Przedłużone wieszaki i klepanie resorów.

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
jack_ripper1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 13, 2005 8:37 am
Lokalizacja: świętokrzyskie

Przedłużone wieszaki i klepanie resorów.

Post autor: jack_ripper1 » pt maja 19, 2006 10:48 am

Właśnie zabieram się do montowania przedłużonych wieszaków(o 5 cm).Przy okazji chciałem oddać resory do wybanowania (są prawie płaskie).Czy jest taka potrzeba ? Wiem,że trzeba wymienić amortyzatory na dłuższe.Jakie propnujecie tylko przy wieszakach i czy wystarczą po wyklepaniu resorów ?

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » pt maja 19, 2006 12:09 pm

żuk przód na przód, poldonez truck II tył na tył
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
jack_ripper1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 13, 2005 8:37 am
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jack_ripper1 » pt maja 19, 2006 12:23 pm

Dzięki za informację.Ale czy nie przesadzę klepiąc resory ?Czy nie będzie na czarnym"Tańczący z wilkami" ?

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » pt maja 19, 2006 12:36 pm

A co nie podobałaby ci sie taka fajna xywa? :wink:
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

Post autor: lysy » pt maja 19, 2006 12:50 pm

bedzie tanczacy i chulajacy
to znaczy zalerzy jeszcze jakie opony bedziesz mial ja mam dlugie wieszaki klepane resory i 225/75 mt i komfortu niema po drodze troche lata ale za to jest bardzo wysoki :)
(Pa)Trol 3,3 D :)

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn maja 22, 2006 8:54 am

Nie da sie wprost odpowiedziec na tak zadane pytanie. Wytluczony resor ma te zalete ze jest miekki, jak wyklepiesz
to przez jakis czas bedzie lepiej stal, bedzie nieco sztywniejszy. Mozesz tez dolozyc pioro, czesc osob tak robi.
Wtedy na bank bedzie sztywniej ale optycznie znacznie lepiej. Sprawdzony warsztat rozbiera resor i jak piora pomocnicze sa OK to wymienija glowne piora i to daje najlepszy efekt.
Oczywiscie jak sa to piora z dobrego materialu itp.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

Post autor: lysy » pn maja 22, 2006 9:21 am

slyszalem ze dobry efekt daje zrobienie calych nowych resorow z tym ze piora sa grubsze ponoc komfort jazdy jest troche lepszy a przy tym resory sa mocne i auto wysoko stoi
o tym tylko slyszalem i widzialem w samurajku ale jak jest naprawde nie umiem powiedziec
(Pa)Trol 3,3 D :)

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » pn maja 22, 2006 9:23 am

A ja potrzebuje przepis na przdłużone wieszaki. Jaki płaskownik i jak to pospawać?
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn maja 22, 2006 9:32 am

lysy pisze:...z tym ze piora sa grubsze ponoc komfort jazdy jest troche lepszy ...
:o Robia z plaskownika 5 mm i 7 mm. Te z 7 mm to porazka, tak sztywne ze zwieszenie nie pracuje,
brak wykrzyzu, po prostu sie resor nie poddaje pod ciezarem Suzuki.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Gujson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: śr lis 09, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Jaworzno i czasami Zawoja

Post autor: Gujson » pn maja 22, 2006 9:34 am

Grzegorz K. pisze:A ja potrzebuje przepis na przdłużone wieszaki. Jaki płaskownik i jak to pospawać?
wysłałem ci na email
wszystkich dziewczyn nie zaliczysz, ale warto próbować

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » pn maja 22, 2006 9:44 am

O dzięki wielkie!
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pn maja 22, 2006 11:52 am

matchbox pisze: :o Robia z plaskownika 5 mm i 7 mm. Te z 7 mm to porazka, tak sztywne ze zwieszenie nie pracuje,
brak wykrzyzu, po prostu sie resor nie poddaje pod ciezarem Suzuki.
Swojego SJ 413 mam prawie 1,5 roku, ale zdążyłem jeżdżąc lajtowo w terenie złamać dwa główne i 5 pomocniczych piór :-?
Najpierw przy okazji dorabiania pióra gł. z tyłu dałem do wyklepania dwa tylnie resory ( 60 zł za resor :)2 ) i jestem zadowolony, bo po zrobionych do dzisiaj 30 tyś. km jeszcze widać efekt klepania.
Parę dni temu znowu odwiedziłem kuźnię (pełna specjalizacja, zajmuje się tylko resorami) i zleciłem klepanie przednich-płaskie były tragicznie, pomiędzy mostem a gumowym odbojnikiem było dokładnie 4 cm i tyle wynosił skok zawieszenia z przodu :)3
I aby je trochę usztywnić, a nie zrobić tego przesadnie przed czym ostrzega Matchbox, z przodu mam jedno pióro dodadkowe (5 mm), a na tylnim podmieniłem ostatnie pióro na grubsze (7mm).
Po tych zmianach komfort :wink: jest bez zmian, a co doodporności na złamania- intensywne testy twają :wink:

Tu widać zwiększenie skoku zawieszenia z przodu:

Obrazek

A tu resor z dodatkowym piórem po klepaniu:

Obrazek

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn maja 22, 2006 2:06 pm

To ja u siebie mam 5 piór i nie jest sztywno, z tym że ja mam tylnie resory na przodzie i robione w Bielsku.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

masahuku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: sob maja 13, 2006 8:16 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: masahuku » pn maja 22, 2006 4:31 pm


Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn maja 22, 2006 4:31 pm

generalnie wiecej cienkich pior robi lepiej niz mniej grubszych.
Trenowalem rozne konstelacje i najlepiej na lamanie sprawdza sie miekkie zawieszenie. Jak za miekkie to po dobiciach gnie sie mosty. Tak samo jak na za twardym. To jest temat rzeka.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn maja 22, 2006 4:40 pm

Zawsze można most wzmocnić i się nie będą gięły
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn maja 22, 2006 4:53 pm

Adam.Ż pisze:Zawsze można most wzmocnić i się nie będą gięły
Oczywiscie. Zwiekszamy wtedy niestety mase nieresorowalna, a co za tym idzie trzeba dobrac inne zawieszenie ze szczegolnym uwzglednieniem amorkow. Jak juz pisalem temat rzeka.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » wt maja 23, 2006 7:47 pm

założyłem rewolwery no i od razu lepiej to wygląda.
mam pytanie bo widziałem na fotkach biga że miał je założone tak że składały się pod samochód i tak też je założyłem, ale również widziałem ze leszek miał tak że rozkładały się na zewnątrz.
pytanie czy dobrze to zrobiłem?
skręciłem je tak że lewarując rozkładają się płynnie i w miarę lekko, luzów na boki raczej nie ma, ale jak skręciłem w miarę fest to nie chciały się rozkładać i lekko poluzowałem.
poprawiłem wszystkie polibusze tzn wymieniłem zużyte(na własne życzenie) i zrobiłem porządek z mocowaniami.
teraz auto jest bardziej miękkie(jeszcze nie jeździłem ale widać jak się poskacze, reduktora brak-operacja PTO)
teraz planuje zrobić przód:
-wszystko wskazuje na sprężyny, tylko jak już będę robił chcem zrobić projekt daniela s i zrobić na własną rękę most przód(szerszy niż teraz sj), z możliwością zmiany kąta zwrtotnic i lekko wysunąć do przodu(5cm)
tylko w zasadzie z niczym nie widzę problemu jedynie z drążkiem kierowniczym od przekładni.
co trzeba zrobić żeby nie zmieniła się możliwość w miarę dużego skrętu a przy tym zeby most mógł pójść 5 cm do przodu i jakieś 8cm na dół.
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » wt maja 23, 2006 8:03 pm

romaniec tomasz pisze: co trzeba zrobić żeby nie zmieniła się możliwość w miarę dużego skrętu a przy tym zeby most mógł pójść 5 cm do przodu i jakieś 8cm na dół.
Przesunac przekladnie razem z mostem?
Nie wiem jak masz teraz wykonane drazki, ale przy okazji sprezyn i panharda (o ile taki wlasnie wariant rozwazasz) warto, aby drazki od razu przeniesc wyzej i rownolegle do nich wykonac panharda. U mnie ten etap pozostawilem na sam koniec, bo dopiero jak poskladam to i bedzie stal na kolach, to wybiore optymalne mocowania panharda tak, jak to wyznaczy drazek od przekladni.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » wt maja 23, 2006 8:15 pm

w sumie przekładnie dać parę cm do przodu da się, rama do min porzeróbki (ta rurka) i przedłużenie kolumny.
a jaki rozwiązać sprawę podniesienia na zawieszeniu? jakieś 8cm w stosunku do tyłu autka. drżżki ciąć czy ew zamawiać coś tuningowanego +3"
tył zostanie na resorach ze wsp rewolwerami a przód tylko springi.
mocowania na sprężynę mam z mostu z WJ 2000 wraz z mocowaniem wahaczy.
planuję to poprostu wyciąć z wj stoczyć i pożądnie obspawać na obecnym moście w sumie łatwo i będzie porządnie(srednice pasują)?
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

strazak1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr maja 24, 2006 10:49 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: strazak1 » pt maja 26, 2006 9:19 pm

do mojej suzy dorzuciłem po piurze od poloneza całosc sie podniosła ito zdrowo jerzeli chodzi o wieszaki to płaskownik 6 walcowany ,zamocowac i dopiero spawac

Awatar użytkownika
Yaro
 
 
Posty: 165
Rejestracja: sob mar 27, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: Yaro » sob maja 27, 2006 9:04 am

A czy pióro z poldoneza nie jest szersze ??
Toyota 4 runner 3.0 V6 2" & Suczka 1.3 & Gaz 69AM

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw cze 07, 2007 1:27 pm

strazak1 pisze:do mojej suzy dorzuciłem po piurze od poloneza całosc sie podniosła ito zdrowo jerzeli chodzi o wieszaki to płaskownik 6 walcowany ,zamocowac i dopiero spawac
to to co ci sie na sowich złamało?

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw cze 07, 2007 1:27 pm

Yaro pisze:A czy pióro z poldoneza nie jest szersze ??
jest szersze a pozatym jest za twarde. pęka.

Awatar użytkownika
GreatOlo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:59 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: GreatOlo » czw cze 07, 2007 6:59 pm

A ja mam wieszaki z resorów zrobione;) Tam gdzie "młotkowali" mi resory poprosiłem zeby dorobili mi dłuższe;) Za wyklepanie wszystkich resorów (jedno pióro złamane, wiec wymienili), dorobienie wieszakow i 2 strzemion kosztowało mnie 250 zl.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość