szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » pn kwie 20, 2020 10:31 am

Łączniki też sprawdzałem.Są w porządku.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » wt kwie 21, 2020 3:21 pm

I to się zgadza,że drążek stabilizatora nie powinien się przesuwać w miejscach mocowania.Po wymianie gumowych tulejek nastała cisza.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » czw paź 15, 2020 4:53 am

Pacjent-Jimny z 2014 roku,przebieg 140 tyś.km.Choroba-na zimnym silniku sprzęgło szarpie,nie można płynnie ruszyć.Jak silnik jest nagrzany problem znika.Przy sprzegle nic nie było robione,nie ślizga się,pedał chodzi lekko ale jest wysoki i nie ma żadnego luzu.Nawet nie wiem czy tutaj jest samoregulacja,czy się reguluje.Co może być przyczyną szarpania?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » ndz lis 15, 2020 7:12 am

Mam pytanie-jaka jest kolejność odpowietrzania hamulców w Jimnym z ABS-em?Chcę wymienić płyn (bez zapowietrzania układu) i czy bez przyrządów jest to możliwe?

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: czarny bielsko » ndz gru 13, 2020 10:43 am

Janusz73 pisze:
ndz lis 15, 2020 7:12 am
Mam pytanie-jaka jest kolejność odpowietrzania hamulców w Jimnym z ABS-em?Chcę wymienić płyn (bez zapowietrzania układu) i czy bez przyrządów jest to możliwe?
Pewnie kolejność jest taka sama jak w każdym innym aucie posiadającym ABS. Wygląda to mniej więcej tak:
Odpowietrzanie całego układy należy zacząć od przeprowadzenia takiej czynności względem pompy hamulcowej. Odpowietrzanie systemu z układem ABS stosuje się oddzielnie zarówno dla kół przednich, jak i tylnych, według kolejności: lewe przednie, prawe przednie, lewe tylne, prawe tylne.

Prace zaczynamy od włączenia silnika. Następnie należy kilkadziesiąt razy wcisnąć pedał hamulca do samego spodu, aby pozbyć się ciśnienia regulacji systemu ABS. Trzeba pamiętać, aby zbiorniczek wyrównawczy pompy hamulcowej był zalany płynem roboczym do pełna. W dalszej kolejności nakładamy przewód na zawór odpowietrzający, natomiast jego drugi koniec zanurzamy w naczyniu z płynem hamulcowym. Teraz należy rozpocząć pompowanie hamulcem aż do momentu, gdy zostanie wytworzone przeciwciśnienie w systemie, czyli pojawi się znaczny opór stawiany przez pedał hamulca.

W momencie wytworzenia odpowiedniego ciśnienia należy wcisnąć maksymalnie do podłoża pedał hamulca i przytrzymać go w tej pozycji. W tym czasie osoba nam asystująca powinna odkręcić zawór odpowietrzający mniej więcej o pół obrotu, powodując w ten sposób przepływ płynu hamulcowego do naczynia. Gdy wyczuwalne stanie się ciśnienie na pedale hamulca, należy zakręcić zawór. Tą czynność trzeba powtórzyć kilka razy do momentu, gdy nie będą się pojawiać pęcherzyki powietrza. Wówczas zakręcamy zawór i uzupełniamy zbiornik płynem hamulcowym. Następnie całą procedurę przeprowadzamy w stosunku do kolejnych kół.

Pompa systemu ABS nie może działać dłużej niż dwie minuty. Dlatego też proces odpowietrzania układu hamulcowego powinien być prowadzony w kilkuminutowych przerwach, aby pompa zdołała się schłodzić. No i jak za dużo płynu hamulcowego będzie ubywać to najlepiej przerwać prace i poszukać wycieku albo dobrego mechanika ;) :)21
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

yoger
 
 
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: yoger » wt mar 23, 2021 7:48 am

Przy odłączonym przednim napędzie, kręcąc powoli wałem (czy to w jedną, czy drugą stronę), który z reduktora na przód wychodzi, słyszę dość ciche kliknięcia, czy to może być łożysko? Dźwięk dobiega jakby z przodu reduktora.
No to od początku

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » śr lut 09, 2022 5:22 am

Jimny 1,3 16V 2014 rok.Co może być przyczyną że rozrusznik działa (przykładowo) 10 razy bez zarzutu,a za 11 razem jest cisza i wszystko gaśnie w liczniku i radio też.Gaśnie po przekręceniu kluczyka w pozycję start.Rozrusznik sprawdzony,akumulator nowy.Jak jest od tego przekażnik to który?

Awatar użytkownika
bzibziak
 
 
Posty: 821
Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: bzibziak » śr lut 09, 2022 7:53 am

Kostka stacyjki.
Facet bez gaci zyskuje lub traci.

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: czarny bielsko » śr lut 09, 2022 11:19 am

rozmontować kostkę, wyczyścić styki i złożyć.
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » wt lut 15, 2022 7:30 am

Dziękuję za porady.Wszystko wskazuje że sprawcą tej usterki była wsuwka na elektromagnesie.I ośmioletni akumulator też miał już dość.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » pn maja 09, 2022 4:48 am

Znowu błądzę i znowu pytam :-? .Suzuki Jimny (2014 rok) jak zdiagnozować łożysko tylnej półosi bez demontażu?Czy jest to możliwe.Przebieg samochodu to 160 tyś.km i zaczął się hałas gdzieś w okolicach tylnego mostu.Oleje sprawdziłem,krzyżak wału też sprawdziłem.Hałas zanika tylko przy zwalnianiu z włączonym biegiem.Co to może być?

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: suziXL » pn maja 09, 2022 7:09 am

Bardziej by to wskazywalo na lozysko ataku.

Zobacz czy sa luzy, ale i tak bez rozmontowania ciezko jednoznacznie zdiagnozowac.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: bazylisek » pn maja 09, 2022 12:24 pm

Łożyska półosi to bym i tak w ciemno wymieniał. W jamniku jest to, podobnie jak w samcu, wyjątkowo debilnie rozwiązane. Robiłem u siebie co dwa sezony +/- Oczywiście najdłużej żyły Koyo z odpowiednio dobranym luzem roboczym.
Co do mostu to tak jak piszę Suzi - trzeba by wyjąć dyfer. Nic trudnego w suzuki ale upierdliwe (bębny, półosie...)
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » pn maja 09, 2022 3:26 pm

Dziękuję za porady.Wałek atakujący nie ma luzu.W tym moim Jimnym jest coś schrzanione od nowości.Kilka razy włączę i wyłączę przedni napęd i tego odgłosu nie ma.Ale tylko do któregoś uruchomienia silnika.Coś w reduktorze?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » wt maja 17, 2022 3:57 am

Wracam do problemu z jakim się borykam.Zdjąłem bębny hamulcowe i zauważyłem,że obie półosie mają luz wzdłużny (czyli od siebie i do siebie) około 2 mm.Ale po dłuższej jezdzie zrobiłem próbę jadąc z góry na luzie z wyłączonym silnikiem i jest cicho,wydaje mi się że to nie łożyska półosi hałasują.Jadąc na biegu i przyśpieszając znowu robi się głośno i to gdzieś w okolicach tylnego mostu.Dodam jeszcze,że czym bardziej rozgrzany olej tym ten hałas jest większy.Do pewnego momentu,bo gdy olej w moście jeszcze jest zimny to tego hałasu nie ma.Może hałasować łańcuch w reduktorze?Pytam bo naoglądałem się filmów na You Tube,ale nic w reduktorze nie robiłem od nowości.

Awatar użytkownika
minizbowid
 
 
Posty: 4043
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: minizbowid » wt maja 17, 2022 5:43 am

Janusz73 pisze:
wt maja 17, 2022 3:57 am
Wracam do problemu z jakim się borykam.Zdjąłem bębny hamulcowe i zauważyłem,że obie półosie mają luz wzdłużny (czyli od siebie i do siebie) około 2 mm.Ale po dłuższej jezdzie zrobiłem próbę jadąc z góry na luzie z wyłączonym silnikiem i jest cicho,wydaje mi się że to nie łożyska półosi hałasują.Jadąc na biegu i przyśpieszając znowu robi się głośno i to gdzieś w okolicach tylnego mostu.Dodam jeszcze,że czym bardziej rozgrzany olej tym ten hałas jest większy.Do pewnego momentu,bo gdy olej w moście jeszcze jest zimny to tego hałasu nie ma.Może hałasować łańcuch w reduktorze?Pytam bo naoglądałem się filmów na You Tube,ale nic w reduktorze nie robiłem od nowości.
z reguły cieplejszy olej, jest troche rzadszy.
Zmieniałeś oleje w mostach i reduktorze? ew. uzupełniałeś braki?
Shadow C2 aka Chujamba :)17
DR800S 8)

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » wt maja 17, 2022 9:01 am

Minizbowid.W Jimnym nie mam żadnych wycieków.Sprawdzałem stan oleju w skrzyni,moście,reduktorze i poziom jest.Olej jaki zalałem to Mobil SHC 75W/90 pełen syntetyk i fakt,że on już pracuje z jakieś 80 tyś.km.Może to i jego wina ale on po tym przbiegu nie jest nawet czarny.Mam do niego przekonanie bo naprawdę używałem go w kilku samochodach i nigdy mnie nie zawiódł.Ale może pora go wymienić?Instrukcja mówi,że wymieniać co 150 tyś.km lub co 120 miesięcy.

Awatar użytkownika
minizbowid
 
 
Posty: 4043
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: minizbowid » wt maja 17, 2022 9:34 am

Zlej, zobacz czy nie masz opiłków. U kumpla ostatnio zmieniałem, też niby 60tyś km przejechane, ale olej wyleciał siwy :)21

A nowy olej raczej nie zaszkodzi.
Shadow C2 aka Chujamba :)17
DR800S 8)

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » wt maja 17, 2022 11:11 am

Tak zrobię.Najbardziej boję się żeby to nie było łożysko półosi bo wtedy nie można nawet holować samochodu.

Awatar użytkownika
minizbowid
 
 
Posty: 4043
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: minizbowid » wt maja 17, 2022 11:54 am

Wjedz na podnosnik, bedzie latwiej.
Shadow C2 aka Chujamba :)17
DR800S 8)

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » czw lip 21, 2022 4:10 am

Bazylisek miał rację.To były łożyska tylnych półosi.Nie do końca takie same ale te łożyska to odpowiednik łożysk o symbolu 6207.Są trochę za słabe na półosie samochodu terenowego.170 tyś.km na szosie i one już się skończyły.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » sob sie 20, 2022 12:55 pm

Mam pytanie-co może być przyczyną drgań kierownicy w Suzuki jimny (bez żadnych przeróbek) w trakce hamowania przy dużych prędkościach.Dodam,że tarcze,klocki,zaciski lub jakiekolwiek luzy w układzie kierowniczym i zawieszenia odpadają.Pedał hamulca nie drży w trakcie hamowania ale kierownica może połamać palce.

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: bazylisek » sob sie 20, 2022 1:00 pm

Sprawdź luz łożysk swoznia zwrotnicy i łożysk kół.
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Janusz73 » sob sie 20, 2022 2:10 pm

Bazylisek.Nie ma luzów na zwrotnicy,ani na łożyskach.Zwrotnice naprawiałem ale łożysk przednich kół nie było potrzeby.

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: bazylisek » sob sie 20, 2022 3:18 pm

No to jeszcze zostaje mój ulubieniec jeżeli idzie o dziwne objawy w jamniku. Panhard. A konkretnie jego tuleje. Jeżeli nie wymieniłeś to wymień. Zanim ich zużycie zacznie być weryfikowane organoleptycznie już potrafią powodować dziwne stany. Jak masz dostęp do prasy to chwila moment.
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości