Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Karol L

- Posty: 351
- Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Karol L » śr paź 13, 2010 4:08 pm
Wez sobie miekka poduszke pod dupsko, bo bedzie trzeslo jak na taczce

U mnie na sprezynach od felci jest za twardo, a twoj ponoc lzejszy

Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr paź 13, 2010 5:08 pm
Sprezyny ladnie szeroko , ale chyba zbyt konkretne na moj gust

Bedzie twardo

. Ale jak beda amorki , bo to jeszcze wazniejsze. No i troche nie na temat - beadlocki mi sie zupelnie nie podobaja. Przy dzisiejszym dostepie do beadlocków profilowanych bez sensu jest stosowac takie plaskie. Ja mam wlasnie takie profilowane , zrobilem na nich dwa sezony i jest mega zadowolony - jazda na zupelnie zerowym cisnieniu i ok

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » śr paź 13, 2010 6:10 pm
Po co kupować profilowane, jak się ma płaskie

Wydaje mi się, że nie ma różnicy w tym jaki jest beadlock. A tak już mówiąc o beadlocku... jakiej grubości są te pierścienie przykręcone do felgi ?
4x4 Tczew
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr paź 13, 2010 6:42 pm
ŁeLeK pisze:Po co kupować profilowane, jak się ma płaskie

Wydaje mi się, że nie ma różnicy w tym jaki jest beadlock. A tak już mówiąc o beadlocku... jakiej grubości są te pierścienie przykręcone do felgi ?
Różnica jest znaczna. Jak jest wyprofilowanie pod stopke opony to beadlock skreca sie do felgi tak , ze zewnetrzyn pierscien dotyka wewnetrznego - nie zbiera sie syf miedzy pierscieniami i co za tym idzie na gwincie sruby miedzy pierscieniami. Wydaje mi sie ze oporcz tego taki pierscien lepiej pracuje no i na pewno przykreca sie go prosciej.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Kwadrat
-

- Posty: 851
- Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
- Lokalizacja: Warka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kwadrat » czw paź 14, 2010 6:53 am
Zun pisze:
Sprezyny ladnie szeroko , ale chyba zbyt konkretne na moj gust

Bedzie twardo

. Ale jak beda amorki , bo to jeszcze wazniejsze. No i troche nie na temat - beadlocki mi sie zupelnie nie podobaja. Przy dzisiejszym dostepie do beadlocków profilowanych bez sensu jest stosowac takie plaskie. Ja mam wlasnie takie profilowane , zrobilem na nich dwa sezony i jest mega zadowolony - jazda na zupelnie zerowym cisnieniu i ok

Wydaje mi sie że powinno być miękko ale jeszcze chwila i zobaczymy. Beadlocki choć nie widać są profilowane . To ponoć tez Hamerykańskie

po dociśnięciu wewnętrzne pierścienie sie stykają . Poprostu sa profilowane w inny sposób

Pierścień jest kawałkiem stożka .
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw paź 14, 2010 9:06 am
Kwadrat pisze:Zun pisze:
Sprezyny ladnie szeroko , ale chyba zbyt konkretne na moj gust

Bedzie twardo

. Ale jak beda amorki , bo to jeszcze wazniejsze. No i troche nie na temat - beadlocki mi sie zupelnie nie podobaja. Przy dzisiejszym dostepie do beadlocków profilowanych bez sensu jest stosowac takie plaskie. Ja mam wlasnie takie profilowane , zrobilem na nich dwa sezony i jest mega zadowolony - jazda na zupelnie zerowym cisnieniu i ok

Wydaje mi sie że powinno być miękko ale jeszcze chwila i zobaczymy. Beadlocki choć nie widać są profilowane . To ponoć tez Hamerykańskie

po dociśnięciu wewnętrzne pierścienie sie stykają . Poprostu sa profilowane w inny sposób

Pierścień jest kawałkiem stożka .
Wydaje mi sie ,ze rozumiem jak wygladaja

Ale czy to przypadkiem nie oznacza , ze sa znacznie cieńsze od strony stopki opony

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Kwadrat
-

- Posty: 851
- Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
- Lokalizacja: Warka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kwadrat » czw paź 14, 2010 11:23 am
Karol L pisze:
Wez sobie miekka poduszke pod dupsko, bo bedzie trzeslo jak na taczce

U mnie na sprezynach od felci jest za twardo, a twoj ponoc lzejszy

Oj chyba nie bardzo ok 1200kg . Ale juz po wstępnych naciskach wydaje mi sie ze bedzie ok. Może wpadniesz po niedzieli na Testy

Zrobimy wyjazd na 3-4 autka .
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob paź 16, 2010 5:39 pm
pierwsze próby

Amortyzatory niestety ograniczają

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Kwadrat
-

- Posty: 851
- Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
- Lokalizacja: Warka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kwadrat » pn paź 18, 2010 7:50 am
Eeeeeeee tak bez sprężyn ? W powietrzu ?

Moim zdaniem problemem tez jest waga suzuki. U nas przy wykrzyżu , a zwłaszcza z tyłu nie ściskało do końca. No i jeszcze poliuretany w wahaczach troszkę ograniczają. Ale wydaje mi się że osiągneliśmy kompromis. Twardość - elastyczność. W środę esjot powinien być gotowy to posprawdzamy

-
arni89
-

- Posty: 171
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
- Lokalizacja: Wisła
Post
autor: arni89 » wt paź 19, 2010 9:04 am
Panowie szukałem info na temat przewodów hamulcowych i żadnych konktetów. Doradzcie jakie stosujecie przy przeróbce na sprężyne
A i jeszcze jedna sprawa, jakiej grubości linke zastosować żeby zabezpieczyć amortyzatory przed wyrwaniem

Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!
-
kryzys86
-

- Posty: 137
- Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Post
autor: kryzys86 » wt paź 19, 2010 4:57 pm
Przewody hamulcowe wedle informacji z forum to
Matiz/tico cos kolo 50cm
Honda civic 60cm
ja kupiłem któreś z tych na allegro za 25zł/szt, ich gwint jest taki sam jak samurajowy bodajże 10x1 są również dostępne nyple z podwójnym gwintem jeśli by był wewnętrzny gwint w przewodzie miedzianym
Linka stalowa - przygotowałem sobie 6mm, powina wystarczyc choć jeszcze nie poskładałem zawieszenia
jest też na aledrogo oferta przewodow w stalowym oplcie ale to juz wiekszy wydatek...
Go big or go home
-
arni89
-

- Posty: 171
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
- Lokalizacja: Wisła
Post
autor: arni89 » śr paź 20, 2010 8:33 am
ok dzienki wielkie

Właśnie słyszałem coś o matizie ale niewiedziałem jaka długość teraz wszystko czarno na białym i można iść do sklepu

Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » śr paź 20, 2010 5:50 pm
@ŁeLeK a czy Ty czasami nie sprzedajesz SJta???? na alledrogo go widziałem

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
arni89
-

- Posty: 171
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
- Lokalizacja: Wisła
Post
autor: arni89 » śr paź 20, 2010 6:06 pm
[quote="ŁeLeK"]To są sprężyny
http://www.youtube.com/watch?v=RRlb5z_X ... re=related
Chyba z 4-rech poskładane
co jak co ale wedłług mnie robi ładnie choś niewiem na co aż takie mega długie te sprężyny
Ps wachacze toyotka?
Ps a tak na marginesie to kture lepsze toyota czy pajero kształ widze inny ale coś więcej
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » śr paź 20, 2010 8:51 pm
mcs0 pisze:@ŁeLeK a czy Ty czasami nie sprzedajesz SJta???? na alledrogo go widziałem

Chciałem coś budować od podstaw, ale same marudy przyjeżdżały to nie sprzedałem

Przód idzie w springi i silnik IS1.8 z BMW będzie

Muszę tylko kilka 'śmietników' poskładać, co zalegają u mnie w warsztacie i zabieram się za prace
A wahacze owszem, Toyota

Kupione w promocji za 125zł sztuka na alledrogo

4x4 Tczew
-
arni89
-

- Posty: 171
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
- Lokalizacja: Wisła
Post
autor: arni89 » czw paź 21, 2010 7:02 am
to faktyczne cena dobra ja za wachacze pajero 100 dawałem
I tu mam takie pytanie bo jak zrobiłem spring na wachaczach pajero to jakieś strasznie sztywne to jest co myślicie to takim rozwiązaniu żeby simerbloki zamienić na jakieś miętkie polibusze będzie jakaś poprawa czy niewarto się bawić chodzi o mocawanie przy moście
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » czw paź 21, 2010 9:00 am
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » czw paź 21, 2010 10:26 am
sztywne? Rozwin temat
4x4 Tczew
-
arni89
-

- Posty: 171
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
- Lokalizacja: Wisła
Post
autor: arni89 » czw paź 21, 2010 5:12 pm
pewnie niektórzy wiedzą o co chodzi tak jak vandall mianowicie z tyłu jest troche mały wykrzysz jak na moje oko za lekka dupa simerbloki twarde jak skała i niema miodu ale i tak jest o niebo lepiej przód ujdzie w tłoku bo silnik waga i się to jakoś poddaje
Jest to mój pierwszy zawias robiony prze zemnie teraz bym napewno inną drogą szedł napewno był by to 4link z tyłu i chyba tak zrobie jak więcej wolnego czasu będzie
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » pt paź 22, 2010 8:19 am
A powiedzcie mi czy szersze mocowania wahacza przy moście np. dodanie małych podkładek po dwóch stronach wahacza nie poprawiło by sytuacji

Fascynaci 4x4
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » pt paź 22, 2010 8:35 am
arni89 pisze:pewnie niektórzy wiedzą o co chodzi tak jak vandall mianowicie z tyłu jest troche mały wykrzysz jak na moje oko za lekka dupa simerbloki twarde jak skała i niema miodu ale i tak jest o niebo lepiej przód ujdzie w tłoku bo silnik waga i się to jakoś poddaje
Jest to mój pierwszy zawias robiony prze zemnie teraz bym napewno inną drogą szedł napewno był by to 4link z tyłu i chyba tak zrobie jak więcej wolnego czasu będzie
A może sprężyny i amortyzatory za twarde ?
4x4 Tczew
-
Bartex
-

- Posty: 887
- Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: Bartex » pt paź 22, 2010 9:58 am
arni89 pisze:mianowicie z tyłu jest troche mały wykrzysz jak na moje oko za lekka dupa simerbloki twarde jak skała
Ja sie nie znam ale może konstrukcja zawieszenia na jaką się zdecydowałeś jest taka a nie inna
Jest pare punktów które ograniczają i bedzie miękko a wykrzyż będzie niewielki.
A po za tym to dawaj fotki bo konkretów sie nie doczekasz
Bartek
-
arni89
-

- Posty: 171
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
- Lokalizacja: Wisła
Post
autor: arni89 » pt paź 22, 2010 6:13 pm
spręrzyny są miękie ze skody felici a amory z sprintera.
A może sprężyny i amortyzatory za twarde ?[/quote]
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość