Suzuki 1,3 wtrysk

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » wt cze 19, 2007 8:47 pm

yarek pisze:A mnie to wkurza jak cholera.
Jak to wyłączyć?
Gdzie to jest zmostkowane?
pod walem kierowniczym po stronie drzwi nad skrzynka bezpiecznikow taka biala kostka
powinna byc rozlaczona :wink:
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Paweł Z
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: czw cze 09, 2005 12:39 pm
Lokalizacja: Przemyśl

wtrysk

Post autor: Paweł Z » wt cze 19, 2007 9:13 pm

Witam wszystkich!
Jeśli można to przyłącze się do tematu , ponieważ mam problem ze swoją Suzuką.
Też 1,3 wtrysk 1992 i objaw jest taki że na wolnych obrotach nierówno pracuje. Jak się odpali rano to na zimnym silniku miota go jak cholera.
Wymieniłem świece , kable , sonde , kopułke , palec itp zmieniona uszczelka pod kolektorem ssącym , sprawdzone wszystkie czujniki i nic.
Jak było tak jest. :evil: Proszę o pomoc! może ma ktoś podobne doświadczenia

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » wt cze 19, 2007 9:23 pm

Może tps nawalił??
Mi jak padł to własnie takie były objawy :wink:
Lepiej pózno niz wcale

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: jacenty » wt cze 19, 2007 9:35 pm

Pompa ma dawać na zamkniętym obiegu ponad 4 atm , jak nie daje to wymiana (3 atm to absolutne minimum ),a regulator ogranicza do ok. 2,5 atm.Jak pompa nie poda paliwa to cudów nie ma.l
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

Awatar użytkownika
kamiś
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 9:48 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamiś » wt cze 19, 2007 11:25 pm

jestem coprawda "nowy" więc mogę się mylić, ale...
miałem podobny problem z "wejściem na obroty" w moim silniku 1.3 jednopkt wtrysk i wszystko się zmieniło gdy ustawiłem kąt wyprzedzenia zapłonu (okazało się że był na zero). Teraz mam ok 7,5 st i jest elegancko i sie całkiem niezle zbiera, i to na oponkach 235/75/15 (niewspomne o świecach, kopułce etc.)
ONE LIFE.LIVE IT.
2005-2009 Samurai 1,3i
2009-NOW LR Defender 110 300Tdi

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » śr cze 20, 2007 7:52 am

Sciba napisał:
"pod walem kierowniczym po stronie drzwi nad skrzynka bezpiecznikow taka biala kostka powinna byc rozlaczona"

Była złączona i już jest rozłączona - duże piwo dla kolegi.
Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Jarek

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » śr cze 20, 2007 8:50 am

Nowa pompa daje 2,1 atmosfery ( na przyzadzie ktorego sprawnosci nie jestem pewien) ale ta pompa po zapaleniu trzyma te 2,1 stara po zapaleniu schodzila do 1,3


Niestety pompa nie wylacza sie po przekreceniu zaplonu.... Dlaczemu ???? :)21

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » śr cze 20, 2007 11:47 am

yarek pisze:Sciba napisał:
"pod walem kierowniczym po stronie drzwi nad skrzynka bezpiecznikow taka biala kostka powinna byc rozlaczona"

Była złączona i już jest rozłączona - duże piwo dla kolegi.
Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Jarek
proncie bardzo
:)21
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Paweł Z
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: czw cze 09, 2005 12:39 pm
Lokalizacja: Przemyśl

wtrysk

Post autor: Paweł Z » śr cze 20, 2007 3:36 pm

Tps raczej nie bo kupiłem cały kolektor ssący ze wszystkimi czujnikami i przekładałem już wszystko. Ciśnienie na cylindrach zmierzone i jest 13.
I już nie wiem czego się czepić.
Pomocy!

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » śr cze 20, 2007 5:27 pm

Tps raczej nie bo kupiłem cały kolektor ssący ze wszystkimi czujnikami i przekładałem już wszystko
Czy Tps takze przekładałes??, jesli tak to czy ustawiałes go od nowa?, Jakie wartości były miedzy pinami?
Czy po prostu odkreciłes i przykreciłeś inny bez regulacji?
Lepiej pózno niz wcale

Paweł Z
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: czw cze 09, 2005 12:39 pm
Lokalizacja: Przemyśl

wtrysk

Post autor: Paweł Z » śr cze 20, 2007 8:57 pm

:o to tps trzeba ustawić??? A jak to się robi? I żeby było wiadomo że ja wiem o czym w ogóle mówimy...TPS to czujnik który jest połączony kabelkami z wtryskiwaczem i znajduje się tuż pod zaworem ciśnienia paliwa

Paweł Z
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: czw cze 09, 2005 12:39 pm
Lokalizacja: Przemyśl

wtrysk

Post autor: Paweł Z » śr cze 20, 2007 8:59 pm

bo jeśli to to , to wymieniłem ale nic nie ustawiałem :o :oops:

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » śr cze 20, 2007 9:09 pm

No dokładnie, takie czarne cus :wink: . Tak sie składa że to nic innego jak potencjometr. Nalezy go ustawic zgodnie z instrukcja mierząc opornośc pomiedzy pinami zgodnie z tabela.
Jesli tego nie zrobiłes to ecu ma złe odczyty i stad padaczka :roll:
Lepiej pózno niz wcale

Paweł Z
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: czw cze 09, 2005 12:39 pm
Lokalizacja: Przemyśl

wtrysk

Post autor: Paweł Z » śr cze 20, 2007 9:15 pm

Jaką tabelą ? Jakie piny? Możesz jasniej.
Dzięki bardzo , przynajmniej wiem czego szukać tylko nie wiem jak to zrobić

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Re: wtrysk

Post autor: hadek » śr cze 20, 2007 9:20 pm

Paweł Z pisze:Jaką tabelą ? Jakie piny? Możesz jasniej.
Dzięki bardzo , przynajmniej wiem czego szukać tylko nie wiem jak to zrobić
Powiem tak, walisz na pw do piotraZ, bierzesz adres, idziesz do sklepu, kupujesz krowe, pakujesz ja tak zeby sie nie zbiła, udajesz sie na poczte, wysyłasz priorytetem modląc sie żeby doszła na nastepny dzien a potem cierpliwie Czekasz na @ z przetłumaczonym na język słowiański manualem suzuki z rodziałem dotyczącym diagnostyki wtrysku :)21
Lepiej pózno niz wcale

Paweł Z
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: czw cze 09, 2005 12:39 pm
Lokalizacja: Przemyśl

wtrysk

Post autor: Paweł Z » śr cze 20, 2007 9:27 pm

:D rozumiem! a troszkę szybciej się nie da? troszkę skomplikowana ta procedura :)23

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Re: wtrysk

Post autor: hadek » śr cze 20, 2007 9:30 pm

Paweł Z pisze::D rozumiem! a troszkę szybciej się nie da? troszkę skomplikowana ta procedura :)23
Dałem Ci wędke, pokazałem staw, na tym moja rola sie kończy :)21
Lepiej pózno niz wcale

Paweł Z
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: czw cze 09, 2005 12:39 pm
Lokalizacja: Przemyśl

wtrysk

Post autor: Paweł Z » śr cze 20, 2007 9:45 pm

No to idę łowić :lol:
Dzięki za pomoc :)2

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » czw cze 21, 2007 7:09 am

suziXL pisze:dolega mu brak momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotow

ten typ tak ma :)21
Dawno temu mnie tu nie było, także ripostuje dopiero teraz.

Zmieniłem w samuraiu orginalny 1.3 monowtryskowy (1992rok) na 1.3 DOHC z pełnym wtryskiem. Zrobiłem całą nową instalację elektryczną, wszystko poprawnie, zgodnie z regułami. Zadnych błędów, żadnych niedomagań.

I moja opinia jest taka, że silnik swiftowy ma troszkę LEPSZY dół od orginału i nieporównywalnie LEPSZĄ górę. Pracował fantastycznie.

Jeździłem kiedyś ze znajomym na teren, na którym był stromy, długi pojazd, na dodatek dziurawy. Na orginalnym motorze należało trzymać gaz w podłodze przez cały podjazd, bo inaczej auto zdychało i nie wjeżdżało na szczyt. Na swiftowym można było sobie kulturalnie odpuścić przed dziurą, tak żeby zębów nie stracić, a potem dołożyć do pieca i auto ciągnęło w góre jak tirówka.

Ale ja się nie znam.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » czw cze 21, 2007 9:39 am

Wszystko pieknie i ladnie ale silnik DOHC jest cholernie trudno dostepny i drogi :(


Ja mam zamiar zmieniac motor ale sam juz nie wiem czy 1.6 z suzuki czy z BMW ????

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » śr cze 27, 2007 4:27 pm

Dorwalem silnik 1.6 16 v i teraz moje pytanie czy pompa paliwa z 1.3 da rade ????


Wtrysk jednopunktowy ...

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr cze 27, 2007 7:17 pm

Temat sie rozwija wiem ze na odległość ciężko zdiagnozować ale też mam wrażenie ze u mnie tez trochę mułowato silnik sie wkręca, mam oponki 235 i na 5 biegu nie ma szans jechać szybciej niż 90 jak zawieje to od 4 biegu zaczynam, wcześniej na 205 cisnąłem 120, rozrząd był zmieniany i jak by mu trochę pary ubyło, zapłonu nikt nie ustawiał od czasu kupna. Zwracam sie z pytaniem ustawić na 7 stopni wyprzedzenie czy opóźnienie.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » śr cze 27, 2007 8:53 pm

Sam sobie odpowiadasz na pytanie :wink:
sprawdz rozrzad czy nie przestawiony na znakach
i zaplon to podstawa o ile pamietam to 10 st wyprzedzenia :roll:
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » czw cze 28, 2007 8:32 pm

Wziąłem zaplonik małe cyk do przodu ale tak z rozsądkiem i jest lepiej z jedyneczki grzebie kółkami aż miło poprawa jest i na piątku można sobie śmigać rekordu prędkości nie bije ale w okolicach 90 po płaskim jest wystarczająco.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
GUTMAN
Posty: 518
Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Post autor: GUTMAN » śr lis 14, 2007 3:41 pm

Odświeżę temat Koledzy, bo mam identyczny problem w swoim Samuraiu co 4x4suza - udało Ci się to rozwiązać ??

Rozrząd nówka, kable, kopułka, palec, zapłon igła, komputer błędów nie pokazuje, filtr powietrza i doloty w porządku, a żeby ruszyć spokojnie to masakra, szarpie, hopsa, kangurzy, na mieście to koszmar poprostu....
Na wyższych obrotach hula jak wściekły, ładnie się wkręca, mocy nie brakuje, ale do 3 tys. obrotów - masakra....
Samurai (Santana) końcówka 94, benzyna + gaz (objawy takie same na jednym i drugim)
Nie sprawdziłem jeszcze tylko tego zaworu recyrkulacji, bo nie bardzo wiem jak się do tego zabrać....

Jakieś sugestie?
Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)
;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość