Swap w Jimnym - na co?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Salata123 » wt lis 05, 2013 8:07 pm

z Tyłu tak, z przodu nie.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Placek^ » pn sie 11, 2014 3:39 pm

Temat u mnie znowu odżywa, bo zima idzie i może by w końcu coś wymodzić, bo mój aktualny silnik przyprawia mnie o nerwice.

Aktualnie w jimnym mam już przedni most z samuraia, reduktor z 410tki, całość stoi na kołach 31, ale będą 33". Myślałem o silniku i skrzyni z BMW 1.8is, ale kumpel ma taki zestaw i też mu czasem szwankuje w wodzie. Z kolei inny znajomy ma 1.9TDI Audi/VW + skrzynia z BMW 525tds i sobie chwali. Druga opcja chyba bardziej mi się podoba, bo ma więcej Nm, w przyszłości łatwiej podnieść moc i moment no i ropniak powinien lepiej działać pod wodą. Tylko wolałbym jakąś mniejszą skrzynię, np z bmw trójki - podejdzie taka?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Adam.Ż » pn sie 11, 2014 4:48 pm

patrzysz może na wage tych silników? :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Placek^ » pn sie 11, 2014 5:00 pm

Adam.Ż pisze:patrzysz może na wage tych silników? :wink:
Prawdę mówiąc nie, bo chyba różnica 1.8 a 1.9 nie powinna być ogromna?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Salata123 » pn sie 11, 2014 7:10 pm

zła droga :)21

i słuchaj Adama co do wagi

ps. nadal masz za szybkie przełożenia :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Adam.Ż » pn sie 11, 2014 7:29 pm

1.8 BMW żeliwny blok, 1.9 podejrzewam że też...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Salata123 » pn sie 11, 2014 7:30 pm

1.9 a jakże, też żeliwniak :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Adam.Ż » pn sie 11, 2014 7:31 pm

2.0 BMW dopiero ma alu, ale z kolei 6 cylindrów więc też lipa,
znajomy za kilka miechów będzie wkładał do mr2 silnik 1.3 231km lżejsze niż seryjne 1.6 140 km więc może tędy droga:D
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Placek^ » pn sie 11, 2014 7:44 pm

Nie chodzi o to, żeby było tak dużo mocy. Wystarczy mi i 140KM, ale żeby było niezawodne.
Jakie są różnice w wadze BMW 1.8, a 1.9 TDi, a BMW 2.0? Z resztą chyba 6 garów to będzie trudno zmieścić pod tą małą maskę :P
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Salata123 » pn sie 11, 2014 7:47 pm

to zła droga jest :)21

Żeby mówić o niezawodności trzeba najpierw osiągnąć stan wyjściowy bez awarii. A teraz każde Twoje odpalenie silnika to jazda z awarią :)21 co w sumie wcale nie jest śmieszne :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Salata123 » pn sie 11, 2014 7:50 pm

i zapamiętaj sobie teraz ostatni raz, na chwilę obecną brakuje Ci momenu na kołach przez zły dobór przełożeń a w następnej kolejności brakuje Ci trakcji.

i ostatnie - mocny silnik to dobra sprawa :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Adam.Ż » pn sie 11, 2014 7:51 pm

u mnie 1.6 8V jest niezawodne, 1.3 też było do momentu aż nie załapało wody do oleju.
Kwestia co chcesz osiągnąć - suzuki przoduje niską wagą, pchając duże i ciężkie silniki/podzespoły zabijasz to co w tych autach było fajne.
Że można było objechać 400 konne zmoty z mechanikami mając dychawiczne 60 koni i elektryczne wyciągarki.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Adam.Ż » pn sie 11, 2014 7:55 pm

Placek^ pisze:Nie chodzi o to, żeby było tak dużo mocy. Wystarczy mi i 140KM, ale żeby było niezawodne.
Jakie są różnice w wadze BMW 1.8, a 1.9 TDi, a BMW 2.0? Z resztą chyba 6 garów to będzie trudno zmieścić pod tą małą maskę :P
dlatego mówie że w bmw dopiero 2.0 miało alu blok ale za to 6 cylindrów przez co masa podobna jak 1.8 na żeliwniaku.
W tym roku konkurował z gratami samurai z silnikiem vitary 100 koni, zajął 3 miejsce na polandzie objeżdżając graty...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Placek^ » pn sie 11, 2014 8:28 pm

Salata123 pisze:to zła droga jest :)21

Żeby mówić o niezawodności trzeba najpierw osiągnąć stan wyjściowy bez awarii. A teraz każde Twoje odpalenie silnika to jazda z awarią :)21 co w sumie wcale nie jest śmieszne :)21
Nie no, awaria jest dopiero jak wjeżdżam do wody.
Salata123 pisze:i zapamiętaj sobie teraz ostatni raz, na chwilę obecną brakuje Ci momenu na kołach przez zły dobór przełożeń a w następnej kolejności brakuje Ci trakcji.

i ostatnie - mocny silnik to dobra sprawa :)21
Przełożenia na ten moment mam dobrze dobrane - koła 31", reduktor z 410tki, w mostach 5.125 z vitary. Problemem jest silnik i to też tylko w wodzie.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Salata123 » pn sie 11, 2014 8:34 pm

przecież widziałem jak jedziesz - masz za szybkie przełożenia :)21

albo... używasz złych biegów :)21

Awaria jest cały czas, a woda tylko ją wywołuję :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: KSikorski » pn sie 11, 2014 8:36 pm

M16A VVT z suzuki SX4 - 120KM, pasuje do skrzyni nowszych jimnych, trzeba tylko miskę olejową przełożyć, szkoda czasu na rzeźbę z BMW.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Placek^ » pn sie 11, 2014 8:41 pm

Salata123 pisze:przecież widziałem jak jedziesz - masz za szybkie przełożenia :)21

albo... używasz złych biegów :)21
Jeśli chodzi Ci o sytuację jak wygiąłem most w sobotę, to po prostu przeszarżowałem :] Ruszyłem z dwójki i przed podjazdem wbiłem trójkę.
Awaria jest cały czas, a woda tylko ją wywołuję :)21
KSikorski pisze:M16A VVT z suzuki SX4 - 120KM, pasuje do skrzyni nowszych jimnych, trzeba tylko miskę olejową przełożyć, szkoda czasu na rzeźbę z BMW.
Ja mam najstarszy silnik G13BB, więc skoro i tak muszę rzeźbić, to wolę konkret, tylko jeszcze nie do końca wiem jaki.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: bazylisek » pn sie 11, 2014 9:01 pm

No ale Kolega Krzysztof Ci radzi koszerne suzukowe rozwiązanie, prawie bolt-on.

Lekkie, benzynowe, dostępne cenowo i częściowo.

Jaka to rzeźba w porównaniu do wkładania do suzuka żeliwnej niemieckiej kotwicy? :)21
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Placek^ » pn sie 11, 2014 9:10 pm

Kurczę, jakby się głębiej zastanowić, to pomysł wcale nie głupi. M16A są z alu?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: KSikorski » pn sie 11, 2014 9:13 pm

Tak.

Dlatego szukałem Jimniego z silnikiem M13A... żeby przy ewentualnym swapie nie było rzeźby :-D

Skrzynię sobie kupisz taką jak trzeba, nie wiem jak z całym osprzętem, ale na pewno będzie łatwiej motać między rocznikami jimniego niż między jimny i bmw. Możesz na przykład kupić rozbitego Jimniego angola z M13A VVT, z niego poprzekładać wszystkie potrzebne części po za słupkiem, resztę sprzedać i jeszcze wyjść na tym na zero.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Placek^ » pn sie 11, 2014 9:35 pm

KSikorski pisze: Dlatego szukałem Jimniego z silnikiem M13A... żeby przy ewentualnym swapie nie było rzeźby :-D
Wiem, bo sam Ci takiego doradzałem, nauczony swoim doświadczeniem :)21
Czy skrzynia od Jimnego DOHC bez VVT pasuje do silnika M16A VVT czy skrzynia musi być od jimiaka z VVT?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Mieciu1 » pn sie 11, 2014 10:12 pm

Może J20a z suzuki. Demon to to nie jest ale swoje potrafi :)21
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Salata123 » wt sie 12, 2014 6:19 am

:)2

Zdecydowanie najlepszy stosunek mocy do masy. To był by dobry wybór, zdecydowanie polecam :)2
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: KSikorski » wt sie 12, 2014 6:36 am

Placek^ pisze:
KSikorski pisze: Dlatego szukałem Jimniego z silnikiem M13A... żeby przy ewentualnym swapie nie było rzeźby :-D
Wiem, bo sam Ci takiego doradzałem, nauczony swoim doświadczeniem :)21
Czy skrzynia od Jimnego DOHC bez VVT pasuje do silnika M16A VVT czy skrzynia musi być od jimiaka z VVT?
DOHC z VVT i DOHC bez VVT od strony bloku jest taki sam. VVT mają trochę inny szczyt obudowy rozrządu. Skrzynia będzie pasować zarówno od Jimniego M13A i M13A VVT. Może różnią się przełożeniami? Wydaje mi się że w mojej nie ma nadbiegu i piątka jest biegiem bezpośrednim.

Zaletą silnika M16 jest to że można kupić tanio młody, kilkuletni silnik, czego nie można powiedzieć o vitarach i bmw. Szukaj M16 z SX4 lub z krótkiej grand Vitary (w GV chyba nawet jest ustawiony wzdłużnie?)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: Swap w Jimnym - na co?

Post autor: Łosiowy » wt sie 12, 2014 9:22 am

KSikorski pisze:
Placek^ pisze:
KSikorski pisze: Dlatego szukałem Jimniego z silnikiem M13A... żeby przy ewentualnym swapie nie było rzeźby :-D
Wiem, bo sam Ci takiego doradzałem, nauczony swoim doświadczeniem :)21
Czy skrzynia od Jimnego DOHC bez VVT pasuje do silnika M16A VVT czy skrzynia musi być od jimiaka z VVT?
DOHC z VVT i DOHC bez VVT od strony bloku jest taki sam. VVT mają trochę inny szczyt obudowy rozrządu. Skrzynia będzie pasować zarówno od Jimniego M13A i M13A VVT. Może różnią się przełożeniami? Wydaje mi się że w mojej nie ma nadbiegu i piątka jest biegiem bezpośrednim.

Zaletą silnika M16 jest to że można kupić tanio młody, kilkuletni silnik, czego nie można powiedzieć o vitarach i bmw. Szukaj M16 z SX4 lub z krótkiej grand Vitary (w GV chyba nawet jest ustawiony wzdłużnie?)
Nie wiem jak to jest w porzypadku M16A(pasuje chyba do nowej skrzyni po 2005) ale ja bez problemu wstawiłem do siebie M15AA wczesniej był M13A.
Jeden dobry dzionek i temat ogarnięty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości