Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak
Moderator: Albert_N
Re: Wahacze PILNE!!!
Stabilnie to nie bedzie sie prowadzic na zakretach. Sprezyny pod rame z przodu to nie jest dobry sposob, chyba ze sprezyna mega twarda, ale wtedy to sie mija z celem. Napisz jakie wrazenia z jazdy, bo jestem ciekaw. No i moze zmien wasy zwrotnic na wyzsze, bo kat na drazku masz zabojczy.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Re: Wahacze PILNE!!!
ja zrobiłem też pod ramą - sprezyna passat b5 tył i jest stabilnie i nie za twardo, przynajmniej jak dla mnie 

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Re: Wahacze PILNE!!!
Łełek ty naprawde uważasz że te wszystkie blaszeczki trzymające hardmadafaka wachacze do ramy i do mostu przezyja w terenie kilka minut
czy może dzieki ich "plastyczności" uzyskałeś wykrzyż 



Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Wahacze PILNE!!!
Ale tu na zdjęciach te mocowania do ramy to chyba nie są skończone jeszcze ...
Re: Wahacze PILNE!!!
Drążka kierowniczego jeszcze nie zrobiłem z tego względu, że przychodzi nowa przekładnia ze wspomaganiem - jutro będę montować. Blacha mocowania wahacza to wysokiej jakości stal okrętowa - w Parchu wytrzymuje bez problemu. Fakt, są przykręcone ale jeszcze nie dokończone. Trzeba powalczyć troszkę z kątami i przyspawać do ramy. Największym problemem okazało sie mocowanie amortyzatorów. Jutro robię poprawkę, bo dół amortyzatora jest za wysoko i sprężyna nie ugina się do końca, tylko kończy się na amortyzatorze. Przejechałem się - prowadzi się nadspodziewanie dobrze. Dopiero jak zrobię przekładnie to będzie testowanie w terenie. Sprężyny są z Golfa MKII tylne, natomiast amortyzatory od T5(okazują się bardzo mizernym rozwiązaniem, gdyż jest twardo)
4x4 Tczew
Re: Wahacze PILNE!!!
most poszedł do przodu????
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Re: Wahacze PILNE!!!
przy 31' i tak pewnie wygląda jak mój z wysunięciem 12cm:)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Re: Wahacze PILNE!!!
no ja wały wstawiłem od 413 i przedłużałem. Przesunięcie mostu do przodu było konieczne, żeby opony nie tarły o progi
4x4 Tczew
Re: Wahacze PILNE!!!
Czy po tym lifcie nie zauważyłeś niezamierzonego skrętu kół przy dobiciu? Pośredni drążek kierowniczy masz pod kątem i przy hamowaniu ( dociążeniu przodu) będzie powodował skręt kół w prawo lub kierownicy w lewo. Spróbuj wypoziomować oś drążka pośredniego.
Re: Wahacze PILNE!!!
No i znalazłem odpowiedz na moje pytanie u mnie przy dobiciu auto myszkowało po drodze i szukałem przyczyny, podejrzewałem że drążek kierowniczy płata figle i sie nie myliłem w wekend poprawki.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: Wahacze PILNE!!!
Już wszystko poprawione
Wczoraj chciałem wyjechać... Wrzucam bieg... a tu nic. Mówię sobie: ''pewnie znowu coś z reduktorem'', no to jeb w reduktor i przerzucam 4h na 4l i na 2h i NIC ;/ kurwica mnie wzięła niesamowita... po 15 minutach co się okazało - z przodu zapiętych sprzęgiełek nie miałem, a tylny wał oddałem do przedłużenia 


4x4 Tczew
Re: Wahacze PILNE!!!
ŁeLeK pisze:Już wszystko poprawioneWczoraj chciałem wyjechać... Wrzucam bieg... a tu nic. Mówię sobie: ''pewnie znowu coś z reduktorem'', no to jeb w reduktor i przerzucam 4h na 4l i na 2h i NIC ;/ kurwica mnie wzięła niesamowita... po 15 minutach co się okazało - z przodu zapiętych sprzęgiełek nie miałem, a tylny wał oddałem do przedłużenia

Jimny 

Re: Wahacze PILNE!!!
Jak rozwiązaliście problem obcierania kół 31" o wahacze Tico z przodu przy wykożystaniu oryginalnych mocowań do ramy 
Niestety pomiary wykazały że będzie obcierać a przenoszenie mocowań nie wydaje mi się opyumalnym rozwiązaniem.
Mam odwrócone trójkąty więc dodawanie dystansu raczej zabije łozyska.
Myślałem o podcięciu wachacza i wzmocnieniu go np rurką w tym miejscu ale obawiam się że usztywni to wachacz i zacznie pękać na spawach przy silentblokach, bo straci 'elastyczność skrętną'
Chba że z doświadczenia wiecie że nie obciera

Niestety pomiary wykazały że będzie obcierać a przenoszenie mocowań nie wydaje mi się opyumalnym rozwiązaniem.
Mam odwrócone trójkąty więc dodawanie dystansu raczej zabije łozyska.
Myślałem o podcięciu wachacza i wzmocnieniu go np rurką w tym miejscu ale obawiam się że usztywni to wachacz i zacznie pękać na spawach przy silentblokach, bo straci 'elastyczność skrętną'

Chba że z doświadczenia wiecie że nie obciera

Fascynaci 4x4
Re: Wahacze PILNE!!!
u mnie na Mangelsach et -35 ledwo co dotykało o wachacz ale dla pewności że nie zdejmie mi bierznika dałem dłuższe śruby na księzycu kuli i kilka podkladek chyba po 2 i ograniczyłem w ten sposob minimalnie skręt i po kłopocie 

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Wahacze PILNE!!!
Witam . Przeczytałem już wszystkie strony tego tematu . Powolutku przygotowuję się do przeróbki samiego na sprężyny . Przód radiusy z Pajero na szpilkę + panhard + sprężyny od Vitary lub SKody . Ale problem mam z tyłem . Co tu wybrać ? Wacjhacze oczywiście będą z rur made in home . Ale czy zastosować również panharda , czy sierżanta ? Które rozwiązanie jest lepsze ? Nie wiem czego , ale bardziej przychylam się do panharda , czy to dobry wybór ? Amory będą prawdopodobnie z Lublina .
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
Był Wrangler YJ 4,0 HO

Była Vitara
Re: Wahacze PILNE!!!
W innym wątku pisałeś, że sierżant odpada na tył. Ja mam już przód na sprężynie, a tył będzie własnie sierżant. Uzasadnienie : przeczytałem wiele pochlebnych opini na temat tego rozwiązania. Pytałeś również o 4 linka. To jest najlepsze rozwiązanie ( na podstawie info z forum
), odradzam ze względu na trudność wykonania. Więc na pierwszą Twoją jak sądzę, tak poważną modyfikację nie poleciłbym 4 linka. Panhard przód tył sierżant to sprawdzony już przepis. Nie poleciłbym również sprężyn od vitary, uważam że warto podnieść przy okazji troszkę auto a na tych sprężynach dużo nie zyskasz (może mnie ktoś poprawi).
ps. Gratuluję wyboru przeróbki na sprężynę

ps. Gratuluję wyboru przeróbki na sprężynę

-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Wahacze PILNE!!!
No tak pisałem . bo mam pod autem zmotaną butlę lpg , jak i zbiornik paliwa . http://off-road.frix.pl/temat/99749/zbi ... wa-samurai . Sierżant zmusi mnie do demontażu zbiornikasaamurai pisze:W innym wątku pisałeś, że sierżant odpada na tył. Ja mam już przód na sprężynie, a tył będzie własnie sierżant. Uzasadnienie : przeczytałem wiele pochlebnych opini na temat tego rozwiązania. Pytałeś również o 4 linka. To jest najlepsze rozwiązanie ( na podstawie info z forum), odradzam ze względu na trudność wykonania. Więc na pierwszą Twoją jak sądzę, tak poważną modyfikację nie poleciłbym 4 linka. Panhard przód tył sierżant to sprawdzony już przepis. Nie poleciłbym również sprężyn od vitary, uważam że warto podnieść przy okazji troszkę auto a na tych sprężynach dużo nie zyskasz (może mnie ktoś poprawi).
ps. Gratuluję wyboru przeróbki na sprężynę

Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
Był Wrangler YJ 4,0 HO

Była Vitara
Re: Wahacze PILNE!!!
jeśli już to na łożyskach sferycznych...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Wahacze PILNE!!!
albo końcówkach drążków... 

Re: Wahacze PILNE!!!
Sierżant ma dużo zalet. Jak pilnujesz odległości to dość łatwo jest osiągnąć prawidłowe ustawienia, druga sprawa to w miarę tania konstrukcja. Ja robiłem na końcówce drążka kierowniczego od traktorka Case czy inny new holland końcówka 26 zł. Jest solidna pręt z gwintem jest średnicy 20mm więc raczej nie puści. Jako tuleje do wahaczy i sierżanta zastosowałem polibusze z resorów samurajowych. Wykorzystując maks długie sprężyny i amorki robi ładne wykrzyże. Nie wiem dokładnie ile kosztuje łożyska sferyczne ale za dobre trzeba trochę zapłacić. Ja przy okazji robienia zawiasu na tyle wymieniłem łożyska uszczelniacze w tylnym moście całość wyszła około tyśka - to same części robota moja bezcenna i niepoliczalna. Jest tez minus sierżant potrzebuje dużo miejsca nad mostem, 4 link pewnie też. Przeważnie zawadza owy zbiornik który docelowo możesz wrzucić na pakę. Tak czasami bywa ze się człowiek napracuje w twoim przypadku zrobi nowy zbiornik paliwa , potem zmieni się koncepcja i cała praca psu w dupę.krzysiekass pisze:No tak pisałem . bo mam pod autem zmotaną butlę lpg , jak i zbiornik paliwa . http://off-road.frix.pl/temat/99749/zbi ... wa-samurai . Sierżant zmusi mnie do demontażu zbiornikasaamurai pisze:W innym wątku pisałeś, że sierżant odpada na tył. Ja mam już przód na sprężynie, a tył będzie własnie sierżant. Uzasadnienie : przeczytałem wiele pochlebnych opini na temat tego rozwiązania. Pytałeś również o 4 linka. To jest najlepsze rozwiązanie ( na podstawie info z forum), odradzam ze względu na trudność wykonania. Więc na pierwszą Twoją jak sądzę, tak poważną modyfikację nie poleciłbym 4 linka. Panhard przód tył sierżant to sprawdzony już przepis. Nie poleciłbym również sprężyn od vitary, uważam że warto podnieść przy okazji troszkę auto a na tych sprężynach dużo nie zyskasz (może mnie ktoś poprawi).
ps. Gratuluję wyboru przeróbki na sprężynęAle chyba nie ma rady . Motać się nie boję i chętnie bym wskoczył na 4-linka , tylko czy można go zmotać na poliuretanach ?
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: Wahacze PILNE!!!
Tu masz link do kilku rozwiązań zawieszenia. Kilka razy nam sie przydało
http://www.warka-team.pl/galeria/gara/c ... iesze.html

http://www.warka-team.pl/galeria/gara/c ... iesze.html
Re: Wahacze PILNE!!!
Tylko żebyś takiego mistrza wykrzyzu nie zrobił brakuje jakieś pół metra sprężyny http://www.warka-team.pl/galeria/gara/c ... zenia.html
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Wahacze PILNE!!!
A które rozwiązanie lepsze , sierżant , czy panhard ? Wiem , ze w przypadku panharda , most będzie się przesuwał , a jakie są jeszcze plusy dodatnie i ujemne





Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
Był Wrangler YJ 4,0 HO

Była Vitara
Re: Wahacze PILNE!!!
Stachu-80 pisze:Tylko żebyś takiego mistrza wykrzyzu nie zrobił brakuje jakieś pół metra sprężyny http://www.warka-team.pl/galeria/gara/c ... zenia.html
Najważniejsze że potem wskakują na swoje miejsce

Na co dzień Karol ma sprężyny przykręcone na górze i na dole . Ale na jakąś trialową imprezkę można odkręcić .

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość