Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: mcs0 » pt sty 20, 2012 8:33 am

z tyłu to większość ma normalne podejście do tematu :D ja tico bede wywalać na rzecz LR....zresztą Kwadrat trzeba było kopiować zestaw z samca tego białego(ten hamerykanski) i udostępnić dla ogółu hehe :)12 chyba że to nie robi należycie :)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Kwadrat » sob sty 21, 2012 8:36 am

wiem kto robi takie kopie ;) Ale to by było za dobrze żeby tak odrazu wszystko mieć super ;)

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Kwadrat » sob sty 21, 2012 8:41 am

A co do Tico to nie zamontowałbym tego w swoim aucie . :)3 przy poważnym podejściu do tematu układ wahaczy powinien być naprawdę wytrzymały . Radiusy z LR też się wyginają i to przy lekkim aucie . :roll:

Zrobię fotki przednich wahaczy jakie teraz będziemy montowali do jimnego bardzo fajnie wyszły.

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: mcs0 » sob sty 21, 2012 8:48 am

Kwadrat pisze:wiem kto robi takie kopie ;) Ale to by było za dobrze żeby tak odrazu wszystko mieć super ;)

Kwadrat ostatnio same tajemnice masz:D to superhardkorowe mosty i teraz jeszcze to:)
co do tico to lepiej tematu nie poruszac ale jako chwilowy srodek zastepczy sa raczej ok
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Kwadrat » sob sty 21, 2012 10:01 am

Jak zahaczysz o pniak przy 50-60 km/h to potrzebny będzie zastępczy pojazd :)

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Kwadrat » sob sty 21, 2012 10:12 am

mcs0 pisze:
Kwadrat pisze:wiem kto robi takie kopie ;) Ale to by było za dobrze żeby tak odrazu wszystko mieć super ;)

Kwadrat ostatnio same tajemnice masz:D to superhardkorowe mosty i teraz jeszcze to:)
co do tico to lepiej tematu nie poruszac ale jako chwilowy srodek zastepczy sa raczej ok

Co do zawieszenia na wzór amerykańskiego to zadzwonie do kolesi i spytam czy rzeczywiscie jeszcze dalej działają .

A mosty ? nooo cóż chyba takie ;)

http://www.zanfi.it/modules.php?name=ca ... ts_id=1773

Ale bedą robione w Polsce

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: mcs0 » sob sty 21, 2012 11:06 am

ciekawe jak to u nich cenowo wyjdzie.... poza tym czy te przednie wahacze nie są bardziej plastyczne od kutych??
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Karol L » sob sty 21, 2012 11:12 am

Prawie jak moje, tylko polosie zle zrobione :)
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: KSikorski » sob sty 21, 2012 12:02 pm

To jest nas dwóch :-) Obstawiłbym tylko że mój przedni most ma mocniejszą pochwę :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Kwadrat » pn sty 23, 2012 10:41 am

a czemu tak sądzicie ? no proszę o sensowne argumenty :)

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: KSikorski » pn sty 23, 2012 12:27 pm

Odnośnie półosi się nie wypowiadam, ja mam dorabiane w Motomaxie z Torunia. Wydaje mi się tylko, że przewężenia tuż przed wielowypustem to nie najlepsza idea. Ja mam to przewężenie trochę wcześniej, by w razie urwania półosi nie masakrować piasty i okolic.
Przedni most zanfi nie wiem jaką grubość ścianki ma, ale za to nie ma wzmocnień na przewężeniach pod kulami. Mój most z Sochaczewa ma, ale może tam są jakieś inne myki :-)
Tak czy siak odciążone półosie z tyłu to super idea, fajne jest to że nie trzeba nawet odkręcać kół żeby wyjąć dyfer albo że można dociągać łożyska :D
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Adam.Ż » pn sty 23, 2012 6:44 pm

Kwadrat pisze:
mcs0 pisze:
Kwadrat pisze:wiem kto robi takie kopie ;) Ale to by było za dobrze żeby tak odrazu wszystko mieć super ;)

Kwadrat ostatnio same tajemnice masz:D to superhardkorowe mosty i teraz jeszcze to:)
co do tico to lepiej tematu nie poruszac ale jako chwilowy srodek zastepczy sa raczej ok

Co do zawieszenia na wzór amerykańskiego to zadzwonie do kolesi i spytam czy rzeczywiscie jeszcze dalej działają .

A mosty ? nooo cóż chyba takie ;)

http://www.zanfi.it/modules.php?name=ca ... ts_id=1773

Ale bedą robione w Polsce

cholera ściągnęli nasz patent :evil:

:lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: KSikorski » pn sty 23, 2012 6:49 pm

Tylko że "Twojego" patentu są dwa egzemplarze w dwóch autach, a oni pewnie więcej będą tego tłukli :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: slavok » pn sty 23, 2012 7:16 pm

cena 8k euro... to już lepiej toyotowe mosty moim zdaniem włożyć.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: KSikorski » pn sty 23, 2012 7:42 pm

Mnie ta operacja wyszła duuuuuuuuuużo mniej :D Gdy jeszcze odliczyłem koszt sprzedanych starych gratów to już w ogóle super :D
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: slavok » pn sty 23, 2012 8:52 pm

nie no wiadome, nie mam Cię za takiego desperata co pakuje 8tyś euro w samuraiowe mosty :lol: odnoszę się do tej ceny makarońskich rozwiązań - toż laplanderowe portale są tańsze :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Adam.Ż » pn sty 23, 2012 9:57 pm

KSikorski pisze:Tylko że "Twojego" patentu są dwa egzemplarze w dwóch autach, a oni pewnie więcej będą tego tłukli :-)
to mało wiesz bo są 3 egzemplarze 8)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: KSikorski » pn sty 23, 2012 10:28 pm

Ja, Ty i kto?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Adam.Ż » pn sty 23, 2012 10:50 pm

Słomek
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Kwadrat » wt sty 24, 2012 7:51 am

Co do wzmocnienia kuli to rzeczywiście można to zrobić po naszemu . Ale myślę że w naszych warunkach nie bedzie to aż takie drogie. :) jedną z zalet jest natomiast szerokość mostu nie trzeba stosować dystansów i nie obciążamy łożysk zwrotnicy a dalej pozostajemy przy w miarę lekkim moście. No i włosi dają gwarancję do 36 cali przy silnikach 1,3 lub 1,6 z vitarki ;)

a z ciekawostek to to jest jeszcze fajny patent na odelżenia autka

http://www.zanfi.it/modules.php?name=ca ... cts_id=129

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Karol L » śr sty 25, 2012 7:35 pm

Kwadrat pisze:Co do wzmocnienia kuli to rzeczywiście można to zrobić po naszemu . Ale myślę że w naszych warunkach nie bedzie to aż takie drogie. :) jedną z zalet jest natomiast szerokość mostu nie trzeba stosować dystansów i nie obciążamy łożysk zwrotnicy a dalej pozostajemy przy w miarę lekkim moście. No i włosi dają gwarancję do 36 cali przy silnikach 1,3 lub 1,6 z vitarki ;)

a z ciekawostek to to jest jeszcze fajny patent na odelżenia autka

http://www.zanfi.it/modules.php?name=ca ... cts_id=129
I znowu ściągnęli koncepcję ode mnie :)
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: KSikorski » śr sty 25, 2012 8:32 pm

Widocznie czytali stronę danielsa :D

Swoją drogą słabo widzę te 36 cali z blokadą z przodu... Kula i zwrotnica wyglądają na seryjne, więc geometrycznie nic większego tam nie wejdzie, a spidertraxa nie jest trudno rozwalić już na 32 calowym simexie z blokadą. Chyba że to będzie naprawdę jakiś atomowy materiał i stąd ta cena 8 tysięcy euro :D
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Kwadrat » pt sty 27, 2012 9:48 am

Karol L pisze:
Kwadrat pisze:Co do wzmocnienia kuli to rzeczywiście można to zrobić po naszemu . Ale myślę że w naszych warunkach nie bedzie to aż takie drogie. :) jedną z zalet jest natomiast szerokość mostu nie trzeba stosować dystansów i nie obciążamy łożysk zwrotnicy a dalej pozostajemy przy w miarę lekkim moście. No i włosi dają gwarancję do 36 cali przy silnikach 1,3 lub 1,6 z vitarki ;)

a z ciekawostek to to jest jeszcze fajny patent na odelżenia autka

http://www.zanfi.it/modules.php?name=ca ... cts_id=129
I znowu ściągnęli koncepcję ode mnie :)


To ty masz z włókien węglowych ? :o :D

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Karol L » pt sty 27, 2012 8:49 pm

Z włókien zwęglonych chyba prędzej :D Swoją drogą patentu nie polecam, chyba że na prawdę mocny laminat. Łazić po tym nie można, dość kruche, etc.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Kwadrat » wt sty 31, 2012 7:48 am

co do plastików to miałem w ręku coś takiego.

http://lv4x4spares.co.uk/spares/rr/arms.jpg

Bardzo ciekawa konstrukcja . Z kompozytów i aluminium .
To jest tylny radius z Range Rovera p38.
zadziwiająco lekki ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości