Podwyższenie jimnego

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: Kostuch » wt mar 03, 2015 4:27 pm

To trzeba wstawić z tyłu też most od samuraia i odpada problem poszerzania i skręcania.
Poza tym bulwary są szerokie - dacie radę :)21 :wink:
A drążek poprzeczny można podnieść na wąsach od mercedesa albo dać do tyłu, dając na most samuraia zwrotnice z jimniego.


A w tym dostosowaniu jimniego w teren to jak z socjalizmem - trzeba bohatersko walczyć z problemami nie znanymi w innych ustrojach :lol:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: Placek^ » wt mar 03, 2015 4:38 pm

Kostuch pisze:Poza tym bulwary są szerokie - dacie radę :)21 :wink:
A drążek poprzeczny można podnieść na wąsach od mercedesa albo dać do tyłu, dając na most samuraia zwrotnice z jimniego.
Akurat mój widzi asfalt tylko na dojazdówkach :)
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: pawel abramczyk » wt mar 03, 2015 5:20 pm

że tak powiem zacząłem się zastanawiać czy oby te wszystkie przeróbki nie dążą ( niejedno krotnie ) do budowy pomnika

co do auta Twardego , to dość dużo osób się wzorowało na tym właśnie samochodzie , to auto było dopracowane , a ile się go na przerabiał do końcowej wersji to jego , pamiętam jak przyjechał na poligon świeżo po adaptacji mostów z toytoja to połowa go krytykowała że to nie da rady , a dawało i to całkiem dobrze

co do przeróbki mostów na inne nie jimikowe , to osobiście zacząłem się zastanawiać czy ubrał bym się w afgany , lub z jeepa dana 60 jeśli most wytrzymuje 240 koni i 30 calowe koło to jimka na 35 powinno wytrzymać , nie ma przegubów ino krzyżaki wymienne bez problemu

oczywiście mogę się mylić , wszak jestem tylko budowlańcem
:)21
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: KSikorski » wt mar 03, 2015 7:13 pm

Kostuch pisze:dać do tyłu, dając na most samuraia zwrotnice z jimniego
Będzie kolizja drążka z wałkiem atakującym.

Co do meritum - moim zdaniem nie ma więcej przerabiania niż w przypadku samuraia.

Słabe punkty są te same - przednie półosie i przeguby oraz reduktor.

Koniec słabych punktów.

Ciekawostka - jeden kierowca, dawniej samurai, teraz jimny (nie chodzi o mnie). W obydwu napęd taki sam. W samuraiu porzegubów poszło N, w jimnym jeszcze nic. W jednym i drugim 30 cali. Wniosek? Albo się nauczył jeździć, albo wytrzymałość zmęczeniowa 25 letnich bebechów ma jednak znaczenie :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: Salata123 » wt mar 03, 2015 9:56 pm

Panowie, a kto każe jeździć na dystansach? robi się most samuraia tak szeroki jak się tylko podoba. i skręca wszytko tak jak być powinno.

inna sprawa, że tak naprawdę i DOSŁOWNIE z mostu samuraia zostają tylko kule, piasty, czopy piast i zwrotnice. Więc równie dobrze można to zrobić z mostem jimnego. Kule są identyczne, zwrotnice inne ale akurat piasty lepsze :)21

Pamiętajcie, że atak i talerz z samuraia słabo znoszą 35 cali. gorzej niż reduktor :)21 w jimnym z przodu bywa jeszcze cal mniejszy atak/talerz (pewnie rozmiar z 410 - ale nigdy nie sprawdzałem)

Dlatego jak robi się to robi się tak by najsłabszym punktem był reduktor który też można wymienić na dwa BARDZO mocne zamienniki z mocnymi PTO ale kosztem kilogramów, tak na oko 3x.

KSikorski - Ty masz przeguby jakie? samorobione czy z hameryki? i jakie masz koła? :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: KSikorski » wt mar 03, 2015 10:42 pm

Przednie koło talerzowe jimny 3,909 jest kapkę mniejsze od samuraiowego ale nie aż tak jak 410.
Przednie koło talerzowe jimny 4,3 i 3,4 jest takie samo jak samuraiowe.

Zarówno półosie jak i przeguby to autorska konstrukcja. Kupiłem pakiet "uniwersalnych" odkuwek przegubu z właściwym wielowypustem, rowki pod kulki powstały w procesie obróbki plastycznej, a koszyk i bieżnię zewnętrzną się zrobiło klasycznie, wiórowo.

Teraz turlam się na zimówkach 215/75R15, w teren 30 cali BFG MT.

Natomiast gdyby ktoś chciał sprawdzić jak będzie hulało dajmy na to na 31 albo 33 calach - przekażę komplet po kosztach materiału i obróbek zleconych "na mieście" (u siebie mam tylko obróbkę wiórową i elektrodrążenie).
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: Salata123 » wt mar 03, 2015 11:11 pm

a "dziura" w pochwie mostu nie jest mniejsza? Cała główka nie jest mniejsza? Dawno tego nie widziałem, ale wydawało mi się kiedyś, że wszytko było mniejsze.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: Kostuch » śr mar 04, 2015 12:29 am

KSikorski pisze:
Kostuch pisze:dać do tyłu, dając na most samuraia zwrotnice z jimniego
Będzie kolizja drążka z wałkiem atakującym.
No trzeba zaadoptować jakiś figurowy drążek (z jeepa albo innego co ma przegięcie w dobrym miejscu).
Przy wspomaganiu i tak warto mieć coś solidniejszego niż samuraiowa filigranowa rurka.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: apede » śr mar 04, 2015 8:24 am

No a w samuraiu z fabrycznym wspomaganiem - jest mocniejszy czy taki sam?
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: KSikorski » śr mar 04, 2015 9:48 am

Salata123 pisze:a "dziura" w pochwie mostu nie jest mniejsza? Cała główka nie jest mniejsza? Dawno tego nie widziałem, ale wydawało mi się kiedyś, że wszytko było mniejsze.

Szyk otworów w pochwie mostu jest taki sam w obu mostach jimny i samurai.
Przedni talerz 3,909 jest jakiś 1cm mniejszy na średnicy niż tylny most samurai/jimny albo przedni talerz 4,3/3,4 jimny.
Żeby włożyć przełożenia 4,3 do jimniego który wcześniej był 3,909 trzeba trochę powiększyć rowki w płaszczyźnie przylegania.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: Kostuch » śr mar 04, 2015 10:10 am

apede pisze:No a w samuraiu z fabrycznym wspomaganiem - jest mocniejszy czy taki sam?
Taki sam (z tego co pamiętam).
Ale wspomaganie działające na drążek przy zakopanych w koleinach kołach, powoduje sporo większe naprężenia niż na szutrze/asfalcie.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
rechot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: wt sty 03, 2012 11:30 pm
Lokalizacja: Promnik / Kielce
Kontaktowanie:

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: rechot » śr mar 04, 2015 9:04 pm

Wszyscy macie racje. Widać, że niejeden problem za Wami. Zapomnieliście ile radości daje własnoręczne motanie swojego pojazdu? Gdy motałem auta klientom, nic o tym nie pisałem, bo uznano by to za kryptoreklamę. Teraz to co innego. Zresztą dawno takiego rozpiździaju w jednym aucie, w tak szerokim zakresie nie robiłem. W dodatku, Jimny nie jest łatwym strupem do przerobienia, ale ma tę zaletę, że jest mój i mogę wdrażać swoje, nieraz zwariowane pomysły. Cieszy mnie bardzo, że przez tydzień zamknąłem sprawę przedniego mostu. Niestety, cierpią z tego powodu klienci, bo na tydzień zaszyłem się pod "Kuchnią". Przełamuję powiedzenie, że "szewc...." Co do owoców moich wypocin, to pewnie teraźniejszy sezon da odpowiedź, czy warto było szarpać żelazo. Jedno jest pewne, że następny egzemplarz, przerobić będzie mi o wiele łatwiej. :D A póki co, to zapitalam 8 marca na Babskim Rajdzie jako Mobilny Wóz Techniczny za kobitkami. Zapraszam w świętokrzyskie, mając nadzieję, że babeczki dostarczą nam uciechy, a nie tylko możliwości wykazania się moją fachowością albo i nie. Do Siego Błota!

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: pawel abramczyk » śr mar 04, 2015 9:49 pm

rechot pisze:Wszyscy macie racje. Widać, że niejeden problem za Wami. Zapomnieliście ile radości daje własnoręczne motanie swojego pojazdu? Gdy motałem auta klientom, nic o tym nie pisałem, bo uznano by to za kryptoreklamę. Teraz to co innego. Zresztą dawno takiego rozpiździaju w jednym aucie, w tak szerokim zakresie nie robiłem. W dodatku, Jimny nie jest łatwym strupem do przerobienia, ale ma tę zaletę, że jest mój i mogę wdrażać swoje, nieraz zwariowane pomysły. Cieszy mnie bardzo, że przez tydzień zamknąłem sprawę przedniego mostu. Niestety, cierpią z tego powodu klienci, bo na tydzień zaszyłem się pod "Kuchnią". Przełamuję powiedzenie, że "szewc...." Co do owoców moich wypocin, to pewnie teraźniejszy sezon da odpowiedź, czy warto było szarpać żelazo. Jedno jest pewne, że następny egzemplarz, przerobić będzie mi o wiele łatwiej. :D A póki co, to zapitalam 8 marca na Babskim Rajdzie jako Mobilny Wóz Techniczny za kobitkami. Zapraszam w świętokrzyskie, mając nadzieję, że babeczki dostarczą nam uciechy, a nie tylko możliwości wykazania się moją fachowością albo i nie. Do Siego Błota!

motaj motaj , rób jakąś dokumentacje i na koniec przedstaw ładnie co zrobiłeś :)2

ktoś mi kiedyś powiedział : jak skończysz motanie auta to go sprzedaż i zaczniesz od nowa na innym
gdyż albowiem że motanie to przyjemność a nic tak nie cieszy jak coś wyjdzie
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
rechot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: wt sty 03, 2012 11:30 pm
Lokalizacja: Promnik / Kielce
Kontaktowanie:

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: rechot » wt mar 10, 2015 8:38 pm

Motam, a właściwie to chciałbym, ale za mało czasu na szybkie ukończenie dzieła. To czy udała się przeróbka, będzie widoczne na obrazkach po rajdach, w których mam nadzieję wziąć udział. Jak macie ochotę zobaczyć dotychczasowy (prawie) wygląd Jamnika, zapraszam na Facebook z hasłem Ryba Team.

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Podwyższenie jimnego

Post autor: pawel abramczyk » wt mar 10, 2015 8:50 pm

nie posiadam fejsa i na razie nie chce go mieć :wink:

i tak za dużo czasu spędzam przy kompie

:)21
Super parchatek Super y60 :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość