Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » sob lut 12, 2011 10:41 pm

Wilku pisze:
Salata123 pisze:różnica w grubości półosi jest :)2 , jak najbardziej!

o rzeczach oczywistych pisać nie chciałem - ale masz rację - lepiej napisać :)21

Tiaaa, ja doświadczalnie to niestety przetrenowałem. Zorientowałem się, kiedy półosie nie chciały mi wejść do mostu ;P Ale byłem zdziwiony ;)

pzdr, W
Ostatnio wybebeszyłem obydwa mosty przy okazji robienia odciążonego tyłu. Mam w obydwu mostach 41/11 (samurai), ale przedni kosz jest 4-satelitowy... Samurai z 1989 na gaźniku (oryginalnie)/
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wilku » sob lut 12, 2011 11:08 pm

KSikorski pisze: Ostatnio wybebeszyłem obydwa mosty przy okazji robienia odciążonego tyłu. Mam w obydwu mostach 41/11 (samurai), ale przedni kosz jest 4-satelitowy... Samurai z 1989 na gaźniku (oryginalnie)/
Nigdy nie wiadomo co w środku siedzi ;)
Ja miałem w ręku główkę przednią 4-satelitową, z przełożeniem 41/11, która jeździła w wąskim moście. Zmieniłem w tej główce satelity i włożyłem ją do tylnego mostu.

Obejrzałem dziś swój skład dyfrów. I faktycznie, talerz przy 2-satelitowej główce jest cieńszy, za to grubsze jest mocowanie, do którego jest przykręcony. Wygląda to tak jak na poniższych fotkach:

Przedni
Obrazek


Tylny
Obrazek

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: N2O » sob lut 12, 2011 11:39 pm

Na pierwszej fotce to chyba po prostu dyfer składany z dwóch części i do tego tymi samymi śrubami przykręcany talerz.
Na drugim dyfer ma śrubki od strony łożyska.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Qbartx » sob lut 12, 2011 11:44 pm

Slowa kluczowe:, podkladka, rozne wysokosci talerzy, nie zablokowane satelity :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wilku » ndz lut 13, 2011 12:27 am

N2O pisze:Na pierwszej fotce to chyba po prostu dyfer składany z dwóch części i do tego tymi samymi śrubami przykręcany talerz.
Jak to z "dwóch części"? Nie wygląda to jak wytoczony i dołożony pierścień dystansowy. Raczej jak oryginał (materiał). Talerz, tak jak wcześniej pisał Salata123 jest cieńszy niż tylny z Samuraja.
Na drugim dyfer ma śrubki od strony łożyska.
Hmmm, no w zasadzie ma. To źle? :)
Slowa kluczowe:, podkladka, rozne wysokosci talerzy, nie zablokowane satelity
O różnych wysokościach talerzy wspomniał kolega Salata123 i to się potwierdza.
Podkładka - czy na pewno to jest oddzielna podkładka? Ja pewności nie mam.
A czy satelity zablokowane, to nie zerknąłem. Ale skoro kosz jest z Samuraja, talerz z Samuraja, to dlaczego niby wałki miałyby wypadać?


pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » ndz lut 13, 2011 2:05 am

Na fotce z przednim dyfrem nie ma żadnej podkładki. Tak to jest fabrycznie zrobione :)

jaja zaczynają się robić jak motasz np. z przełożeniami z vitary. Tam po mimo, że zawsze z przedniego dyfra, koła talerzowe potrafią być różnej wysokości - źle. całkowita wysokość koła będzie taka sama. Problem robi się gdy założysz nazwę to "cienkie" koło z vitary na dyfer z samiego z czterema satelitami. sworznie szybko się zorientują, że nie są trzymane przez koło talerzowe i wyjdą na spacerek z kosza :)21 Albo trafisz na koło nazwę je "grube" i problemu nie będzie :)21 mało kto o tym wie ale takie smaczki zdarzają się :)21 :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: N2O » ndz lut 13, 2011 3:12 am

Niestety patent suzuki na sworznie w dyfrach 4 satelitowych jest beznadziejny.
Widziałem już nawet ukręcone sworznie.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Łosiowy » ndz lut 13, 2011 1:17 pm

Wilku pisze:
KSikorski pisze: Ostatnio wybebeszyłem obydwa mosty przy okazji robienia odciążonego tyłu. Mam w obydwu mostach 41/11 (samurai), ale przedni kosz jest 4-satelitowy... Samurai z 1989 na gaźniku (oryginalnie)/
Nigdy nie wiadomo co w środku siedzi ;)
Ja miałem w ręku główkę przednią 4-satelitową, z przełożeniem 41/11, która jeździła w wąskim moście. Zmieniłem w tej główce satelity i włożyłem ją do tylnego mostu.

Obejrzałem dziś swój skład dyfrów. I faktycznie, talerz przy 2-satelitowej główce jest cieńszy, za to grubsze jest mocowanie, do którego jest przykręcony. Wygląda to tak jak na poniższych fotkach:

Przedni
Obrazek


Tylny
Obrazek

pzdr, W

Czy takiego samego rozwiązania można sie spodziewać w jimisie??
Narazie mam wybebeszona przednią główkę Jimisowa.


Jeszcze jedna sprawa Czy flanszę z główki jimisa na sruby 10 można przełożyć do samuraja i czy tak samo można to zrobić z flanszami reduktora.
Mam wały na sruby 10 a reduktor i przednia główka ma 8.Tył jest jimisa


Pozdrawiam

nightmare000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw maja 06, 2010 11:06 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: nightmare000 » ndz lut 13, 2011 7:12 pm

Mam taki problem... jadę sobie samurajem, jadę, a tu nagle zaczyna piszczeć coś... takie iiiiii... jak się stanie to przestaje i można jechać dalej. Już drugi raz mi się zdarzyło w niedługim okresie, wcześniej nigdy coś takiego się nie robiło... gdzieś jakby to dobiegało ze skrzyni, albo może coś w tych okolicach... nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć.

Co to może być, jak temu zaradzić?

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » ndz lut 13, 2011 7:28 pm

pasek klinowy ?

panowie bo mnie qrwcia dziś wzięła na wiosne zeszłego roku robiłem remoncik, powymieniałem większość śrub, miały być hiper zayebiste nie rdzewiejące ocynkowane, co się okazuje, większość z tych śrub przez zimę pordzewiało w cholerę, więc pytam gdzie kupić i jak rozpoznać śruby które są naprawdę zabezpieczone w jakiś konkretny sposób.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » ndz lut 13, 2011 8:07 pm

ja zazwyczaj daje orginalne śruby motoryzacyjne ewentualnie jak jakiejs mi brak to daje nierdzewne tyle że jak sie nie ma dostepu to w sklepie ciężko dostac i drogie co ci polecam to auto zlom i szukaj takich kadmowanych albo nowe kadmowane ale one pewnie tez pordzewieją dobre śruby wykręcam z francuzów peugeot i cytrowóz
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

nightmare000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw maja 06, 2010 11:06 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: nightmare000 » ndz lut 13, 2011 10:27 pm

slavok - wydaje się mi, że nie pasek klinowy, dla pewności na niego zerknę, ale to nie ten odgłos.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » ndz lut 13, 2011 10:44 pm

kolego nikt nie jest wróżką, jak coś piszczy to albo jakiś pasek albo jakieś łożysko dogorywa, sam musisz dojść do tego co to, jak w okolicach skrzyni to szukaj tam - skrzynia, reduktor...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: gruszek » ndz lut 13, 2011 11:20 pm

a może sprzęgło się kończY?
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Qbartx » ndz lut 13, 2011 11:23 pm

A moze siedza w studni ?? :)21

Tak samo jak dzisiaj w vitarze....moj brat prowadzi, wciska sprzeglo, dziwny dzwiek, puszcza jest ok. Pierwsze skojarzenie lozysko sie konczy. A wystarczylo wyjsc i poprawic linke bo o wentylator tarla lekko :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Moldzio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 1:50 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Moldzio » wt lut 15, 2011 5:19 pm

Od dłuższego czasu mam problem. Mianowicie jesli zapalam Samuraia na zimnym silniku dosłownie pluje paliwem z wydechu. Jadąc na nie zagrzanym szarpie. Ale nie tak jak by mu brakowało paliwa. Ogólnie jeśli samochód dostanie gaz do dechy to idzie ok. Tylko jesli chce sie powoli przyspieszać to powiedzmy ze przerywa. Nie da sie ustawić w samochodzie wolnych obrotów albo ja nie potrafię. (jeśli ktoś ma jakies wskazówki która śrubka jest od czego to prosze o odpowiedzi) Jeśli samochód sie zagrzeje to obroty chodzą równo ale na 2500 obrotów.


Co z tym zrobić? co jest nie tak co gdzie przestawić?

Pozdrawiam
Sj 413 prawie seria(w trakcie mozolnie trwających przeróbek)opony:kopia Sahary 195/80 :D

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: mcs0 » wt lut 15, 2011 5:33 pm

jest taki temat Spis treści wartościowych tematów... i w nim można znaleść np http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t=49432 . Wystarczy trochę poszukać
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Moldzio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 1:50 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Moldzio » wt lut 15, 2011 7:15 pm

Ok dziekuje Ci bardzo za linka.

Musze go poregulować i jak bedzie ok to zostawie. Ale nadarzyła sie okazja na gaźnik PONY i mam pytanie czy moge montować z ssaniem automatycznym bez jakiś problemów czy będą jakieś problemy? Bo czytam czytam i nic nie wiem.
A jeśli nie moge automatycznego ssania to jak wyglądea sprawa z menualnym ? gdzie linke dać itp?
Sj 413 prawie seria(w trakcie mozolnie trwających przeróbek)opony:kopia Sahary 195/80 :D

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: okino » wt lut 15, 2011 7:36 pm

Moldzio pisze:Ok dziekuje Ci bardzo za linka.

Musze go poregulować i jak bedzie ok to zostawie. Ale nadarzyła sie okazja na gaźnik PONY i mam pytanie czy moge montować z ssaniem automatycznym bez jakiś problemów czy będą jakieś problemy? Bo czytam czytam i nic nie wiem.
A jeśli nie moge automatycznego ssania to jak wyglądea sprawa z menualnym ? gdzie linke dać itp?
zdecydowanie polecam tylko z ręcznym
mam z pony 1,3 - gaźnik plug@play a linka ssania jak starannie zdemontowana pasuje jak ulał.
po lewej stronie kierownicy miałem oryginalne (chyba ) miejsce i tam mam założoną rączkę ssania.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Janekxlv
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: czw sty 27, 2011 10:49 pm
Lokalizacja: Jedlicze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Janekxlv » wt lut 15, 2011 8:32 pm

Samurai 1.3 1990 rok Aisan ( chyba dobrze napisałem ? ). Autko na lekkim gazie jedzie super, na ful jeszcze lepiej, ale trzymając stale około 1/3 gazu, auto zaczyna plewić jak by miało chwilowo zły skład mieszanki. Pytanie moje: Da się to ustawić/ zniwelować czy rozglądać się za gaźnikiem z 2 wężykami i 2 linkami :D
Samurai 1.6 td
Garbus
Transalp 650
VTR 1000f

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » wt lut 15, 2011 9:38 pm

regulacja tego gaźnika to jedna wielka hydrozagadka... weź poniacza zainstaluj będzie spokój.

Męczy mnie taka jedna kwestia, motałem 4.16 i z 410 wyciągnąłem wałki itd. ukazał mi się taki obraz:

Obrazek

czym to może być spowodowane ? oczywiście ani tego wałka ani podkładki czy łożysk nie wykorzystałem ale zastanawia mnie dlaczego akurat w tym jednym miejscu wałek się tak wytarł i dlaczego podkładka została tak zjedzona... jakiś gnój w oleju? w sumie to na całej wewnętrznej części obudowy był jakiś czarny osad.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: gruszek » wt lut 15, 2011 10:08 pm

łożyska zaczęły się obracać. nie na bieżniach, tylko na powierzchniach zewnętrznych.
Miałem u siebie red. po poprzednim właścicielu. Jeździł bez oleju.
Łożyska tak wytarły wałki że były takie "wycięcia" na wałku po 1 mm! :)
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

Awatar użytkownika
Marcel1989
 
 
Posty: 195
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Marcel1989 » śr lut 16, 2011 11:56 am

gruszek pisze:łożyska zaczęły się obracać. nie na bieżniach, tylko na powierzchniach zewnętrznych.
Miałem u siebie red. po poprzednim właścicielu. Jeździł bez oleju.
Łożyska tak wytarły wałki że były takie "wycięcia" na wałku po 1 mm! :)
Jak kupiłem od gościa reduktor z 410 to miała identycznie wytarty wałek :wink:
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"

Janekxlv
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: czw sty 27, 2011 10:49 pm
Lokalizacja: Jedlicze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Janekxlv » śr lut 16, 2011 10:37 pm

Janekxlv pisze:Samurai 1.3 1990 rok Aisan ( chyba dobrze napisałem ? ). Autko na lekkim gazie jedzie super, na ful jeszcze lepiej, ale trzymając stale około 1/3 gazu, auto zaczyna plewić jak by miało chwilowo zły skład mieszanki. Pytanie moje: Da się to ustawić/ zniwelować czy rozglądać się za gaźnikiem z 2 wężykami i 2 linkami :D
Wykryłem awarie: ciepły płyn nie dochodził do gaźnika ( kamień w układzie ) i tym samym ssanie na fula przez cały czas. Dodam że spalanie miałem w granicach 20 litrów na 100 km.
Samurai 1.6 td
Garbus
Transalp 650
VTR 1000f

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » śr lut 16, 2011 10:44 pm

Marcel1989 pisze:
gruszek pisze:łożyska zaczęły się obracać. nie na bieżniach, tylko na powierzchniach zewnętrznych.
Miałem u siebie red. po poprzednim właścicielu. Jeździł bez oleju.
Łożyska tak wytarły wałki że były takie "wycięcia" na wałku po 1 mm! :)
Jak kupiłem od gościa reduktor z 410 to miała identycznie wytarty wałek :wink:
widać chyba jakaś typowa usterka 20 letnich reduktorów z 410 :wink:
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości