Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » pn paź 07, 2013 7:38 am

Witam,

Ponownie mam pewien problem. Sami pali ale ma problemy z wejściem na obroty. Nawet gdy odpalę i wcisnę gaz do dechy to się krztusi i nic. Po pewnym czasie udaje mu się wskoczyć i zasuwa jak głupi ale gdy się odpuści gaz to sytuacja się powtarza. Czy powodem takiego zachowania możne być wtrysk. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » pn paź 07, 2013 8:09 am

Odepnij TPS i zobacz co się dzieje. To najbardziej zawodny czujnik przy tym silniku powodujący przeróżne problemy. Po odpięciu silnik powinien działać płynnie w całym zakresie obrotów, ale brak mu będzie pełnej mocy.

Oczywiście wtryski też mogą lać - w twoim przypadku na pewno warto to sprawdzić.

Ja przerabiałem jeszcze ułamany kabel przy przepływce, ułamany przewód przy czujniku temperatury. Zawsze cholernie szarpało i silnik nie chciał wkręcać się na obroty.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » pn paź 07, 2013 8:25 am

Wilku pisze:Odepnij TPS i zobacz co się dzieje. To najbardziej zawodny czujnik przy tym silniku powodujący przeróżne problemy. Po odpięciu silnik powinien działać płynnie w całym zakresie obrotów, ale brak mu będzie pełnej mocy.

Oczywiście wtryski też mogą lać - w twoim przypadku na pewno warto to sprawdzić.

Ja przerabiałem jeszcze ułamany kabel przy przepływce, ułamany przewód przy czujniku temperatury. Zawsze cholernie szarpało i silnik nie chciał wkręcać się na obroty.

pzdr, W
Dzieki za podpowiedz.

Ja TPS mam odpięty bo już trochę o tym poczytałem a resztę muszę sprawdzić.

Dzieki
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » pn paź 07, 2013 11:02 am

Przy wszystkich swoich zaletach, swift gti ma jedną poważną wadę - komputer nie posiada złącza diagnostycznego do którego można się podłączyć i sprawdzić co go boli :)3
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: apede » pn paź 07, 2013 11:10 am

To jak, na błyski checka?
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » pn paź 07, 2013 11:34 am

apede pisze:To jak, na błyski checka?
Checkengine ci nie powie jakie masz czasy wtrysku albo jakie jest podciśnienie w kolektorze...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Didymos » pn paź 07, 2013 11:54 am

Kostuch, a do 1,6 16v swifta da się podłączyć twoim kabelkiem?
We wtyczce kompa jest pin opisany na schemacie jako aldl, czyli teoretycznie powinno się dać...
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: apede » pn paź 07, 2013 11:58 am

@Kostuch

A to fakt. Nie ma na płytce jakigoś tajemnego miejsca żeby podpiąć tajemną przejściówkę?
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » pn paź 07, 2013 1:38 pm

Didymos pisze:Kostuch, a do 1,6 16v swifta da się podłączyć twoim kabelkiem?
We wtyczce kompa jest pin opisany na schemacie jako aldl, czyli teoretycznie powinno się dać...
Teoretycznie da się. Praktycznie - trzeba sprawdzić.
Przeszczepiany swift jest jednak stosunkowo egzotyczny w porównaniu z vitarami/baleno i nie miałem okazji podpinać się do tego silnika.
apede pisze:Nie ma na płytce jakigoś tajemnego miejsca żeby podpiąć tajemną przejściówkę?
Być może jest. Ale jest tak dobrze zamaskowane, że nikt go do tej pory nie znalazł :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » pn paź 07, 2013 2:02 pm

Ja to strasznie kiepsko trafiłem z tym Swiftem. Kupiłem go i miał być wstawiany zaraz po kupne. Niestety pojechałem do roboty a silnik sobie trochę poleżał. Po powrocie doszedłem do wniosku że trzeba go trochę wyremontować i go całego rozebrałem. Ta zabawa zajęła mi 2 miesiące a przy okazji zmotałem wspomaganie i większy alternator. Buda to był dopiero rdzawy strucel. Po zmontowaniu i zmotaniu tego silnika okazało się że mam wypalone zawory na 3 cylindrze. Oczywiście sprzedawca wszystkiemu zaprzeczał i mówi mi ze u niego to była igła. Wyremontowałem głowice i teraz mam kolejna zagwozdkę z tymi obrotami. Jutro zacznę od wtrysku i zobaczymy ale mam już dość.
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Salata123 » wt paź 08, 2013 7:23 am

Sprawdź tez ciśnienie paliwa.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » wt paź 08, 2013 3:38 pm

No i trochę się wyjaśniło. Ułamany był kabel na przepływce.Teraz już nie waruje i płynniej wchodzi na obroty ale dalej dzieje się to z opóźnieniem i gaśnie na biegu jałowym. Jak ograniczę mu dopływ powietrza to wszystko jest ok. Mam założony stożek i wrażenie jakby dostawał za dużo powierza. Na wysokich obrotach wszystko jest ok. Co o tym myślicie.
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » wt paź 08, 2013 9:28 pm

TPS? :D
Czujnik temperatury też może być podejrzany (niebieska wtyczka z tyłu silnika - też mi się tam kabelek ułamał).

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
myros
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 7:37 pm
Lokalizacja: Podhale

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: myros » wt paź 08, 2013 9:47 pm

Może po prostu złe ustawienie aparatu zapłonowego
samurai '88 4.16 GTI.
LR disko 200

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » sob lis 16, 2013 3:24 pm

No i znalazłem przyczynę całego zamieszania. Podłączyłem filtr stożkowy który miałem po poprzedniej konstrukcji i źle wykonałem redukcje co powodowało zaburzenia przepływu powietrza.

A tu Kopułka od mazdyObrazek

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
yahoo33
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt lip 29, 2011 1:43 pm

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: yahoo33 » ndz lis 17, 2013 1:37 pm

Wygląda na sporo miejsca, przerabiałeś ścianę, czy tak ładnie wychodzi.
Czaka w piwnicy silnik z balerona z apratem i mam już kopułkę i według pomiarów u mnie wychodzi na styk.
Ten dystans między kopułką a obudową aparatu jakiej grubości? w jakim celu?
Suzuki Samurai 1.6 Spring, blokada, i inne pierdółki.
Mitsubishi L300 2.4i 4wd LSD.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » pn lis 18, 2013 4:04 pm

yahoo33 pisze:Wygląda na sporo miejsca, przerabiałeś ścianę, czy tak ładnie wychodzi.
Czaka w piwnicy silnik z balerona z apratem i mam już kopułkę i według pomiarów u mnie wychodzi na styk.
Ten dystans między kopułką a obudową aparatu jakiej grubości? w jakim celu?
Witam,

Ścianę przerobiłem na tyle na ile pozwalała nagrzewnica i zostało nawet sporo miejsca. Dystans jest potrzebny bo kopułka od mazdy jest trochę za płytka i trzeba było zadziałać na tokarce. Musisz przerobić oryginalny palec. Zdementować blaszkę z mazdowskiego i zamontować na suzukowym ale to łatwizna. Wszystko hula ze aż milo.
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » pn lis 18, 2013 6:26 pm

Postanowiłem wkleić kilka fotek z procesu wstawiania tego silnika. Moze to komuś pomorze.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » pn lis 18, 2013 8:22 pm

Poduszka się nie usmaży od kolektora?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » pn lis 18, 2013 8:53 pm

Kostuch pisze:Poduszka się nie usmaży od kolektora?
Założyłem odpromiennik i jak na razie wszystko hula. Z przodu potrzebowałem miejsce na wspomaganie.
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
yahoo33
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt lip 29, 2011 1:43 pm

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: yahoo33 » czw sty 30, 2014 9:08 pm

Z ciekawości zapytam, jak po dłuższym czasie oceniasz używanie Mazdowej kopułki?
Nie ma jakiś większych problemów? Jak z wododpornością?
Suzuki Samurai 1.6 Spring, blokada, i inne pierdółki.
Mitsubishi L300 2.4i 4wd LSD.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » ndz lut 02, 2014 3:05 pm

Jeszcze jej nie zalewałem wiec nie wiem jak z tym będzie. Zakupiłem parę dodatkowych gratów i dalej motam.

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość