Swap w Jimnym - na co?
Moderator: Albert_N
Re: Swap w Jimnym - na co?
Temat u mnie znowu odżywa, bo zima idzie i może by w końcu coś wymodzić, bo mój aktualny silnik przyprawia mnie o nerwice.
Aktualnie w jimnym mam już przedni most z samuraia, reduktor z 410tki, całość stoi na kołach 31, ale będą 33". Myślałem o silniku i skrzyni z BMW 1.8is, ale kumpel ma taki zestaw i też mu czasem szwankuje w wodzie. Z kolei inny znajomy ma 1.9TDI Audi/VW + skrzynia z BMW 525tds i sobie chwali. Druga opcja chyba bardziej mi się podoba, bo ma więcej Nm, w przyszłości łatwiej podnieść moc i moment no i ropniak powinien lepiej działać pod wodą. Tylko wolałbym jakąś mniejszą skrzynię, np z bmw trójki - podejdzie taka?
Aktualnie w jimnym mam już przedni most z samuraia, reduktor z 410tki, całość stoi na kołach 31, ale będą 33". Myślałem o silniku i skrzyni z BMW 1.8is, ale kumpel ma taki zestaw i też mu czasem szwankuje w wodzie. Z kolei inny znajomy ma 1.9TDI Audi/VW + skrzynia z BMW 525tds i sobie chwali. Druga opcja chyba bardziej mi się podoba, bo ma więcej Nm, w przyszłości łatwiej podnieść moc i moment no i ropniak powinien lepiej działać pod wodą. Tylko wolałbym jakąś mniejszą skrzynię, np z bmw trójki - podejdzie taka?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Swap w Jimnym - na co?
patrzysz może na wage tych silników? 

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Swap w Jimnym - na co?
Prawdę mówiąc nie, bo chyba różnica 1.8 a 1.9 nie powinna być ogromna?Adam.Ż pisze:patrzysz może na wage tych silników?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Swap w Jimnym - na co?
zła droga
i słuchaj Adama co do wagi
ps. nadal masz za szybkie przełożenia

i słuchaj Adama co do wagi
ps. nadal masz za szybkie przełożenia

Re: Swap w Jimnym - na co?
1.8 BMW żeliwny blok, 1.9 podejrzewam że też...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Swap w Jimnym - na co?
2.0 BMW dopiero ma alu, ale z kolei 6 cylindrów więc też lipa,
znajomy za kilka miechów będzie wkładał do mr2 silnik 1.3 231km lżejsze niż seryjne 1.6 140 km więc może tędy droga:D
znajomy za kilka miechów będzie wkładał do mr2 silnik 1.3 231km lżejsze niż seryjne 1.6 140 km więc może tędy droga:D
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Swap w Jimnym - na co?
Nie chodzi o to, żeby było tak dużo mocy. Wystarczy mi i 140KM, ale żeby było niezawodne.
Jakie są różnice w wadze BMW 1.8, a 1.9 TDi, a BMW 2.0? Z resztą chyba 6 garów to będzie trudno zmieścić pod tą małą maskę
Jakie są różnice w wadze BMW 1.8, a 1.9 TDi, a BMW 2.0? Z resztą chyba 6 garów to będzie trudno zmieścić pod tą małą maskę

Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Swap w Jimnym - na co?
to zła droga jest
Żeby mówić o niezawodności trzeba najpierw osiągnąć stan wyjściowy bez awarii. A teraz każde Twoje odpalenie silnika to jazda z awarią
co w sumie wcale nie jest śmieszne 

Żeby mówić o niezawodności trzeba najpierw osiągnąć stan wyjściowy bez awarii. A teraz każde Twoje odpalenie silnika to jazda z awarią


Re: Swap w Jimnym - na co?
i zapamiętaj sobie teraz ostatni raz, na chwilę obecną brakuje Ci momenu na kołach przez zły dobór przełożeń a w następnej kolejności brakuje Ci trakcji.
i ostatnie - mocny silnik to dobra sprawa
i ostatnie - mocny silnik to dobra sprawa

Re: Swap w Jimnym - na co?
u mnie 1.6 8V jest niezawodne, 1.3 też było do momentu aż nie załapało wody do oleju.
Kwestia co chcesz osiągnąć - suzuki przoduje niską wagą, pchając duże i ciężkie silniki/podzespoły zabijasz to co w tych autach było fajne.
Że można było objechać 400 konne zmoty z mechanikami mając dychawiczne 60 koni i elektryczne wyciągarki.
Kwestia co chcesz osiągnąć - suzuki przoduje niską wagą, pchając duże i ciężkie silniki/podzespoły zabijasz to co w tych autach było fajne.
Że można było objechać 400 konne zmoty z mechanikami mając dychawiczne 60 koni i elektryczne wyciągarki.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Swap w Jimnym - na co?
dlatego mówie że w bmw dopiero 2.0 miało alu blok ale za to 6 cylindrów przez co masa podobna jak 1.8 na żeliwniaku.Placek^ pisze:Nie chodzi o to, żeby było tak dużo mocy. Wystarczy mi i 140KM, ale żeby było niezawodne.
Jakie są różnice w wadze BMW 1.8, a 1.9 TDi, a BMW 2.0? Z resztą chyba 6 garów to będzie trudno zmieścić pod tą małą maskę
W tym roku konkurował z gratami samurai z silnikiem vitary 100 koni, zajął 3 miejsce na polandzie objeżdżając graty...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Swap w Jimnym - na co?
Nie no, awaria jest dopiero jak wjeżdżam do wody.Salata123 pisze:to zła droga jest![]()
Żeby mówić o niezawodności trzeba najpierw osiągnąć stan wyjściowy bez awarii. A teraz każde Twoje odpalenie silnika to jazda z awariąco w sumie wcale nie jest śmieszne
Przełożenia na ten moment mam dobrze dobrane - koła 31", reduktor z 410tki, w mostach 5.125 z vitary. Problemem jest silnik i to też tylko w wodzie.Salata123 pisze:i zapamiętaj sobie teraz ostatni raz, na chwilę obecną brakuje Ci momenu na kołach przez zły dobór przełożeń a w następnej kolejności brakuje Ci trakcji.
i ostatnie - mocny silnik to dobra sprawa
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Swap w Jimnym - na co?
przecież widziałem jak jedziesz - masz za szybkie przełożenia
albo... używasz złych biegów
Awaria jest cały czas, a woda tylko ją wywołuję

albo... używasz złych biegów

Awaria jest cały czas, a woda tylko ją wywołuję

Re: Swap w Jimnym - na co?
M16A VVT z suzuki SX4 - 120KM, pasuje do skrzyni nowszych jimnych, trzeba tylko miskę olejową przełożyć, szkoda czasu na rzeźbę z BMW.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Swap w Jimnym - na co?
Salata123 pisze:przecież widziałem jak jedziesz - masz za szybkie przełożenia![]()
albo... używasz złych biegów
Jeśli chodzi Ci o sytuację jak wygiąłem most w sobotę, to po prostu przeszarżowałem :] Ruszyłem z dwójki i przed podjazdem wbiłem trójkę.
Awaria jest cały czas, a woda tylko ją wywołuję
Ja mam najstarszy silnik G13BB, więc skoro i tak muszę rzeźbić, to wolę konkret, tylko jeszcze nie do końca wiem jaki.KSikorski pisze:M16A VVT z suzuki SX4 - 120KM, pasuje do skrzyni nowszych jimnych, trzeba tylko miskę olejową przełożyć, szkoda czasu na rzeźbę z BMW.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Swap w Jimnym - na co?
No ale Kolega Krzysztof Ci radzi koszerne suzukowe rozwiązanie, prawie bolt-on.
Lekkie, benzynowe, dostępne cenowo i częściowo.
Jaka to rzeźba w porównaniu do wkładania do suzuka żeliwnej niemieckiej kotwicy?
Lekkie, benzynowe, dostępne cenowo i częściowo.
Jaka to rzeźba w porównaniu do wkładania do suzuka żeliwnej niemieckiej kotwicy?

Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Re: Swap w Jimnym - na co?
Kurczę, jakby się głębiej zastanowić, to pomysł wcale nie głupi. M16A są z alu?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Swap w Jimnym - na co?
Tak.
Dlatego szukałem Jimniego z silnikiem M13A... żeby przy ewentualnym swapie nie było rzeźby
Skrzynię sobie kupisz taką jak trzeba, nie wiem jak z całym osprzętem, ale na pewno będzie łatwiej motać między rocznikami jimniego niż między jimny i bmw. Możesz na przykład kupić rozbitego Jimniego angola z M13A VVT, z niego poprzekładać wszystkie potrzebne części po za słupkiem, resztę sprzedać i jeszcze wyjść na tym na zero.
Dlatego szukałem Jimniego z silnikiem M13A... żeby przy ewentualnym swapie nie było rzeźby

Skrzynię sobie kupisz taką jak trzeba, nie wiem jak z całym osprzętem, ale na pewno będzie łatwiej motać między rocznikami jimniego niż między jimny i bmw. Możesz na przykład kupić rozbitego Jimniego angola z M13A VVT, z niego poprzekładać wszystkie potrzebne części po za słupkiem, resztę sprzedać i jeszcze wyjść na tym na zero.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Swap w Jimnym - na co?
Wiem, bo sam Ci takiego doradzałem, nauczony swoim doświadczeniemKSikorski pisze: Dlatego szukałem Jimniego z silnikiem M13A... żeby przy ewentualnym swapie nie było rzeźby![]()

Czy skrzynia od Jimnego DOHC bez VVT pasuje do silnika M16A VVT czy skrzynia musi być od jimiaka z VVT?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Swap w Jimnym - na co?
Może J20a z suzuki. Demon to to nie jest ale swoje potrafi 

Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
Re: Swap w Jimnym - na co?

Zdecydowanie najlepszy stosunek mocy do masy. To był by dobry wybór, zdecydowanie polecam

Re: Swap w Jimnym - na co?
DOHC z VVT i DOHC bez VVT od strony bloku jest taki sam. VVT mają trochę inny szczyt obudowy rozrządu. Skrzynia będzie pasować zarówno od Jimniego M13A i M13A VVT. Może różnią się przełożeniami? Wydaje mi się że w mojej nie ma nadbiegu i piątka jest biegiem bezpośrednim.Placek^ pisze:Wiem, bo sam Ci takiego doradzałem, nauczony swoim doświadczeniemKSikorski pisze: Dlatego szukałem Jimniego z silnikiem M13A... żeby przy ewentualnym swapie nie było rzeźby![]()
Czy skrzynia od Jimnego DOHC bez VVT pasuje do silnika M16A VVT czy skrzynia musi być od jimiaka z VVT?
Zaletą silnika M16 jest to że można kupić tanio młody, kilkuletni silnik, czego nie można powiedzieć o vitarach i bmw. Szukaj M16 z SX4 lub z krótkiej grand Vitary (w GV chyba nawet jest ustawiony wzdłużnie?)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Swap w Jimnym - na co?
Nie wiem jak to jest w porzypadku M16A(pasuje chyba do nowej skrzyni po 2005) ale ja bez problemu wstawiłem do siebie M15AA wczesniej był M13A.KSikorski pisze:DOHC z VVT i DOHC bez VVT od strony bloku jest taki sam. VVT mają trochę inny szczyt obudowy rozrządu. Skrzynia będzie pasować zarówno od Jimniego M13A i M13A VVT. Może różnią się przełożeniami? Wydaje mi się że w mojej nie ma nadbiegu i piątka jest biegiem bezpośrednim.Placek^ pisze:Wiem, bo sam Ci takiego doradzałem, nauczony swoim doświadczeniemKSikorski pisze: Dlatego szukałem Jimniego z silnikiem M13A... żeby przy ewentualnym swapie nie było rzeźby![]()
Czy skrzynia od Jimnego DOHC bez VVT pasuje do silnika M16A VVT czy skrzynia musi być od jimiaka z VVT?
Zaletą silnika M16 jest to że można kupić tanio młody, kilkuletni silnik, czego nie można powiedzieć o vitarach i bmw. Szukaj M16 z SX4 lub z krótkiej grand Vitary (w GV chyba nawet jest ustawiony wzdłużnie?)
Jeden dobry dzionek i temat ogarnięty
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości