Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
AMAX
- jestem tu nowy...

- Posty: 78
- Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:37 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
-
Kontaktowanie:
Post
autor: AMAX » ndz sty 18, 2009 12:56 am
WItam.
Dajcie znać który lepiej zakupić gaźnik Ponego 1,3 czy 1,5 z ręcznym ssaniem ? I z jakiego przedziału wiekowego mniej więcej

-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » ndz sty 18, 2009 11:36 am
fiqs pisze:Czy każdy silnik pony ma taki sam gaźnik bo jak sądzę to były w pony silniki 1.3 i 1.5
...
nie każdy
nie wiem czy była róznica między 1.3 i 1.5, ale na pewno była róznica zależnie od rocznika. Wraz z zaostrzeniem norm spalin chyba w 1992 roku weszły gaźniki bardziej skomplikowane na takie chyba nie warto się szarpać.
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » ndz sty 18, 2009 10:27 pm
była była z tego co wiem to 1.3 miał ęczne ssanie a 1.5 miało automat ssanie ja osobiście katije 1.5 z ssanie przerobionym na ręczne
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
PI7er
-

- Posty: 1106
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: PI7er » pn sty 19, 2009 1:33 am
viperecki pisze:była była z tego co wiem to 1.3 miał ęczne ssanie a 1.5 miało automat ssanie ja osobiście katije 1.5 z ssanie przerobionym na ręczne
Piotr Karcz w temacie o regulacji Aisana pisal ze ma gaznik z pony 1.5 z recznym ssaniem, powinienem go meic w nadchodzącym tygodniu wiec powiem jak jest i jaka jest roznica pomiedzy 1.3 a 1.5, w tej chwili mam od 1.3 i mam z nim problemy dalej, nie robi jak powinien...
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr
-
kamil1024
- jestem tu nowy...

- Posty: 32
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 1:48 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kamil1024 » czw kwie 09, 2009 7:05 am
Witam! Mam na sprzedaz gaźnik od Hyundaia Pony 1,3 z manualnym ssaniem. Pochodzi z jezdzacego auta z 91 roku. Chciałem ten gaźnik zalozyc do swojego Sj ale mam juz wtrysk na zmianke wiec jest mi niepotrzebny. Cena - 100 zł mozliwosc wyslania zdjec.
Pytania 692 270 815 Kamil

- Zbąszyń
N4X4D
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » pn kwie 13, 2009 4:20 pm
Witam, mam do kupienia gaźnik od pony, z tym, że ze ssaniem automatycznym, większość z was podpowiada by brać od ponego ze ssaniem ciągniętym ręcznie, jak to jest z tym gaźnikiem z automatycznym ssaniem, nie będzie problemu z podpięciem tego do samuraia ? tak by to ssanie bezproblemowo działało ?
Pozdr.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » pn kwie 13, 2009 8:10 pm
jak wywalisz całą autoamatykę ssania i dasz zwykłą linkę to będzi działać git , a jak podpiąć automatyczne ssanie od poniacza w samim to już raczej czarna magia
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » pn kwie 13, 2009 8:49 pm
viperecki pisze:jak wywalisz całą autoamatykę ssania i dasz zwykłą linkę to będzi działać git
dużo z tym paprania ? czy to po prostu jakiś osobny szpej który wystarczy odkręcić ?
no i czy 150 zyli to odpowiednia suma za taki gaźnik ?
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » wt kwie 14, 2009 7:03 am
nie ma przy tym motania odpinasz wszystko co steruje klapką ssania i dajesz w to miejsce linkę a poniacze chodzą po 100 ja dałem 60 w pakiecie z alernatorem 80A ze swifta ,a nowy to 300 widziałem na alledrogo
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
bartas 4x4
-

- Posty: 905
- Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: bartas 4x4 » wt kwie 14, 2009 9:01 am
ja w samuraiu miałem od pony 1,5 i chodził jak cacko duzo lepiej on samurajowskiego
ssanie przerobić na ręczne to zaden problem dokładnie tak jak napisał viperecki
student
-
bartas 4x4
-

- Posty: 905
- Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: bartas 4x4 » wt kwie 14, 2009 9:03 am
ja wylicytowałem za 65 zł

student
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » wt kwie 14, 2009 8:35 pm
no mam ten gazior od poniacza jutro będę badał co i jak i myślę, że jak znajdę chwile czasu w tygodniu to się za to wezmę

jak widzę ten splot wężyków w samurajowskim gaźniku to mi ręce cierpną

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
kamil1024
- jestem tu nowy...

- Posty: 32
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 1:48 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kamil1024 » sob kwie 18, 2009 10:10 pm
Mam takie pytanko, bo w moim Aisanie był jeden kabel od gaźnika a Pony(1.3 z manualnym) ma dwa. Co z tym zrobić?? jak podłączyć?? Czy może być to przyczyna zupełnego braku wolnych obrotów??
N4X4D
-
PI7er
-

- Posty: 1106
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: PI7er » ndz kwie 19, 2009 12:53 am
kamil1024 pisze:Mam takie pytanko, bo w moim Aisanie był jeden kabel od gaźnika a Pony(1.3 z manualnym) ma dwa. Co z tym zrobić?? jak podłączyć?? Czy może być to przyczyna zupełnego braku wolnych obrotów??
Który kable ? masz jakeis foto ?
Zauweazylem ze u mnie przy przygazowaniu dosc mocno kopci na siwo/czarno wyraznie nieprzepalone paliwo, która sruba regulacyjna zubozyc mieszanke ?
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr
-
kamil1024
- jestem tu nowy...

- Posty: 32
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 1:48 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kamil1024 » ndz kwie 19, 2009 7:11 am
Na zdjęciu kruhego miedzy wejściem A a wejściem B taka czarna wtyczka - jakie ma znaczenie?? Mając orginalny gaźnik dochodził do niego tylko jeden kabel a jak widać Pony ma 2 kabelki. Zdjecia zrobię dopiero wieczorem jak bede przy samim.
N4X4D
-
PI7er
-

- Posty: 1106
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: PI7er » ndz kwie 19, 2009 9:31 am
Ta wtyczka prowadzi do "zaworka" od wolnych obrotów, identycznie jest w oryginalnym gazniku, tez sa 2 przewody. Jak to podepniesz to bedziesz mial wolne obroty.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » ndz kwie 19, 2009 9:32 am
PI7er pisze:
Zauweazylem ze u mnie przy przygazowaniu dosc mocno kopci na siwo/czarno wyraznie nieprzepalone paliwo, która sruba regulacyjna zubozyc mieszanke ?
a oleju/płynu chłodniczego Ci nie ubywa ?
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
PI7er
-

- Posty: 1106
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: PI7er » ndz kwie 19, 2009 9:40 am
slavok pisze:PI7er pisze:
Zauweazylem ze u mnie przy przygazowaniu dosc mocno kopci na siwo/czarno wyraznie nieprzepalone paliwo, która sruba regulacyjna zubozyc mieszanke ?
a oleju/płynu chłodniczego Ci nie ubywa ?
Juz raczej nie, jak na czarno kopci to za duzo paliwka ma..
Przy oleju by na niebiesko bardziej a przy plynie na bialo para.. a tu na czarno mi leci przy mocnej przygazówze, wyraznie za bogata mieszanka.
Powtórze pytanie:
Zauweazylem ze u mnie przy przygazowaniu dosc mocno kopci na siwo/czarno wyraznie nieprzepalone paliwo, która sruba regulacyjna zubozyc mieszanke ?
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr
-
PI7er
-

- Posty: 1106
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: PI7er » pn kwie 20, 2009 9:33 pm
Dzis powalczylem troche z gaznikiem i zauwazyem ze nie do konca owiera sie druga przepustnica, wystarczylo odgiac pedał gazu aby wybierał wiecej linki ale teraz przy gwałtownym dodaniu gazu w momencie otwarcia drugiej przepustnicy jest lekka czkawka, ktos zna rozwiazanie tego problemu

ja to sobie tlumacze ze jest zbyt duze podcisnienie i za gwałownie otwiera druga przepusnice..
Jak odlacze podcisnienie od sterowania druga przepustnica (wtedy nie otwiera sie) i brak czkawki.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » pn kwie 20, 2009 9:39 pm
daj mu podciśnienie na 2 przepustnicę bezpośredno z kolektora jest moc
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
PI7er
-

- Posty: 1106
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: PI7er » pn kwie 20, 2009 9:50 pm
tak mam zrobione.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » wt kwie 21, 2009 9:02 am
to podetnik pare mm tą sprężynkę która idzi pomiędzy siłownikiem a przepustnica
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
Daniel Stachurski
-

- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Daniel Stachurski » wt kwie 21, 2009 12:41 pm
A jak masz podlaczone podcisnienie do aparatu zaplonowego? Dawno juz nie mam gaznika Pny, ale pamietam, ze mialem problemy z synchronizacja podcisnieniowego wyprzedzenia zaplonu i gaznikiem co objawialo sie "kichaniem" silnika.
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » wt kwie 21, 2009 4:07 pm
przyspieszacz mam puszczony przez gaźnik są tam takie dwa krućce obok śruby składu mieszanki i oksperymentalnie odkryłem który najlepiej steruje zapłonem
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
PI7er
-

- Posty: 1106
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: PI7er » wt kwie 21, 2009 4:55 pm
viperecki pisze:przyspieszacz mam puszczony przez gaźnik są tam takie dwa krućce obok śruby składu mieszanki i oksperymentalnie odkryłem który najlepiej steruje zapłonem
ja mam popiete do tego wyzej..
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości