Filmy RENARDA o jimiaku
Moderator: Albert_N
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Filmy RENARDA o jimiaku
POlecam wszystkim filmy Kolegi z Francji RENARD381
bardzo wiele filmów z zakresu napraw jimiaków
https://www.youtube.com/user/renard381/videos
bardzo wiele filmów z zakresu napraw jimiaków
https://www.youtube.com/user/renard381/videos
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Filmy RENARDA o jimiaku
no fanie że ktoś to nakręcił ale mam pytanie co daje smarowanie silikonem w speju
może jakiś ''mondry'' Polak by zamieścił takie filmiki ,
może jakiś ''mondry'' Polak by zamieścił takie filmiki ,
Super parchatek Super y60 

- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Filmy RENARDA o jimiaku
kiedyś posmarowaliśmy tokarkę siloconem w spray bo to takie modne smarowanie było wtedy zaczęła dopiero piszczeć ale cóż może i we Francji tak piszczy bida.
Jimiak to super auto jak dla mnie

Jimiak to super auto jak dla mnie

Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Filmy RENARDA o jimiaku
nie neguje jakości jimka , chodź mam go 9 miesięcy , jak na razie żadnych napraw po za normalnym przesmarowaniu zacisków po taplaniu
ale nadal mnie to ''gryzie '' po co silikon , tam elementy są stale ruchome i narażone na wszystko co na drodze , więc nie bardzo widzę sens , chodź mogę się mylić
ale nadal mnie to ''gryzie '' po co silikon , tam elementy są stale ruchome i narażone na wszystko co na drodze , więc nie bardzo widzę sens , chodź mogę się mylić
Super parchatek Super y60 

- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Filmy RENARDA o jimiaku
Każdy ma swoje rozwiązania autorskie pewnie błędne ale cóż każdy robi jak uważa, też nie widzę w tym cienia sensu, ale skoro ktoś tak woli to czemu nie.
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Filmy RENARDA o jimiaku
Dzięki Renardowi wymieniłem bezstresowo kierownicę.
Re: Filmy RENARDA o jimiaku
Dla mnie też mimo, że po ostatnim rajdzie wymieniłem przedni most, półośkę, przednie amory, drążek kierowniczy, półoś, alternator i prostowałem wahaczecordoba_2004 pisze: Jimiak to super auto jak dla mnie


Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Filmy RENARDA o jimiaku
Ja u siebie płytę pod wyciągarkę mam rozwiązaną w taki sposób:
Cała płyta na której siądzie wyciąg umieszczona jest z przodu, przednia część wystaje 3cm przed zderzak i posiada dolną ołsonę która z założenia ma chronić drążki przedniego mostu, w osłonie będą otwory przez które będzie można się dostać do wszystkich śrub, ale te jeszcze trzeba będzie dowiercić. Przednia część ramy, ta co wystawała najbardziej została obcięta aby możliwe było wpuszczenie profili mocujących w ramę - tak głęboko jak tylko się dało, z prawej strony weszło na 0,5m - jest głęboko i solidnie osadzona i przykręcona śrubami 2x M12. Po stronie maglownicy jest nieco gorzej bo zaraz są jej mocowania więc profil jest uchwycony tylko na końcówce ramy. Płyta umocowana jest dodatkowo śrubami do pasa przedniego który w tym przypadku ma raczej symboliczne znaczenie...
Co powiecie na takie rozwiązanie? Poniżej zdjęcia:
https://lh5.googleusercontent.com/-FJWh ... 151397.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-Nybr ... 151398.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-8s-U ... 171415.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-dkH2 ... 171416.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-zxQo ... 171417.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-W9GO ... 171424.jpg
Cała pyta jest lekka, w sumie waży może 15kg, nie chciałem montować całego ciężkiego zderzaka skrzyniowego bo masa zwyczajnie utopi mi autko w terenie. Mam tylko spory dylemat jak zasilić tą wyciągarkę jak już ją będę montował... Miałem koncepcję aby wsadzić większy akumulator i dopasować z czegoś mocniejszy alternator, może by się zmieścił od Fiata Stilo 1,8 (120A) No i skoro większe aku, a tu większy nie wejdzie - trzeba będzie zmajstrować od czegoś inną półkę... od nowszych wersji z silnikiem DDIS czy klecić coś od podstaw?
Edit: Wyciąg będzie Dragon Winch 8000HD z liną syntetyczną
Cała płyta na której siądzie wyciąg umieszczona jest z przodu, przednia część wystaje 3cm przed zderzak i posiada dolną ołsonę która z założenia ma chronić drążki przedniego mostu, w osłonie będą otwory przez które będzie można się dostać do wszystkich śrub, ale te jeszcze trzeba będzie dowiercić. Przednia część ramy, ta co wystawała najbardziej została obcięta aby możliwe było wpuszczenie profili mocujących w ramę - tak głęboko jak tylko się dało, z prawej strony weszło na 0,5m - jest głęboko i solidnie osadzona i przykręcona śrubami 2x M12. Po stronie maglownicy jest nieco gorzej bo zaraz są jej mocowania więc profil jest uchwycony tylko na końcówce ramy. Płyta umocowana jest dodatkowo śrubami do pasa przedniego który w tym przypadku ma raczej symboliczne znaczenie...
Co powiecie na takie rozwiązanie? Poniżej zdjęcia:
https://lh5.googleusercontent.com/-FJWh ... 151397.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-Nybr ... 151398.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-8s-U ... 171415.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-dkH2 ... 171416.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-zxQo ... 171417.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-W9GO ... 171424.jpg
Cała pyta jest lekka, w sumie waży może 15kg, nie chciałem montować całego ciężkiego zderzaka skrzyniowego bo masa zwyczajnie utopi mi autko w terenie. Mam tylko spory dylemat jak zasilić tą wyciągarkę jak już ją będę montował... Miałem koncepcję aby wsadzić większy akumulator i dopasować z czegoś mocniejszy alternator, może by się zmieścił od Fiata Stilo 1,8 (120A) No i skoro większe aku, a tu większy nie wejdzie - trzeba będzie zmajstrować od czegoś inną półkę... od nowszych wersji z silnikiem DDIS czy klecić coś od podstaw?
Edit: Wyciąg będzie Dragon Winch 8000HD z liną syntetyczną
Re: Filmy RENARDA o jimiaku
To Ty byles ostatnio na osuvisku w kamieniolomach pod katowicami? Dobrze kojarze?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Filmy RENARDA o jimiaku
Tak to ja, byłem w dziewczyną ;] Hehe, wszyscy pamiętają auta ^^
Re: Filmy RENARDA o jimiaku
Ja byłem w tym zielonym jimnym, w którym spaliła się wyciągarka i ukręciła półoś
Co do Twojej płyty to generalnie ok, ale jak chcesz brać udział w rajdach, to długo nie pojeździsz z fabrycznym zderzakiem
No chyba że lajtowo, bez ciśnienia na podium.

Co do Twojej płyty to generalnie ok, ale jak chcesz brać udział w rajdach, to długo nie pojeździsz z fabrycznym zderzakiem

Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Filmy RENARDA o jimiaku
jeżeli nie chcesz zgubić zderzaka to musisz go podciąć do tych okrągłych otworów na halogeny , inaczej go pourywa
Super parchatek Super y60 

Re: Filmy RENARDA o jimiaku
Nooo dalsze cięcia tutaj są tak potrzebne jak w budżecie... Na chwilę obecną mam troszku inny problem - zacierają mi się łożyska w alternatorze więc alternator dziś trafił na blat, przyszłościowo i tak planuję załozyć większy, pytanie tylko od czego się zmieści? Między poduszką silnika a starym alternatorem jest miejsca na palec, a do wyciągarki przydało by, aby zrobił przynajmniej 100A prądu. Wiecie może gdzie można znaleźć jakieś wymiary?
Większy alternator może być dłuższy max o 1cm od początku koła pasowego i pewnie będzie miał więcej rowków niż obecny więc trzymam się założenia że pasek powinien iść jak najbliżej łożyska no i musi być w osi z resztą kół ale to już jest tylko kwestia sklecenia odpowiedniego adaptera który połączy nowy element z blokiem silnika...
Większy alternator może być dłuższy max o 1cm od początku koła pasowego i pewnie będzie miał więcej rowków niż obecny więc trzymam się założenia że pasek powinien iść jak najbliżej łożyska no i musi być w osi z resztą kół ale to już jest tylko kwestia sklecenia odpowiedniego adaptera który połączy nowy element z blokiem silnika...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości