Witam
Ostatnie czasy moja żona jeździ Jimnym tylko po asfaltowych drogach i strasznie twardo w nim , czuć najmniejsze dziury w jezdni , zastanawiam się nad zmianą sprężyn na miększe ma ktoś z tym tematem jakieś doświadczenia ? Zmienić mogę sam tylko z czego dopasować ?
A może jestem w błędzie i to amortyzatory decydują o twardości zawieszenia ?
Zmiana oryginalnych sprężyn na miększe
Moderator: Albert_N
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Zmiana oryginalnych sprężyn na miększe
Bo to nie jest SUV do miasta
Przeważnie motanie polega jednak na zakładaniu twardszych sprężyn po obciążeniu auta windą, progami, zderzakami...
Ps. Może masz ciśnienie 2,0 atm lub większe w oponach ?

Przeważnie motanie polega jednak na zakładaniu twardszych sprężyn po obciążeniu auta windą, progami, zderzakami...
Ps. Może masz ciśnienie 2,0 atm lub większe w oponach ?
Re: Zmiana oryginalnych sprężyn na miększe
Jimny ma nikczemnie mały skok zawieszenia, przy miększych sprężynach zawias pewnie zacznie dobijać na większych nierównościach i efekt będzie odwrotny.
Z mini terenówki trudno zrobić komfortowe auto.
Z mini terenówki trudno zrobić komfortowe auto.
Re: Zmiana oryginalnych sprężyn na miększe
Powiem szczerze,że nie odczuwam żeby (fabrycznie,bez przeróbek) Jimny był twardy.A co do skoku zawieszenia to prawda.Możliwe,że masz jakieś tanie amortyzatory gazowe i dają taki efekt.
Re: Zmiana oryginalnych sprężyn na miększe
Ciśnienie mam około 1,6 bara a amortyzatory seryjne , wychodzi na to że trzeba się będzie z tym przyzwyczaić i tyle.
Re: Zmiana oryginalnych sprężyn na miększe
Może tylny most dobija do odbojników bo sprężyny siadły. W oryginalnym dobrym zawieszeniu na asfalcie jest w miarę komfortowo.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości