ale w wersji VVT czyli SX4 - 120 kucy. Połączyć z skrzynką z Jimny, a jak ma być pancernie to skrzynka z GV.
W wersji budżet może być silnik M16 z Liany i skrzynka z Jimny.
zdaje się, skrzynia jimnyiego nie jest taka P&P w samuraiu? nie trzeba czasem rznąć tunelu?
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l :)22 )

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: KSikorski » śr paź 14, 2015 7:03 pm

Skrzynia Jimny z silnikiem G13BB pasuje plug and play do samuraiowego G13B, ale jest dłuższa, a raczej jest dołożony zewnętrzny wspornik wybieraka bo sama skrzynia nie jest długa.

Skrzynia Jimny z silnikiem M13A jest inna i pasuje do silników M13-M18.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Hałas
 
 
Posty: 1198
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Konin

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: Hałas » śr paź 14, 2015 7:06 pm

Jak wyglądają połączenia silników/skrzyń mniej więcej kojarzę. Pytam o upchnięcie tego w bude samca. Jak sprawa wygląda z mieszczeniem się w tunel i czy pasuje długością-ewentualne skracanie/wydłuzanie wału
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l :)22 )

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: KSikorski » śr paź 14, 2015 7:12 pm

Tego nie wiem :-)

Sałat kiedyś pisał że da się przełożyć tylną część obudowy skrzyni z samuraia do jimniego i wtedy pasi.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: Salata123 » czw paź 15, 2015 6:52 am

Ja też to słyszałem, nigdy nie probowalem. :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: harakiri » czw paź 15, 2015 10:10 pm

G16B znacznie łatwiej dostępny niż G18BB. G16B znajdziesz z cewkamii na pokrywie a nie z kopułką z tyłu. Nie trzeba pruć grodzi . 96KM. U mnie w Jimnym daje radę.

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: Placek^ » czw paź 15, 2015 10:26 pm

Beemka tania jak barszcz i ma wysokie przełożenia skrzyni.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: Sztanca » pt paź 16, 2015 8:03 am

M16A z Liany 106KM to jest ten sam silnik co w Jimny 1.3 (M13A). Blok silnika jest ten sam, wizualnie są identyczne, różni je inny skok tłoka i wtryskiwacze (bordowe w M16A). Mocy nie brakuje, silnik jest dużo mniejszy i lżejszy od 1.8is (miałem oba). Do tego jest w miarę tani.
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Awatar użytkownika
pacmano
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr maja 29, 2013 6:48 pm

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: pacmano » pt paź 16, 2015 12:52 pm

To tak jeszcze zeby wiecej czynnikow uwzglednic, to "cudo" wazy obecnie 1350 kilo i ma reduktor 4.16. Przelozenia w kolach 4.88. Ta liana lepsza niz vitara/baleno ?

Jesli juz ten IS, to pewnie reduktor trzeba wymienic na zwykla serie z samca?

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: KSikorski » pt paź 16, 2015 3:14 pm

Za komplet słupek+wtryski liana dałem 800zł i w tej cenie jeszcze mi przywieźli do domu.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: Placek^ » pt paź 16, 2015 4:58 pm

pacmano pisze:Jesli juz ten IS, to pewnie reduktor trzeba wymienic na zwykla serie z samca?
Kumpel ma w zmocie ISa na mostach toyoty, kołach 35" i z reduktorem 4.16 i robi to bardzo ładnie. Na 33 pewnie za wolne by było. Minus jest taki, że silnik ma dużo mocy i jak strzelisz ze sprzęgła to możesz reduktor zbierać do pudełka. Słabszy silnik robi za dodatkowy bezpiecznik, a przełożenia 4.16 robia wtedy robote.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
pacmano
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr maja 29, 2013 6:48 pm

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: pacmano » pt paź 16, 2015 7:09 pm

Nie wiem czy nie pojde jednak w ta liane. Co do bmki to mam wlasnie obawy o reduktor. Niby jest kaganiec ale tak czy siak przy palowaniu na rajdzie mozna sie zapomniec. Zreszta jak sie ostatnio przekonalem wcale nie potrzeba N koni zeby robic dobry wynik na rajdzie.

Pytanie teraz takie, potrzebny jest immobilizer czy da sie ominac? Komputer/wiazka podejda od jimniego / lub czegos innego? Tak pytam jakbym cos taniej znalazl nie bezposrednio z liany.
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2015 7:25 pm przez pacmano, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: KSikorski » pt paź 16, 2015 7:41 pm

Ja mam komputer oryginalny od jimnikowego M13A i nie widzę potrzeby rzeźbienia. Musisz mieć komplet komputer+stacyjka i kluczyk.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

gutek.a4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn wrz 17, 2012 11:24 pm

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: gutek.a4 » pt paź 16, 2015 10:36 pm

Nie ma takiego kompa w suzukach żeby nie dało się immo ominąć, wszystko zależy od speca któremu to dasz, jak powie że się nie da albo że nie wie ale spróbuje to idź do innego, krąży opinia że z sterownika j20a/j18a się nie da, ja swapując zgubiłem moduł immo i wycięcie kosztowało 200 zł

Awatar użytkownika
pacmano
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr maja 29, 2013 6:48 pm

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: pacmano » sob paź 17, 2015 3:15 pm

Dobra panowie, probujemy zatem z silnikiem z liany. Wydaje mi sie to dobry wybor bedzie.

Edit: Albo i nie dobra :D Znowu mi podsunieto BMW m43 zamiast tej liany. 1.8 8v, nie takie ciezkie jak IS a bierze z dolu. I badz tu madry :)

morfi888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 11:10 pm
Lokalizacja: śląsk

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: morfi888 » ndz lis 29, 2015 12:55 am

gutek.a4 pisze:Silnik z Baleno 1,8 pasuje na skrzynie vitary 1,6 wraz z sprzęgłem Baleno 205mm bądź po zmianie koła zamachowego na j20a ze sprzęgłem vitary 225mm, czyli pod skrzynie samuraja też podejdzie z kryzą
nie ma takiej opcji żeby pasował 1.8 baleno ze skrzynią z Samuraia! albo skrzynia z vitki albo R7ME Jimny

pozdrawiam

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: przemo650 » wt lis 01, 2016 11:38 am

Witam, nie chciałem zakładać kolejnego tematu więc trochę odgrzeje kotleta. Jestem na etapie wkładania 1.8 is m42 do swojej zmoty. Wiem już że te silniki są bardzo wrażliwe na chwilowe braki smarowania. Postanowiłem przerobić miskę tak by olej trochę zatrzymać na przechyłach. Tylko patrząc na nią i wlewając 4.9l wody czyli tyle ile powinien mieć do stanu to zbytnio nie mam pomysłu jak tam te przegrody rozwiązać. Macie może jakieś zdjęcia poglądowe jak sobie z tym poradzić?

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

Post autor: bpuchowski » wt lis 01, 2016 3:09 pm

Zatrzymanie oleju to nie problem, ale olej musi jeszcze tam się dostać a to gryzie się z zatrzymaniem.
Wstawienie suchej było by fajne ale chyba nikt nie przerabiał
wildcat F50 w wersji rurka z IS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości