podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Moderator: Albert_N
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
dobra panowie ale co z tym zrobić, można to wypiździć w cholerę i zaadoptować poniacza ? bo nie mam pojęcia jak na tym elektrowynalazku wyregulować wolne obroty czy mieszankę paliwo-powietrze.
Co do spalania nie mam pojęcia szczerze ile pali, jak się kończy to dolewam, nie jeżdżę tym samochodem na codzień, pali pewnie sporo bu gumy duże.
Co do spalania nie mam pojęcia szczerze ile pali, jak się kończy to dolewam, nie jeżdżę tym samochodem na codzień, pali pewnie sporo bu gumy duże.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Ściągnij manuala i poczytaj (ze zrozumieniem) rozdział o gaźniku.slavok pisze:dobra panowie ale co z tym zrobić, można to wypiździć w cholerę i zaadoptować poniacza ? bo nie mam pojęcia jak na tym elektrowynalazku wyregulować wolne obroty czy mieszankę paliwo-powietrze.
Co do spalania nie mam pojęcia szczerze ile pali, jak się kończy to dolewam, nie jeżdżę tym samochodem na codzień, pali pewnie sporo bu gumy duże.
Wg mnie jak działa, to nie ruszaj.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
a jak nie dziala to zamontuj LPG i po problemie
ja tez zmienilem gaznik ale problemy co jakis czas z nim byly wiec zainwestowalem w gas
nie wspomne o rosnacych cenach benzyny 

ja tez zmienilem gaznik ale problemy co jakis czas z nim byly wiec zainwestowalem w gas


BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
koledzy na aisinie +lpg doi ponad 20l gazu i to nie jest jakos męczony owszem na reduktorze ale nie katowany co najwyżej do 3 tyś ,chyba musie cos poprzestawiało niesądzicie




- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
wedlug mnie spalanie jest w normie
u mnie tyle to benzyny palil podczas zabawy w terenie a gazu to mi nawet nie wiem ile pali bo dopiero zamontowalem i jeszcze pewnie bedzie wymagal regulacji 


BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
wiela Cię gaz wyszedł ? bo też nad tym myślę
są dwie opcje, vitara 1.6 albo gaz do 1.3 heh

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
1300 zlociszy
butla 55L za fotelami w poprzek auta bo i tak na 2 osoby zarejestrowany.Chodzi fajnie a nawet za fajnie bo chyba mieszanka za bogata
po przejechaniu niespelna 100km z czego ok. 40 w terenie zostalo moze 1/4 zbiornika
ogolnie jestem zadowolony chocby dlatego ze skonczyly sie problemy z gaznikiem
trzyma wolne obroty, nie dlawi sie przy podskokach czy innych gwaltownych szarpnieciach i chyba o to mi chodzilo 
butla 55L za fotelami w poprzek auta bo i tak na 2 osoby zarejestrowany.Chodzi fajnie a nawet za fajnie bo chyba mieszanka za bogata




BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
przymierzam się do wymiany gazniczka nabyłem takowy od poniacza 1.3 na ręcznym ssaniu tylko się boję o jedna rzecz co zrobić z uszczelką jeśli będzie jakaś felerna stara z aisina bo ma prawo na ponad 20 latek
a wyciac to jak tam tyle dziurek dziureczek.
jak wy to koledzy rozwiązujecie

jak wy to koledzy rozwiązujecie
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Uszczelke samemu dorobić można a co do dziurek to tajemnica tkwi w kulce od łożyska i młoteczku 

Sj 413 89' [S]pecial werszyn
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
sebin83 pisze:przymierzam się do wymiany gazniczka nabyłem takowy od poniacza 1.3 na ręcznym ssaniu tylko się boję o jedna rzecz co zrobić z uszczelką jeśli będzie jakaś felerna stara z aisina bo ma prawo na ponad 20 lateka wyciac to jak tam tyle dziurek dziureczek.
jak wy to koledzy rozwiązujecie
Ja też się zastanawiałem i co się okazało pasuje z tico miały podobne gaźniki koszt ok 5 PLN i niema zabawy z (młoteczkiem i kuleczką )

btw chodzi o tą jak rozpołowisz gaźnik do czyszczenia
"Pytają czemu nie chcę spoważnieć... Nie obchodzi mnie , że sztywniaków drażnię "
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
tak chodzi o tą pomiędzy kolektor a gaźnik tylko czy można kupić ją bez problemu 

Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
odkręciłem aisana i jest uszczelka grubości jakieś 8mm czy to ta ma być czy to już było coś motane 
i jeszcze jedno analizuje te wszystkie posty ale dalej nie wiem co zrobić z oboma grubymi wężami które przychodzą do aisana od strony ściany grodziowej .zakładając poniacza co mam z nimi zrobić


i jeszcze jedno analizuje te wszystkie posty ale dalej nie wiem co zrobić z oboma grubymi wężami które przychodzą do aisana od strony ściany grodziowej .zakładając poniacza co mam z nimi zrobić



Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
te dwa przewody co wchodzą do gaźnika zepnij razem żeby zamknąć uklad i będzie git ja tak zrobiłem i jest ok 
ta gruba przekładna u mnie też była i ją wywaliłem jest poniacz bezpośrednio na kolektor uszczeleczke wyciąłem i po składałem a wcześniej pisałem o uszczelce gaźnika np jak byś chciała go porozkładać na części pierwsze

ta gruba przekładna u mnie też była i ją wywaliłem jest poniacz bezpośrednio na kolektor uszczeleczke wyciąłem i po składałem a wcześniej pisałem o uszczelce gaźnika np jak byś chciała go porozkładać na części pierwsze
"Pytają czemu nie chcę spoważnieć... Nie obchodzi mnie , że sztywniaków drażnię "
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Gaźnik podpięty auto hula jak by mu silnik wymienił tylko obroty nie chcą spadać to znaczy wkręci się na 4 tys i po odjęciu nogi z gazu nie spadną do wolnych tylko zostają na jakichś2lub1,8tyś i dopiero po poruszaniu tą dźwigienka która jest pod gruchą od podciśnienia obroty spadają jak ja za bardzo przesunę to gaśnie.
O co to chodzi z ta dźwigienką już ktoś tu pisał ale nie za bardzo k
kumam
O co to chodzi z ta dźwigienką już ktoś tu pisał ale nie za bardzo k


Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
miałem tak na początku po zmianie gaźnika , ale cięgno gazu odciągnięte na maxa, delikatnie nawet wygięte i teraz odpala się na 400-500obr i niewiele wyżej wchodzi po rozgrzaniu, chodzi jak diselek 
Ale generalnie wolę tak i podciągnąć sobie ssania jak trzeba....a jak nie trzeba to niech sobie pyrka spokojnie
.

Ale generalnie wolę tak i podciągnąć sobie ssania jak trzeba....a jak nie trzeba to niech sobie pyrka spokojnie

SJ 413 '87
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Żebyś się nie zdziwił jak się kiedyś weźmie i zatrze.Fredny pisze:miałem tak na początku po zmianie gaźnika , ale cięgno gazu odciągnięte na maxa, delikatnie nawet wygięte i teraz odpala się na 400-500obr i niewiele wyżej wchodzi po rozgrzaniu, chodzi jak diselek
Ale generalnie wolę tak i podciągnąć sobie ssania jak trzeba....a jak nie trzeba to niech sobie pyrka spokojnie.
O ciśnieniu oleju słyszałeś?
Albo o obrotach ładowania alternatora?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
ano nie wnikałem, a mój gaźnikowiec twierdzi, że jest ok, to mam się kłócić z gościem, który zjadł zęby (dosłownie) na gaźnikach? 

SJ 413 '87
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
może i na gaźnikach ale nie na silnikachFredny pisze:ano nie wnikałem, a mój gaźnikowiec twierdzi, że jest ok, to mam się kłócić z gościem, który zjadł zęby (dosłownie) na gaźnikach?

Sj 413 89' [S]pecial werszyn
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Panowie, chciałbym się upewnić co do jednej rzeczy - uszczelka pomiędzy kolektor, a gaźnik powinna mieć kształt taki jak prawa górna uszczelka z tego zdjęcia http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=-3&pro=272034 pomimo że dół gaźnika jest sporo bardziej skomplikowany?

I tą uszczelkę można bez problemu wyciąć własnoręcznie z papieru uszczelkowego? Grubość ma jakieś znaczenie?

I tą uszczelkę można bez problemu wyciąć własnoręcznie z papieru uszczelkowego? Grubość ma jakieś znaczenie?
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
wziąłem przestrogę do serducha i podkręciłem obrotyKostuch pisze: Żebyś się nie zdziwił jak się kiedyś weźmie i zatrze.
O ciśnieniu oleju słyszałeś?
Albo o obrotach ładowania alternatora?

SJ 413 '87
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Nie widzę na tym zdjęciu
żadnej uszczelki ale może komp nie robi
Miałem niedawno ten sam problem ale idzie to ładnie wyciąć tak jak mówisz.
Pewnie lepiej jak będzie nie za gruba w oryginale jest cieniutka. Powodzenia


Miałem niedawno ten sam problem ale idzie to ładnie wyciąć tak jak mówisz.
Pewnie lepiej jak będzie nie za gruba w oryginale jest cieniutka. Powodzenia

Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Osobiście jak wycinałem to wyciąłem dwa otwory na przepustnice a nie jak u Ciebie na zdjęciu jeden duży owalny.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
http://www.samurai-serwis.pl/sklep4x4.h ... prodId=186 kawał roku
Panowie już mam dosyć walczenia z moim hamerykańskim gaźnikiem, mam gdzieś pomiędzy 2500 a 2700 dziurę w obrotach przy gwałtownym dodaniu gazu i mnie to irytuje, plan jest taki, gaźnik z poniacza mam więc trza go zaadoptować, tylko powiedzcie mi czy bez żadnych przeszkód mogę wywalić te miliony podciśnień i cały ekologiczny szpej co jest w koło tego gaźnika...
http://www.acksfaq.com/Samvacuumlines.htm tutaj pięknie ukazany stopień popier.olenia tego wynalazku
gdzie tam łapy jeszcze Hitachi wepchało 

Panowie już mam dosyć walczenia z moim hamerykańskim gaźnikiem, mam gdzieś pomiędzy 2500 a 2700 dziurę w obrotach przy gwałtownym dodaniu gazu i mnie to irytuje, plan jest taki, gaźnik z poniacza mam więc trza go zaadoptować, tylko powiedzcie mi czy bez żadnych przeszkód mogę wywalić te miliony podciśnień i cały ekologiczny szpej co jest w koło tego gaźnika...
http://www.acksfaq.com/Samvacuumlines.htm tutaj pięknie ukazany stopień popier.olenia tego wynalazku


Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Hmmm
Tak sie udzielałem w tym wątku i masz teraz mnie dopadło po roku uzytkowania gaźnika problem dziura w mocy pomiędzy 3 a 4 tysie obrotów podcisnienie otwiera przepustnice , juz kombinowałem żeby chodziło szybciej wolniej i nie bardzo pomaga co jeszcze na szybko dysze
czy jakiś inny cud?? stało sie tak po kilku tyg stania a wcześnien prawie non stop na gazie dodam że przepustnice i gardziele czyste 
dzięki za szybką i konkretna pomoc
problem rozwiazałem sam co prawda nie szybko ani nie od razu, wystarczyło zwalić gaźnik rozebrac do zera dorobić wydmuchnięta uszczelke pod gaźnik i między połówki poskładać i śmiga aż miło dzięki jeszcze raz wszystkim pomocnym forumowym expertą

Tak sie udzielałem w tym wątku i masz teraz mnie dopadło po roku uzytkowania gaźnika problem dziura w mocy pomiędzy 3 a 4 tysie obrotów podcisnienie otwiera przepustnice , juz kombinowałem żeby chodziło szybciej wolniej i nie bardzo pomaga co jeszcze na szybko dysze


dzięki za szybką i konkretna pomoc




problem rozwiazałem sam co prawda nie szybko ani nie od razu, wystarczyło zwalić gaźnik rozebrac do zera dorobić wydmuchnięta uszczelke pod gaźnik i między połówki poskładać i śmiga aż miło dzięki jeszcze raz wszystkim pomocnym forumowym expertą










Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości