szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Adam.Ż » ndz sty 10, 2016 9:19 am

jak będziesz powiększał przy pomocy ctrl+rolka to widać wymiary jak się przypatrzysz na tym rysunku.
Ewentualnie tutaj w lepszej jakości:
LINK

A tutaj forum gdzie powrzucali poskanowane strony z książki, m.in. właśnie ten rys jest z tej książki:
LINK2
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: przemo650 » wt lut 23, 2016 7:39 pm

Pytanko. Czy flansze wału napedowego od samuraia moja taki sam rozstaw śrub od strony mostu jak i reduktora?

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: meenia » wt lut 23, 2016 8:35 pm

przemo650 pisze:Pytanko. Czy flansze wału napedowego od samuraia moja taki sam rozstaw śrub od strony mostu jak i reduktora?

Tak
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
Hałas
 
 
Posty: 1198
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Konin

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Hałas » wt lut 23, 2016 11:19 pm

Przynajmniej powinny :)21
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l :)22 )

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Placek^ » śr mar 02, 2016 11:11 pm

Które tylne sprężyny +2" do Jimnego są najtwardsze?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Salata123 » czw mar 03, 2016 12:25 am

7 lat temu to dobinsony od diesla

A jak jest teraz to pojęcia nie mam... :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

SokolWNW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 07, 2016 12:08 am

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: SokolWNW » pn mar 07, 2016 12:27 am

Witam, chce kupić krótką Vitare z 1995 roku za dobre pieniądze, to będzie moja pierwsza "terenówka" lecz martwią mnie mocowania z tyłu pojazdu widoczne na zdjęciach popękane z jednej i drugiej strony, i gdy się jedzie po dziurach jest wrażenie pływania tyłu (lewo prawo). sprzedawca mówi że to kwestia uszkodzonego "hydrantu" bo ma luz, proszę o poradę czy to jest kwestia pływania tyłu czy te zjedzone mocowania, i czy te mocowania da sie jakoś tanio zrobić. Pozdrawiam :)
https://drive.google.com/open?id=0BzUDg ... kNaa1VNTDg
https://drive.google.com/open?id=0BzUDg ... k9ZbTJWZlk

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Placek^ » pn mar 07, 2016 8:37 am

Hydrantu? Chyba sierżanta.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: kubanos » pn mar 07, 2016 10:56 am

Pływanie tyłu może być spowodowane wywalonymi gumami na sierżancie jak i na dolnych wahaczach. Mocowanie budy raczej nic do tego nie ma... chyba że buda lata na ramie :)13
Tu masz foto co masz do zrobienia.. Jeżeli tak już te mocowania przeżarło to przygotuj sobie migomat i 2 szpule drutu i jakieś 2 arkusze blachy.. oraz 150 h wolnego czasu aby to wszystko dobrze ogarnąć i/lub 2-4 koła PLN-ów dla blacharza. :)21 Te tylne mocowania to dopiero początek. Tak samo pewnie wyglądają przednie pod nogami kierowcy i pasażera. Bagażnik pewnie też zjedzony przy mocowaniach pasów oraz pod lampami z tyłu. Przeglądnij dokładnie poniższy wątek i zobacz gdzie gnije vitara.

http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=9203

Jeżeli to twoja pierwsza terenówka to pamiętaj, że tylny zawias jest na sztywniaku i lekkie bujanie będzie zawsze występowało. To nie auto osobowe

SokolWNW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 07, 2016 12:08 am

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: SokolWNW » pn mar 07, 2016 11:43 am

Dziekuje bardzo za odpowiedz, faktycznie moze chodzilo o sierzanta przepraszam za amatorszczyzne:) jednak nie wezme tej vitary dozbieram i poszukam czegos drozszego, mam nadzieje ze w tych za normalna cene takie usterki raczej nie wystepuja. Pozdrawiam. Jak ktos obok koszalina ma dobra vitare na sprzedaz to prosze o info:)

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: kubanos » pn mar 07, 2016 12:14 pm

Uważaj! Nawet te za 8-10 koła potrafią być podobnie zjedzone.

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: ostrokolowo » pt mar 11, 2016 1:35 pm

SokolWNW pisze:Dziekuje bardzo za odpowiedz, faktycznie moze chodzilo o sierzanta przepraszam za amatorszczyzne:) jednak nie wezme tej vitary dozbieram i poszukam czegos drozszego, mam nadzieje ze w tych za normalna cene takie usterki raczej nie wystepuja. Pozdrawiam. Jak ktos obok koszalina ma dobra vitare na sprzedaz to prosze o info:)
Poczytaj forum do którego podany jest link wyżej. Będziesz wiedział na co zwrócić uwagę. Często forumowicze sprzedają swoje auto i masz wtedy udokumentowane naprawy.
Ja kupiłem sprawną mechanicznie Vitkę ale zgnitą. W spawanie nie będę się ładował wolę kupić gotową budę.
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » pn mar 21, 2016 12:21 pm

Będzie ciężko ale postaram się opisać jak najdokładniej problem który zauważam w swoim Jimnym z 2014 roku z przebiegiem 45 tyś.km.Wczoraj rano po nocnym postoju na dworze uruchomiłem silnik,przejechałem pare metrów i zgasiłem.Samochód stał do dziś rana i miał duży problem z rozruchem.Odniosłem wrażenie że tak jakby zostały zalane świece,silnik odpalił po długim kręceniu rozrusznikiem z pedałem gazu wciśniętym na maksa.Taki przypadek zdarzył mi się czwarty raz i to zawsze w takich samych okolicznościach gdy zimny silnik zostanie uruchomiony i zaraz zgaszony,a na następny dzień jest problem z rozruchem.CE się nie zapala gdy silnik pracuje,ciepły silnik pali na dotyk,moc ma odpowiednią.Jeszcze dziś zauważyłem jedną rzecz i bardzo to mnie martwi,że gdy silnik pracuje i przy podniesionej masce dodam gazu do 2000 obr/min i puszcze gaz to w momencie puszczenia gazu słychać cichy,przytłumiony strzał w filtr powietrza.Od nowości nic nie było w nim "grzebane" poza wymianami olejów i filtrów.Czy to może być już koniec świec zapłonowych?Ale są oryginalne irydowe.W pierwszej kolejności wymienie świece na NGK BKR6E-11 i wymienie też czujnik temperatury płynu,tylko nie wiem gdzie on się przy silniku znajduje?Bo nie podoba mi się zimny rozruch silnika-raz osiąga obroty 1700 obr/min,a raz przy tej samej temperaturze zewnętrznej 2000obr/min.Oczywiście bez naciskania pedału gazu.Proszę Was o wskazówki,co jeszcze może być tego przyczyną.Edytuje swój post,bo już skojarzyłem o co w tym wszystkim chodzi i tym samym zmieniam pytanie-co w trakcie mycia Jimnego bez żałowania wody i małym ciśnieniem można zalać w tylnej jego części (podwozie),że jest potem problem z rozruchem silnika?

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: lukassos » czw mar 24, 2016 12:12 pm

Ciężko będzie to sprawdzić bo nie ma bezpośredniego dostępu do pompki paliwa. To mi jedynie przychodzi na myśl jeśli zalewałeś tył. Z drugiej strony ja swojego wielokrotnie topiłem i pompka działała bez problemu w pełnoletnim aucie. Masz 2014 rok i mały przebieg, gwarancja jeszcze jest?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » pt mar 25, 2016 6:03 am

Lukassos nie mam już gwarancji.Tak,wszystko na to wskazuje,że zalewam górna pokrywę pompy i potem jest problem z uruchomieniem.Ciekawe jest to,że zaraz po myciu silnik zapali bezproblemowo i jeszcze zimny zgaszony na drugi dzień ma poważne problemy z rozruchem.Myślałem z początku,że gdzieś woda dostaje się do filtra powietrza ale to niemożliwe.Na drugi dzień gdy po długim kręceniu rozrusznikiem z pedałem gazu wciśniętym do podłogi silnik w końcu zapali to z rury wydechowej wydostają się potężne ilości pary ale do tłumika wody też nie nalewam i płynu z układu chłodzenia nie ubywa.A jak już silnik odpali to do następnego mycia nie ma z nim żadnych problemów.Musze się jeszcze przyznać,że przód samochodu też myje od spodu,czyli most,kule zwrotnic,osłony hamulców.Tak jak pisałem,występuje ten cichy,przytłumiony strzał przy 2000obr/min w filtr powietrza,ale on występuje tylko gdy puszczam dżwignie gazu i występuje on tylko gdy silnik nie jest obciążony.Dziś wymienie świece i zobacze co to zmieni.Jest jeszcze w instrukcji obsługi prykaz,żeby po tym przebiegu sprawdzić zawór PCV (dotyczy silnika z czujnikiem tlenu i taki mam) ale co to jest ten zawór PCV i gdzie on jest przy silniku nie mam pojęcia?Dodam jeszcze,że mam taki nawyk odpalania silników na wtrysku,że po przekręceniu kluczyka w pozycje właczonego zapłonu czekam aż przekażnik wyłaczy pompe i wtedy uruchamiam rozrusznik (nawyk przez Łade Nive 1.7MPi) i może to jest zła procedura dla Jimnego?

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: KSikorski » pt mar 25, 2016 7:12 am

Dlaczego odpalasz z pedałem w podłodze? To chyba technika z czasów gaźnika..
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Salata123 » pt mar 25, 2016 7:56 am

Dodaj, że niesprawnego :D
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » pt mar 25, 2016 2:41 pm

K.Sikorski.Dopiero wtedy wciskam pedał gazu do podłogi gdy kręcenie rozrusznikiem bez gazu nic nie daje.Silnik z wciśnietym gazem uruchamia się ciężko,jak kręcę to mam takie wrażenie jakby "łapał" wpierw jeden cylinder,następnie drugi i tak po kolei.Z tym moim Jimnym sprawa wygląda tak-kilkakrotne uruchomienie i zgaszenie zimnego silnika w końcu doprowadza do zalania świec.

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: lukassos » pn kwie 11, 2016 9:40 am

Po przekręceniu kluczyka na kilka sekund przekaźnik uruchamia pompę, żeby dolać paliwa do wtrysku. Ta ilość ma być wystarczająca do odpalenia. Dopiero po chwili pompka uruchamiana jest na stałe. W sj zauważyłem, że komputer włącza pompkę po zgaśnięciu kontrolki od oleju. Gdy dłużej kręcisz samym rozrusznikiem, ciśnienie oleju wzrośnie i kontrolka zgaśnie co włączy pompkę. Ty wciskasz gaz do oporu, otwierasz przepustnicę i zalewasz silnik. Spróbuj bez tego i przy kolejnym, gdy nie odpali nie czekaj tylko od razu kręć rozrusznikiem.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Kostuch » pn kwie 11, 2016 10:52 pm

lukassos pisze:Po przekręceniu kluczyka na kilka sekund przekaźnik uruchamia pompę, żeby dolać paliwa do wtrysku. Ta ilość ma być wystarczająca do odpalenia. Dopiero po chwili pompka uruchamiana jest na stałe. W sj zauważyłem, że komputer włącza pompkę po zgaśnięciu kontrolki od oleju. Gdy dłużej kręcisz samym rozrusznikiem, ciśnienie oleju wzrośnie i kontrolka zgaśnie co włączy pompkę. Ty wciskasz gaz do oporu, otwierasz przepustnicę i zalewasz silnik. Spróbuj bez tego i przy kolejnym, gdy nie odpali nie czekaj tylko od razu kręć rozrusznikiem.
Coś ściemniasz...
Pompa działa jak dochodzą impulsy z czujnika w aparacie zapłonowym. Kontrolka oleju nie ma nic do rzeczy.
A poza tym na przepustnicy jest podciśnieniowy otwieracz (tejże przepustnicy) i komputer sam sobie "wciska gaz" podczas kręcenia.

Oczywiście powyższe dotyczy sprawnego układu wtrysku a nie zadrutowanej mątwy :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » wt kwie 12, 2016 3:53 am

Pełen gaz wciskam gdy silnik jest już "zalany".Większość instrukcji obsługi samochodów z wielopunktowym wtryskiem informuje,że w przypadku zalania świec silnik należy odpalać z pedałem gazu wciśniętym do podłogi i powiem,że to sie sprawdza.Ale narazie pomińmy mój problem z uruchamianiem zimnego silnika,bardziej mnie martwi ten cichy strzał w filtr powietrza gdy puszczam gaz przy 2tyś obr/min i dzieje się to tylko na luzie gdy silnik nie ma obciążenia.I jeszcze jednego nie mogę zrozumieć i zapytam czy w Waszych Jimnych z wielopunktem tak jest-gdy silnik jest zimny to na poduszkach się trzęsie jak galareta,a gdy jest już gorący to te drgawki mu przechodzą.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: KSikorski » wt kwie 12, 2016 8:40 am

Mój jimny zawsze równo chodzi, a ma 15 lat.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » wt kwie 12, 2016 9:59 am

K.Sikorski.Mój też chodzi równo,w tym że rozumie to tak pali jednakowo na wszystkie cylindry.A gorący pracuje bardzo równo i tak cicho,że to może wydać się śmieszne co napisze ale słychać cykanie wtryskiwaczy.Tylko ja się dziwie,że zimny silnik u mnie się trzęsie na boki i to naprawdę mocno się trzęsie.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » czw cze 16, 2016 10:31 am

Panowie powiedzcie mi czy w Jimnym (z 2013 roku)w trakcie jazdy bez włączonego przedniego napędu,olej w przednim moście "pracuje" czyli coś smaruje?Pytam bo wczoraj wymieniałem i w trakcie wymiany bardzo się zdziwiłem.Przed spuszczeniem przejechałem na włączonym przodzie około cztery kilometry i z mostu wypłynęła emulsja dosłownie taka sama jak stosowana przy obróbce skrawaniem.Ten jeszcze fabryczny olej stał w misce do dziś i nic się nie zmienił,a z początku myślałem,że to jest olej z pęcherzykami powietrza.I mój samochód jak z włączonym przodem przejechał 20-30km to góra,a na magnesie było trzy milimetry czarnej mazi z opiłkami.Dodam,że samochód nie miał żadnego zanurzenia w rzece lub kałuży żeby woda miała możliwość dostać się do mostu.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: KSikorski » czw cze 16, 2016 1:37 pm

Jak jedziesz z rozłączonym przodem to w przednim moście nic się nie dzieje. Może przekładnia miała przewidziane dotarcie "W boju" ? Instrukcja nie mówi nic o wymianie płynów po pierwszym 1000 km ?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość