Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » czw maja 15, 2008 12:35 pm
Sie czepiasz...
Kopią Extrem trekkera jest Extrem T3 (u nas chyba nie sprzedawana) - w tym rozmiarze jest zresztą jeszcze wyższa od Truck2000. Równie dobrze może chodzić o Fedimę Sirocco

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
Albert_N
-

- Posty: 4695
- Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Albert_N » czw maja 15, 2008 12:40 pm
no wlasnie chodzi mi o to, ze trucki sa wysokie ale kopie simexow sa znacznie wyzsze przy tym samym rozmiarze

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » czw maja 15, 2008 12:46 pm
zu-tec pisze:mdeja pisze:
Tu jest przewaga samurajka w wersji Coil - 7 cm jeszcze nie wymaga zmiany wahaczy

(...)
Bo ?

Bo spręzyna jest prowadzona po amortyzatorze i opiera się na dole o talerz dospawany do amortyzatora - a jedynie amor jest chwycony tuleją metalowo-gumową do mostu. (więc mamy coś mniej więcej pseudo-macpersonowskiego). Dając dłuższą sprężynę i mocując niżej amor (na różne sposoby) w górnym gnieździe - uzyskujemy lifta. Ale sprężyna jest zawsze prosta na odcinku dolne gniazdo-górne gniazdo (most sie nieco pochyli - owszem ale nie będzie to miało wpływu na układanie się spręzyny ani na uciekanie jej z gniazda..
Tymczasem w jimnym dolne gniazdo masz na moście - górne na ramie. Jeżeli dasz za długie sprężyny - most się obróci do przodu - gniazda dolne spężyno pochylą się do przodu - o ile nie zmienisz wahaczy na wygięte inaczej i nieco dłuższe. Jeżeli nie zmienisz wahaczy to sprężyne masz wygiętą jak banan albo nawet wypada Ci z gniazd (przypadek nowosądeckkiego liftu na sprężynach z ŻUKA

).
Oczywiście te niedomagania powstają po przekroczeniu pewnego progu liftowego
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
skilahcim
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: czw maja 08, 2008 9:45 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: skilahcim » czw maja 15, 2008 1:54 pm
Zaczynając ten wątek wsumie chodzilo mi o maly lif zeby najmniejsze nalewki sie miescily do Jimma... tak wiec czytajac i otrzymujac PW od chlopakow wychodzi na to ze 3.5 cm przod i 2.5 cm tyl....czli po sciagnieciu orginalnych podkaldek to lift jest tak naprawde tylko 2.5 i 1.5 cm....czy to az tak duzo ze juz amory nie puszczaja...bop przeciez w terenie na przechylach mostu amory sie wyciagaja wiecej ...oryginalne jak miezylem nawet o jakoes 8cm....wiec jak to jest?ma ktos wymiary tych /srednice/ tych podkladek...pozdr tomek
-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » czw maja 15, 2008 2:01 pm
mdeja pisze:
Bo...
Aaaa widzisz....kumam
Czyli chodzi Ci o ew. problemy wypadania sprężyn
Bo z punktu widzenia geometrii (kąt wyprzedzenia, przekoszenie osi na panhardach, kąty pracy przegubów wału) 7 cm to 7 cm - z tego względu bez mimośrodów i ew. regulowanych panhardów (?) nie założyłbym u siebie więcej niż to co mam (4-5cm). I tak po lifcie utaciłem resztki samosterowności

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
skilahcim
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: czw maja 08, 2008 9:45 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: skilahcim » czw maja 15, 2008 2:10 pm
to jak z tymi podkladkami

?ile max moge wlozyc???samych podkladek!!!zeby bylo ok pod wieksze opony ...tylko tyle.
-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » czw maja 15, 2008 2:11 pm
zu-tec pisze:mdeja pisze:
Bo...
Aaaa widzisz....kumam
Czyli chodzi Ci o ew. problemy wypadania sprężyn
Bo z punktu widzenia geometrii (kąt wyprzedzenia, przekoszenie osi na panhardach, kąty pracy przegubów wału) 7 cm to 7 cm - z tego względu bez mimośrodów i ew. regulowanych panhardów (?) nie założyłbym u siebie więcej niż to co mam (4-5cm). I tak po lifcie utaciłem resztki samosterowności

Ja na razie przy 6 cm (było ale mogło się ciut zmniejszyć przy stalowym zderzaku - ale moze nie) zrobiłem regulowanego panharda a mimośrodów nie zakładałem bo mam jeszcze zdrowe gumy w wahaczach. Fakt że nieco inaczej się prowadzi

ale na odsadzonych felgach 15x7 cala et -12 sie bardzo poprawiło.
Wracając do tematu - cytowany już lift lokalny w pierwszej wersji obejmował auto na nalewkach simex kopia 195 - przy wywaleniu plastików koła ledwo się mieściły i skok do góry powodował tarcie. Stąd po to lifta robili ale wyszedł im tak se. Nie wiem ile centów w góre podnosili bo to znam sprawe ze słyszenia od Anatola -ale jak zobacze to powiem wam. Dość jednak na tym że w jimnym szybciej niż w innych autach okazuje się że przy lifcie trzeba tu wydłużyć tam zmienić....
Ale ja sie jimnego nie czepiam - nie myślcie se
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » czw maja 15, 2008 2:13 pm
skilahcim pisze:(...).czy to az tak duzo ze juz amory nie puszczaja... (...)
Kiedyś wyszperałem info z dość wiarygodnego źródła, że amory KONI do
standardu Jimny mają plus 30 mm - więc chyba do 2.5 cm na podkładkach można podnieść bez obaw o oryginalne amortyzatory.
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » czw maja 15, 2008 2:14 pm
zu-tec pisze:skilahcim pisze:(...).czy to az tak duzo ze juz amory nie puszczaja... (...)
Kiedyś wyszperałem info z dość wiarygodnego źródła, że amory KONI do
standardu Jimny mają plus 30 mm - więc chyba do 2.5 cm na podkładkach można podnieść bez obaw o oryginalne amortyzatory.
Trial Master +40mm
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
skilahcim
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: czw maja 08, 2008 9:45 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: skilahcim » czw maja 15, 2008 2:20 pm
czyli propozycja jest:....przod 3.5cm tyl 2.5 cm pod oryginalne podkladki...?
-
maristez

- Posty: 2277
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
- Lokalizacja: 4x4.net.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: maristez » czw maja 15, 2008 2:23 pm
mozesz zrobic troszke radykalniej jak kolega u nas. uwaga auto ma autentyczne 20 tyś przebiegu i serwisowane w niemczech 1000 km temu.
http://picasaweb.google.pl/4x4netpl/Pro ... xUd0Ax-KOw
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
-
skilahcim
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: czw maja 08, 2008 9:45 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: skilahcim » czw maja 15, 2008 2:26 pm

...zostane chyba przy mojej wersji z przebiegiem 12000:)
-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » czw maja 15, 2008 2:29 pm
Se jaja robią
Marcin, trialmaster +40 to jest kit za ileś kasy, a tu chodzi o tanią opcją...

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
skilahcim
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: czw maja 08, 2008 9:45 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: skilahcim » czw maja 15, 2008 2:40 pm
dokladnie opcja samych podkladek
-
skilahcim
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: czw maja 08, 2008 9:45 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: skilahcim » czw maja 15, 2008 2:59 pm
propozycja jest:....przod 3.5cm tyl 2.5 cm pod oryginalne podkladki...Jimmn?...kto jest za ...kto przeciw...da sie wiecej?
-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » czw maja 15, 2008 7:11 pm
zu-tec pisze:Se jaja robią
Marcin, trialmaster +40 to jest kit za ileś kasy, a tu chodzi o tanią opcją...

Pisałem o samych amorach tylnych bo akurat takie rozważałem do mojego samuraja ale w końcu wybrałem Rancho do samuraja i w sumie jestem zadowolony bo większy nadmiar skoku mają
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » czw maja 15, 2008 7:41 pm
Widziałem 3 takie sprowadzone przez kumpli celem zrobienia i sprzedania -wszystkie po dachowaniu - coś łatwo dachują
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » czw maja 15, 2008 7:45 pm
skilahcim pisze:propozycja jest:....przod 3.5cm tyl 2.5 cm pod oryginalne podkladki...Jimmn?...kto jest za ...kto przeciw...da sie wiecej?
Bez sensu jest dawać podkładki pod sprężyny bez zwiększenia długości amortyzatorów..... Tracisz na skoku zawiesznia czyli zmiejszasz wykrzyż.
Nie ma darmowych obiadów

Albo robić jak należy albo jeździć grzecznie seryjnym autem.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
maristez

- Posty: 2277
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
- Lokalizacja: 4x4.net.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: maristez » czw maja 15, 2008 8:02 pm
mdeja pisze:
Widziałem 3 takie sprowadzone przez kumpli celem zrobienia i sprzedania -wszystkie po dachowaniu - coś łatwo dachują
no u nas sa w tej chwili dwa do roboty na zmoty. a dachują bo mały rozstaw osi ma to. paskudnie sie na koleinach po ciężarówkach jedzie. cięzko przy wiekszej predkosciu utrzymać sie na drodze.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość