Suza

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » wt lut 20, 2007 4:28 pm

Po co do suzuki mosty UAZa ? Wolniejsze czy mocniejsze ?
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lut 20, 2007 4:31 pm

I to i to. Ale za to 2x cięższe.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » wt lut 20, 2007 4:34 pm

Ale to nisko polozona masa i nie resorowana. Sporo szersze niz sukowe to tez wada.
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
McGary
 
 
Posty: 154
Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

Post autor: McGary » wt lut 20, 2007 4:37 pm

majch_e21 pisze:Ale to nisko polozona masa i nie resorowana. Sporo szersze niz sukowe to tez wada.
Są szersze, ale to zaleta (Suza jest stabilniejsza) Przy założeniu mostów ze sprężynami to jest to wygodniejsze od resorów w Suzie.
Jeep Wrangler YJ 4.2 manual, SIMEX 30", Winch 9500 lbs i kinetyk w bagażniku :)21

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » wt lut 20, 2007 4:40 pm

Michał_1989 pisze:Heh zbieg okoliczności bo
Vitara/Geo
5.125, lub 4.625 (Long V6)

U mnie jest troszkę węższy ale nie dużo mu brakuje do Uaz'owego :)21 http://tiny.pl/ct5w
Wywrotny ten twój potworek ?? :wink:
Syf szeroki no ale.. różnie to bywa :roll:

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lut 20, 2007 4:40 pm

McGary pisze:
majch_e21 pisze:Ale to nisko polozona masa i nie resorowana. Sporo szersze niz sukowe to tez wada.
Są szersze, ale to zaleta (Suza jest stabilniejsza) Przy założeniu mostów ze sprężynami to jest to wygodniejsze od resorów w Suzie.
Nie zawsze szersze to zaleta. Ja się suzą wciskam tam, gdzie inne samochody nie dają rady(właśnie przez szerokość). Dochodzi jeszcze większy promień skrętu który szczególnie w lesie jest dość ważny.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
McGary
 
 
Posty: 154
Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

Post autor: McGary » wt lut 20, 2007 4:44 pm

A mnie już mdli, jak mam się pakować po ukosie pod górkę lub na dół, a w myślach modlę się, żeby dojechać do końca. Takie zboczenie, jak ktoś ma wąskie mosty.
Jeep Wrangler YJ 4.2 manual, SIMEX 30", Winch 9500 lbs i kinetyk w bagażniku :)21

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt lut 20, 2007 4:44 pm

Wojtek-P pisze:
Michał_1989 pisze:Heh zbieg okoliczności bo
Vitara/Geo
5.125, lub 4.625 (Long V6)

U mnie jest troszkę węższy ale nie dużo mu brakuje do Uaz'owego :)21 http://tiny.pl/ct5w
Wywrotny ten twój potworek ?? :wink:
Syf szeroki no ale.. różnie to bywa :roll:
teraz nie wywrotny ... :) a kiedyś...:)21 :)21 Czy szeroki nie aż tak bardzo i tak węższy o jakieś 0,5m od patrola.... :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lut 20, 2007 4:45 pm

Ja tam mam szerokie i nie mam problemu z wywrotnością. Nie trzeba iść w uazoskie mosty(2x cięższe)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt lut 20, 2007 5:16 pm

McGary pisze:Takie zboczenie, jak ktoś ma wąskie mosty.
i SPOA.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
McGary
 
 
Posty: 154
Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

Post autor: McGary » wt lut 20, 2007 5:18 pm

właśnie
Jeep Wrangler YJ 4.2 manual, SIMEX 30", Winch 9500 lbs i kinetyk w bagażniku :)21

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt lut 20, 2007 5:20 pm

e tam jęczycie łatwiej by było kupić mangelsy z dużym ET + dystanse ,na pewno taniej niż mosty uaz'a
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
McGary
 
 
Posty: 154
Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

Post autor: McGary » wt lut 20, 2007 5:22 pm

No nie wiem, czy wyszło by taniej :-?
Jeep Wrangler YJ 4.2 manual, SIMEX 30", Winch 9500 lbs i kinetyk w bagażniku :)21

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt lut 20, 2007 5:30 pm

a ile kosztują mosty ?? bo felgi+dystanse to około 1500zł na szybko licząc...

A i na pewno to lżejsze rozwiązanie...
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » wt lut 20, 2007 5:41 pm

Dodajmy do tego ze uazowe mosty nie sa najtrwalsza konstrukcja :wink:
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
zwara
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 2:23 pm
Lokalizacja: Reszel

Post autor: zwara » wt lut 20, 2007 5:47 pm

McGary pisze:
zwara pisze:oj robi robi w suzuce miałem takie
A jak się sprawowały?
Znalazłem informację, że mosty uaza mają przełożenia 4,625 i 5,125, co w porównaniu z samurajem (3,727) powinno dać lepsze właściwości terenowe.
Słyszałem także, że mosty uaza mają tendencję do przeciekania na uszczelkach?
Napewno są dużo mocniejsze od suzukowych przy silniku omegi 2.0 i reduktorze 4.16 nie było z nimi żadnego problemu ,no morze oprocz tego że dyfry były pospawane i raz przy szarpaniu uazika z niezłej wtopy spaw na przodzie puścił ale to już nie wina konstukcyjna.
Z tego co pamiętam to mają mniejszy prześwit pod dyrami o pare cm od suzukowych.

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » wt lut 20, 2007 7:12 pm

Michał_1989 pisze:a ile kosztują mosty ?? bo felgi+dystanse to około 1500zł na szybko licząc...

A i na pewno to lżejsze rozwiązanie...
Komplet sprzedałem jakiś tydzień temu za 900 zł (stan super).

Jeśli chodzi o wytrzymałość to 150 - 180 koni i maxicrossy dają rade .

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt lut 20, 2007 7:26 pm

west pisze:
Michał_1989 pisze:a ile kosztują mosty ?? bo felgi+dystanse to około 1500zł na szybko licząc...

A i na pewno to lżejsze rozwiązanie...
Komplet sprzedałem jakiś tydzień temu za 900 zł (stan super).

Jeśli chodzi o wytrzymałość to 150 - 180 koni i maxicrossy dają rade .
Ok tylko po co do samuraia pakować ?? blokady tylko kołkowe zostają... lipa ogólnie
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » wt lut 20, 2007 7:31 pm

Dotładnie nie wiem po co ??
Moim zdaniem jak pakować to afgany to może mieć sens .

Generalnie zawsze byłem zwolennikiem motania ale zaczynam dostrzegać zalety fabrycznych konstrujcji. :)2

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » wt lut 20, 2007 7:41 pm

Ja mam suze na waskich mostach i probowalem ja wywrocic (mialem taka potrzebe) i nie jest to wcale takie proste. Bylo to dla mnie spore zaskoczenie po tym jak naczytalem sie na forum, ze suza to sie na prostej wywraca. W terenie z kolei przy zjezdzie do rzeczki mialem wrazenie, ze za chwile legne na boku i nie ma juz dla mnie ratunku a okazalo sie (na fotkach), ze suza tylko troche przechylona byla, wiec z ta wywrotnoscia suzuki to bym dyskutowal.
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt lut 20, 2007 7:49 pm

no to pojedz w teren to podyskutuje z tobą o tej NIEwywrotnej suzuce 8)

na wąskich mostach kładła się jak stara [cenzura] pod latarnią.

trzeba jej było prawie 20cm dołożyć żeby jeździła i nie doprowadzała mnie do zawału.
o zmianie rozstawu osi już nie wspominam.

te mosty z uaza zamiast fabrycznych to nie jest najgłupszy pomysł ale jakiś uprzedzony jestem do ruskiej materii 8)

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » wt lut 20, 2007 8:53 pm

west pisze:
Michał_1989 pisze:a ile kosztują mosty ?? bo felgi+dystanse to około 1500zł na szybko licząc...

A i na pewno to lżejsze rozwiązanie...
Komplet sprzedałem jakiś tydzień temu za 900 zł (stan super).

Jeśli chodzi o wytrzymałość to 150 - 180 koni i maxicrossy dają rade .
Jak juz chcesz podawac wytrzymlosc mostow to nalezaloby podac moment obrotowy i ilosc kg na nich :wink:
Ja nie mowie ze one beda sie ukrecac pod suka tylko tak ogolnie ze sa slabe :wink:
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lut 20, 2007 8:58 pm

leszek pisze:no to pojedz w teren to podyskutuje z tobą o tej NIEwywrotnej suzuce 8)

na wąskich mostach kładła się jak stara [cenzura] pod latarnią.

trzeba jej było prawie 20cm dołożyć żeby jeździła i nie doprowadzała mnie do zawału.
o zmianie rozstawu osi już nie wspominam.

te mosty z uaza zamiast fabrycznych to nie jest najgłupszy pomysł ale jakiś uprzedzony jestem do ruskiej materii 8)
Ale mówisz o wąskich czy szerokich mostach?? Moja poszerzona tylko na mangelsach( 7' ET-12) nie ma żadnych problemów z wywrotnością. Jest mniej wywrotna niż LR TOMCAT
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt lut 20, 2007 9:03 pm

Hmm.. az tak to bym nie powiedzial :D
Mnie sie Kozy obalic definitywnie nie udalo, pare podporek juz bylo, ale pelnego boka nigdy. Kola 8" ET -25, dystans 20mm. Dodam, ze subiektywnie - zalozenie sprezyn poprawilo stabilnosc auta na trawersach. Niby sie suzanka bardziej buja, ale sprezyna nie podbija gwaltownie kola do gory, jak robi to resor.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lut 20, 2007 9:05 pm

Misiek Bielsko pisze:Hmm.. az tak to bym nie powiedzial :D
Mówisz o mojej wypowiedzi co do TOMCATA??
Sprawdzane na Kaszubii(mówię o oryginalnym TOMCACIE). Jeździłem już na kilku imprezach z nim w teamie i trochę widziałem :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości