Siadnięte resory

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: KarolZG » sob sty 05, 2008 8:55 pm

z tego co piszesz masz zatem okolo 7cm między mostem a odbojnikiem ,bo tak to jakoś wychodzi przy 18cm do dolneg pióra , ja klepalem ale zastanawiam się nad nowymi resorkami,a przynajmniej piórem głównym
Ostatnio zmieniony pn sty 07, 2008 4:22 pm przez KarolZG, łącznie zmieniany 2 razy.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: st.Medard » pn sty 07, 2008 1:11 am

Nowe, ale na jakie? Bo to co wywalcowane to nic więcej jak oryginał. Z allegro za 400 zł za szukę to wolę motać sprężyny. Chyba że są jakieś jeszcze propozycje.

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » pn sty 07, 2008 1:38 pm

dobre rozwiązanie, tylne na przód a do tyłu od wranglera na forum jest o tym dużo ja jak miałem kiedys w samuraiu longu taki zestaw to na moje katownie ( nie miały lekko :)21 dałem do walcownia przed założeniem i odstęp miedzy most odbojnik było 8 cm, po roku katownia w terenie jest 6.5 wiec tylko 1.5 cm przez rok wyjazdy co niedziele + rajdy, zdaje mi sie że to dobry wynik
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: KarolZG » pn sty 07, 2008 4:26 pm

Nowe chyba od Pana Mazura . Według moich przemyśleń seryjnego resoru chyba nie można klepnać wyżej niż standardowa odległosć na jaka pzwalają seryjne amortyzatory ,bo nawet jak damy amory dłuzsze to kąt ustawienia wieszaka względem resora będzie nieodpowiedni , mogę nie mieć racji ,ale wieszak chyba powinien być w pionie przy skrajnym wyklepaniu resora ,lub lekko góra wieszaka powinna być skierowana do środka resora.
Ostatnio zmieniony czw sty 10, 2008 6:31 pm przez KarolZG, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pn sty 07, 2008 4:30 pm

i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: KarolZG » pn sty 07, 2008 5:02 pm

zmierzyłbyś od mostu do odbojnika jak założysz?
Zastanawiam się czy nie brać od razu +5cm, planuję kółka 235/75/R 15

niechcę popelnić blędu jak z oponami,kupiłem 205/70 Puma nalewki 68cm średnicy i teraz wiem że za małe
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » pn sty 07, 2008 6:31 pm

Resory mam +1cm od Mazura, opony 30/9,5/15 kopia simex, felgi przespawane kuleczka i jest ok, buda jest oryginalna ( nie wycięta)
na tym zestawie jeżdżę rok,
z przodem nic nie kombinowałem, z tyłem jest problem z twardością,
musiałem wywalić jedno pióro na kilka miesięcy żeby mieć jakiś wykrzyż, teraz zpowrotem je włożyłem zobaczymy czy już będzie działać na górkach

fotki jeszcze z wyjetym jednym piórem tylnym

http://img134.imageshack.us/my.php?imag ... 060pr3.jpg

http://img217.imageshack.us/my.php?image=zm12lb1.jpg

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pn sty 07, 2008 8:07 pm

jak masz seryjne wieszaki to bierz +5cm. jak na nie patrze to nie wierze ze siądą sa ze.jebi.scie masywne
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Roballo44 » pn sty 07, 2008 8:14 pm

Jarek_ pisze:Resory mam +1cm od Mazura, opony 30/9,5/15 kopia simex, felgi przespawane kuleczka i jest ok, buda jest oryginalna ( nie wycięta)
na tym zestawie jeżdżę rok,
z przodem nic nie kombinowałem, z tyłem jest problem z twardością,
musiałem wywalić jedno pióro na kilka miesięcy żeby mieć jakiś wykrzyż, teraz zpowrotem je włożyłem zobaczymy czy już będzie działać na górkach

fotki jeszcze z wyjetym jednym piórem tylnym

http://img134.imageshack.us/my.php?imag ... 060pr3.jpg

http://img217.imageshack.us/my.php?image=zm12lb1.jpg
No właśnie ja się zastanawiam nad resorami - albo od Mazura albo od Chłopaków z Bielska. Wiem, że wszyscy je chwalicie jeżeli chodzi o ich wytrzymałość (nie siadają, nie pękają). A jak jest z ich pracą w terenie, co ż wykrzyżem? Bo to jest duża bolączka w fabrycznym zawieszeniu samuraja - brak wykrzyżu :)3
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pn sty 07, 2008 8:21 pm

ja miałem ostatnio seryjne, wzmocnione, klepane. robiły super ale przez rok złamałem 2 przednie (wieszaki miałem dłuższe i nimi haczyłem) i sie wkurzyłem i wziełem od mazura. pewnie wykrzyż bedzie mniejszy ale nastawiam sie na H6 a tam wykrzyż nie potrzebny tylko wytrzylałość. no i nerki pewnie oberwe. zresztą jak bede miał i zrobie testa to opisze.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » pn sty 07, 2008 8:26 pm

Roballo44 pisze:
Jarek_ pisze:Resory mam +1cm od Mazura, opony 30/9,5/15 kopia simex, felgi przespawane kuleczka i jest ok, buda jest oryginalna ( nie wycięta)
na tym zestawie jeżdżę rok,
z przodem nic nie kombinowałem, z tyłem jest problem z twardością,
musiałem wywalić jedno pióro na kilka miesięcy żeby mieć jakiś wykrzyż, teraz zpowrotem je włożyłem zobaczymy czy już będzie działać na górkach

fotki jeszcze z wyjetym jednym piórem tylnym

http://img134.imageshack.us/my.php?imag ... 060pr3.jpg

http://img217.imageshack.us/my.php?image=zm12lb1.jpg
No właśnie ja się zastanawiam nad resorami - albo od Mazura albo od Chłopaków z Bielska. Wiem, że wszyscy je chwalicie jeżeli chodzi o ich wytrzymałość (nie siadają, nie pękają). A jak jest z ich pracą w terenie, co ż wykrzyżem? Bo to jest duża bolączka w fabrycznym zawieszeniu samuraja - brak wykrzyżu :)3
jak wywalilem jedno pioro to bylo ok (wykrzyze w Kuklu bez bulu)

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: st.Medard » pn sty 07, 2008 11:22 pm

Nie wiem ile trzeba zapłacić za te u Mazura (wyglądają solidnie) ale na razie będę walcował tył i zobaczę jak to w wywalcowanym komplecie oryginalnym będzie się sprawować. Będę mierzył co jakiś czas i Was informował. Na razie z przodów jestem zadowolony bo przed walcowaniem na mojej testowej drodze waliłem mostem o odboje a teraz jest mięciutko i nie dobija do odboju. Jak zdejmowałem resory nie odkręcałem amortyzatora ale jak je montowałem to musiałem na dole odkręcić amortyzator bo nie chciał się już rozciągnąć a brakowało mi około 1-2 cm żeby podłożyć pod resor tą flanszę i przykręcić cybanty. Przydały by mi się amorki o wiekszym skoku.

Ja mam samochód odciążony bo zdemontowałem zderzaki przód i tył, kangura, i wycinam wszystko co się da, nie ma tylnych siedzeń, miękki dach, silnik 1.0, bez wciągarek. Chcę żeby auto było jak najlżejsze.

Mam jeszcze szybkie pytanie odnośnie przełożenia tylnych resorów do przodu. Jakie ma to zalety i co trzeba motać?

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Roballo44 » wt sty 08, 2008 5:36 pm

Tak tylko dorzucę. Czy na resorach od polskich dostawców zawiecha może tak pracować? Ewentualnie od czego zmotać resor żeby osiągnąć podobną pracę zawieszenia?
http://www.youtube.com/watch?v=FVtTD92W ... re=related
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: st.Medard » wt sty 08, 2008 6:21 pm

Na You tube można się zalogować i do gościa e-maila wysłać i spytać co to za resory.
Faktycznie pięknie pracują.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr sty 09, 2008 6:28 pm

st.Medard pisze:Na You tube można się zalogować i do gościa e-maila wysłać i spytać co to za resory.
Faktycznie pięknie pracują.
Facet przecież napisał że to resory seryjne od Wrangla i SPOA.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: st.Medard » śr sty 09, 2008 7:11 pm

Faktycznie wystarczyło się rozejżeć.

Czy ma ktoś przełożone tylne resory do przodu? Chciałbym się skonsultować.
Co trzeba zrobić żeby dało się je zamontować na przodzie.
Czy wystarczy przełożyć pióro główne ?

Awatar użytkownika
zly porucznik
 
 
Posty: 268
Rejestracja: sob mar 05, 2005 10:55 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zly porucznik » śr sty 09, 2008 9:23 pm

st.Medard pisze:Nie wiem ile trzeba zapłacić za te u Mazura (wyglądają solidnie) ale na razie będę walcował tył i zobaczę jak to w wywalcowanym komplecie oryginalnym będzie się sprawować. Będę mierzył co jakiś czas i Was informował. Na razie z przodów jestem zadowolony bo przed walcowaniem na mojej testowej drodze waliłem mostem o odboje a teraz jest mięciutko i nie dobija do odboju. Jak zdejmowałem resory nie odkręcałem amortyzatora ale jak je montowałem to musiałem na dole odkręcić amortyzator bo nie chciał się już rozciągnąć a brakowało mi około 1-2 cm żeby podłożyć pod resor tą flanszę i przykręcić cybanty. Przydały by mi się amorki o wiekszym skoku.

Ja mam samochód odciążony bo zdemontowałem zderzaki przód i tył, kangura, i wycinam wszystko co się da, nie ma tylnych siedzeń, miękki dach, silnik 1.0, bez wciągarek. Chcę żeby auto było jak najlżejsze.


Mam jeszcze szybkie pytanie odnośnie przełożenia tylnych resorów do przodu. Jakie ma to zalety i co trzeba motać?
Sam amortyzator o większym skoku to nie wszystko, będziesz musiał zmienić miejsce jego mocowania bo jak inaczej chcesz go zmieścić ?? Ja mam taki patent i nawet działa całkiem fajnie. Widzę, że jesteś zmoich okolic, jak będziesz chciał zobaczyć jak to mam zrobione wal na priv.
Terrano II 2.7 i Samurai 1.6 16v lekko zmotany,
http://picasaweb.google.pl/aszlachta

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: st.Medard » śr sty 09, 2008 10:12 pm

Na zdjęciu z picasaweb jest jedno zdjęcie amorka z przodu ale nic tam nie widze. Teraz mam zdjęte tylne resory bo idą jutro rano do walcowania ale jak to poskręcam to w przyszłym tygodniu się skontaktuję.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr sty 09, 2008 11:28 pm

st.Medard pisze:Faktycznie wystarczyło się rozejżeć.

Czy ma ktoś przełożone tylne resory do przodu? Chciałbym się skonsultować.
Co trzeba zrobić żeby dało się je zamontować na przodzie.
Czy wystarczy przełożyć pióro główne ?
Ja tak mam zrobione, z tym że jeszcze odwrócony. Nie da się tylko tak zrobić. Tylni resor jest dłuższy. Pomyśl właśnie o odwróceniu resoru.

Tutaj kilka fotek gdzie to widać:
ZDJĘCIE
ZDJĘCIE2
ZDJĘCIE3
ZDJĘCIE4

Jak chcesz zdjęcia z budowy to podaj meila :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » czw sty 10, 2008 10:29 am

KarolSawiak pisze: Zastanawiam się czy nie brać od razu +5cm, planuję kółka 235/75/R 15
...przy takiej wielkości oponek zdecydowanie seria +2cm 8)
poza tym do opcji +5cm trzeba mieć bdb frezy na wałach (i ich pilnować !! ) ponieważ zakładając +5cm tylką oś "wywalasz" 2,5cm do tyłu a przednią do przodu. Przy wariancie +2cm ośki "idą" tylko o 1cm więc nawet średnich lotów wały dają radę
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: st.Medard » czw sty 10, 2008 11:08 am

Mazur czy to Ty jesteś ten Mazur od resorów, którego wspominano we wcześniejszych postach?

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » czw sty 10, 2008 11:20 am

Mazur pisze:[...]więc nawet średnich lotów wały dają radę
Dają... ale nie długo :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » czw sty 10, 2008 11:52 am

Salata123 pisze:
Mazur pisze:[...]więc nawet średnich lotów wały dają radę
Dają... ale nie długo :)21

...no chyba że baaardzo średnich :lol:
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » czw sty 10, 2008 11:53 am

st.Medard pisze:Mazur czy to Ty jesteś ten Mazur od resorów, którego wspominano we wcześniejszych postach?

wódka to wódka
Mazur to Mazur 8)
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » czw sty 10, 2008 12:04 pm

Mazur pisze:
Salata123 pisze:
Mazur pisze:[...]więc nawet średnich lotów wały dają radę
Dają... ale nie długo :)21

...no chyba że baaardzo średnich :lol:
Tak to prawda, jeden był nawet mniej niz sredni :)21 ale super nowy wałek :)21 prawie bez luzu... moze z 2 rajdy zrobił i zaczoł się luzować :)

dystans i tyle.

a co ciekawe oryginalne wały od 410 są dłuższe od 413/samuraia :o

a tutaj na obrazku 2.5cm ;) fotka resorow

więc tak jak widać, wiele sie nie zmiania tyle ze wszytko wyzej jest, troszke i na jakis czas :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości