Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 9:01 pm
Adam.Ż pisze:
Ja przy orginalnym korektorze nie mam takiego problemu. Może problem tkwi w średnicy tłoczka. albo w padniętym korektorze.
moze..gdy sniegi spadna sie bede zastanawiac...
sprawdze najpierwiej z usunietym korektorem w ogole...a potem bede zadawac watki i tematy a w nich mnostwo pytan:)21
-
bernardo

- Posty: 611
- Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
- Lokalizacja: Śląsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bernardo » ndz paź 01, 2006 9:02 pm
Marcin pisze:bebny sa beznajdzijne bo sie kiepsko z syfu oczyszczaja-za to ich nie lubie.
gorzej oddaja cieplo, ale to prolbem drugorzednych w naszych "szybkich" samochodach.
mam teraz tarcze z tylu i naprawde jestem zadowolony-prtaktycznie bezobslugowe..
bedziesz motac na komplecie suzuki?
mam taki plan
bo na placu stoi taka sama suza-dawca
sj413 wysoka blaszanka
MUTSY
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » ndz paź 01, 2006 9:03 pm
bernardo pisze:Marcin pisze:bebny sa beznajdzijne bo sie kiepsko z syfu oczyszczaja-za to ich nie lubie.
gorzej oddaja cieplo, ale to prolbem drugorzednych w naszych "szybkich" samochodach.
mam teraz tarcze z tylu i naprawde jestem zadowolony-prtaktycznie bezobslugowe..
bedziesz motac na komplecie suzuki?
mam taki plan
bo na placu stoi taka sama suza-dawca
sj413 wysoka blaszanka
od razu Ci powiem, ze straszna zmota wychodzi gdy chcesz zastosowac orginalne mocowanie sp rzedniego mostu.
dziala..wyglkada niepewnie.
daltego to bede tez poprawiac- damcos dorobic-pozadny i solidny uchwyt pod zacisk.
-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » ndz paź 01, 2006 9:04 pm
tłoczek normalnie chodzi.
juz go odpowietrza drugi tydzień i żadnej poprawy...

Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » ndz paź 01, 2006 9:06 pm
Marcin pisze:Adam.Ż pisze:
Ja przy orginalnym korektorze nie mam takiego problemu. Może problem tkwi w średnicy tłoczka. albo w padniętym korektorze.
moze..gdy sniegi spadna sie bede zastanawiac...
sprawdze najpierwiej z usunietym korektorem w ogole...a potem bede zadawac watki i tematy a w nich mnostwo pytan:)21
będzie jeszcze gorzej.
nie mam korektora i pomimo mniejszych zacisków z tyłu nie odwarzył bym się zdeptać na czarnym na maxa.
w terenie z zapiętymi napędami jest lepiej

-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » pn paź 02, 2006 7:57 am
Marudzicie z tymi bebnami. Z przodu to faktycznie porazka ale raczej z powodu upierdliwej eksploatacji,
zachowania po przejechaniu kaluzy i takie tam jeszcze ciekawostki. Na tylnych bebnach jezdzi conajmniej 80 % osobowek
i nie ma z tym problemow. Jak problem dotyczy wersji japonskiej i masz jeden odpowietrznik na obie strony
to niestety odpowietrzanie jest bardzo upierdliwe. Bylo na forum diagnozowane parte razy
ze trzyba auto pochylic bo inaczej sie nigdy nie odpowietrzy. Znaczy nie tyle auto co most, zeby cale powietrze
odeszlo do odpowietrznika. Z tego co pamietam to w dwoch przypadkach pomoglo kolegom pozbyc sie problemu.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » pn paź 02, 2006 9:12 am
ale osobowka to nie terenowka....
i uwazam, ze bebny w terenowkach jezdzacych w terenie sa bardzo upierdliwe! i ciulato hamuja
-
danp
-

- Posty: 898
- Rejestracja: pn kwie 24, 2006 7:59 am
- Lokalizacja: Busko Zdrój
-
Kontaktowanie:
Post
autor: danp » pn paź 02, 2006 9:15 am
taaa, szczęki padają w zawrotnym tempie

Samurai '94, Collins Mudmax 29", lekko dłubnięty
black CR-V '08
-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » pn paź 02, 2006 12:22 pm
Co nie determinuje wymiany na tarcze, w przypadku klopotow z odpowietrzeniem

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » pn paź 02, 2006 4:20 pm
sie kiedyś omało przez bębny z tyłu nie zabiłem w zimie.
wyjechałem z rzeki przejechałem może z kilometr (nie trzeba mi było hamulców to nie wiedziałem że nie ma) napędzony z lekka wpadam na skrzyżowanie a tu

ni ma.
całe szczęście że mnie nic nie trafiło. musiałem palnikiem odladzać bębny
z tarcz wystarczy z zacisków lód skuć.
-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » pn paź 02, 2006 4:27 pm
matchbox pisze:Marudzicie z tymi bebnami. Z przodu to faktycznie porazka ale raczej z powodu upierdliwej eksploatacji,
zachowania po przejechaniu kaluzy i takie tam jeszcze ciekawostki. Na tylnych bebnach jezdzi conajmniej 80 % osobowek
i nie ma z tym problemow. Jak problem dotyczy wersji japonskiej i masz jeden odpowietrznik na obie strony
to niestety odpowietrzanie jest bardzo upierdliwe. Bylo na forum diagnozowane parte razy
ze trzyba auto pochylic bo inaczej sie nigdy nie odpowietrzy. Znaczy nie tyle auto co most, zeby cale powietrze
odeszlo do odpowietrznika. Z tego co pamietam to w dwoch przypadkach pomoglo kolegom pozbyc sie problemu.
Jak pompa stwarza dobre cisnienie to co nie wypchnie całego powietrza z układu

?

Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » pn paź 02, 2006 5:44 pm
Przyczyn moze byc wiele, ale jako pierwsza sprawdzil bym czy oba tylne cylinderki maja ruchome oba tloczki. Czesto jak jeden jest na max. pordzewialy to nie dziala caly uklad samoregulacji. Wniosek rozebrac na czesci proste oba cylinderki halmulcowe. Miec pewnosc, ze obie strony sie ruszaja. Jak tego bedziesz pewien to pytaj dalej. Jak wczesniej dzialalo to mysle, ze tu tkwi przyczyna. Inna mozliwosc to za male szczeki.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » pn paź 02, 2006 8:34 pm
Kostek4x4 pisze:Jak pompa stwarza dobre cisnienie to co nie wypchnie całego powietrza z układu

?

Jak sie zrobi poduszka powyzej odpowietrznika to jej nie wypchniesz. Skad inad wiem, ze jak sie na rurociagu z ciecza zrobi "babel"
to dopuki nie trafi na odpowietrznik bedzie sie "blakal" przyswarzajac wiele problemow przy pomiarach przeplywu, to byl taki przyklad,
mam kilka innych w temacie ale odpuszcze sobie

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » pn paź 02, 2006 8:35 pm
Biga pisze:Przyczyn moze byc wiele, ale jako pierwsza sprawdzil bym czy oba tylne cylinderki maja ruchome oba tloczki. Czesto jak jeden jest na max. pordzewialy to nie dziala caly uklad samoregulacji. Wniosek rozebrac na czesci proste oba cylinderki halmulcowe. Miec pewnosc, ze obie strony sie ruszaja. Jak tego bedziesz pewien to pytaj dalej. Jak wczesniej dzialalo to mysle, ze tu tkwi przyczyna. Inna mozliwosc to za male szczeki.
I tu wychodzi kolejna wyzszosc starej, poczciwej LJ-tki z manualnym korektorem

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
miastek
-

- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: miastek » pn paź 02, 2006 8:53 pm
Biga pisze:Przyczyn moze byc wiele, ale jako pierwsza sprawdzil bym czy oba tylne cylinderki maja ruchome oba tloczki. Czesto jak jeden jest na max. pordzewialy to nie dziala caly uklad samoregulacji. Wniosek rozebrac na czesci proste oba cylinderki halmulcowe. Miec pewnosc, ze obie strony sie ruszaja. Jak tego bedziesz pewien to pytaj dalej. Jak wczesniej dzialalo to mysle, ze tu tkwi przyczyna. Inna mozliwosc to za male szczeki.
Tak wlasnie mialem.
Zapieczone tloczki w cylinderkach po jednym na strone i brak hamulca.
Ale z tym odpowietrzaniem to cos jest bo 3 razy odpowietrzalem zanim hamulec sie pojawil

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn paź 02, 2006 8:56 pm
Czasami w samuraiach z tyłu tłoczki nie były u góry tylko pod pewnym kątem. Do odpowietrzania najlepiej je było odkręcić i ustawić w poziomie tak, żeby odpowietrznik był na samej górze.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
pink
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 3:34 pm
Post
autor: pink » wt paź 03, 2006 10:12 am
Witam wszystkich
Jesli macie problem z hamulcami , ktore raz sa a w wiekszasci sa do bani to polecam takie ustrojstwo ktore nazywa sie Rajdowy wspomagacz hamulca , mam to u siebie i problemy i niespodzianki sie skonczyly.
Zdjecie moge przeslac na email.
Pozdrawiam
Samurai 2.5 V6 24V
-
Kostek4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:54 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kostek4x4 » wt paź 03, 2006 2:21 pm
Chyba problem sie rozwiązał....

Jeden cylinderek z tyłu był zapieczony i pojawił sie na min zaciek, więc przepuszczał i stąd znikało ciśnienie. Przy wymianie odladzin własnie ten wylazł troche za dużo i wtedy musiała sie wyrobić gumka co trzymała interes.
Dzieki wszystkim za rady na temat tego ustrojstwa..
Pozdrawiam.
Samurai SJ70V, 92r.+simex 30"+ 5.125+ lift 4''+ Tabor9k (WARN)+ reduktor z 410, gg7895872 ,:)21
-
bernardo

- Posty: 611
- Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
- Lokalizacja: Śląsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bernardo » wt paź 03, 2006 3:22 pm
pink pisze:Witam wszystkich
Jesli macie problem z hamulcami , ktore raz sa a w wiekszasci sa do bani to polecam takie ustrojstwo ktore nazywa sie Rajdowy wspomagacz hamulca , mam to u siebie i problemy i niespodzianki sie skonczyly.
Zdjecie moge przeslac na email.
Pozdrawiam
Samurai 2.5 V6 24V
prosze o fotki
benek@foto4x4.pl
MUTSY
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » wt paź 03, 2006 3:43 pm
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » wt paź 03, 2006 6:04 pm
Kostek4x4 pisze:... Jeden cylinderek z tyłu był zapieczony ...
Hi Hi Hi
tak zwany szkolny blad
A tak dla potomnosci, to jesli jedna strona cylinderka sie nie rusza to dochodzi do sytuacji rozszczelnienia ukladu. Tloczek wychodzi tylko z jednej strony i finito. Jesli nie dziala ta po stronie samoregulatora to nie do konca dziala sam samoregulator i problem sie poteguje.
PS. jak juz rozbieracie beben zeby wymienic szczeki to wystarczy zlapac za oba tloczki z zewnatrz i sprawdzic czy da sie je przesuwac prawo-lewo. Wczesnie rozpoznany problem daje szanse uratowania cylinderka. Zaniedbany skutkuje (jak w moim przypadku) wybuchem daleko od domu i cywilizacji i lezeniem w zajebiscie zimnym strumieniu, zeby zaslepic hamulec i jakos wrocic
Jak mi wtedy w tym strumyczku w maju w Rumunii zimno bylo to juz nigdy nie zapomne

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr paź 04, 2006 10:47 am
Biga pisze:Kostek4x4 pisze:... Jeden cylinderek z tyłu był zapieczony ...
Hi Hi Hi
tak zwany szkolny blad
A tak dla potomnosci, to jesli jedna strona cylinderka sie nie rusza to dochodzi do sytuacji rozszczelnienia ukladu. Tloczek wychodzi tylko z jednej strony i finito. Jesli nie dziala ta po stronie samoregulatora to nie do konca dziala sam samoregulator i problem sie poteguje.
PS. jak juz rozbieracie beben zeby wymienic szczeki to wystarczy zlapac za oba tloczki z zewnatrz i sprawdzic czy da sie je przesuwac prawo-lewo. Wczesnie rozpoznany problem daje szanse uratowania cylinderka. Zaniedbany skutkuje (jak w moim przypadku) wybuchem daleko od domu i cywilizacji i lezeniem w zajebiscie zimnym strumieniu, zeby zaslepic hamulec i jakos wrocic
Jak mi wtedy w tym strumyczku w maju w Rumunii zimno bylo to juz nigdy nie zapomne

Bo zaślepiać najlepiej na wyjściu pompy. Od silnika przyjemnie ciepło, kultura, białe rękawiczki...
Po kilku zerwaniach wężyków tu i tam, dorobiłem sobie zaślepkę i po prostu wkręcam i jadę dalej na tylnich albo przednich hamulcach

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » śr paź 04, 2006 2:20 pm
Kostuch pisze:Bo zaślepiać najlepiej na wyjściu pompy. Od silnika przyjemnie ciepło, kultura, białe rękawiczki...
Po kilku zerwaniach wężyków tu i tam, dorobiłem sobie zaślepkę i po prostu wkręcam i jadę dalej na tylnich albo przednich hamulcach

Juz zapamietalem, trzeba faktycznie wykombinowac zakretke ze starego wezyka.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr paź 04, 2006 4:17 pm
Ja mam zatyczke, ale zrobione tak, żeby zaślepiać na moście to koło, które przestało hamować.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » śr paź 04, 2006 5:58 pm
Kostuch pisze:... Po kilku zerwaniach wężyków tu i tam, dorobiłem sobie zaślepkę i po prostu wkręcam i jadę dalej na tylnich albo przednich hamulcach

Teraz tez juz mam

taki na koniec przewodu. Nie przy pompie. Ale kiedys az taki cwany nie bylem
A nawet ostatnio mi przykolatal pomysloplan, ze do "zaslepiacza" jeszcze odpowietrznik z drugiej strony zrobic

wtedy by byl wypas
Teraz to nawet dwa cybanciki sa do zaciskania gumowych przewodow. Czlowiek sie uczy cale zycie, jak go tak zycie uczy

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość