Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: slaw211 » wt lut 03, 2009 12:12 am

nie jesli moge
gg 6157522

Darus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Pilzno

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Darus » śr lut 11, 2009 2:01 pm

To jak z tą blokadą?Działa??
Chciałbym założyć do mojej litrówki.
pozdrawiam
Dariusz
Samuraj SJ410

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Adam.Ż » śr lut 11, 2009 2:56 pm

że niby z którą??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
zuczek
 
 
Posty: 109
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 10:14 am
Lokalizacja: Olsztyn/Grajewo

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: zuczek » pt kwie 17, 2009 9:39 am

Mam pytanie.
Posiadam blokadę w tylnym moście. Jest to dorobiona przesówka (obrobiona cieplnie) sterowana siłownikiem pneumatycznym z kompresorka. Z wcześniejszych postów wyczytałem że nie ma to szansy działania. Czy jest ktoś, kto próbował czegoś takiego. Moje dotychczasowe testy min. na asfalcie nie poczyniły uszkodzeń.

Pytanie #2
Czy czujnik fabryczny załączonej blokady jest zamienny z czujnikiem w reduktorze?

Pozdrawiam
Adam
SJ-413

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Zun » pt kwie 17, 2009 10:20 am

zuczek pisze:Mam pytanie.
Posiadam blokadę w tylnym moście. Jest to dorobiona przesówka (obrobiona cieplnie) sterowana siłownikiem pneumatycznym z kompresorka. Z wcześniejszych postów wyczytałem że nie ma to szansy działania. Czy jest ktoś, kto próbował czegoś takiego. Moje dotychczasowe testy min. na asfalcie nie poczyniły uszkodzeń.

Pytanie #2
Czy czujnik fabryczny załączonej blokady jest zamienny z czujnikiem w reduktorze?

Pozdrawiam
Adam
Ile ja testujesz ? Miesiąc , rok , 3 lata ? Ile razy ją włączyłeś i wyłączyłeś ? 10 razy , 100 razy , 300 razy ? To jeśli chodzi o przesuwkę . jeśli chodzi o siłownik pneumatyczny to ma dużą szansę przeżyć blokadę jeśli jest zamontowany porządnie . chyba , że zmieniłeś konstrukcje przesuwki jak i pokrywki blokady .
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
zuczek
 
 
Posty: 109
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 10:14 am
Lokalizacja: Olsztyn/Grajewo

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: zuczek » pt kwie 17, 2009 10:30 am

Zun pisze: Ile ja testujesz ? Miesiąc , rok , 3 lata ? Ile razy ją włączyłeś i wyłączyłeś ? 10 razy , 100 razy , 300 razy ?
testuje od wczoraj
Włączyłem i wyłączyłem okołu 50 razy
o siłownik się nie boję interesuje mnie trwałość mechanizmu.
Jest to już drugie podejście do naprawy fabrycznej blokady - pierwsze polegało na "napawaniu" zużytych zębów w oryginalnej przesuwce. Nie polecam. Aktualnie mam wykonaną nową przesuwkę.
SJ-413

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: poreb » pn cze 22, 2009 6:01 pm

Czy jest jakas alternatywa do ARB?
chcialbym wrzucic jakas blokade do przodu do suzuki na szerokim moscie
ale jak zawsze jest jakies ale
jezeli poszedlbym w ARB to wiaze sie z zakupem samej blokady + polosie HD + wspomaganie
chodzi mi po glowie cos a'la Truetrack albo torsen
ktos sie orientuje czy do suzuki jest cos takiego na rynku?

Jezeli nie to znajac zycie bedzie ARB
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

longer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn sty 22, 2007 1:18 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: longer » pn cze 22, 2009 7:48 pm

Chyba nie ma na rynku dostępnych takich blokad, ponieważ przeguby półosi przednich i opony bardzo mocno wtedy pracują i szybko się zużywają. Jedynym słusznym i sprawdzonym wyjściem jest ARB. Mam znajomego który sprowadza takie blokady z USA w zestawie z kompresorami. Jak chcesz moge się zorientować w tej sprawie. Podaj mi tylko dane techniczne na PW

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: maristez » pn cze 22, 2009 8:10 pm

KAM miał robić przody ale nie wiem czy robi. chyba zostaje tylko ARB.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Adam.Ż » pn cze 22, 2009 9:11 pm

w przypadku ARB(lub innych rozłączalnych blokad) nie musisz iść w wspomaganie.
W przypadku torsena już tak.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: poreb » pn cze 22, 2009 10:26 pm

ale wszyscy pisza ze z jakimkolwiek lockerem z przodu wspomaganie jest praktycznie obowiazkowe bo nie ukrecisz kiermanem
wiem ze jest to najmniejszy wydatek przy motaniu blokady ale zawsze jakis
tak wiec bede myslal i sie rozgladal :)2
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: maristez » wt cze 23, 2009 5:43 am

na moją logikę blokada arb niema nic do tego czy się ciężej czy lżej kreci kierą.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Adam.Ż » wt cze 23, 2009 6:42 am

przecież nie jeździsz mając zapiętą cały czas blokadę.
Poza tym nie będziesz skręcał maksymalnie kołami na blokadzie bo przeguby nie wydadzą.
Jeździłem na blokadzie bez wspomagania i dawało radę.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Kostuch » wt cze 23, 2009 9:57 am

Wieść gminna niesie, że kiedyś Quaife robił torsena do suzuki. Nawet widziałem na ebayu aukcję czegoś takiego na przód do lj80.
:)22 :)22 :)22
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Zun » wt cze 23, 2009 4:06 pm

Kostuch pisze:Wieść gminna niesie, że kiedyś Quaife robił torsena do suzuki. Nawet widziałem na ebayu aukcję czegoś takiego na przód do lj80.
:)22 :)22 :)22
Quaife nie ma w ofercie nic do samuraia to primo , a secundo to jesli nawet by mial to raczej LSD
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Kostuch » śr cze 24, 2009 10:57 am

Zun pisze:
Kostuch pisze:Wieść gminna niesie, że kiedyś Quaife robił torsena do suzuki. Nawet widziałem na ebayu aukcję czegoś takiego na przód do lj80.
:)22 :)22 :)22
Quaife nie ma w ofercie nic do samuraia to primo , a secundo to jesli nawet by mial to raczej LSD
Primo:
Nigdzie nie pisałem, że ma w ofercie do samuraia.

Secundo:
Skrót myślowy. ATB LSD działa jak torsen: http://www.quaife.co.uk/What-is-a-Quaif ... fferential
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: psvadek » czw cze 25, 2009 4:37 pm

Pytanie odnośnie ARB RD88 - czy satelity w tej blokadzie jak są nówki to tak dziwnie "chrobotają" ?

Można most z ARBem zalać zwykłym hipolem ?
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Zun » czw cze 25, 2009 4:53 pm

psvadek pisze:Pytanie odnośnie ARB RD88 - czy satelity w tej blokadzie jak są nówki to tak dziwnie "chrobotają" ?
Miałem do czynienia tylko z ARB do D44 - tamte nie chrobotały
psvadek pisze:Można most z ARBem zalać zwykłym hipolem ?
Ja bym raczej zalał syntetykiem , nie jestem pewien ale chyba w instrukcji do araba jest napisane 75w140 , ale głowy nie dam sobie uciąć.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: psvadek » czw cze 25, 2009 7:02 pm

nie jest to jakis straszny zgrzyt - narazie obracałem ręką na sucho bez oleju , bez niczego i czuć lekkie niedopasowanie ...
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Michal_R » sob lip 11, 2009 9:07 pm

psvadek pisze:nie jest to jakis straszny zgrzyt - narazie obracałem ręką na sucho bez oleju , bez niczego i czuć lekkie niedopasowanie ...
faktyczne jak obraca się palcem to wydaje się że coś może być nie tak, ale nie przejmuj się tym :wink: , fachmany z araba tak poskładali znaczy że tak ma być :)21

Co do oleju- ja leje zawsze transaxl'a shella 75W90

Awatar użytkownika
zuczek
 
 
Posty: 109
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 10:14 am
Lokalizacja: Olsztyn/Grajewo

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: zuczek » pt lip 17, 2009 1:57 pm

Zun pisze:
Ile ja testujesz ? .
testy dobiegły końca
przesuwka się rozsypała a dokładniej pękła wzdłuż na 2 połówki.
SJ-413

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Zun » pt lip 17, 2009 4:59 pm

zuczek pisze:
Zun pisze:
Ile ja testujesz ? .
testy dobiegły końca
przesuwka się rozsypała a dokładniej pękła wzdłuż na 2 połówki.
:( No to teraz możesz ją ocenić . Ja w sumie swoją też moge już ocenić bo dostała kilka ładnych razy po dupie ;) I trzyma się rewelacyjnie.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Wilku » sob lip 18, 2009 9:56 pm

Witam,
Czytam sobie wątek i rozmyślam na zakupem blokady. Interesuje mnie raczej automat - Lock Right 1530 lub 1510. Z racji tego, że satelity w moim moście są już zmęczone, to raczej wolałbym tę oznaczoną symbolem 1530. Zastawaniem się jednak nad trwałością tych blokad.
Preferuje dynamiczną jazdę i ściganie na oesach. Czy częste strzały ze sprzęgła, odpuszczanie i gwałtowne dodawanie gazu szybko załatwi automatyczną blokadę i zrobi spustoszenie w moście? Która lepiej będzie sprawdzała się w takich warunkach eksploatacyjnych i czy wytrzyma takie traktowanie?
Może ktoś w podobny sposób eksploatuje LR i może się podzielić swoimi doświadczeniami?


Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: hadek » ndz lip 19, 2009 8:10 am

Uzytkowałem dokładnie w taki sposób samca.
Piec 1,3+pony, w mostach 5,125+1530 w tylnym.
Po poł roku przy okazji wymiany łozysk rozebrałem kuromestwo i z ciekawosci sprawdziłem.
Brak jakichkolwiek oznak zuzycia, a nie miala łatwo :D .
Jedyny minus to lekko przekrecony frez lewej półosi.

Auto do dzis jest regularnie mordowane przez nowego własciciela.
Silnik ledwo zipie, resory powyginane w esy, a blokada jak robiła tak dalej robi :)2

Polecam, teraz tez mam 8)
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Wilku » ndz lip 19, 2009 12:04 pm

Dzięki za opinie. A tak przy okazji - czy do ścigania po oesach nie za wolne są przełożenia w mostach 5.125? Na jakich kołach jeździsz? U mnie na razie jest red od 1.0, opony 235x75x15, piec z 1.3 GTi i wydaje mi się ten zestaw optymalny.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości