lift Grand Vitary 3d

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » czw kwie 27, 2006 8:13 am

horn3t pisze:Panowie - nie wszystko na raz. Mozna przeciez podniesc autko leciutko na sprezynach i/lub podkladkach pod sprezyny, zalozyc oponki MT 29/30 cali i posmigac po bardziej lajtowych imprezach czy zlotach w wyczynie lub turystyczno grilowej. Trudniejsze przeszkody zawsze mozna ominac a i tak sie przy tym dobrze bawic w dobrym towarzystwie. Nie trzeba odrazu ukrecac tego i urywac tamtego. Koledzy pomoga wydobyc auto z blotka. Przeciez nie trzeba podchodzic do zabawy cisnieniowo i pchac sie na pudlo. Nie mowcie, ze GV na takiej integracji paru pieczatek by nie zrobila. Podniesc pare centymetrow trzeba zeby sie byle gdzie na brzuchu nie wieszac, ale to nie 10K tylko 1K. Jesli chodzi o pienki i inne tego typu niespodzianki - przewaznie jezdzi sie na pare samochodow i jako poczatkujacy z kiepsko przygotowanym autem - nie trzeba pchac sie na przod.
Coś jakby kolega mi w myślach czytał :)2
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
marcinet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lip 11, 2003 2:06 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: marcinet » czw kwie 27, 2006 8:38 am

Potwierdzam słowa Maq'a [Zresztą dzięki Maqu za ostatnie porady mailowe w sprawie opon]. BFG AT 235/70R16 leżą jak ulał. Grandzia wyższa dzięki temu prawie o cal. Dystanse na sprężyny czekają na założenie, więc dojdzie kolejny cal. Szczerze mówiąc jak dla mnie w zupełności wystarczy. Grandzia wygląda dużo lepiej, a 25 cm prześwit starczy już na dużo więcej. Zgadzam się, że wyścig zbrojeń nie ma końca... chociaż zawsze można sobie traktor kupić :) Ja postanowiłem zmienić oponki i trochę podnieść moją GV, a do jazdy bez opamiętania i zażynania w błocie sprawiam sobie Samuraia. Do tego hak w GV, lawetka i jak mi się coś ukręci, to pakuje na lawete odwoże do domu i na następny dzień mam czym pojechać do pracy. A GV zawsze będzie dobra na wypady w średni teren (chociaż kinetyk zawsze czeka w bagażniku), a szczególnie jeżeli trzeba do niego dojechać np. 1000-2000km i zabrać gratów na 2-3 tygodnie. Klima, komfort i bezawaryjność zdecydowanie przydają się przy takich eskapadach.
GV 5D 2.0 16V + BFG AT 235/70/R16 (+ lift 1 1/8" & Samurai (soon?))

Awatar użytkownika
marcinet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lip 11, 2003 2:06 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: marcinet » czw kwie 27, 2006 8:43 am

Do niezmotanej GV założyłem BFG AT 235/70R16. Ocierały DELIKATNIE zewnętrzne części tylnych opon o plastikowe nadkola przy pełnym wykrzyżu i wewnętrzna część przedniej prawej opony o ramę w pełnym prawym skręcie.
@Maq: a tak a propos, to ciekawe, bo ja nie zauważyłem żadnego obcierania z przodu o ramę. jedynie przy mocnym skręcie dotyka nieco nadkola z przodu, ale po lifcie to powinno zniknąć.
GV 5D 2.0 16V + BFG AT 235/70/R16 (+ lift 1 1/8" & Samurai (soon?))

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » czw kwie 27, 2006 9:33 am

Może nie jeździłeś z takimi wykrzyżami co maq - ale po za tym on założył dystanse odsadzające koło na strone.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
marcinet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lip 11, 2003 2:06 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: marcinet » czw kwie 27, 2006 9:45 am

no całkiem możliwe... przed liftem nie chce weryfikować opon w mocniejszym terenie, bo wkurza mnie troche to obcieranie tylnych nadkoli.
GV 5D 2.0 16V + BFG AT 235/70/R16 (+ lift 1 1/8" & Samurai (soon?))

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » czw kwie 27, 2006 11:22 am

235/75/16? Tylko czy silnik 1,6 da z tym radę? I jeszcze jedno: rozglądałem się po sieci za podkładkami pod sprężyny i ewentualnie nowymi sprężynami i wszystko co znalazłem jest do samuraja i vitraki.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » czw kwie 27, 2006 11:25 am

woolfgard pisze:235/75/16? Tylko czy silnik 1,6 da z tym radę? I jeszcze jedno: rozglądałem się po sieci za podkładkami pod sprężyny i ewentualnie nowymi sprężynami i wszystko co znalazłem jest do samuraja i vitraki.
podkładki jak chcesz metalowe albo z ertalenu to po prostu wytocz u tokarza.
takiego rozmiaru jak piszesz nie ma na rynku - są 235/70/16 i 225/75/16. Jak chłopaki jeździli w cięższej 5d to i w lekkiej 3d pójdzie. Stare Vity na większych chodzą
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » czw kwie 27, 2006 11:26 am

woolfgard pisze:235/75/16? Tylko czy silnik 1,6 da z tym radę? I jeszcze jedno: rozglądałem się po sieci za podkładkami pod sprężyny i ewentualnie nowymi sprężynami i wszystko co znalazłem jest do samuraja i vitraki.
Można rozciągnąc sprężyny, które sa obecnie w aucie. ale nie wiem czy Ci to wystarczy :D
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
marcinet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lip 11, 2003 2:06 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: marcinet » czw kwie 27, 2006 12:30 pm

jak się boisz, to możesz jeszcze wstawić rozmiar 225/70/R16, jest najbliższy oryginalnemu (w 5D) i chyba najbardziej popularny wśród "umiarkowanych" grandvitarowiczów na świecie.
GV 5D 2.0 16V + BFG AT 235/70/R16 (+ lift 1 1/8" & Samurai (soon?))

Awatar użytkownika
CittO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: sob maja 31, 2003 6:39 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: CittO » czw kwie 27, 2006 1:57 pm

ja wlasnie sie przymierzam do wymiany kół, bo mimo ze GV popylam w 90% po czarnym to oryginalne opony mnie wqrzają bo są nieproporcjonalnie małe.
niestety nie moge nigdzie dostac alu felg do GV :)3 wiec jakby ktos mial namiar to prosze na prv.
Jesli chodzi o opony to czytajac ten watek nie moge znalezc odpowiedzi jaki jest optymalny rozmiar na 15'' felgi coby nie obcierało.
4x4 4eveR: GV 1.6 '04 & Samurai 1.6 '89 www.citto.niedaje.pl

Awatar użytkownika
marcinet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lip 11, 2003 2:06 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: marcinet » pt kwie 28, 2006 7:22 am

po moim obliczeniach, wydaje się że maksymalnie mógłbyś wstawić 235/75/R15. są minimalnie mniejsze na średnicy od tych co mam u siebie, czyli 235/70/R16 (dokładnie o -1.9mm). oczywiście będą pewnie obcierały przy max wykrzyżu tylne nadkola (bez liftu). chociaż w 3D nie masz chyba takich wielkich plastików na błotnikach, więc może byłoby ok. ja wybrałem BFG AT i polecam. są zresztą chyba dostępne w tym rozmiarze.
GV 5D 2.0 16V + BFG AT 235/70/R16 (+ lift 1 1/8" & Samurai (soon?))

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » pt kwie 28, 2006 7:50 am

Citto: felgi alu są na allegro:
http://allegro.pl/item100702719_orygina ... 1_zl_.html
http://allegro.pl/item100525813_suzuki_ ... _2006.html
czasami jest jeszcze koleś który próbuje od dłuższego czasu sprzedać komplet od XL-7 za 2k, ale to są chyba 16tki więc nie wiem czy to takich szukasz.

marcinet:
Ja tam nie wiem co do plastików, moja ma akurat tylesamo co 5d.. ale to kwestia wersji, były takie bez upiększeń.

A to i tak wszystko się końcy w ten sposób:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=27289

:wink:
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » pt kwie 28, 2006 8:02 am

U mnie też są plastiki jak w 5d, dlatego po 4 maja jadę na warsztat dać nowe sprężyny, podkłatki itp i jak na razie koła 225/75/16 BFG AT. Z uwagi na stan finansów i krzyczącą żonę :wink: muszę na tym narazie przestać.

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » pt kwie 28, 2006 9:24 pm

Sprężyny będą od forda grenady + podkładki, itp... czyli jak na razie powoli do góry :wink:

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pt kwie 28, 2006 9:36 pm

A po co łączyć dłuższe sprężyny z większymi podkładkami? Może same dłuższe sprężyny styknął. Słyszałem że te z Granady są super
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » pt kwie 28, 2006 9:57 pm

Grandy ida na tył. A na przód podkładki po podobno nie ma teraz dostepnych porządnych sprężyn do tego modelu. A tak poza konkursem Może ma koś dostęp do niedrogich sprężyn od mondeo - podobno są lesze? ??

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pt kwie 28, 2006 10:00 pm

O mondeowskich myślałem - sprawdzałem na allegro i można było kupić niezłe sztuki w spoko cenie. Dużo ludzi w salonie zapodawało sportowe zawieszenie i pozbywało się nieruszanych sprężyn. Na razie czekam i zobacze jak będą robiły moje oryginały + dystanse z amorami patrola GRa. Jak sie okaże że dalej za miękko to może sie w końcu szarpne na spręzyny mondeo. Musisz szukać.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » pt kwie 28, 2006 10:27 pm

U mnie na razie pozostają amorki oryginalne tyko zmieni się ich sposób mocowania. A co do sprężyn zobaczę jak będą się sprawować te od granady :D

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » sob kwie 29, 2006 7:04 am

marcinet pisze:@Maq: a tak a propos, to ciekawe, bo ja nie zauważyłem żadnego obcierania z przodu o ramę. jedynie przy mocnym skręcie dotyka nieco nadkola z przodu, ale po lifcie to powinno zniknąć.
Tył ocierał na przykład wtedy: http://2com.pl/pub/photo.asp?p=11028.31065

Ocierania przodu też nie zauważałem, ale po zdjęciu prawego przedniego koła zauważyłem wypolerowaną do połysku ramę :-)

Dystansów na kołach wtedy nie było, one wystąpiły dopiero przy lifcie budy.
LR2 - jej
LR3 - jego

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » sob kwie 29, 2006 7:05 am

welminski pisze:A to i tak wszystko się końcy w ten sposób:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=27289

:wink:
A kto Ci niby powiedział, że to będzie koniec?

:-)
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » sob kwie 29, 2006 10:29 am

Maq pisze:
welminski pisze:A to i tak wszystko się końcy w ten sposób:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=27289

:wink:
A kto Ci niby powiedział, że to będzie koniec?

:-)
A nie no spokojnie. Ja sobie siedzę i czekam na moment kiedy powiesz "dość" i pojawi się fajniaście zmotana GV'ka na rynku że tak powiem wtórnym 8)
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » sob kwie 29, 2006 6:50 pm

Maq - myślałem troche o koncepcji sztywnego mostu w naszych autach - jeżeli iść na wymiane 2 mostów - przodu i tyłu, to przecie wolne mosty - takie żeby Vitara jechała są w UAZie...(tj wolne UAZOwskie - 8-41 co daje 5.12 czyli dokładnie tyle ile ja teraz mam).
I nawet układ gruch jest dobry dla długich Vitar (tył lekko przesunięty, ale na tyle lekko że 2 krzyżaki sobie poradzą). Problemem - mogą być na pewno hamulce - nie przenosząc układu hamulcowego Vitary, no i być może odporność na ukręcanie bebechów - kwestia przeniesienia 130 koni - no ale może przy oponach max 31 cali nie byłoby tak źle?? To tylko luźna koncepcja co mi się zrodziła we łbie jak byłem ostatnio na schronisku na Cyrli.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob kwie 29, 2006 7:11 pm

Honker tez ma wolne przelozenia chyba wlasnie 5,12. i ponoc szerokosc podchodzi
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » sob kwie 29, 2006 7:12 pm

piotr_z pisze:Honker tez ma wolne przelozenia chyba wlasnie 5,12. i ponoc szerokosc podchodzi
A gdzieś słyszałem że te nowe mosty Honkerów już są dużo solidniejsze i wytrzymalsze. No i można mieć z blokadą
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob kwie 29, 2006 7:16 pm

mdeja pisze:
piotr_z pisze:Honker tez ma wolne przelozenia chyba wlasnie 5,12. i ponoc szerokosc podchodzi
A gdzieś słyszałem że te nowe mosty Honkerów już są dużo solidniejsze i wytrzymalsze. No i można mieć z blokadą
u chlopakow na Honkerze bylo sporo na ten temat. mechaniczna blokada tylu i jakies dane...poszukam jak znajde to dam linka
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości