Siadnięte resory
Moderator: Albert_N
z tego co piszesz masz zatem okolo 7cm między mostem a odbojnikiem ,bo tak to jakoś wychodzi przy 18cm do dolneg pióra , ja klepalem ale zastanawiam się nad nowymi resorkami,a przynajmniej piórem głównym
Ostatnio zmieniony pn sty 07, 2008 4:22 pm przez KarolZG, łącznie zmieniany 2 razy.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
-
- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
dobre rozwiązanie, tylne na przód a do tyłu od wranglera na forum jest o tym dużo ja jak miałem kiedys w samuraiu longu taki zestaw to na moje katownie ( nie miały lekko
dałem do walcownia przed założeniem i odstęp miedzy most odbojnik było 8 cm, po roku katownia w terenie jest 6.5 wiec tylko 1.5 cm przez rok wyjazdy co niedziele + rajdy, zdaje mi sie że to dobry wynik

Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

Czyli moje potwory i spółka


Nowe chyba od Pana Mazura . Według moich przemyśleń seryjnego resoru chyba nie można klepnać wyżej niż standardowa odległosć na jaka pzwalają seryjne amortyzatory ,bo nawet jak damy amory dłuzsze to kąt ustawienia wieszaka względem resora będzie nieodpowiedni , mogę nie mieć racji ,ale wieszak chyba powinien być w pionie przy skrajnym wyklepaniu resora ,lub lekko góra wieszaka powinna być skierowana do środka resora.
Ostatnio zmieniony czw sty 10, 2008 6:31 pm przez KarolZG, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
apropo mazurowych. dzisiaj zaczełem zakładać. to sa te +2cm
http://lh4.google.pl/maristez/R4I0ZKnBB ... imgmax=512
http://lh3.google.pl/maristez/R4I0u6nBB ... imgmax=512
http://lh4.google.pl/maristez/R4I0ZKnBB ... imgmax=512
http://lh3.google.pl/maristez/R4I0u6nBB ... imgmax=512
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
Resory mam +1cm od Mazura, opony 30/9,5/15 kopia simex, felgi przespawane kuleczka i jest ok, buda jest oryginalna ( nie wycięta)
na tym zestawie jeżdżę rok,
z przodem nic nie kombinowałem, z tyłem jest problem z twardością,
musiałem wywalić jedno pióro na kilka miesięcy żeby mieć jakiś wykrzyż, teraz zpowrotem je włożyłem zobaczymy czy już będzie działać na górkach
fotki jeszcze z wyjetym jednym piórem tylnym
http://img134.imageshack.us/my.php?imag ... 060pr3.jpg
http://img217.imageshack.us/my.php?image=zm12lb1.jpg
na tym zestawie jeżdżę rok,
z przodem nic nie kombinowałem, z tyłem jest problem z twardością,
musiałem wywalić jedno pióro na kilka miesięcy żeby mieć jakiś wykrzyż, teraz zpowrotem je włożyłem zobaczymy czy już będzie działać na górkach
fotki jeszcze z wyjetym jednym piórem tylnym
http://img134.imageshack.us/my.php?imag ... 060pr3.jpg
http://img217.imageshack.us/my.php?image=zm12lb1.jpg
No właśnie ja się zastanawiam nad resorami - albo od Mazura albo od Chłopaków z Bielska. Wiem, że wszyscy je chwalicie jeżeli chodzi o ich wytrzymałość (nie siadają, nie pękają). A jak jest z ich pracą w terenie, co ż wykrzyżem? Bo to jest duża bolączka w fabrycznym zawieszeniu samuraja - brak wykrzyżuJarek_ pisze:Resory mam +1cm od Mazura, opony 30/9,5/15 kopia simex, felgi przespawane kuleczka i jest ok, buda jest oryginalna ( nie wycięta)
na tym zestawie jeżdżę rok,
z przodem nic nie kombinowałem, z tyłem jest problem z twardością,
musiałem wywalić jedno pióro na kilka miesięcy żeby mieć jakiś wykrzyż, teraz zpowrotem je włożyłem zobaczymy czy już będzie działać na górkach
fotki jeszcze z wyjetym jednym piórem tylnym
http://img134.imageshack.us/my.php?imag ... 060pr3.jpg
http://img217.imageshack.us/my.php?image=zm12lb1.jpg

Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
ja miałem ostatnio seryjne, wzmocnione, klepane. robiły super ale przez rok złamałem 2 przednie (wieszaki miałem dłuższe i nimi haczyłem) i sie wkurzyłem i wziełem od mazura. pewnie wykrzyż bedzie mniejszy ale nastawiam sie na H6 a tam wykrzyż nie potrzebny tylko wytrzylałość. no i nerki pewnie oberwe. zresztą jak bede miał i zrobie testa to opisze.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
jak wywalilem jedno pioro to bylo ok (wykrzyze w Kuklu bez bulu)Roballo44 pisze:No właśnie ja się zastanawiam nad resorami - albo od Mazura albo od Chłopaków z Bielska. Wiem, że wszyscy je chwalicie jeżeli chodzi o ich wytrzymałość (nie siadają, nie pękają). A jak jest z ich pracą w terenie, co ż wykrzyżem? Bo to jest duża bolączka w fabrycznym zawieszeniu samuraja - brak wykrzyżuJarek_ pisze:Resory mam +1cm od Mazura, opony 30/9,5/15 kopia simex, felgi przespawane kuleczka i jest ok, buda jest oryginalna ( nie wycięta)
na tym zestawie jeżdżę rok,
z przodem nic nie kombinowałem, z tyłem jest problem z twardością,
musiałem wywalić jedno pióro na kilka miesięcy żeby mieć jakiś wykrzyż, teraz zpowrotem je włożyłem zobaczymy czy już będzie działać na górkach
fotki jeszcze z wyjetym jednym piórem tylnym
http://img134.imageshack.us/my.php?imag ... 060pr3.jpg
http://img217.imageshack.us/my.php?image=zm12lb1.jpg
Nie wiem ile trzeba zapłacić za te u Mazura (wyglądają solidnie) ale na razie będę walcował tył i zobaczę jak to w wywalcowanym komplecie oryginalnym będzie się sprawować. Będę mierzył co jakiś czas i Was informował. Na razie z przodów jestem zadowolony bo przed walcowaniem na mojej testowej drodze waliłem mostem o odboje a teraz jest mięciutko i nie dobija do odboju. Jak zdejmowałem resory nie odkręcałem amortyzatora ale jak je montowałem to musiałem na dole odkręcić amortyzator bo nie chciał się już rozciągnąć a brakowało mi około 1-2 cm żeby podłożyć pod resor tą flanszę i przykręcić cybanty. Przydały by mi się amorki o wiekszym skoku.
Ja mam samochód odciążony bo zdemontowałem zderzaki przód i tył, kangura, i wycinam wszystko co się da, nie ma tylnych siedzeń, miękki dach, silnik 1.0, bez wciągarek. Chcę żeby auto było jak najlżejsze.
Mam jeszcze szybkie pytanie odnośnie przełożenia tylnych resorów do przodu. Jakie ma to zalety i co trzeba motać?
Ja mam samochód odciążony bo zdemontowałem zderzaki przód i tył, kangura, i wycinam wszystko co się da, nie ma tylnych siedzeń, miękki dach, silnik 1.0, bez wciągarek. Chcę żeby auto było jak najlżejsze.
Mam jeszcze szybkie pytanie odnośnie przełożenia tylnych resorów do przodu. Jakie ma to zalety i co trzeba motać?
Tak tylko dorzucę. Czy na resorach od polskich dostawców zawiecha może tak pracować? Ewentualnie od czego zmotać resor żeby osiągnąć podobną pracę zawieszenia?
http://www.youtube.com/watch?v=FVtTD92W ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=FVtTD92W ... re=related
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
- zly porucznik
-
- Posty: 268
- Rejestracja: sob mar 05, 2005 10:55 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Sam amortyzator o większym skoku to nie wszystko, będziesz musiał zmienić miejsce jego mocowania bo jak inaczej chcesz go zmieścićst.Medard pisze:Nie wiem ile trzeba zapłacić za te u Mazura (wyglądają solidnie) ale na razie będę walcował tył i zobaczę jak to w wywalcowanym komplecie oryginalnym będzie się sprawować. Będę mierzył co jakiś czas i Was informował. Na razie z przodów jestem zadowolony bo przed walcowaniem na mojej testowej drodze waliłem mostem o odboje a teraz jest mięciutko i nie dobija do odboju. Jak zdejmowałem resory nie odkręcałem amortyzatora ale jak je montowałem to musiałem na dole odkręcić amortyzator bo nie chciał się już rozciągnąć a brakowało mi około 1-2 cm żeby podłożyć pod resor tą flanszę i przykręcić cybanty. Przydały by mi się amorki o wiekszym skoku.
Ja mam samochód odciążony bo zdemontowałem zderzaki przód i tył, kangura, i wycinam wszystko co się da, nie ma tylnych siedzeń, miękki dach, silnik 1.0, bez wciągarek. Chcę żeby auto było jak najlżejsze.
Mam jeszcze szybkie pytanie odnośnie przełożenia tylnych resorów do przodu. Jakie ma to zalety i co trzeba motać?

Terrano II 2.7 i Samurai 1.6 16v lekko zmotany,
http://picasaweb.google.pl/aszlachta
http://picasaweb.google.pl/aszlachta
Ja tak mam zrobione, z tym że jeszcze odwrócony. Nie da się tylko tak zrobić. Tylni resor jest dłuższy. Pomyśl właśnie o odwróceniu resoru.st.Medard pisze:Faktycznie wystarczyło się rozejżeć.
Czy ma ktoś przełożone tylne resory do przodu? Chciałbym się skonsultować.
Co trzeba zrobić żeby dało się je zamontować na przodzie.
Czy wystarczy przełożyć pióro główne ?
Tutaj kilka fotek gdzie to widać:
ZDJĘCIE
ZDJĘCIE2
ZDJĘCIE3
ZDJĘCIE4
Jak chcesz zdjęcia z budowy to podaj meila

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
...przy takiej wielkości oponek zdecydowanie seria +2cmKarolSawiak pisze: Zastanawiam się czy nie brać od razu +5cm, planuję kółka 235/75/R 15

poza tym do opcji +5cm trzeba mieć bdb frezy na wałach (i ich pilnować

Tak to prawda, jeden był nawet mniej niz sredniMazur pisze:Salata123 pisze:Dają... ale nie długoMazur pisze:[...]więc nawet średnich lotów wały dają radę
...no chyba że baaardzo średnich



dystans i tyle.
a co ciekawe oryginalne wały od 410 są dłuższe od 413/samuraia

a tutaj na obrazku 2.5cm

więc tak jak widać, wiele sie nie zmiania tyle ze wszytko wyzej jest, troszke i na jakis czas

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości