springi do vitary

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » wt cze 27, 2006 9:47 pm

Kontynuując temat. Z jakiego mondeo pasują sprężyny? Są na przód czy tył i ile są dłuższe od oryginałów vitary?
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr cze 28, 2006 8:19 am

Z kombi, wchodzą na tył.

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » śr cze 28, 2006 9:03 am

boris.blank pisze:Z kombi, wchodzą na tył.
Reasumując, na tył do suzuki od mondeo kombi(ale którego) i co na przód?
P.S. Jaki to lift na oko ?
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr cze 28, 2006 10:26 am

ludzie - to są tak różne sprężyny w tych autach ze gość co robi lifty na bieżąco popatrzy i będzie wiedział czy pasi. A ile liftu da i jak sie bedzie to zachowywało to sie okaże na końcu po załozeniu. Gadanie o tym na forum które i ile dadzą jest teoretyzowaniem zbędnym. Sam mogłem kupić zarąbiste z mondeo które u mnie byłyby bez sensu - bo były za szerokie. Owszem nie były one z kombi. Musicie szukać sprężyny o odpowiadającej Vitarze szerokości, troszke grubszym drucie, i dłuższe. Ale szukać w rzeczywistości a nie na allegro. Bo trzeba pomierzyć. Ja tam wierze w to co Boris pisze bo już sprawdzał niejedną .
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr cze 28, 2006 4:44 pm

W mojej skromnej karierze spotkałem się już z 6 (sześcioma) rodzajami sprężyn, które można zaadaptować do V. DO lightowego liftu (poniżej 10cm) wybrałbym od BMW model BMW 1109726 (BMW e32, 730, 728, 735 79-82, i E24 628/635>82). Troszkę niższe są od OPLA 90079421 GM103 ale 6cm dają. Następnie pasują też od Mondeo I kombi (39cm) tylko mają twardą sportową charakterystykę i nawet bez stabilizatora auto nie kładzie się w zakrętach. Przy mocniejszych amortyzatorach nawet da się jechać bez telepki. Najwyższe, które wsadzałem są podobno od Granady (42cm) i są bardzo komfortowe tylko przy lekkich budach (blaszanka, kabrio bez hard top'u) tyne drążki wahaczy stają pod dużym kątem i tak naprawdę nadają się do kabrio z amerykańskim hard topem (ciężki) i butlą z gazem. Auto ładnie siada i mają super komfortową charakterystykę. W przeciwnym przypadku należałoby zrobić dłuższe drażki i przenieść punkty mocowania ku środkowi ramy. Teraz dorwałem jeszcze inne (42cm) i jak założę to napiszę jak się sprawują.

W/g mnie do krótkiej numero uno są od BMW - rewelacyjna akcja, pracują na całym zakresie, przy 30x9.5x15 koło przy wykrzyżu chowa się całkowicie we wnęce nadkola dając 56cm różnicy przód/tył.


Tu na zjęciu prównanie od prawej Seria, OPEL, Granada.

Obrazek

Awatar użytkownika
kuszi
 
 
Posty: 123
Rejestracja: śr paź 19, 2005 12:12 pm
Lokalizacja: glogow

Post autor: kuszi » pn lip 03, 2006 2:44 pm

uffff
koledzy liftnalem w koncu dziada. zrezygnowalem z dystnasow bo koles je robil od kwietnia i jeszcze nie zrobil. wymienilem springi przod od koncernu z gwaizda ale skrocone nieco a tyl nie wiem ale pasuja. sztywna jest jak ch... i zbieznosc i katy tez zlapalem. nie no ja jestem z siebie zadowolniony na maxa.
(a rozbieralem zawieche chyba ze 20 razy)
gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pn lip 03, 2006 3:00 pm

Jak za sztywno to nie każdemu bedzie pasić, ale skoro tak lubisz... Ja wiem tyle - ze jak jest za sztywno to w zimie na koleinach kaplyca :wink:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

powa

Post autor: powa » wt paź 10, 2006 11:51 am

ogrzewam nieco, ale nie moge w krakowie i okolicach namierzyc zadnego zrodla sprezyn do liftniecia vitarki mej. pomoze kto?

Awatar użytkownika
kuszi
 
 
Posty: 123
Rejestracja: śr paź 19, 2005 12:12 pm
Lokalizacja: glogow

Post autor: kuszi » pt gru 15, 2006 6:25 pm

hejka podgrzanie tematu:)
koledzy wsadilem na przod springi od 124 przyciete o 1,5 zwoja i troche za sztywne sa :oops: i kolka tez niezbyt sie zachowuja szczegolnie na zakretach bokiem ida :-? myslalem cos o obnizeniu mocowania przedniego mostu, ale nie wiem specjalnie jak sie do tego zabrac?? czy moze wstawic springi "miekciejsze" tylko od czego??
gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......

Awatar użytkownika
kuszi
 
 
Posty: 123
Rejestracja: śr paź 19, 2005 12:12 pm
Lokalizacja: glogow

Post autor: kuszi » pt gru 15, 2006 6:29 pm

hejka podgrzanie tematu:)
koledzy wsadilem na przod springi od 124 przyciete o 1,5 zwoja i troche za sztywne sa :oops: i kolka tez niezbyt sie zachowuja szczegolnie na zakretach bokiem ida :-? myslalem cos o obnizeniu mocowania przedniego mostu, ale nie wiem specjalnie jak sie do tego zabrac?? czy moze wstawic springi "miekciejsze" tylko od czego??
gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pt gru 15, 2006 6:42 pm

ja nie na temat, choc i po czesci na temat.

kutwa juz mnie telepie jak czytam posty o sprezynach a wy caly czas piszecie "springi, springi i springi"
kuuuwa spring to jest RESOR, stad mamy SPOA-spring over axle.

COIL to jest sprezyna....
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » pt gru 15, 2006 6:43 pm

a od jakiego merca 124 bo jest ich kilka bezyna 2.0 ma najcienasze i miekie :wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
kuszi
 
 
Posty: 123
Rejestracja: śr paź 19, 2005 12:12 pm
Lokalizacja: glogow

Post autor: kuszi » pt gru 15, 2006 10:00 pm

kurka tego to nie wiem ale te SPRĘŻYNY byly niebieskie a to swiadczy o twardosci ale z jakim motorem byl ten 124 tego nie wiem, ale sa zaje...twarde i kolka nie stoja tak jak powinny :-?
pozdro...
gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt gru 15, 2006 10:06 pm

Ja nie rozumiem po kiego czorta kombinować. Daj 3cm dystans i zakończysz temat pozostawiając starą charakterystykę sprężyn. Wy to lubicie tak jak koń pod górę...

Awatar użytkownika
kuszi
 
 
Posty: 123
Rejestracja: śr paź 19, 2005 12:12 pm
Lokalizacja: glogow

Post autor: kuszi » pt gru 15, 2006 10:23 pm

probowalem wykabinowac dystans ale ciezko znalezc kumatego goscia ktory by sie podja zadania, a jeden ktory chcial to robil 5 miesiecy i nie zrobil. wiec dystanse olalem brzydko mowiac bo sprezyny na kazdym szrocie sa. a 3 cm to troche malo chyba. sam juz nie wiem.
gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » pt gru 15, 2006 10:48 pm

jak kupisz sprezyny w sklepie beda takie jakie chcesz :wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Marta&Marek » pt gru 15, 2006 10:58 pm

Marcin pisze:COIL to jest sprezyna....
A czy aby nie coil SPRING ?? W skrócie np. spring ?? Coil to również cewka i pewnie wiele innych znaczeń ma 8)
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa ;)

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » pt gru 15, 2006 11:06 pm

pogadajcie sobie na anglojecznym forum i ustalcie :o
gg 6157522

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pt gru 15, 2006 11:21 pm

Marta&Marek pisze:
Marcin pisze:COIL to jest sprezyna....
A czy aby nie coil SPRING ?? W skrócie np. spring ?? Coil to również cewka i pewnie wiele innych znaczeń ma 8)

owszem, w pelniosci to brzmi coil spring.
mozna skrocic do coil.

natomiast samo spring(czy tez springi) oznacza dla mnie resor i w zaden sposob nie ma sie to do sprezyny.

sie cos spolszcza ladnie stosujac ing(i) to niech to chociaz trzyma sie jakis zasad :roll:
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pt gru 15, 2006 11:22 pm

W słowniku Oxforda Spring ma 9 znaczen w tym sprężyna,wiosna,skok,skakac....Coil -> zwój,zwijać sie ,okręcać :)21
Chyba sie przyjeło że coil to sprężyna a spring to resor :)2
a w Polsce springi -> to sprężyny ,a resor to resor.... :-?
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » pt gru 15, 2006 11:25 pm

tylko sring pochodzi od sprzezyny a nie od jakiegos angielkiego resora :wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pt gru 15, 2006 11:26 pm

jakos nigdy na obcojezycznych stronach nie spotkalem sie z samym okresleniem spring dla sprezyny... :roll:

ktos palnal raz i cala wiara powtarza...
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pt gru 15, 2006 11:29 pm

Spring od sprężyny ?? :roll:

jest Coil spring i Leaf spring ,to drugie to resor , dla mnie bardziej Coil to sprężyna, ale kto co woli w końcu to "jeszcze" wolny kraj.....
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pt gru 15, 2006 11:32 pm

no ale jesli sie cos slanguje to niech to chociaz trzyma sie jakis zasad.

z tego co MIchal mowi oba wywodza sie od tego samego.
czyli na dobra sprawe mowiac spring nie wiesz czy mowa o resorze czy o sprezynie.

tam gdzie uzywaja tych jezykow szybko przyjeli jzu formy na to.
u nich spring to resor a coil to sprezyna.

tyle
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob gru 16, 2006 2:00 pm

Panie poliglota - idz pan na doksztalt, bo bajdurzysz....
Coil spring, leaf spring, a nie coil i leaf. Leaf to tez lisc, o ile mnie pamiec nie myli i co z tego?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości