pierwsze kroki

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » ndz lip 08, 2007 8:47 pm

Koyot pisze: 3. maxi cros w Suzukach robi wszedzie !! jest lekka - ciezkie samochody w kopnym piachu i blocie maja problemy !!
SIMEX podrabiany jest okropnie ciezki - tracisz przyjemnosc z jazdy
SUKA ma byc lekka, zwinna :)2 wymiata :wink:
:o :o
Trochę burzy mi to moją wizję rozwoju :wink: :D
Czy mówimy o takim samym rozmiarze Maxi-Cross'a i Simexa?? Może tu bardziej o rozmiar chodzi . Jak do VItarki wstawisz 31" to już chyba nie będzie tak lekko zamielić kołami ??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » ndz lip 08, 2007 9:17 pm

misiojanow1 pisze:wróce jeszcze do opon powiadacie ze maxicros robi super ale z tego co wiem najwiekszy rozmiar to 235/75 to nie za malo
No i tu jest caly sekret Maxiboba...wrecz nie jest wskazany duzy rozmiar poniewaz maxi lubi duze stale obroty :)2
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » ndz lip 08, 2007 9:20 pm

sciba pisze:
misiojanow1 pisze:wróce jeszcze do opon powiadacie ze maxicros robi super ale z tego co wiem najwiekszy rozmiar to 235/75 to nie za malo
No i tu jest caly sekret Maxiboba...wrecz nie jest wskazany duzy rozmiar poniewaz maxi lubi duze stale obroty :)2
Zupełnie jak AT-ki. :wink: :D
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » ndz lip 08, 2007 11:28 pm

:lol: :)2
Muszę przyznać, że w sobotę mnie zadziwiły ATRy u galubap'a, obroty były i suza jechała :)2

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » ndz lip 08, 2007 11:38 pm

Wojtek-P pisze::lol: :)2
Muszę przyznać, że w sobotę mnie zadziwiły ATRy u galubap'a, obroty były i suza jechała :)2
Do czasu :)21 W końcu zwisła na mostach :cry: Ale i tak byłem z niej bardzo dumny, dzielna mała :)2

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » pn lip 09, 2007 7:38 am

galubap pisze:
Wojtek-P pisze::lol: :)2
Muszę przyznać, że w sobotę mnie zadziwiły ATRy u galubap'a, obroty były i suza jechała :)2
Do czasu :)21 W końcu zwisła na mostach :cry: Ale i tak byłem z niej bardzo dumny, dzielna mała :)2
Dokładnie. GY ATR to bardzo dobra opona. Póki auto nie przykleji się podwoziem to idzie i pod niezłe górki z rozmiękkniętą gliną też :)2 . Trzeba tylko trochę buta czasem użyć.
Dlatego doszedłęm do wniosku że bardziej potrzebuje lifta niż opon MT.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Pazuzu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr sie 02, 2006 8:34 am
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Pazuzu » pn lip 09, 2007 7:43 am

[quote="Masmo]Za "bujanie" odpowiedzialne są amortyzatory, a im twardze sprężyny tym bujanie będzie większe.[/quote]

No coś mi nie gra w Twojej wypowiedzi. Albo rybki albo akwarium.
Jak sam piszesz za bujanie odpowiadają amortyzatory.
Scenic RX4 2000
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » pn lip 09, 2007 8:13 am

Pazuzu pisze:
Masmo pisze:Za "bujanie" odpowiedzialne są amortyzatory, a im twardze sprężyny tym bujanie będzie większe.
No coś mi nie gra w Twojej wypowiedzi. Albo rybki albo akwarium.
Jak sam piszesz za bujanie odpowiadają amortyzatory.

W większym stopniu amortyzatory, ale jak masz twrde spreżyny i miekkie amory to auto będzie wpadać w krótkie "podskakiwania". Wiec im twardszy amor tym lepiej. Natomiast spreżena powinna przejąć obciążenie statyczne i uginać się tak żeby auto nie pochylało się zbyt na żadną ze stron.
Dla mnie układ: spring Samara i amor Monroe S1106 jest o niebo lepszy w teren niż orginalne springi plus podkładka gumowa +2cm plus orginlalny amor. Na czarnym też się fajnie spisuje. Komfort jest o niebo lepszy, a i prowadzenie jest OK.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » pn lip 09, 2007 8:49 am

galubap pisze:
Wojtek-P pisze::lol: :)2
Muszę przyznać, że w sobotę mnie zadziwiły ATRy u galubap'a, obroty były i suza jechała :)2
Do czasu :)21 W końcu zwisła na mostach :cry: Ale i tak byłem z niej bardzo dumny, dzielna mała :)2
No nie chciałem pisać, że potem technicznie wkleiła :)21

Awatar użytkownika
fruzia86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 10:45 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: fruzia86 » pn lip 09, 2007 10:38 pm

Masmo pisze:
fruzia86 pisze:....buda poszla 2 cale w gore, wstawilam mtki 205/75/15 i bardzo sobie chwale.....
Body lift i kółka prawie seryjne??? Po co??? Nic nie zyskałaś. Ramę masz dalej bardzo nisko.
To racja, dalej jestem niziutka, ale nie chciałam wyżej, żeby nic w zawieszeniu nie zmieniać i żeby nie wpłynęło zbytnio na jakość jazdy po czarnym, bo niestety musze sie z tym liczyc. O rozmiar większe, czyli 235 wiążą się już raczej ze zmianą przełożeń w reduktorze, a ja chciałabym jednak utrzymać tą przlotową stówę na trasie 8) A co do zysków...jednak zawsze to MTki zamiast slików, no i mały lifcik, ale Suza nabrała jednak troche charakteru 8)

A przewody paliwowe...cóż teoretycznie mogłam zostawić, ale byłyby napięte niczym struna w gitarze, albo ja na egzaminie z genetyki :lol:
Kaśka

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt lip 10, 2007 1:16 pm

fruzia86 pisze: To racja, dalej jestem niziutka, ale nie chciałam wyżej, żeby nic w zawieszeniu nie zmieniać i żeby nie wpłynęło zbytnio na jakość jazdy po czarnym, bo niestety musze sie z tym liczyc. :

Tak naprawdę w Vitarze lift zawiechy daje więcej niż większe opony. Przy lifcie 2" jeżdzenie po czarnym nie cierpi za bardzo.
fruzia86 pisze: O rozmiar większe, czyli 235 wiążą się już raczej ze zmianą przełożeń w reduktorze, a ja chciałabym jednak utrzymać tą przlotową stówę na trasie 8) A co do zysków...jednak zawsze to MTki zamiast slików,
Nie co TY :o !! . Na 235/75 bez problemu utrzymuje się te 110-120 i nawet można na płasikim trzymać 5-kę.
MT czy AT ale jak wkleisz ramą w koleinie nie pojedziesz.... Zrób lifta zawiechy. Poczujesz różnice.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Kwinto77
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:47 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Kwinto77 » wt lip 10, 2007 3:46 pm

Masmo poprawiłeś te springi od samary? Nie trą już?
Wiertarka 1.6 8V leciutko rasowana :)

Awatar użytkownika
fruzia86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 10:45 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: fruzia86 » wt lip 10, 2007 6:48 pm

Tak w ogóle wlasnie zauwazylam ze napisalam 205 zamiast 215...nie bede wiecej siadac do pisania postow w stanie ledwo zywym ze zmeczenia...
A co do tych 120...ja na seryjnych slikach przy tej prędkości wpadam w turbulencje :lol: Ale do 110 nie narzekam, na MT-kach rowniez
Ostatnio zmieniony wt lip 10, 2007 7:31 pm przez fruzia86, łącznie zmieniany 1 raz.
Kaśka

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt lip 10, 2007 7:04 pm

Kwinto77 pisze:Masmo poprawiłeś te springi od samary? Nie trą już?
Żebym to wiedział jak je poprawić :wink: :lol:
A poważnie ledwo to słychać na dużych wyj...bach i chyba tak musi być :roll:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt lip 10, 2007 7:28 pm

fruzia86 pisze:Tak w ogóle wlasnie zauwazylam ze napisalam 205 zamiast 215...nie bede wiecej siadac do pisania postow w stanie ledwo zywym ze zmeczenia...
215/75 R15 to też nie za dużo. Minimalny sensowny wymiar to chyba 215R15.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » wt lip 10, 2007 8:27 pm

fruzia86 pisze:A co do tych 120...ja na seryjnych slikach przy tej prędkości wpadam w turbulencje
Oj, to coś masz nie tego z zawieszeniem. Ja na slikach (195/15) spokojnie po 130 (licznikowe) latałem, bez zbytnich emocji. Fakt, że na drogach bez kolein.
Teraz na GY ATR 225/75/15 do 120 też bez stresu można poginać.

Pozdrawiam:
Przemek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość