dziwny luz na kolumnie kierowniczej pomocy!!!

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn mar 19, 2007 11:02 pm

Wiertarka i wiertlo do drewna :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
GreatOlo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:59 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: GreatOlo » śr mar 21, 2007 9:48 pm

Swierzy jestem ale napisze, moze jeszcze sie przyda biedmenu co luzu szuka.
W kolumnie kierowniczej (rura od kieronicy do komory silnika) jest polaczenie dwuch "wałkow", a to dlatego ze krzyzaki maja to do siebie ze przy danym skrecie zmienia sie jego dlugosc i gdzies to sie musi kompensowac. Wymyslili to tak ze od krzyzaka w strone kierownicy idzie waleczek, pozniej wyfrezowany jest w nim otwor w ktory wchodzi wałek. I dopiero na ten ostatni jest zalozona kierownica.
U mnie na tym wlasnie polaczeniu mam luz. W ciagu niedlugiego czasu bede z nim walczyl bo mam pomysl;) Polaczenie tych walkow pasowane jest dodatkowo "pierscieniami" z (tak podejrzewam) teflonu. Rozbiore to wiec i wkleje nowy teflon i wymienie lozyska. Mam nadzieje ze pomoze bo szukac calej kolumny to mi nie bardzo sie usmiecha;)
P.S. Jakby ktos nie wiedzial o czym mowie to postaram sie zrobic jakies obrazki pogladowe:D

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » śr mar 21, 2007 10:24 pm

Budę mam liftowaną, więc mój skos na krzyżaku jest mniejszy niż w standardzie, co za tym idzie mniej mam do skompensowania, hehehe. Ale dzięki. Rozbierałem to wszystko i pokasowałem gdzie trzeba. Obrazki poglądowe zamieść, bo chętnie popatrzę i inni zainteresowani pewnie też...
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
GreatOlo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:59 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: GreatOlo » czw mar 22, 2007 10:29 pm

w piwnicy mam troche textolitu wiec z niego sie dorobi;) ponoc twardy jest mocno. jutro wyciagam kolumne i bede fotki pykal zeby wiadomo bylo co i jak dla kolejnych;)

Awatar użytkownika
GreatOlo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:59 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: GreatOlo » sob mar 24, 2007 12:35 am

http://sam-u-raj.neostrada.pl/News/luz%20ierownicy.html Tu opis jak wyciagnąć kolumne i jak likwidowa "Dziwny luz". Jakby cos niezrozumiale, czy nieczytelne to pytajcie.
Pozdrawiam, cierpliwosci życze i powodzenia;) Jak Sie uda to w niedziele na poligon;)

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » sob mar 24, 2007 12:53 am

Niezły opis :)2

Jutro wymiana m.in. krzyżaka kolumny kierowniczej przy pomocy forumowego kolegi 8) , i mam nadzieję, że obejdzie się bez tego zabiegu.. :roll:

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » sob mar 24, 2007 12:09 pm

A to ciekawe, bo to co ja wyciągnąłem z mojej kolumny było zdecydowanie w jednym kawałku i nie rozdzielało sie na dwie części... :o
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
GreatOlo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:59 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: GreatOlo » sob mar 24, 2007 10:47 pm

Widac inny model masz:D moj to rocznik 94 i z tego co sie w papierach do niego wyczytalem to japonczyka zadnego w zyciu nie widzial...
W kazdym razie wlasnie wrocilem z garazu. Poskładalem tą kolumne do kupy i nie ma juz zadnych luzów;)
rort_ Wyslij mi fotki tego co masz w kolumnie;) i jakie mocowanie do przekładni kierowniczej. Podpatrzę i jak znowu luzów kierowniczka dostanie to połącze je na stałe..

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » ndz mar 25, 2007 1:05 pm

Zdjęć tego co w kolumnie mam nie dam rady zrobić, bo juz jest to na swoim miejscu. Do przekładni idzie drążek bez końcówki krzyżaka. Krzyżak mam dwustronnie nakładany na wielofrezie, czy wieloklinie, czy jak się to nazywa... Jak wymieniałem środek krzyżaka, to myślałem, że mnie krew zaleje, bo miękkie to jak cholera i 'gło' się na wszystkie strony... Muszę se naruchać taki drążek jak mają inni.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
margabr
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw maja 18, 2006 7:11 am
Lokalizacja: kaj taterki

Post autor: margabr » ndz mar 25, 2007 10:09 pm

GreatOlo zaoszczedziłem przez ciebie sporo czasu w związku z twoim rewelacyjnym "manualem"-tyle teorii.
Wstepnie przeprowadziłem lokalizację i wyszło mi na luz "rura w rurze"
Teraz juz wiem co mnie czeka i tak kombinert, może by tak coś pokombinowac z teflonikiem zamiast mosiądzu?
Tylko czym go połączyć?
Frontera 2.2 DTI
Samurai Santana 1.3

Awatar użytkownika
GreatOlo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:59 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: GreatOlo » wt mar 27, 2007 7:09 am

Z tworzywami sztucznymi problem bo trudno polaczyc. Teflon materialem odpornym jest na chemie. Do tego miekki jest i szybko spowrotem sie wybije. jesli nie chcesz bawic sie mosiadzem... mozesz spróbowac np jakims laminatem z włoknem szklanym. Poszukaj tylko jakiegos twardego mocno... NA blaszkach mosiężnych zrobilem bo sztuczne materialy ktore mialem byly albo miekkie albo nie chcialy sie kleic. A z tym nie ma az tyle roboty mocno;) w 5 h da sie wszystko zrobic;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość