GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
Moderator: Albert_N
GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
cześć.
jakiś czas temu pisałem o strzałach, hukach z napędu 4x4 w mojej GV2.
auto trafiło do warsztatu, jakieś tam płytki wyczyszczone zalane oleje, sprawdzone luzy, mechanizm różnicowy działa poprawnie generalnie na podnośniku wszystko ok. (może bez obciążenia wszystko jest ok?)
lecz niestety po naprawach a raczej wymianach eksploatacyjnych dalej to samo. strzela. wiem żeby do mechaniora dzwonić na poprawkę ale wg niego mechanicznie wygląda wszystko dobrze.
jestem w kropce. może ktoś coś podpowie.
zauważyłem, że strzały i naprężenia pojawiają się po długiej jeździe tzn np 30km obwodnicą ponad 100km/h potem przy parkowaniu tyłem huk albo np na skręconych kołach i toczeniu się do przodu pojawia się takie naprężenie , że automat nie jest w stanie pchać auto do przodu. chwile cofam strzał z podwozia i już naprężenie znika.
wg mechanika nie ma żadnej wiskozy, jest to AT. ja już czuje kiedy nadejdzie strzał; pojawia się przed tym takie dziwne naprężenie w kierownicy - jakbym naciągał sprężynę.
czasem przy do hamowaniu w korku można poczuć takie jakby szarpnięcie moze bardziej stuk niż szarpnięcie; w każdym razie odczuwalne.
czuć też, jakby auto było bardziej ociężałe, jakby cos go blokowało tj. dłużej się rozpędza, skrzynia częściej zmienia biegi chcąc wygenerować moc przy wyższych obrotach.
Tak jak w poprzednim poście wydaje mi się, że huk dochodzi z okolic tylnych kół.
Na co zwrócić uwagę, co to może być, co rozbierać najpierw żeby w potężne koszty się nie władować?:(
może jeszcze ktoś w okolicy wwy ma namiar na dobrego mechanika od takich dziwów?:)
jakiś czas temu pisałem o strzałach, hukach z napędu 4x4 w mojej GV2.
auto trafiło do warsztatu, jakieś tam płytki wyczyszczone zalane oleje, sprawdzone luzy, mechanizm różnicowy działa poprawnie generalnie na podnośniku wszystko ok. (może bez obciążenia wszystko jest ok?)
lecz niestety po naprawach a raczej wymianach eksploatacyjnych dalej to samo. strzela. wiem żeby do mechaniora dzwonić na poprawkę ale wg niego mechanicznie wygląda wszystko dobrze.
jestem w kropce. może ktoś coś podpowie.
zauważyłem, że strzały i naprężenia pojawiają się po długiej jeździe tzn np 30km obwodnicą ponad 100km/h potem przy parkowaniu tyłem huk albo np na skręconych kołach i toczeniu się do przodu pojawia się takie naprężenie , że automat nie jest w stanie pchać auto do przodu. chwile cofam strzał z podwozia i już naprężenie znika.
wg mechanika nie ma żadnej wiskozy, jest to AT. ja już czuje kiedy nadejdzie strzał; pojawia się przed tym takie dziwne naprężenie w kierownicy - jakbym naciągał sprężynę.
czasem przy do hamowaniu w korku można poczuć takie jakby szarpnięcie moze bardziej stuk niż szarpnięcie; w każdym razie odczuwalne.
czuć też, jakby auto było bardziej ociężałe, jakby cos go blokowało tj. dłużej się rozpędza, skrzynia częściej zmienia biegi chcąc wygenerować moc przy wyższych obrotach.
Tak jak w poprzednim poście wydaje mi się, że huk dochodzi z okolic tylnych kół.
Na co zwrócić uwagę, co to może być, co rozbierać najpierw żeby w potężne koszty się nie władować?:(
może jeszcze ktoś w okolicy wwy ma namiar na dobrego mechanika od takich dziwów?:)
Re: GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
strzały przy skręconym kole sugerowałyby przeguby przednich półosi, wrażliwych by the way na usterki w suzukach
Re: GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
tyle ze to jest taki strzał, że mam wrażenie jakby opona przeskoczyła kawałek po podłożu. i półosie nie powodują efektu trzymania auta tzn wrażenie takie jakbym ręczny zaciągnął ale tak jakby uczucie sprężyny czyli nie hamuje i staje w miejscu tylko takie do przodu i cofa coś jak guma bungee:)
Re: GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
podtrzymuję
poza tym, to łatwe do zweryfikowania, przedni most wyrzuca się z tego wozu w 25 minut
poza tym, to łatwe do zweryfikowania, przedni most wyrzuca się z tego wozu w 25 minut
Re: GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
Przytocz lepiej poprzedni wątek gdzie praktycznie znaleźliśmy problem.
_Franek nie będzie musiał powtarzać tego co już przedyskutowaliśmy.
@_Franek wyszło wtedy, że w aucie nie rozpina się blokada między osiowa. Nic dziwnego więc, że strzela jak opisał.
Wg. mnie dalej masz to nienaprawione, ale dla pewności wykonaj powtórnie próby jak już Ci opisywaliśmy.
_Franek nie będzie musiał powtarzać tego co już przedyskutowaliśmy.
@_Franek wyszło wtedy, że w aucie nie rozpina się blokada między osiowa. Nic dziwnego więc, że strzela jak opisał.
Wg. mnie dalej masz to nienaprawione, ale dla pewności wykonaj powtórnie próby jak już Ci opisywaliśmy.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
aa, bo to GV2 to tam nie jest 50:50 bez blokady
w takim razie ta międzyosiówka też pasuje
w takim razie ta międzyosiówka też pasuje
Re: GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t= ... 6#p8241155
powyżej wątek.
teoretycznie rozwiązaliśmy, praktycznie nie:(
w serwisie 4x4 stał, reduktor zrzucali ponoć, oleje wymienione, różnicówka działa, blokada też, wiskozy brak, co dalej? półosie? ale to powoduje naprężenia czy to w przód czy w tył jak skręcam, że nie mogę jechać?
powyżej wątek.
teoretycznie rozwiązaliśmy, praktycznie nie:(
w serwisie 4x4 stał, reduktor zrzucali ponoć, oleje wymienione, różnicówka działa, blokada też, wiskozy brak, co dalej? półosie? ale to powoduje naprężenia czy to w przód czy w tył jak skręcam, że nie mogę jechać?
Re: GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
jeśli problem pojawia się przy skręconych kołach, to pierwsza rzecz to wspomniane wcześniej przeguby
do jakiegoś sensownego warsztatu pojedź, z której części tego pięknego kraju jesteś?
do jakiegoś sensownego warsztatu pojedź, z której części tego pięknego kraju jesteś?
Re: GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
Przeguby polosi raczej nie powoduja naprezen, strzaly tak. Ja stawiam na centraldyfer.
Sprawdz na luznej nawierzchni.
Sprawdz na luznej nawierzchni.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
Wszystko to już było powiedziane. Auto znowu do góry i kręć kołami żeby potwierdzić, że Ci dyfra nie spina. Mechanikom nie wierz. SAM TO ZRÓB.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
Re: GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
Wjedź gdzieś na trawę lub piasek ewentualnie inną luźną nawierzchnię i zacznij kręcić ciasne ósemki do przodu lub w tył.
Później to samo na asfalcie, betonie czy innej kostce.
Jeżeli problem występuje tylko na twardym, masz sztywno spięty przedni i tylny most lub któryś z dyferencjałów przód/tył jest uszkodzony.
Później to samo na asfalcie, betonie czy innej kostce.
Jeżeli problem występuje tylko na twardym, masz sztywno spięty przedni i tylny most lub któryś z dyferencjałów przód/tył jest uszkodzony.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
Re: GV2 2.0 AT strzały z napędu ciąg dalszy:(
NO!mazurkas007 pisze: ↑czw maja 16, 2019 1:55 pmWjedź gdzieś na trawę lub piasek ewentualnie inną luźną nawierzchnię i zacznij kręcić ciasne ósemki do przodu lub w tył.
Później to samo na asfalcie, betonie czy innej kostce.
Jeżeli problem występuje tylko na twardym, masz sztywno spięty przedni i tylny most lub któryś z dyferencjałów przód/tył jest uszkodzony.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości