SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: radek4x4 » wt gru 29, 2009 5:55 pm

Ta blokada seryjna nie wytrzymuje z prostego względu-lepiej wymienić przesuwkę od blokady niż cały mechanizm różnicowy. O podobnym problemie mówił kiedyś jeden doktor u mnie na uczelni. Jakaś huta miała problem z suwnicami-często siadały kółeczka na których suwnica się poruszała (małe kółka na górnych prowadnicach) więc padło pytanie czy można zrobić twardsze kółka-odpowiedź speca od materiałoznawstwa "czemu nie" :)21 . Kółka dorobiono, zahartowano, zamontowano....

Po jakimś czasie pytanie z tamtej firmy: Czy można dorobić jakieś twardsze prowadnice ??
Bo widzi pan kółka są ok, ale to prowadnice to się już całkiem do wymiany nadają... :)21
Zatem konstruktorzy zapewne kierowali się tą samą regułą-lepiej wymienić przesuwkę z gównolitu niz cały mechanizm...
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Adam.Ż » wt gru 29, 2009 6:12 pm

u nas jak na razie nic nie trzeba wymieniać :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Zun » wt gru 29, 2009 9:46 pm

Adam.Ż pisze:u nas jak na razie nic nie trzeba wymieniać :wink:
To samo chciałem powiedzieć . Po całym sezonie katowania blokada ma się bardzo dobrze , tak samo mechanizm różnicowy ;) A moment na mechaniźmie jest trzy razy wyższy w porównaniu z oryginalnym , więc teoria o tym , że przesuwka ma być bezpiecznikiem jest taka sobie.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: matchbox » śr gru 30, 2009 9:29 am

Zun pisze:(...) więc teoria o tym , że przesuwka ma być bezpiecznikiem jest taka sobie.
Trochę szkoda mi tej teorii, bo podobała mi się i praktyczna była, skoro nie chciało działać nie trza było nic motać :wink:
Teraz znowu czekają mnie nieprzespane noce ... aż nie wymyślę kolejnej teorii :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Zun » śr gru 30, 2009 9:41 am

matchbox pisze:
Zun pisze:(...) więc teoria o tym , że przesuwka ma być bezpiecznikiem jest taka sobie.
Trochę szkoda mi tej teorii, bo podobała mi się i praktyczna była, skoro nie chciało działać nie trza było nic motać :wink:
Teraz znowu czekają mnie nieprzespane noce ... aż nie wymyślę kolejnej teorii :)21
Jedyna słuszna droga zmotania to wykonanie przesuwki z przykrywką z innym modułem zęba - oczywiście stosując odpowiedni materiał odpowiednio go hartując. Adam dla przykładu jak zrobił blokadę to wydawało się nam , że jest zbyt miękka - pilnik wchodził w materiał jak w masło. Myliliśmy się , blokada przetrwała dużo trudnych chwil ;) A zupełnie porzuciliśmy złe uczucia gdy dostaliśmy do ręki oryginalną blokadę ARB i się okazało , że jet stworzona z równie miękkiego materiału ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: matchbox » śr gru 30, 2009 9:48 am

Zun pisze:Jedyna słuszna droga zmotania to wykonanie przesuwki z przykrywką z innym modułem zęba - oczywiście stosując odpowiedni materiał odpowiednio go hartując. Adam dla przykładu jak zrobił blokadę to wydawało się nam , że jest zbyt miękka - pilnik wchodził w materiał jak w masło. Myliliśmy się , blokada przetrwała dużo trudnych chwil ;) A zupełnie porzuciliśmy złe uczucia gdy dostaliśmy do ręki oryginalną blokadę ARB i się okazało , że jet stworzona z równie miękkiego materiału ;)
Przesuwka to pryszcz w porównaniu z zabieradłem od strony mechanizmu. Dorabialiście taki na wzór ARB, mocowany śrubami do kosza?
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Zun » śr gru 30, 2009 11:40 am

matchbox pisze:
Zun pisze:Jedyna słuszna droga zmotania to wykonanie przesuwki z przykrywką z innym modułem zęba - oczywiście stosując odpowiedni materiał odpowiednio go hartując. Adam dla przykładu jak zrobił blokadę to wydawało się nam , że jest zbyt miękka - pilnik wchodził w materiał jak w masło. Myliliśmy się , blokada przetrwała dużo trudnych chwil ;) A zupełnie porzuciliśmy złe uczucia gdy dostaliśmy do ręki oryginalną blokadę ARB i się okazało , że jet stworzona z równie miękkiego materiału ;)
Przesuwka to pryszcz w porównaniu z zabieradłem od strony mechanizmu. Dorabialiście taki na wzór ARB, mocowany śrubami do kosza?
Mówiąc przykrywka miałem na mysli właśnie owo nazwane przez Ciebie zabieradło. Co do ARB - nic nie dorabialismy na wzór ARB , to zbyt skomplikowany mechanizm. Trudno jest to nawet w warunkach dobrze wyposażonej ślusarni zrobić. to już jest produkcja seryjna , przesuwka w środku mechanizmu ARB nie jest prosta do wykonania , a mechanizm jej przesuwania to juz w ogóle majstersztyk. Mam porównanie z ARAbem ponieważ z przodu mamy takiego założonego. Z tyłu mamy szperę na kształt oryginalnej tylko ze zmienionym modułem zębów , podobna do tej ze zdjęcia tylko z dłuższym wieloklinem. I nie my ją wykonywaliśmy z takiego powodu , iż gdybyśmy my mieli ją zrobić to wyszło by nas to drożej niż skorzystanie z przysługi kolegi forumowego ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Adam.Ż » śr gru 30, 2009 1:59 pm

matchbox pisze: Przesuwka to pryszcz w porównaniu z zabieradłem od strony mechanizmu. Dorabialiście taki na wzór ARB, mocowany śrubami do kosza?
Jest zrobiony drugi dekiel kosza, który montujesz w miejsce oryginalnego.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
alex!
 
 
Posty: 168
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 1:19 pm
Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: alex! » śr gru 30, 2009 7:11 pm

ja tam mam zaspawany most :D :D :D :D :)2 :)2 :)2 :)2
i dobrze robi, nawet sie nie zacina :)21 :)21 :)21 :)21
Szalona Pierdziawka:
Suzuki Panda 84'
4.16, Springi, Spoa
1.0 - 45 KM,
Simex 31/10,5r15
12000 lbs

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Zun » śr gru 30, 2009 10:55 pm

alex! pisze:ja tam mam zaspawany most :D :D :D :D :)2 :)2 :)2 :)2
i dobrze robi, nawet sie nie zacina :)21 :)21 :)21 :)21
Tylko autko gorzej skręca ;) U nasz skręcanie było kluczowe , stąd szpera rozłączana . Różnica w promieniu skrętu przy szperze zapietej i rozpiętej jest diametralna , a bywa i że w niektórych warunkach wręcz katastrofalna ;) Miło jest mieć kontrole nad tylną szperą , daje to duże możliwosci gdy wiesz co się dzieje z autem gdy jest szpera zapięta i rozpięta. Wykorzystujemy to nie tylko po to by wjeżdżać tam gdzie się nie da bez szpery ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Antałek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: wt gru 09, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Dobra Gmina

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Antałek » sob sty 02, 2010 11:05 pm

Kostuch pisze:Powinien pasować ze skrzyni czujnik wstecznego. Jak rozbierałem, to wyglądał identycznie.
Dzięki za podpowiedź, pasuje tylko musiałem odrobinę przedłużyć przewody.
W jednym ze sklepów trafiłem też na czujnik wstecznego (podobno) od UAZa; wielkość i gwint 'na oko' się zgadza, plusem jest metalowa końcówka czujnika, a nie jak w suzie plastikowa. Cena ok. 40 zł

wiki_m
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 3:42 pm

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: wiki_m » ndz sty 03, 2010 4:31 pm

A czy do mosty który pierwotnie nie miał blokady da się założyć zamawiając przesuwkę i rączkę z linką?
Trochę głupie pytanie :oops: Podejrzewam, że nie :x

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Adam.Ż » ndz sty 03, 2010 5:18 pm

ale że oryginalną blokadę??
Ani ja ani Zun nie mieliśmy wcześniej blokad, tylko zwykłe szerokie mosty.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: vetrieska » ndz sty 03, 2010 7:22 pm

obudowa mostu z blokada rozni sie od zwyklego dziura na widelki i szpilkami do zamocowania mechanizmu wlaczajacego. W sumie niewiele roboty zalozyc to do standardowego mostu, trzeba go oczywiscie przedtem rozebrac calkiem (prawie - wyjac poloski i glowke). ale bez poprawienia tej blokady - chyba nie ma sensu :)3 .
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Zun » pn sty 04, 2010 10:04 am

vetrieska pisze:obudowa mostu z blokada rozni sie od zwyklego dziura na widelki i szpilkami do zamocowania mechanizmu wlaczajacego. W sumie niewiele roboty zalozyc to do standardowego mostu, trzeba go oczywiscie przedtem rozebrac calkiem (prawie - wyjac poloski i glowke). ale bez poprawienia tej blokady - chyba nie ma sensu :)3 .
No i trzeba wmontowac poloske z przedluzonym wieloklinem , aby blokada miala po czym pracowac. O ile do waskiego to nie problem bo wychodzily taki polosie w oryginale , o tyle z szerokim raczej trzeba dorabiac ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: vetrieska » pn sty 04, 2010 9:04 pm

no tak zdaje sie zapomnialem o najwazniejszym :D . inna poloska to oczywista oczywistosc 8) dlatego mi umknelo.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Seba350 » pt sty 08, 2010 3:18 pm

Jakie macie doswiadczenia z bloka da w "tysiaczkach" - z racji mniejszego silnika jest mniej wyjechana?? Jak sprawdzic jej sprawnosc kupujac urzywany most?? Po zakupie planuje wlaczanie zrobic hydrauliczne czyli mocno zacisnie raczej .
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Perkos
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:13 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Perkos » sob sty 09, 2010 8:34 am

Nie ma różnicy czy tysiączka czy 1.3. Tak jak koledzy wcześniej napisali oryginalna blokada jest do D.... , zwiększając siłę docisku nic nie zmienisz, wygnie się wodzik a i tak wyskoczy. Moduł zębów i jakość materiału jest niewłaściwy. Chcąc mieć kłową blokadę trzeba by zrobić zęby takie jak są w gelendowozie. Ostatnio wpadł mi w ręce artykuł o zasadzie działania skrzyni biegów w japońskich motocyklach. Otóż oprócz odpowiedniego materiału przy sprzęgłach kłowych zastosowany jest jeden patent, kły zacięte są pod kątem 3 stopni dzięki temu dwa współpracujące elementy przyciągają się tym mocniej im większą przenoszą siłę. Dzięki temu nawet gdy zazębią się częściowo to w momencie obciążenia dopinają się.
Wyrób Samurajopodobny

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Seba350 » sob sty 09, 2010 3:14 pm

Czyli tak czy owak po kupnie mostu z blokada najlepiej rozebrac dziada,zrobic nowa/ulepszona blokade i wtedy skladac?? Fachowcow do obrobki mam z piecami do hartowania/odpuszczania itd takze cos sie wymysli
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Adam.Ż » ndz sty 10, 2010 12:27 pm

tak najlepiej zrobić
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Kostuch » ndz sty 10, 2010 3:38 pm

Seba350 pisze:Czyli tak czy owak po kupnie mostu z blokada najlepiej rozebrac dziada,zrobic nowa/ulepszona blokade i wtedy skladac?? Fachowcow do obrobki mam z piecami do hartowania/odpuszczania itd takze cos sie wymysli
Jak nie jest wyrobiona, to daj jej szansę.
W lj działa mi oryginalna i nie narzekam :)2
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Adam.Ż » ndz sty 10, 2010 3:52 pm

ale masz serie LJ??
Znajomy miał oryginalną blokadę w 410 i mu działała, z tym że auto było zupełną serią.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Kostuch » ndz sty 10, 2010 3:55 pm

Adam.Ż pisze:ale masz serie LJ??
Znajomy miał oryginalną blokadę w 410 i mu działała, z tym że auto było zupełną serią.
Seria z lekkimi modyfikacjami tu i tam. Generalnie do lansu, ale blokadę przetestowałem na większej oponie i robi to co powinna.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Seba350 » ndz sty 10, 2010 6:15 pm

Jakby ktos mial most do tysiaczki z blokada na zbyciu to prosze o info :) Moze byc bez hamownikow
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: ŁeLeK » ndz sty 17, 2010 11:07 am

no i oczywiście blokada, przy której ktoś już kiedyś grzebał :) ten fant to ode mnie z samochodu, wczoraj wymontowałem :)

Obrazek
4x4 Tczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości