Opony w Jimny po raz n-ty...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: alfik » pn lip 18, 2011 2:51 pm

gorgjunior pisze:a może jeszcze jedno pytanie: czy do podniesienia budy o powiedzmy 4 cm wystarczą same polibusze pod sprężyny, czy coś więcej trzeba zmieniać, amortyzatory i takie tam? Jak najwyżej da się podnieść nadwozie gumami bez zmiany innych podzespołów? Dziękuję za odpowiedź. Wiem, że na razie tylko pytam, ale może przyjdzie czas, że i ja komuś odpowiem :)
Podniesienie budy to włożenie dystansów między ramę a karoserię (wyższych poduszek). Jak wkładasz pod sprężyny, to jeSt to lift zawieszenia. Ważna różnica. Więc co chcesz podnosić?
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

gorgjunior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt mar 29, 2011 10:35 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: gorgjunior » pn lip 18, 2011 3:10 pm

A żebym to ja wiedział... :oops: Chcę włożyć większe opony, 215/75R15, tyle wiem... Chyba nadwozie podnieść...
Jimny 1,3AT, ProComp+2", B.L.+2", KM2 31x10,5R15, LR, snorkel, odpowietrzenia, osłony,...

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: alfik » pn lip 18, 2011 3:38 pm

gorgjunior pisze:A żebym to ja wiedział... :oops: Chcę włożyć większe opony, 215/75R15, tyle wiem... Chyba nadwozie podnieść...
Zobacz tu http://www.youtube.com/watch?v=LG9ba3WuKlw.

To auto kolegi - opony 215/75R15 BFG MT. Podniesiony na zestwie Trail Master o 50mm i bangla :). Do tego ma osłony Asfir i snorkla.

Radzę fachowy lift zawieszenia - amorki i sprężyny - dobrej firmy - to i jeździć się da. Natomiast lift budy , choć dla opon da podobny efekt, nie poprawi jakości jazdy w terenie, a pogorszy na szosie - podobnie jak podkładki pod spręzyny. Lift budy to wbrew pozorom znaczna ingerencja w nowe auto - problemy jak dopasowanie zderzaków, wlewu paliwa, dźwigni zmiany biegów, wentylatora chłodnicy - zostaw to na starość :). Umiarkowany lift zawieszenia to czysta robota.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: Masmo » pn lip 18, 2011 6:06 pm

iamtheboss pisze:...zdecydowalem sie na AT i kupilem Kumho Kl78 w rozmiarze 205/75 i jest idealnie.
Jimny na seryjnym zawiasie i z takimi oponami jest na prawde dzielny i te pare cm liftu czy troche wieksze kola duzo chyba nie zmienia.
:)2
Też mam AT-ki (tylko że Toyo) w Jimniaku 2007 i taki zestaw jest według mnie optymalny. Seryjny Jimniak to i tak nie jest auto do poważnego O-R. Przedni przegób ukręciłem cofająć w błocie mając seryjną oponę zimową.
Kup lepiej sobie Samuraja i na nim trenuj taplanie w błocie. Sensowniej i ostatecznie taniej. Przegóbów nie ma na rynku niezaleznych części. Półoś w ASO to koło 2 kzł !!
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

gorgjunior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt mar 29, 2011 10:35 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: gorgjunior » wt lip 19, 2011 8:05 am

alfik pisze:
gorgjunior pisze:A żebym to ja wiedział... :oops: Chcę włożyć większe opony, 215/75R15, tyle wiem... Chyba nadwozie podnieść...
Radzę fachowy lift zawieszenia - amorki i sprężyny - dobrej firmy - to i jeździć się da. Natomiast lift budy , choć dla opon da podobny efekt, nie poprawi jakości jazdy w terenie, a pogorszy na szosie - podobnie jak podkładki pod spręzyny. Lift budy to wbrew pozorom znaczna ingerencja w nowe auto - problemy jak dopasowanie zderzaków, wlewu paliwa, dźwigni zmiany biegów, wentylatora chłodnicy - zostaw to na starość :). Umiarkowany lift zawieszenia to czysta robota.
Zmartwiłeś mnie przyjacielu... Chyba przez jakiś czas nie będzie mnie stać na taką operację. Komplet polibuszy to sto kilkadziesiąt zł + drugie tyle na montaż, wymiana całego zawieszenia, to już gruba sprawa, za gruba, jak na moje możliwości wakacyjne. A do tego opony... No cóż, jak już pisałem, tak jak jest, też jest dobrze... Dzięki za rady.
Jimny 1,3AT, ProComp+2", B.L.+2", KM2 31x10,5R15, LR, snorkel, odpowietrzenia, osłony,...

kapi4u
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: śr sty 23, 2008 11:32 am
Lokalizacja: LBL

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: kapi4u » śr lip 20, 2011 8:17 pm

4cm na gumach pasuje do oryginalnych amorów i nic nie trzeba zmieniać.Pzdr.
KJ 2,5 CRD Limited (2003) & Jimny 1.3 kabrio (2001)

gorgjunior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt mar 29, 2011 10:35 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: gorgjunior » czw lip 21, 2011 10:00 am

Przyjrzyjcie się zdjęciom testowanego autka http://www.mototurbo.pl/testy_samochodow.php?id=31 Ma założone 215/75R15 i to sądząc po miejscu między nimi i nadkolami, bez żadnego liftu, a zderzaki są nowe... Napisałem do Suzuki Motor Poland, który wg opisu dostarczył samochód do testów. Zapytałem o te opony i czekam na odpowiedź.
Jimny 1,3AT, ProComp+2", B.L.+2", KM2 31x10,5R15, LR, snorkel, odpowietrzenia, osłony,...

billy-P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 11:28 pm

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: billy-P » czw lip 28, 2011 9:18 pm

przy cenie nowego jimniego wymianę zawieszenia nie nazywałbym grubą sprawą , nie wiem jak trzęsie w modelu 2011 :roll: włożyłem ome+4 do swojego 2004 i naprawdę przestał byc wozem drabiniastym :)2

Awatar użytkownika
gary
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 01, 2010 11:04 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: gary » wt sie 02, 2011 9:19 pm

Szukając opon AT do jimnego nie znalazłem na forum zdecydowanej odpowiedzi, zatem zaryzykowałem, kupiłem i założyłem.
BFG AT 215/75R15 do jimny rok produkcji 2011 bez przerobek - nic nie obciera, nie testowałem jeszcze w max terenie ale pierwsze proby z dołkami i górkami są - w maksymalnych położeniach kół nic nie obciera.
pzdr
g

Awatar użytkownika
ssslavo
Posty: 712
Rejestracja: wt gru 30, 2008 6:50 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: ssslavo » sob wrz 03, 2011 8:57 pm

to ja dorzucę od siebie
Kumho AT 215/80/15 -obciera przód,bez ingerencji w zawias nie da rady.
PATROL
SAMURAI
GEKON

Jarek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pn sie 17, 2009 5:56 am
Lokalizacja: lubuskie

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: Jarek77 » ndz wrz 04, 2011 9:06 pm

BFG AT 215/75 bez podniesienia też z przodu przycierały, nawet przy jeździe na wprost - być może sprężyny miałem już klapnięte. Teraz mam + kilka cm i oczywiście zero problemu;)

Awatar użytkownika
ssslavo
Posty: 712
Rejestracja: wt gru 30, 2008 6:50 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: ssslavo » pt wrz 09, 2011 1:50 pm

Podrzuci ktoś z czego pasuja dłuższe,elastyczne przewody hamulcowe ,szczególnie chodzi mi o tył bo jest na "granicy"zdrowego rozsądku.
PATROL
SAMURAI
GEKON

Jarek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pn sie 17, 2009 5:56 am
Lokalizacja: lubuskie

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: Jarek77 » pt wrz 09, 2011 2:53 pm

Ostatnio przerabiałem, przody zdaje sie od Hondy, tył Mazda (43 cm długości), ale jakie modele aut tego nie powiem, dobierane na miejscu w sklepie

gorgjunior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt mar 29, 2011 10:35 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: gorgjunior » pt paź 28, 2011 10:49 am

Panowie, jeszcze jedno pytanko: czy na oryginalne felgi 15', na których w standardzie siedzą 205/70 da się włożyć opony 235/75? Zdaję sobie sprawę, że felgi mają jakieś tam inne parametry poza średnicą, ale nie potrafię się w tym temacie poruszać.
A tak przy okazji, nic w Jimnim nie zdechnie gdy założę takie kapcie? Nie zamierzam przepychać się z błotem, raczej chodzi mi o prześwit.
Dzięki!
Jimny 1,3AT, ProComp+2", B.L.+2", KM2 31x10,5R15, LR, snorkel, odpowietrzenia, osłony,...

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: Salata123 » pt paź 28, 2011 10:54 am

zmieszczą się.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: apede » pt paź 28, 2011 8:46 pm

Dokładnie, tak to wygląda:
Obrazek

O, i jeszcze znalazłem poglądowe zdjęcie podczas wymiany - 235/75 vs 205/70
Obrazek
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

gorgjunior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt mar 29, 2011 10:35 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: gorgjunior » pt gru 16, 2011 8:04 am

Kumho kl78 215/75R15 wchodza w nowa bude bez ciecia, ale 3,5 cm gumy pod sprezyny trzeba bylo wcisnac. Moze komus sie przyda taka informacja.
Jimny 1,3AT, ProComp+2", B.L.+2", KM2 31x10,5R15, LR, snorkel, odpowietrzenia, osłony,...

Evabraun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 10, 2008 12:58 pm

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: Evabraun » ndz sty 01, 2012 12:00 pm

Witam

Mysle ze ten watek jest odpowiedni do tego pytania.

Czy ktos przerabial montowanie opon 30" KM2 (takie mam z innego auta), co trzeba zrobic by sie zmiescily.
+5na zawieszeniu i co dalej?

gorgjunior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt mar 29, 2011 10:35 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: gorgjunior » pn sty 02, 2012 12:21 am

Z moich obliczeń wynika, że trzebaby jeszcze założyć ze trzy cm dystansów, lub oczywiście mocniej odsadzone felgi. Też chcę coś takiego docelowo zrobić i wydaje mi się, że + 5 cm i felgi powinny wystarczyć, ale na wszelki wypadek kupię jeszcze zestaw do podnoszenia budy o bodaj 4 cm. Kwestie zderzaków i innych podcięć są oczywiste. No i oczywiście przyłączam się do pytania, jeśli ktoś "wie", a nie "podejrzewa", to bardzo proszę o wskazówki.
Jimny 1,3AT, ProComp+2", B.L.+2", KM2 31x10,5R15, LR, snorkel, odpowietrzenia, osłony,...

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: Placek^ » sob sty 21, 2012 11:27 pm

Głupie pytanie:
nie miałem do czynienia z BFG AT, ale na forum czytałem, że te opony mają homologację na zimę, tj mają nabitą "śnieżynkę". Na oponeo podają, że opony są stricte letnie. To jak to w końcu jest?
Nie mam zamiaru robić nikomu reklamy, więc jak mod uzna za stosowne, to niech usunie link. Chodzi mi dokładnie o te opony: http://www.oponeo.pl/dane-opony/bfgoodr ... -r15-104-s
Jest to dla mnie ważna kwestia, bo często bywam w Austrii, a tam od listopada do marca trzeba jeździć na zimówkach, inaczej mandacik...
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: lukas 78 » sob sty 21, 2012 11:47 pm

2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Gorg
Posty: 732
Rejestracja: sob sty 29, 2005 11:08 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: Gorg » pn sty 23, 2012 8:39 am

BFG AT maja nabitą snieżynkę. Jeżdże na nich w Terrano przez cały rok i nie narzekam. Pewnie że nie są to zimówki ale przy zdrowym rozsądku daja radę.
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/

Jarek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pn sie 17, 2009 5:56 am
Lokalizacja: lubuskie

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: Jarek77 » pn lut 13, 2012 9:49 am

Moż mi ktoś podać informację jakie et i szerokość ma oryginalna alufelga z Jimnego? Chciałbym max rozsunąć koła ale tak coby jeszcze nie wystawały poza oryginalne nadkola(od góry bo przy progu to i tak już będzie ostro chlapało) Z dostępnych felg stalowych to sa 6/et0 ew 7/-6, 7/-12, narazie mam opony 215/75. Robiłem symulacje na kalkulatorze http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi ale nie mam pojęcia jak to może wyglądać na samochodzie. Będę wdzięczny za poradę, zdjęcia. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: Placek^ » czw lut 16, 2012 3:42 pm

Oryginalny pięcioramienny alus z Jimniaka z 2008 ma 15"/5,5" ET+5
Foto zrobione dzisiaj:
Obrazek
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Re: Opony w Jimny po raz n-ty...

Post autor: woolfgard » sob kwie 14, 2012 10:13 am

U siebie mam 215/75/15 BFG MT, 4cm podkładki pod sprężyny i dłuższe amortyzatory : przód od Vitary, tył od Vito.
Auto ma 3 lata przeróbka jest od roku i serwis nie miał z tym problemu.
Co do zdolności terenowych to całkowicie wystarczą. Nie ma potrzeby budowania potwora na wielkich kołach. Nie wytrzyma tego fabryczny układ napędowy na i nie bez znaczenia jest tu wywrotność Jimnnego.
To jest suzuka z małą wagą i osiami blisko siebie. Przy odrobinie praktyki będziesz wjeżdżał i wyjeżdżał tam gdzie większe i cięższe samochody będą zostawały.

Do malkontetów: nie chce mi się podejmować z wami dyskusji. Już "trochę" jeżdżę w terenie i wiem co piszę.
deadspace.bandcamp.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości