samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: vandall1 » pn lip 21, 2014 10:16 pm

Pomysł powstał dość dawno-w końcu zrobiłem prototyp.
Chodzi o to,by:
-wzmocnić łozyskowanie półosi aby podnieść jego trwałość
-jednocześnie wyeliminować pierścień zaciskowy na rzecz nakretki łożyskowej/ułatwienie wymiany/
-uszczelnić łożyskowanie od strony koła
Obrazek Obrazek Obrazek
Oczywiście bębny zostały wyeliminowane na rzecz tarcz i zacisków.

Rozwiązanie testuje kolega Wiarus.
Mamy nadzieję że patent się sprawdzi :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: viperecki » wt lip 22, 2014 5:28 am

jak dla mnie pomysł xtra podeślij mi proszę trochu technikaliów zwymiarowanych bo właśnie mam się za tylny most brać :)21
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: KSikorski » wt lip 22, 2014 8:32 am

Nie macie obaw o luzowanie się nakrętki?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: ŁeLeK » wt lip 22, 2014 9:16 am

Wygląda zacnie :)2
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: vandall1 » wt lip 22, 2014 11:05 am

Kilka uwag około tematowych z mojej strony:
1/spodziewam się pozytywnego efektu,ale nie było jeszcze testów.
2/patent nie wymaga żadnych modyfikacji pochwy
3/półosie do przeróbki muszą być proste/łozyska są dwurzędowe/
4/nie rozważałem patentu dla przypadku gdy w moście jest abs
5/koszt łożysk zastosowanych: 40-150/szt zależnie od producenta
6/simmeringi są znormalizowane,ale nie od suzy
7/adaptery pod hamulce moga być b rózne,lub może ich w ogole nie być jeśli zostają bębny

A propos nakrętki:jest typowa,łożyskowa
Zabezpieczona jest przed odkręceniem za pomoca typowej podkładki łozyskowej-jest to o tyle niekorzystne,że wymaga nacięcia rowka blokujacego w półosi.W następnym wykonaniu chyba spróbuję użyć tylko kleju do gwintów.

Viprecki:chyba się domyślasz,że cenię swój "intelektualny wysiłek" :wink: :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: viperecki » wt lip 22, 2014 5:45 pm

jeżeli wybieracie się na jakiś rajdzik na południe to mogę tantiemy oddać bezpośrednio jeżeli nie to ...... coś pomyślimy 8)
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: Wiarus » pt mar 18, 2016 11:32 pm

Na razie bez zarzutu. :D
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: KSikorski » sob mar 19, 2016 10:02 pm

Potwierdzam.

Choć gdybym miał robić dziś znowu to w jednej półosi zrobiłbym lewy gwint.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

fazer1988
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:22 am

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: fazer1988 » ndz cze 19, 2016 8:45 pm

jakiej szerokości jest zastosowane łożysko dwurzędowe ?
kiedyś miałem podobny pomysł ale jakoś brakło czasu na realizacje
ale w tedy miałem problem bo nie umiałem znaleśc łożyska dwurzędowego
które miało by podobną szerokość co łożysko oryginalne w samurai + ta wypustka na nim

fazer1988
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:22 am

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: fazer1988 » ndz cze 19, 2016 9:08 pm

czy w takiej przeróbce łożyska dając np łożysko 2rs należy dawać jeszcze dodatkowe uszczelnienie półosi ?

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: qwai » śr cze 29, 2016 3:36 pm

Bardzo obiecująco to wygląda.

Można prosić o wycenę wysokości tantiemów najlepiej w opcji z wykonaniem adapterów?? (może być na pw)
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: Adam.Ż » śr cze 29, 2016 8:05 pm

A nie zastanawialiscie się nad założeniem przednich piast z łożyskami oryginalnymi do tylnego mostu?
Wtedy półoś jest patykiem zakończonym wielowypustem z 2 stron. Łatwiej o dorobienie wzmacnianej.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: vandall1 » śr cze 29, 2016 10:46 pm

No można tez mosty od 70tki wrzucić.
Itepe itede...mi chodziło o podniesienie trwałości tego łozyskowania,bez mega przeróbek.
A ponieważ jeszcze żyję niezastrzelony,to znaczy że patent działa.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: Adam.Ż » czw cze 30, 2016 5:41 am

Założenie przednich piast to tez nie jest zmiana mostów.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: Kostuch » czw cze 30, 2016 10:46 am

Adam.Ż pisze:A nie zastanawialiscie się nad założeniem przednich piast z łożyskami oryginalnymi do tylnego mostu?
Wtedy półoś jest patykiem zakończonym wielowypustem z 2 stron. Łatwiej o dorobienie wzmacnianej.
Obudziłeś się ze snu zimowego?
"Pół Polski" już jeździ na takich jak piszesz :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: Adam.Ż » czw cze 30, 2016 9:00 pm

Wszyscy zaczęli kopiować nasze pomysły? 8)
Swego czasu byłem pierwszy w Polsce ktory miał to zrobione w moście samuraiowym.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: KSikorski » sob lip 02, 2016 8:42 am

Obawiam się że sama koncepcja konstrukcyjna nie jest waszego autorstwa :P
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: Adam.Ż » sob lip 02, 2016 8:47 pm

rozwiń swoją myśl dokładniej
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: KSikorski » sob lip 02, 2016 9:24 pm

Koncepcja półosi nieodciążonej, pośrednio odciążonej i w pełni odciążonej. W Sochaczewie tego nie wymyśliliście, tylko zastosowaliście :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

Post autor: Adam.Ż » ndz lip 03, 2016 4:06 pm

Myślałem że mówisz o koncepcji konkretnie takiego rozwiązania w moście samuraiowym z wykorzystaniem oryginalnych elementów.
Bo o koncepcji półosi odciążonej to mi się coś już wcześniej obiło o uszy 8) :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość