silnik V + skrzynia GV + reduktor V

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

silnik V + skrzynia GV + reduktor V

Post autor: Franek_ » pn lis 12, 2018 7:17 pm

Czy taka kombinacja alpejska jest wykonalna?

Pacjent Vitara long 1997 (Santana), silnik 1.9td, skrzynia seria, reduktor seria (poza zmienionymi przełożeniami).

Właśnie zabiłem drugą skrzynię biegów w suce. Dostępność skrzyń do Vitary w dieslu 1.9 nie jest nadmierna. W reduktorze (seryjnym z Vitary) mam 4,24 i zależy mi na tym, żeby został. Silnika też raczej nie będę przerzucał (1.9td XUD9).

Pytanie - czy idzie połączyć silnik vitarowy (PSA) 1,9td ze skrzynią manualną z Grand Vitary 1 (2.0HDi) i na wyjściu z reduktorem z Vitary?

Wykoncypowałem sobie, że skoro:
1. Zwolnione przełożenia reduktora pasują do Vitar i pierwszych GV, to ten reduktor powinien być mocno podobny;
2. Seryjne skrzynie jeżdżą w Grand Vitarach z mocniejszymi dieslami bez scen, to może taka skrzynia dłużej by mi polatała niż ta ostatnia (padła po 6 tysiącach kilometrów);
3. Silnik 2.0HDi jest następcą 1.9XUD to może i same skrzynie są podobne, tym bardziej, że z informacji które udało mi się gdzieś pozbierać po internetach przełożenia skrzyń powinny być bardzo podobne.

Czy ktoś przerabiał temat? Albo wie na ile taka operacja w ogóle jest wykonalna?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość