springi do vitary
Moderator: Albert_N
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
ludzie - to są tak różne sprężyny w tych autach ze gość co robi lifty na bieżąco popatrzy i będzie wiedział czy pasi. A ile liftu da i jak sie bedzie to zachowywało to sie okaże na końcu po załozeniu. Gadanie o tym na forum które i ile dadzą jest teoretyzowaniem zbędnym. Sam mogłem kupić zarąbiste z mondeo które u mnie byłyby bez sensu - bo były za szerokie. Owszem nie były one z kombi. Musicie szukać sprężyny o odpowiadającej Vitarze szerokości, troszke grubszym drucie, i dłuższe. Ale szukać w rzeczywistości a nie na allegro. Bo trzeba pomierzyć. Ja tam wierze w to co Boris pisze bo już sprawdzał niejedną .
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
W mojej skromnej karierze spotkałem się już z 6 (sześcioma) rodzajami sprężyn, które można zaadaptować do V. DO lightowego liftu (poniżej 10cm) wybrałbym od BMW model BMW 1109726 (BMW e32, 730, 728, 735 79-82, i E24 628/635>82). Troszkę niższe są od OPLA 90079421 GM103 ale 6cm dają. Następnie pasują też od Mondeo I kombi (39cm) tylko mają twardą sportową charakterystykę i nawet bez stabilizatora auto nie kładzie się w zakrętach. Przy mocniejszych amortyzatorach nawet da się jechać bez telepki. Najwyższe, które wsadzałem są podobno od Granady (42cm) i są bardzo komfortowe tylko przy lekkich budach (blaszanka, kabrio bez hard top'u) tyne drążki wahaczy stają pod dużym kątem i tak naprawdę nadają się do kabrio z amerykańskim hard topem (ciężki) i butlą z gazem. Auto ładnie siada i mają super komfortową charakterystykę. W przeciwnym przypadku należałoby zrobić dłuższe drażki i przenieść punkty mocowania ku środkowi ramy. Teraz dorwałem jeszcze inne (42cm) i jak założę to napiszę jak się sprawują.
W/g mnie do krótkiej numero uno są od BMW - rewelacyjna akcja, pracują na całym zakresie, przy 30x9.5x15 koło przy wykrzyżu chowa się całkowicie we wnęce nadkola dając 56cm różnicy przód/tył.
Tu na zjęciu prównanie od prawej Seria, OPEL, Granada.

W/g mnie do krótkiej numero uno są od BMW - rewelacyjna akcja, pracują na całym zakresie, przy 30x9.5x15 koło przy wykrzyżu chowa się całkowicie we wnęce nadkola dając 56cm różnicy przód/tył.
Tu na zjęciu prównanie od prawej Seria, OPEL, Granada.

uffff
koledzy liftnalem w koncu dziada. zrezygnowalem z dystnasow bo koles je robil od kwietnia i jeszcze nie zrobil. wymienilem springi przod od koncernu z gwaizda ale skrocone nieco a tyl nie wiem ale pasuja. sztywna jest jak ch... i zbieznosc i katy tez zlapalem. nie no ja jestem z siebie zadowolniony na maxa.
(a rozbieralem zawieche chyba ze 20 razy)
koledzy liftnalem w koncu dziada. zrezygnowalem z dystnasow bo koles je robil od kwietnia i jeszcze nie zrobil. wymienilem springi przod od koncernu z gwaizda ale skrocone nieco a tyl nie wiem ale pasuja. sztywna jest jak ch... i zbieznosc i katy tez zlapalem. nie no ja jestem z siebie zadowolniony na maxa.
(a rozbieralem zawieche chyba ze 20 razy)
gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
hejka podgrzanie tematu:)
koledzy wsadilem na przod springi od 124 przyciete o 1,5 zwoja i troche za sztywne sa
i kolka tez niezbyt sie zachowuja szczegolnie na zakretach bokiem ida
myslalem cos o obnizeniu mocowania przedniego mostu, ale nie wiem specjalnie jak sie do tego zabrac?? czy moze wstawic springi "miekciejsze" tylko od czego??
koledzy wsadilem na przod springi od 124 przyciete o 1,5 zwoja i troche za sztywne sa


gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
hejka podgrzanie tematu:)
koledzy wsadilem na przod springi od 124 przyciete o 1,5 zwoja i troche za sztywne sa
i kolka tez niezbyt sie zachowuja szczegolnie na zakretach bokiem ida
myslalem cos o obnizeniu mocowania przedniego mostu, ale nie wiem specjalnie jak sie do tego zabrac?? czy moze wstawic springi "miekciejsze" tylko od czego??
koledzy wsadilem na przod springi od 124 przyciete o 1,5 zwoja i troche za sztywne sa


gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
ja nie na temat, choc i po czesci na temat.
kutwa juz mnie telepie jak czytam posty o sprezynach a wy caly czas piszecie "springi, springi i springi"
kuuuwa spring to jest RESOR, stad mamy SPOA-spring over axle.
COIL to jest sprezyna....
kutwa juz mnie telepie jak czytam posty o sprezynach a wy caly czas piszecie "springi, springi i springi"
kuuuwa spring to jest RESOR, stad mamy SPOA-spring over axle.
COIL to jest sprezyna....
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
probowalem wykabinowac dystans ale ciezko znalezc kumatego goscia ktory by sie podja zadania, a jeden ktory chcial to robil 5 miesiecy i nie zrobil. wiec dystanse olalem brzydko mowiac bo sprezyny na kazdym szrocie sa. a 3 cm to troche malo chyba. sam juz nie wiem.
gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
- Marta&Marek
-
- Posty: 1402
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
- Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
- Kontaktowanie:
Marta&Marek pisze:A czy aby nie coil SPRINGMarcin pisze:COIL to jest sprezyna....W skrócie np. spring
Coil to również cewka i pewnie wiele innych znaczeń ma
owszem, w pelniosci to brzmi coil spring.
mozna skrocic do coil.
natomiast samo spring(czy tez springi) oznacza dla mnie resor i w zaden sposob nie ma sie to do sprezyny.
sie cos spolszcza ladnie stosujac ing(i) to niech to chociaz trzyma sie jakis zasad

Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
no ale jesli sie cos slanguje to niech to chociaz trzyma sie jakis zasad.
z tego co MIchal mowi oba wywodza sie od tego samego.
czyli na dobra sprawe mowiac spring nie wiesz czy mowa o resorze czy o sprezynie.
tam gdzie uzywaja tych jezykow szybko przyjeli jzu formy na to.
u nich spring to resor a coil to sprezyna.
tyle
z tego co MIchal mowi oba wywodza sie od tego samego.
czyli na dobra sprawe mowiac spring nie wiesz czy mowa o resorze czy o sprezynie.
tam gdzie uzywaja tych jezykow szybko przyjeli jzu formy na to.
u nich spring to resor a coil to sprezyna.
tyle
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości