Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
radek4x4

- Posty: 422
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
- Lokalizacja: Szczecinek
Post
autor: radek4x4 » wt gru 29, 2009 5:55 pm
Ta blokada seryjna nie wytrzymuje z prostego względu-lepiej wymienić przesuwkę od blokady niż cały mechanizm różnicowy. O podobnym problemie mówił kiedyś jeden doktor u mnie na uczelni. Jakaś huta miała problem z suwnicami-często siadały kółeczka na których suwnica się poruszała (małe kółka na górnych prowadnicach) więc padło pytanie czy można zrobić twardsze kółka-odpowiedź speca od materiałoznawstwa "czemu nie"

. Kółka dorobiono, zahartowano, zamontowano....
Po jakimś czasie pytanie z tamtej firmy: Czy można dorobić jakieś twardsze prowadnice
Bo widzi pan kółka są ok, ale to prowadnice to się już całkiem do wymiany nadają...
Zatem konstruktorzy zapewne kierowali się tą samą regułą-lepiej wymienić przesuwkę z gównolitu niz cały mechanizm...
Aro 243 3.2 D
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » wt gru 29, 2009 6:12 pm
u nas jak na razie nic nie trzeba wymieniać

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » wt gru 29, 2009 9:46 pm
Adam.Ż pisze:u nas jak na razie nic nie trzeba wymieniać

To samo chciałem powiedzieć . Po całym sezonie katowania blokada ma się bardzo dobrze , tak samo mechanizm różnicowy

A moment na mechaniźmie jest trzy razy wyższy w porównaniu z oryginalnym , więc teoria o tym , że przesuwka ma być bezpiecznikiem jest taka sobie.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » śr gru 30, 2009 9:29 am
Zun pisze:(...) więc teoria o tym , że przesuwka ma być bezpiecznikiem jest taka sobie.
Trochę szkoda mi tej teorii, bo podobała mi się i praktyczna była, skoro nie chciało działać nie trza było nic motać
Teraz znowu czekają mnie nieprzespane noce ... aż nie wymyślę kolejnej teorii

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr gru 30, 2009 9:41 am
matchbox pisze:Zun pisze:(...) więc teoria o tym , że przesuwka ma być bezpiecznikiem jest taka sobie.
Trochę szkoda mi tej teorii, bo podobała mi się i praktyczna była, skoro nie chciało działać nie trza było nic motać
Teraz znowu czekają mnie nieprzespane noce ... aż nie wymyślę kolejnej teorii

Jedyna słuszna droga zmotania to wykonanie przesuwki z przykrywką z innym modułem zęba - oczywiście stosując odpowiedni materiał odpowiednio go hartując. Adam dla przykładu jak zrobił blokadę to wydawało się nam , że jest zbyt miękka - pilnik wchodził w materiał jak w masło. Myliliśmy się , blokada przetrwała dużo trudnych chwil

A zupełnie porzuciliśmy złe uczucia gdy dostaliśmy do ręki oryginalną blokadę ARB i się okazało , że jet stworzona z równie miękkiego materiału

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » śr gru 30, 2009 9:48 am
Zun pisze:Jedyna słuszna droga zmotania to wykonanie przesuwki z przykrywką z innym modułem zęba - oczywiście stosując odpowiedni materiał odpowiednio go hartując. Adam dla przykładu jak zrobił blokadę to wydawało się nam , że jest zbyt miękka - pilnik wchodził w materiał jak w masło. Myliliśmy się , blokada przetrwała dużo trudnych chwil

A zupełnie porzuciliśmy złe uczucia gdy dostaliśmy do ręki oryginalną blokadę ARB i się okazało , że jet stworzona z równie miękkiego materiału

Przesuwka to pryszcz w porównaniu z zabieradłem od strony mechanizmu. Dorabialiście taki na wzór ARB, mocowany śrubami do kosza?
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr gru 30, 2009 11:40 am
matchbox pisze:Zun pisze:Jedyna słuszna droga zmotania to wykonanie przesuwki z przykrywką z innym modułem zęba - oczywiście stosując odpowiedni materiał odpowiednio go hartując. Adam dla przykładu jak zrobił blokadę to wydawało się nam , że jest zbyt miękka - pilnik wchodził w materiał jak w masło. Myliliśmy się , blokada przetrwała dużo trudnych chwil

A zupełnie porzuciliśmy złe uczucia gdy dostaliśmy do ręki oryginalną blokadę ARB i się okazało , że jet stworzona z równie miękkiego materiału

Przesuwka to pryszcz w porównaniu z zabieradłem od strony mechanizmu. Dorabialiście taki na wzór ARB, mocowany śrubami do kosza?
Mówiąc przykrywka miałem na mysli właśnie owo nazwane przez Ciebie zabieradło. Co do ARB - nic nie dorabialismy na wzór ARB , to zbyt skomplikowany mechanizm. Trudno jest to nawet w warunkach dobrze wyposażonej ślusarni zrobić. to już jest produkcja seryjna , przesuwka w środku mechanizmu ARB nie jest prosta do wykonania , a mechanizm jej przesuwania to juz w ogóle majstersztyk. Mam porównanie z ARAbem ponieważ z przodu mamy takiego założonego. Z tyłu mamy szperę na kształt oryginalnej tylko ze zmienionym modułem zębów , podobna do tej ze zdjęcia tylko z dłuższym wieloklinem. I nie my ją wykonywaliśmy z takiego powodu , iż gdybyśmy my mieli ją zrobić to wyszło by nas to drożej niż skorzystanie z przysługi kolegi forumowego

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr gru 30, 2009 1:59 pm
matchbox pisze:
Przesuwka to pryszcz w porównaniu z zabieradłem od strony mechanizmu. Dorabialiście taki na wzór ARB, mocowany śrubami do kosza?
Jest zrobiony drugi dekiel kosza, który montujesz w miejsce oryginalnego.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
alex!
-

- Posty: 168
- Rejestracja: ndz lis 08, 2009 1:19 pm
- Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
-
Kontaktowanie:
Post
autor: alex! » śr gru 30, 2009 7:11 pm
Szalona Pierdziawka:
Suzuki Panda 84'
4.16, Springi, Spoa
1.0 - 45 KM,
Simex 31/10,5r15
12000 lbs
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr gru 30, 2009 10:55 pm
Tylko autko gorzej skręca

U nasz skręcanie było kluczowe , stąd szpera rozłączana . Różnica w promieniu skrętu przy szperze zapietej i rozpiętej jest diametralna , a bywa i że w niektórych warunkach wręcz katastrofalna

Miło jest mieć kontrole nad tylną szperą , daje to duże możliwosci gdy wiesz co się dzieje z autem gdy jest szpera zapięta i rozpięta. Wykorzystujemy to nie tylko po to by wjeżdżać tam gdzie się nie da bez szpery

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Antałek
- jestem tu nowy...

- Posty: 59
- Rejestracja: wt gru 09, 2008 1:01 pm
- Lokalizacja: Dobra Gmina
Post
autor: Antałek » sob sty 02, 2010 11:05 pm
Kostuch pisze:Powinien pasować ze skrzyni czujnik wstecznego. Jak rozbierałem, to wyglądał identycznie.
Dzięki za podpowiedź, pasuje tylko musiałem odrobinę przedłużyć przewody.
W jednym ze sklepów trafiłem też na czujnik wstecznego (podobno) od UAZa; wielkość i gwint 'na oko' się zgadza, plusem jest metalowa końcówka czujnika, a nie jak w suzie plastikowa. Cena ok. 40 zł
-
wiki_m
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: ndz lis 08, 2009 3:42 pm
Post
autor: wiki_m » ndz sty 03, 2010 4:31 pm
A czy do mosty który pierwotnie nie miał blokady da się założyć zamawiając przesuwkę i rączkę z linką?
Trochę głupie pytanie

Podejrzewam, że nie

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » ndz sty 03, 2010 5:18 pm
ale że oryginalną blokadę??
Ani ja ani Zun nie mieliśmy wcześniej blokad, tylko zwykłe szerokie mosty.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
vetrieska

- Posty: 306
- Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Stąporków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: vetrieska » ndz sty 03, 2010 7:22 pm
obudowa mostu z blokada rozni sie od zwyklego dziura na widelki i szpilkami do zamocowania mechanizmu wlaczajacego. W sumie niewiele roboty zalozyc to do standardowego mostu, trzeba go oczywiscie przedtem rozebrac calkiem (prawie - wyjac poloski i glowke). ale bez poprawienia tej blokady - chyba nie ma sensu

.
SJ 413 '87 mota sie co nieco

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pn sty 04, 2010 10:04 am
vetrieska pisze:obudowa mostu z blokada rozni sie od zwyklego dziura na widelki i szpilkami do zamocowania mechanizmu wlaczajacego. W sumie niewiele roboty zalozyc to do standardowego mostu, trzeba go oczywiscie przedtem rozebrac calkiem (prawie - wyjac poloski i glowke). ale bez poprawienia tej blokady - chyba nie ma sensu

.
No i trzeba wmontowac poloske z przedluzonym wieloklinem , aby blokada miala po czym pracowac. O ile do waskiego to nie problem bo wychodzily taki polosie w oryginale , o tyle z szerokim raczej trzeba dorabiac

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
vetrieska

- Posty: 306
- Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Stąporków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: vetrieska » pn sty 04, 2010 9:04 pm
no tak zdaje sie zapomnialem o najwazniejszym

. inna poloska to oczywista oczywistosc

dlatego mi umknelo.
SJ 413 '87 mota sie co nieco

-
Seba350

- Posty: 430
- Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
- Lokalizacja: Złotów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Seba350 » pt sty 08, 2010 3:18 pm
Jakie macie doswiadczenia z bloka da w "tysiaczkach" - z racji mniejszego silnika jest mniej wyjechana?? Jak sprawdzic jej sprawnosc kupujac urzywany most?? Po zakupie planuje wlaczanie zrobic hydrauliczne czyli mocno zacisnie raczej .
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne
-
Perkos
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:13 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post
autor: Perkos » sob sty 09, 2010 8:34 am
Nie ma różnicy czy tysiączka czy 1.3. Tak jak koledzy wcześniej napisali oryginalna blokada jest do D.... , zwiększając siłę docisku nic nie zmienisz, wygnie się wodzik a i tak wyskoczy. Moduł zębów i jakość materiału jest niewłaściwy. Chcąc mieć kłową blokadę trzeba by zrobić zęby takie jak są w gelendowozie. Ostatnio wpadł mi w ręce artykuł o zasadzie działania skrzyni biegów w japońskich motocyklach. Otóż oprócz odpowiedniego materiału przy sprzęgłach kłowych zastosowany jest jeden patent, kły zacięte są pod kątem 3 stopni dzięki temu dwa współpracujące elementy przyciągają się tym mocniej im większą przenoszą siłę. Dzięki temu nawet gdy zazębią się częściowo to w momencie obciążenia dopinają się.
Wyrób Samurajopodobny
-
Seba350

- Posty: 430
- Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
- Lokalizacja: Złotów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Seba350 » sob sty 09, 2010 3:14 pm
Czyli tak czy owak po kupnie mostu z blokada najlepiej rozebrac dziada,zrobic nowa/ulepszona blokade i wtedy skladac?? Fachowcow do obrobki mam z piecami do hartowania/odpuszczania itd takze cos sie wymysli
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » ndz sty 10, 2010 12:27 pm
tak najlepiej zrobić
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » ndz sty 10, 2010 3:38 pm
Seba350 pisze:Czyli tak czy owak po kupnie mostu z blokada najlepiej rozebrac dziada,zrobic nowa/ulepszona blokade i wtedy skladac?? Fachowcow do obrobki mam z piecami do hartowania/odpuszczania itd takze cos sie wymysli
Jak nie jest wyrobiona, to daj jej szansę.
W lj działa mi oryginalna i nie narzekam

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » ndz sty 10, 2010 3:52 pm
ale masz serie LJ??
Znajomy miał oryginalną blokadę w 410 i mu działała, z tym że auto było zupełną serią.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » ndz sty 10, 2010 3:55 pm
Adam.Ż pisze:ale masz serie LJ??
Znajomy miał oryginalną blokadę w 410 i mu działała, z tym że auto było zupełną serią.
Seria z lekkimi modyfikacjami tu i tam. Generalnie do lansu, ale blokadę przetestowałem na większej oponie i robi to co powinna.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Seba350

- Posty: 430
- Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
- Lokalizacja: Złotów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Seba350 » ndz sty 10, 2010 6:15 pm
Jakby ktos mial most do tysiaczki z blokada na zbyciu to prosze o info

Moze byc bez hamownikow
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » ndz sty 17, 2010 11:07 am
no i oczywiście blokada, przy której ktoś już kiedyś grzebał

ten fant to ode mnie z samochodu, wczoraj wymontowałem

4x4 Tczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości