Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
tuning_fun

- Posty: 342
- Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
- Lokalizacja: TCZEW
Post
autor: tuning_fun » śr sty 07, 2009 12:08 am
no własnie przegladajac allegro widzę w czym problem

moze warto kupić całego na częsci

no to kurde, jeśli sie nie myle to właśnie 4.16 z usa wychodzi pewnie tez coś koło tego... to jest sens sie bawić w to ? No chyba ze skutkiem ubocznym ma być PTO to okiej, a tak to chyba lipa.... A co z twoim 4.16 ? Skoro masz teraz 6.5

Czyli i tak nalepiej sprawdzic liczbę obrotów reduktowa nie ? na 10 wejsciowych obrotów od silnika powinno wyjść o 2.511 mniej obrotów na wyjsciu. DLa reduktora sj410. Dobrze gadam ? bo juz późno jest

:d
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » śr sty 07, 2009 12:31 am
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr sty 07, 2009 8:26 am
st.Medard pisze:Adam.Ż pisze:właśnie dobrze to robić bez spawania... nie zmienia się wtedy właściwości materiału...
Można przefrezować ale po konsultacji z tokarzem doszedłem do wniosku że to niewystarczające i za drogie a i tak trzeba spawać.
Te zębatki reduktorowe są utwardzane powierzchniowo na jakiś 1 mm i jak stoczysz jedną zębatkę i wyfrezujesz wieloklin to nie będzie on utwardzony i jak odetniesz drugą zębatkę i wyfrezujesz owrór z wieloklinem on też nie będzie utwardzony. Koszt takich frezów nie jest mały a efekt teoretyczny. Prościej i taniej to po prostu przetoczyć i pożądnie pospawać.
Może jest ktoś na forum komu to się rozleciało niech napisze.
da się zrobić bez spawania i nie rozlatuje się...
Znajomemu który sam sobie robił się rozleciało, tzn wyłamało zęby. Ale problemem najprawdopodobniej było nieosiowe spasowanie koła na wałku.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr sty 07, 2009 8:30 am
tuning_fun pisze:A mam takie pytanie, czy ktoś wogóle brał pod uwage geometrietych kół zębatych ? moduły i tym podobne? czy to teoretycznie może ze sobą pracować ?

Czy mniej więcej na oko

Wieloklin jest bardzo dobrym wyjściem, ale przy spawaniu to raczej nie wpłyniesz na zębatke a wałek.... hmm jeśli dobry spawacz to nic się nie stanie

czy ze spawasz bezpośrednio przy powierzchni powiedzmy pod łożysko... to wtedy lipa lekka.
Rozumiem te podobny myk można zrobic wkładając brakujące graty z 413 do 410 ? No tak, ale to chyba z 410 jest problem większy

A mam pytanie, a materiałach od st.Medard , na ostatniej stronie tego bodajze niemieckiego materiały, jest rozrysowany nowy układ biegów ?
jakbyś dobrze się przyjrzał jak to się robi to zobaczysz że przekładasz i montujesz koła, które już ze sobą współpracowały - czyli zostały zrobione fabrycznie do współpracy ze sobą więc raczej nie będzie tu z tym problemu.
Ważne jest osiowe spasowanie wałka i koła zębatego.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
miatman
-

- Posty: 108
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm
Post
autor: miatman » śr sty 07, 2009 11:55 am
A ten komplet 6.5:1 zwalnia tez biegi szosowe?
-
tuning_fun

- Posty: 342
- Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
- Lokalizacja: TCZEW
Post
autor: tuning_fun » śr sty 07, 2009 1:25 pm
No to nie ma watpliwosci ze to musi być prościutko pospawane i wogóle. A mam pytanie, czy ktoś wogóle probował dorobić same wspomniane zębatki które się bierze z 410tki ? rozumiem ze to są 2 koła tak ? bo jesli kupować reduktor za 1000zł tylko po te zebatki to moze wyjdzie taniej dorobić , na zamówienie ?
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr sty 07, 2009 4:44 pm
nie.
Popatrz dobrze co się bierze.
Cały mały wałek z 410, to przerabiane koło i duże koło z dużego wałka.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr sty 07, 2009 5:27 pm
tuning_fun pisze:No to nie ma watpliwosci ze to musi być prościutko pospawane i wogóle. A mam pytanie, czy ktoś wogóle probował dorobić same wspomniane zębatki które się bierze z 410tki ? rozumiem ze to są 2 koła tak ? bo jesli kupować reduktor za 1000zł tylko po te zebatki to moze wyjdzie taniej dorobić , na zamówienie ?
W tym linku co podałem są numery suzukowe potrzebnych części.
Zadzwoń do ASO i zapytaj o cenę.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr sty 07, 2009 5:47 pm
podejrzewam że jedno koło będzie kosztować tyle co cały reduktor, no dobra może 2 koła będą tyle kosztować

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » śr sty 07, 2009 7:26 pm
Adam pisze: Ale problemem najprawdopodobniej było nieosiowe spasowanie koła na wałku.
Tą choinkę jak ją nazywam tą z dwóch zębatek, to trzeba się postarać żeby zepsuć, w sumie wszystko można zepsuć. No ale to trzeba tak stoczyć wałek i zębatkę żeby wchodziło na wcisk i nie ma możliwości żeby coś było nie osiowo. Zasada działania tokarki raczej to wyklucza. Napewno trzeba też wziąć pod uwagę samo ustawienie zębatek wobec siebie tzn. czy jak jedna zeskakuje to czy drugiej ławtwo zaskoczyć, może o to chodziło?
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » śr sty 07, 2009 7:30 pm
miatman pisze:A ten komplet 6.5:1 zwalnia tez biegi szosowe?
6.5:1 to 20% na H i 187% na L
4.16:1 to 12% na H i 84% na L
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr sty 07, 2009 7:38 pm
nie wiem nawet bo nie badaliśmy specjalnie tego przypadku. Wolał sobie nie robić drugi raz tylko kupić calmini.
U mnie już ok 3 lat jeździ i nie było żadnych problemów. Jak będę miał czas to rozbiorę i zobaczę jak tam bebechy wyglądają po takim czasie.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
husky
-

- Posty: 120
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: Bochnia
Post
autor: husky » śr sty 07, 2009 9:25 pm
Adam.Ż pisze:st.Medard pisze:Adam.Ż pisze:właśnie dobrze to robić bez spawania... nie zmienia się wtedy właściwości materiału...
Można przefrezować ale po konsultacji z tokarzem doszedłem do wniosku że to niewystarczające i za drogie a i tak trzeba spawać.
Te zębatki reduktorowe są utwardzane powierzchniowo na jakiś 1 mm i jak stoczysz jedną zębatkę i wyfrezujesz wieloklin to nie będzie on utwardzony i jak odetniesz drugą zębatkę i wyfrezujesz owrór z wieloklinem on też nie będzie utwardzony. Koszt takich frezów nie jest mały a efekt teoretyczny. Prościej i taniej to po prostu przetoczyć i pożądnie pospawać.
Może jest ktoś na forum komu to się rozleciało niech napisze.
da się zrobić bez spawania i nie rozlatuje się...
Znajomemu który sam sobie robił się rozleciało, tzn wyłamało zęby. Ale problemem najprawdopodobniej było nieosiowe spasowanie koła na wałku.
Spawanie takich rzeczy przeważnie kończy się wybuchem
Ale niektórzy aby zaoszczędzić pospawali by nawet wał korbowy

k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr sty 07, 2009 9:47 pm
albo resor

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » śr sty 07, 2009 10:10 pm
husky pisze:Ale niektórzy aby zaoszczędzić pospawali by nawet wał korbowy

NO RISC NO FUN
sorry Adam
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 10:30 pm przez
st.Medard, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr sty 07, 2009 10:28 pm
ej to nie ja powiedziałem

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
husky
-

- Posty: 120
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: Bochnia
Post
autor: husky » czw sty 08, 2009 9:58 pm
st.Medard pisze:husky pisze:Ale niektórzy aby zaoszczędzić pospawali by nawet wał korbowy

NO RISC NO FUN
sorry Adam
Tak , tylko w tym przypadku jedni ryzykują , a inni mają fun

k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
-
Darus
- jestem tu nowy...

- Posty: 87
- Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:15 am
- Lokalizacja: Pilzno
Post
autor: Darus » pn lut 09, 2009 8:47 am
Szanowni Koledzy
kupiłem sj 410 , ale niestety z reduktorem od 1.3.
Proszę wrzućcie mi na skrzynkę rysunki zdjęcia, to wykorzysta to moj mechanik na przerobienie reduktora.
Czy obudowa do 1.3 może zostać.
pozdrawiam
Dariusz K
Dariusz
Samuraj SJ410
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » pn lut 09, 2009 9:00 am
A ten Twój mechanik to na co ten reduktor będzie przerabiał ?

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Darus
- jestem tu nowy...

- Posty: 87
- Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:15 am
- Lokalizacja: Pilzno
Post
autor: Darus » pn lut 09, 2009 11:36 am
taniej chyba będzie przerobić, niż zaplacić 700 zł .
pozdro
Druga koncepcja jego do założenie dodatkowej skrzyni od żuka .
Wierzę w niego bo robi takie wehikuły z 3 skrzyniami.
No cóz jak ma czas do w zimie hobbistycznie sie tak bawi.
Dariusz
Samuraj SJ410
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn lut 09, 2009 12:52 pm
ale w jaki sposób chcesz przerobić??
na 4.16??
do tego potrzebujesz reduktora z 410 który będzie kosztował ok 1000zł
ciekawy jestem gdzie byś wsadził tą skrzynię od żuka...

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pn lut 09, 2009 1:35 pm
Gdzieś miałem linka jak się wsadza skrzynię od jakiegoś volvo zamiast środkowego wałka...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » sob lut 14, 2009 11:17 am
Kostuch pisze:Gdzieś miałem linka jak się wsadza skrzynię od jakiegoś volvo zamiast środkowego wałka...
ke ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pn lut 16, 2009 11:48 am
Zun pisze:Kostuch pisze:Gdzieś miałem linka jak się wsadza skrzynię od jakiegoś volvo zamiast środkowego wałka...
ke ?
Młody jesteś pewnie i mało widziałeś
http://www.suzuki-samurai.nl/volvo/volvo-eng.html
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pn lut 16, 2009 2:40 pm
Nie no w liczbach to wychodzi przecudownie (110:1), ale jakoś nie mógłbym chyba zaufać takiemu rozwiązaniu
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości