szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Moderator: Albert_N
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Łączniki też sprawdzałem.Są w porządku.
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
I to się zgadza,że drążek stabilizatora nie powinien się przesuwać w miejscach mocowania.Po wymianie gumowych tulejek nastała cisza.
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Pacjent-Jimny z 2014 roku,przebieg 140 tyś.km.Choroba-na zimnym silniku sprzęgło szarpie,nie można płynnie ruszyć.Jak silnik jest nagrzany problem znika.Przy sprzegle nic nie było robione,nie ślizga się,pedał chodzi lekko ale jest wysoki i nie ma żadnego luzu.Nawet nie wiem czy tutaj jest samoregulacja,czy się reguluje.Co może być przyczyną szarpania?
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Mam pytanie-jaka jest kolejność odpowietrzania hamulców w Jimnym z ABS-em?Chcę wymienić płyn (bez zapowietrzania układu) i czy bez przyrządów jest to możliwe?
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Pewnie kolejność jest taka sama jak w każdym innym aucie posiadającym ABS. Wygląda to mniej więcej tak:
Odpowietrzanie całego układy należy zacząć od przeprowadzenia takiej czynności względem pompy hamulcowej. Odpowietrzanie systemu z układem ABS stosuje się oddzielnie zarówno dla kół przednich, jak i tylnych, według kolejności: lewe przednie, prawe przednie, lewe tylne, prawe tylne.
Prace zaczynamy od włączenia silnika. Następnie należy kilkadziesiąt razy wcisnąć pedał hamulca do samego spodu, aby pozbyć się ciśnienia regulacji systemu ABS. Trzeba pamiętać, aby zbiorniczek wyrównawczy pompy hamulcowej był zalany płynem roboczym do pełna. W dalszej kolejności nakładamy przewód na zawór odpowietrzający, natomiast jego drugi koniec zanurzamy w naczyniu z płynem hamulcowym. Teraz należy rozpocząć pompowanie hamulcem aż do momentu, gdy zostanie wytworzone przeciwciśnienie w systemie, czyli pojawi się znaczny opór stawiany przez pedał hamulca.
W momencie wytworzenia odpowiedniego ciśnienia należy wcisnąć maksymalnie do podłoża pedał hamulca i przytrzymać go w tej pozycji. W tym czasie osoba nam asystująca powinna odkręcić zawór odpowietrzający mniej więcej o pół obrotu, powodując w ten sposób przepływ płynu hamulcowego do naczynia. Gdy wyczuwalne stanie się ciśnienie na pedale hamulca, należy zakręcić zawór. Tą czynność trzeba powtórzyć kilka razy do momentu, gdy nie będą się pojawiać pęcherzyki powietrza. Wówczas zakręcamy zawór i uzupełniamy zbiornik płynem hamulcowym. Następnie całą procedurę przeprowadzamy w stosunku do kolejnych kół.
Pompa systemu ABS nie może działać dłużej niż dwie minuty. Dlatego też proces odpowietrzania układu hamulcowego powinien być prowadzony w kilkuminutowych przerwach, aby pompa zdołała się schłodzić. No i jak za dużo płynu hamulcowego będzie ubywać to najlepiej przerwać prace i poszukać wycieku albo dobrego mechanika


Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Przy odłączonym przednim napędzie, kręcąc powoli wałem (czy to w jedną, czy drugą stronę), który z reduktora na przód wychodzi, słyszę dość ciche kliknięcia, czy to może być łożysko? Dźwięk dobiega jakby z przodu reduktora.
No to od początku
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Jimny 1,3 16V 2014 rok.Co może być przyczyną że rozrusznik działa (przykładowo) 10 razy bez zarzutu,a za 11 razem jest cisza i wszystko gaśnie w liczniku i radio też.Gaśnie po przekręceniu kluczyka w pozycję start.Rozrusznik sprawdzony,akumulator nowy.Jak jest od tego przekażnik to który?
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
rozmontować kostkę, wyczyścić styki i złożyć.
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Dziękuję za porady.Wszystko wskazuje że sprawcą tej usterki była wsuwka na elektromagnesie.I ośmioletni akumulator też miał już dość.
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Znowu błądzę i znowu pytam
.Suzuki Jimny (2014 rok) jak zdiagnozować łożysko tylnej półosi bez demontażu?Czy jest to możliwe.Przebieg samochodu to 160 tyś.km i zaczął się hałas gdzieś w okolicach tylnego mostu.Oleje sprawdziłem,krzyżak wału też sprawdziłem.Hałas zanika tylko przy zwalnianiu z włączonym biegiem.Co to może być?

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Bardziej by to wskazywalo na lozysko ataku.
Zobacz czy sa luzy, ale i tak bez rozmontowania ciezko jednoznacznie zdiagnozowac.
Zobacz czy sa luzy, ale i tak bez rozmontowania ciezko jednoznacznie zdiagnozowac.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Łożyska półosi to bym i tak w ciemno wymieniał. W jamniku jest to, podobnie jak w samcu, wyjątkowo debilnie rozwiązane. Robiłem u siebie co dwa sezony +/- Oczywiście najdłużej żyły Koyo z odpowiednio dobranym luzem roboczym.
Co do mostu to tak jak piszę Suzi - trzeba by wyjąć dyfer. Nic trudnego w suzuki ale upierdliwe (bębny, półosie...)
Co do mostu to tak jak piszę Suzi - trzeba by wyjąć dyfer. Nic trudnego w suzuki ale upierdliwe (bębny, półosie...)
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Dziękuję za porady.Wałek atakujący nie ma luzu.W tym moim Jimnym jest coś schrzanione od nowości.Kilka razy włączę i wyłączę przedni napęd i tego odgłosu nie ma.Ale tylko do któregoś uruchomienia silnika.Coś w reduktorze?
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Wracam do problemu z jakim się borykam.Zdjąłem bębny hamulcowe i zauważyłem,że obie półosie mają luz wzdłużny (czyli od siebie i do siebie) około 2 mm.Ale po dłuższej jezdzie zrobiłem próbę jadąc z góry na luzie z wyłączonym silnikiem i jest cicho,wydaje mi się że to nie łożyska półosi hałasują.Jadąc na biegu i przyśpieszając znowu robi się głośno i to gdzieś w okolicach tylnego mostu.Dodam jeszcze,że czym bardziej rozgrzany olej tym ten hałas jest większy.Do pewnego momentu,bo gdy olej w moście jeszcze jest zimny to tego hałasu nie ma.Może hałasować łańcuch w reduktorze?Pytam bo naoglądałem się filmów na You Tube,ale nic w reduktorze nie robiłem od nowości.
- minizbowid
-
- Posty: 4043
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
z reguły cieplejszy olej, jest troche rzadszy.Janusz73 pisze: ↑wt maja 17, 2022 3:57 amWracam do problemu z jakim się borykam.Zdjąłem bębny hamulcowe i zauważyłem,że obie półosie mają luz wzdłużny (czyli od siebie i do siebie) około 2 mm.Ale po dłuższej jezdzie zrobiłem próbę jadąc z góry na luzie z wyłączonym silnikiem i jest cicho,wydaje mi się że to nie łożyska półosi hałasują.Jadąc na biegu i przyśpieszając znowu robi się głośno i to gdzieś w okolicach tylnego mostu.Dodam jeszcze,że czym bardziej rozgrzany olej tym ten hałas jest większy.Do pewnego momentu,bo gdy olej w moście jeszcze jest zimny to tego hałasu nie ma.Może hałasować łańcuch w reduktorze?Pytam bo naoglądałem się filmów na You Tube,ale nic w reduktorze nie robiłem od nowości.
Zmieniałeś oleje w mostach i reduktorze? ew. uzupełniałeś braki?
Shadow C2 aka Chujamba
DR800S

DR800S

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Minizbowid.W Jimnym nie mam żadnych wycieków.Sprawdzałem stan oleju w skrzyni,moście,reduktorze i poziom jest.Olej jaki zalałem to Mobil SHC 75W/90 pełen syntetyk i fakt,że on już pracuje z jakieś 80 tyś.km.Może to i jego wina ale on po tym przbiegu nie jest nawet czarny.Mam do niego przekonanie bo naprawdę używałem go w kilku samochodach i nigdy mnie nie zawiódł.Ale może pora go wymienić?Instrukcja mówi,że wymieniać co 150 tyś.km lub co 120 miesięcy.
- minizbowid
-
- Posty: 4043
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Zlej, zobacz czy nie masz opiłków. U kumpla ostatnio zmieniałem, też niby 60tyś km przejechane, ale olej wyleciał siwy
A nowy olej raczej nie zaszkodzi.

A nowy olej raczej nie zaszkodzi.
Shadow C2 aka Chujamba
DR800S

DR800S

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Tak zrobię.Najbardziej boję się żeby to nie było łożysko półosi bo wtedy nie można nawet holować samochodu.
- minizbowid
-
- Posty: 4043
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Wjedz na podnosnik, bedzie latwiej.
Shadow C2 aka Chujamba
DR800S

DR800S

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Bazylisek miał rację.To były łożyska tylnych półosi.Nie do końca takie same ale te łożyska to odpowiednik łożysk o symbolu 6207.Są trochę za słabe na półosie samochodu terenowego.170 tyś.km na szosie i one już się skończyły.
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Mam pytanie-co może być przyczyną drgań kierownicy w Suzuki jimny (bez żadnych przeróbek) w trakce hamowania przy dużych prędkościach.Dodam,że tarcze,klocki,zaciski lub jakiekolwiek luzy w układzie kierowniczym i zawieszenia odpadają.Pedał hamulca nie drży w trakcie hamowania ale kierownica może połamać palce.
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Sprawdź luz łożysk swoznia zwrotnicy i łożysk kół.
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
Bazylisek.Nie ma luzów na zwrotnicy,ani na łożyskach.Zwrotnice naprawiałem ale łożysk przednich kół nie było potrzeby.
Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2
No to jeszcze zostaje mój ulubieniec jeżeli idzie o dziwne objawy w jamniku. Panhard. A konkretnie jego tuleje. Jeżeli nie wymieniłeś to wymień. Zanim ich zużycie zacznie być weryfikowane organoleptycznie już potrafią powodować dziwne stany. Jak masz dostęp do prasy to chwila moment.
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości