Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Moderator: Albert_N
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Witam,
Ponownie mam pewien problem. Sami pali ale ma problemy z wejściem na obroty. Nawet gdy odpalę i wcisnę gaz do dechy to się krztusi i nic. Po pewnym czasie udaje mu się wskoczyć i zasuwa jak głupi ale gdy się odpuści gaz to sytuacja się powtarza. Czy powodem takiego zachowania możne być wtrysk. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Ponownie mam pewien problem. Sami pali ale ma problemy z wejściem na obroty. Nawet gdy odpalę i wcisnę gaz do dechy to się krztusi i nic. Po pewnym czasie udaje mu się wskoczyć i zasuwa jak głupi ale gdy się odpuści gaz to sytuacja się powtarza. Czy powodem takiego zachowania możne być wtrysk. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Odepnij TPS i zobacz co się dzieje. To najbardziej zawodny czujnik przy tym silniku powodujący przeróżne problemy. Po odpięciu silnik powinien działać płynnie w całym zakresie obrotów, ale brak mu będzie pełnej mocy.
Oczywiście wtryski też mogą lać - w twoim przypadku na pewno warto to sprawdzić.
Ja przerabiałem jeszcze ułamany kabel przy przepływce, ułamany przewód przy czujniku temperatury. Zawsze cholernie szarpało i silnik nie chciał wkręcać się na obroty.
pzdr, W
Oczywiście wtryski też mogą lać - w twoim przypadku na pewno warto to sprawdzić.
Ja przerabiałem jeszcze ułamany kabel przy przepływce, ułamany przewód przy czujniku temperatury. Zawsze cholernie szarpało i silnik nie chciał wkręcać się na obroty.
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Dzieki za podpowiedz.Wilku pisze:Odepnij TPS i zobacz co się dzieje. To najbardziej zawodny czujnik przy tym silniku powodujący przeróżne problemy. Po odpięciu silnik powinien działać płynnie w całym zakresie obrotów, ale brak mu będzie pełnej mocy.
Oczywiście wtryski też mogą lać - w twoim przypadku na pewno warto to sprawdzić.
Ja przerabiałem jeszcze ułamany kabel przy przepływce, ułamany przewód przy czujniku temperatury. Zawsze cholernie szarpało i silnik nie chciał wkręcać się na obroty.
pzdr, W
Ja TPS mam odpięty bo już trochę o tym poczytałem a resztę muszę sprawdzić.
Dzieki
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Przy wszystkich swoich zaletach, swift gti ma jedną poważną wadę - komputer nie posiada złącza diagnostycznego do którego można się podłączyć i sprawdzić co go boli 

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
To jak, na błyski checka?
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Checkengine ci nie powie jakie masz czasy wtrysku albo jakie jest podciśnienie w kolektorze...apede pisze:To jak, na błyski checka?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Kostuch, a do 1,6 16v swifta da się podłączyć twoim kabelkiem?
We wtyczce kompa jest pin opisany na schemacie jako aldl, czyli teoretycznie powinno się dać...
We wtyczce kompa jest pin opisany na schemacie jako aldl, czyli teoretycznie powinno się dać...
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
@Kostuch
A to fakt. Nie ma na płytce jakigoś tajemnego miejsca żeby podpiąć tajemną przejściówkę?
A to fakt. Nie ma na płytce jakigoś tajemnego miejsca żeby podpiąć tajemną przejściówkę?
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Teoretycznie da się. Praktycznie - trzeba sprawdzić.Didymos pisze:Kostuch, a do 1,6 16v swifta da się podłączyć twoim kabelkiem?
We wtyczce kompa jest pin opisany na schemacie jako aldl, czyli teoretycznie powinno się dać...
Przeszczepiany swift jest jednak stosunkowo egzotyczny w porównaniu z vitarami/baleno i nie miałem okazji podpinać się do tego silnika.
Być może jest. Ale jest tak dobrze zamaskowane, że nikt go do tej pory nie znalazłapede pisze:Nie ma na płytce jakigoś tajemnego miejsca żeby podpiąć tajemną przejściówkę?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Ja to strasznie kiepsko trafiłem z tym Swiftem. Kupiłem go i miał być wstawiany zaraz po kupne. Niestety pojechałem do roboty a silnik sobie trochę poleżał. Po powrocie doszedłem do wniosku że trzeba go trochę wyremontować i go całego rozebrałem. Ta zabawa zajęła mi 2 miesiące a przy okazji zmotałem wspomaganie i większy alternator. Buda to był dopiero rdzawy strucel. Po zmontowaniu i zmotaniu tego silnika okazało się że mam wypalone zawory na 3 cylindrze. Oczywiście sprzedawca wszystkiemu zaprzeczał i mówi mi ze u niego to była igła. Wyremontowałem głowice i teraz mam kolejna zagwozdkę z tymi obrotami. Jutro zacznę od wtrysku i zobaczymy ale mam już dość.
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Sprawdź tez ciśnienie paliwa.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
No i trochę się wyjaśniło. Ułamany był kabel na przepływce.Teraz już nie waruje i płynniej wchodzi na obroty ale dalej dzieje się to z opóźnieniem i gaśnie na biegu jałowym. Jak ograniczę mu dopływ powietrza to wszystko jest ok. Mam założony stożek i wrażenie jakby dostawał za dużo powierza. Na wysokich obrotach wszystko jest ok. Co o tym myślicie.
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
TPS? 
Czujnik temperatury też może być podejrzany (niebieska wtyczka z tyłu silnika - też mi się tam kabelek ułamał).
pzdr, W

Czujnik temperatury też może być podejrzany (niebieska wtyczka z tyłu silnika - też mi się tam kabelek ułamał).
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Może po prostu złe ustawienie aparatu zapłonowego
samurai '88 4.16 GTI.
LR disko 200
LR disko 200
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
No i znalazłem przyczynę całego zamieszania. Podłączyłem filtr stożkowy który miałem po poprzedniej konstrukcji i źle wykonałem redukcje co powodowało zaburzenia przepływu powietrza.
A tu Kopułka od mazdy
Pozdrawiam
A tu Kopułka od mazdy

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Wygląda na sporo miejsca, przerabiałeś ścianę, czy tak ładnie wychodzi.
Czaka w piwnicy silnik z balerona z apratem i mam już kopułkę i według pomiarów u mnie wychodzi na styk.
Ten dystans między kopułką a obudową aparatu jakiej grubości? w jakim celu?
Czaka w piwnicy silnik z balerona z apratem i mam już kopułkę i według pomiarów u mnie wychodzi na styk.
Ten dystans między kopułką a obudową aparatu jakiej grubości? w jakim celu?
Suzuki Samurai 1.6 Spring, blokada, i inne pierdółki.
Mitsubishi L300 2.4i 4wd LSD.
Mitsubishi L300 2.4i 4wd LSD.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Witam,yahoo33 pisze:Wygląda na sporo miejsca, przerabiałeś ścianę, czy tak ładnie wychodzi.
Czaka w piwnicy silnik z balerona z apratem i mam już kopułkę i według pomiarów u mnie wychodzi na styk.
Ten dystans między kopułką a obudową aparatu jakiej grubości? w jakim celu?
Ścianę przerobiłem na tyle na ile pozwalała nagrzewnica i zostało nawet sporo miejsca. Dystans jest potrzebny bo kopułka od mazdy jest trochę za płytka i trzeba było zadziałać na tokarce. Musisz przerobić oryginalny palec. Zdementować blaszkę z mazdowskiego i zamontować na suzukowym ale to łatwizna. Wszystko hula ze aż milo.
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Postanowiłem wkleić kilka fotek z procesu wstawiania tego silnika. Moze to komuś pomorze.











Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Poduszka się nie usmaży od kolektora?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Założyłem odpromiennik i jak na razie wszystko hula. Z przodu potrzebowałem miejsce na wspomaganie.Kostuch pisze:Poduszka się nie usmaży od kolektora?
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Z ciekawości zapytam, jak po dłuższym czasie oceniasz używanie Mazdowej kopułki?
Nie ma jakiś większych problemów? Jak z wododpornością?
Nie ma jakiś większych problemów? Jak z wododpornością?
Suzuki Samurai 1.6 Spring, blokada, i inne pierdółki.
Mitsubishi L300 2.4i 4wd LSD.
Mitsubishi L300 2.4i 4wd LSD.
Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413
Jeszcze jej nie zalewałem wiec nie wiem jak z tym będzie. Zakupiłem parę dodatkowych gratów i dalej motam.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość