AT versus MT

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
RYKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 28, 2010 5:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: AT versus MT

Post autor: RYKO » wt gru 21, 2010 7:41 pm

Sebastian dobrze ci napisał, jeszcze raz usiądź i zastanów się do czego ci potrzebny samochód, a wybór opon stanie się łatwiejszy :)2

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: AT versus MT

Post autor: pitagoras » wt gru 21, 2010 9:03 pm

napisałem - ostry teren poprzecinany długimi asfaltowymi odcinkami.Wiem że połączenie niefajne i jak się nie obrócić to dupa zawsze będzie z tyłu.Ale szukam opcju optymalnej.
O simexach nie myśle, ale z porzednich postów niejako wynika, że ''lajtowe'' mt będą lepsze w terenie od at, i niby drastycznie nie wpłyną ujemnie na większe zużycie paliwa czy marną przyczepność na mokrym czarnym.

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Re: AT versus MT

Post autor: Przemm » wt gru 21, 2010 9:23 pm

pisza ci ostatni chlopacy dobrze
kupiles terenowy samochod kupuj trenowe opony bfg km2 bo dobre i popularne
i nie wywazaj otwartch drzwi
na asfalcie spoko! pojedziesz
a i zima tez dasz rade

P,

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: AT versus MT

Post autor: gruszek » wt gru 21, 2010 9:35 pm

Kup bfg km2.
Bo na asfalcie pojedziesz bez bólu
A w terenie będziesz zawsze miał niedosyt/ uczucie że mogło by być lepiej - szczególnie jak wtopisz =]
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

kingston
 
 
Posty: 274
Rejestracja: czw lut 07, 2008 6:27 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: AT versus MT

Post autor: kingston » wt gru 21, 2010 11:03 pm

gruszek pisze:Kup bfg km2.
Bo na asfalcie pojedziesz bez bólu
A w terenie będziesz zawsze miał niedosyt/ uczucie że mogło by być lepiej - szczególnie jak wtopisz =]
na BF to uczucie będzie mu towarzyszyć cały czas. Ja mam nalewke simexa i jeżdżę żeby poupalac z chłopakami tarasy po 100km nawet więcej i nie jest to takie straszne :)21
1.6 16V Vitara
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: AT versus MT

Post autor: pitagoras » śr gru 22, 2010 6:06 pm

to uczucie miewam zawsze, gdy idę na przełaj przez pola w poszukiwaniu traktora co wytacha syfa z bagna.

Awatar użytkownika
RYKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 28, 2010 5:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: AT versus MT

Post autor: RYKO » czw gru 23, 2010 12:58 am

Pamiętaj, że każde pole ma swojego właściciela !! (chyba,że tylko po nich chodzisz)
Kup sobie takie opony jakie będą spełniały twoje oczekiwania, ani popularność, ani zadowolenie innych nic nie wnosi do twojego życia.

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: AT versus MT

Post autor: pitagoras » czw gru 23, 2010 12:26 pm

właśnie próbuję ustalić jakie opony spełnią moje oczekiwania, choć to niełatwe.

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: AT versus MT

Post autor: bigos » czw gru 23, 2010 1:56 pm

bierz mteka, po roku zobaczysz czy bardziej odpowiada Ci opona typu AT czy simex :wink:
Jimny :)21

Awatar użytkownika
nowy_dopiero_sie_uczy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw gru 13, 2007 3:18 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: AT versus MT

Post autor: nowy_dopiero_sie_uczy » czw gru 23, 2010 2:12 pm

pitagoras pisze:....mam fajne hardkorowe tereny, ale muszę do nich dojechać po czarnym co najmniej 200 kilosów...
eee no to niedaleko masz :)2
Ale ja też mam fajne tereny..pod Wrocławiem, pod Reszowem, pod Warszawą. Pod Gdańskiem też, ale to już rzadziej..... :lol:
wiecznie NOWY na Forum, Suzuki Samurai 1.3, 91

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: AT versus MT

Post autor: bigos » czw gru 23, 2010 2:14 pm

nowy_dopiero_sie_uczy pisze:
pitagoras pisze:....mam fajne hardkorowe tereny, ale muszę do nich dojechać po czarnym co najmniej 200 kilosów...
eee no to niedaleko masz :)2
Ale ja też mam fajne tereny..pod Wrocławiem, pod Reszowem, pod Warszawą. Pod Gdańskiem też, ale to już rzadziej..... :lol:
ale jak co do czego dochodzi to pożyczasz lawetę :)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
RYKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 28, 2010 5:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: AT versus MT

Post autor: RYKO » czw gru 23, 2010 8:25 pm

Również jestem za mtekami !! nie pożałujesz :)2

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: AT versus MT

Post autor: pitagoras » czw gru 23, 2010 9:36 pm

może na próbę takie, żeby za bardzo się nie wykosztować...
http://allegro.pl/opony-terenowe-4x4-20 ... 72381.html

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: AT versus MT

Post autor: sebastian2357 » czw gru 23, 2010 10:44 pm

Weź na próbę, nie bez powodu 3/4 suzuk jeździ na nalewkach. Ale po 4-5 latach nie zdziw się jak zaczną co parcieć opony.Poza tym nalewka dużo gorzej pracuje na obniżonym ciśnieniu. Z nalewek można śmiało polecić Fedimę, było dużo pozytywnych opinii.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: AT versus MT

Post autor: Albert_N » czw gru 23, 2010 11:35 pm

a wg mnie ten bieznik bedzie taki sobie. Ja w suzuce wyznaje kopie geolandar 001 - Obrazek
wg mnie ten bieznik pasuje do charakteru przelozen i silnika w suzuce.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: AT versus MT

Post autor: bigos » pt gru 24, 2010 12:17 am

Albert_N pisze:a wg mnie ten bieznik bedzie taki sobie. Ja w suzuce wyznaje kopie geolandar 001 - Obrazek
wg mnie ten bieznik pasuje do charakteru przelozen i silnika w suzuce.
dopisz jeszcze rozmiar jak już piszesz o silniku i przełożeniach :wink:
Wesołych Świąt :)
Jimny :)21

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: AT versus MT

Post autor: PITSJ413:) » pt gru 24, 2010 11:22 am

a ja mam oponki z takim bieznikiem (PERSISHINI 225/70/15) i nie narzekam :P
w terenie radza sobie swietnie a na sniegu to roznie bywa :wink: po zaspach ida ok ale po ubitym sniegu troszke auto nosi ale da sie z tym zyc :)21 tyle ze moja suzuka do fajnego terenu ma 1km a asfalt widzi tylko jak po LPG jade albo na przeglad :)21
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
radzik071
 
 
Posty: 111
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 7:22 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: AT versus MT

Post autor: radzik071 » pt gru 24, 2010 11:37 am

Albert_N pisze:a wg mnie ten bieznik bedzie taki sobie. Ja w suzuce wyznaje kopie geolandar 001 - Obrazek
wg mnie ten bieznik pasuje do charakteru przelozen i silnika w suzuce.
Nie jestem za nalewkami ale faktycznie te chyba są najlepsze z MT nalewek "do wszystkiego"

Ja osobiście polecał bym Kumho KL71, które kupisz 5szt za 2000pln a nie są nalewkami i rewelacyjnie zachowują się w każdych warunkach.
Jeździłem na różnych ATekach (Kumho, BFG, ruskie I-502) i po jeździe na Mtkach KL71 byłem BARDZO pozytywnie zaskoczony !
Zarówno na mokrej kostce i na śniegu nie odbiegają przyczepnością od ATeków.
Jeżeli znajdziesz odpowiedni rozmiar dla siebie tych KL71 to bym się nie zastanawiał
Ja nie znalazłem i tylko dlatego kupiłem inne :-?

BFG KM2 też są spoko i polecam, ale są sporo droższe
(przy tym samym rozmiarze co KL71 są tak naprawdę sporo węższe, co dla niektórych może być plusem)

Z ATeków polecam Kumho KL78. Jeżdziłem też na BFG AT ale Kumho sporo lepsze w terenie, na czarnym to samo.
Tak w ogóle to zawsze jadąc w teren wszyscy mieli MTeki a ja ATeki KL78 i jakoś nie przypominam sobie, żeby oni przejechali a ja nie 8) (nie mówię o bagnach po dach bo w takowe nie jeżdżę)

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: AT versus MT

Post autor: adas bombowiec » pt gru 24, 2010 12:07 pm

Albert_N pisze: Obrazek
Z wygladu wyglada na taki, co powinien robic lepiej w terenie od bfg 2.

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: AT versus MT

Post autor: pitagoras » pt gru 24, 2010 1:04 pm

a poza terenem żłopać jak Ludwik Dorn

Awatar użytkownika
RYKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 28, 2010 5:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: AT versus MT

Post autor: RYKO » pt gru 24, 2010 1:46 pm

Albo to polubisz, albo zapomnij o dobrych oponach.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: AT versus MT

Post autor: Albert_N » pt gru 24, 2010 2:35 pm

spalanie w terenowce Cie martwi ? obawiam sie ze mozesz nie byc gotowy na utrzymanie takiego wozu (naprawy, przerobki,wiecej napraw). Akurat taki bieznik podniesie spalanie moze o 2 litry na 100km- no tragedia normalnie. ja rozumiem ze jak zalozysz 31 cali simexa to na asfalcie mozna sie martwic o spalanie, ale na zwyklym MT... kup se szosowki 195R15 i bedziesz mial male spalanie :roll:
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
vsh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw gru 16, 2010 9:33 pm
Lokalizacja: Ostpreussen

Re: AT versus MT

Post autor: vsh » sob gru 25, 2010 1:14 pm

witam. tez szukam powoli jakichs mt do mego samuraia, a np takie kumho wejdzie do niemotanego samca, czy lepiej jakies 215 by byly? Dodam, że nie do topienia auto na razie, a do taplania po różnych leśnych duktach:
http://allegro.pl/opony-terenowe-4x4-22 ... 77333.html
obecnie mam od poprzedniego wlasciciela coopery discovery 195-80-r15 m+s, ale czegos mi brakuje i nie dają wszędzie rady gdzie bym chciał wjechać ;)
pzdr

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: AT versus MT

Post autor: kuba84 » sob gru 25, 2010 9:04 pm

ja mam fedime ex evolution w samuraiu i w jeepie. w samcu robia caly rok i nie nazekam, a w jeepie zakladam na zime i sprawdzaja sie zajebiscie, mieszanka gumy jest mieka i fajnie sie sprawdza w zime, fajnie oczyszcza sie ze sniegu. wada jest halas , mowie o jeepie bo w samuraju to bez znaczenia bo i tak slychac silnik i dyfry :)21
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: AT versus MT

Post autor: czarny bielsko » wt gru 28, 2010 1:28 pm

bigos pisze:
Albert_N pisze:a wg mnie ten bieznik bedzie taki sobie. Ja w suzuce wyznaje kopie geolandar 001 - Obrazek
wg mnie ten bieznik pasuje do charakteru przelozen i silnika w suzuce.
dopisz jeszcze rozmiar jak już piszesz o silniku i przełożeniach :wink:
Wesołych Świąt :)
225/70R15 :)2
tez mam takie w swoim samcu i oponki tak jak napisal PITSJ413:) robia :)2
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość