wymiana łożysk tył samurai
Moderator: Albert_N
wymiana łożysk tył samurai
Może już był taki wątek, jeśli tak to proszę o skierowanie do niego. Jak ściągnąć łożysko i pierścień mocujący z półosi (tył) suzuki samurai domowymi sposobami. I jak ponownie założyć pierścień. Doczytałem się coś o podgrzaniu i nabiciu albo o wprasowaniu. Czy prasą można też ściągnąć pierścień.
Re: wymiana łożysk tył samurai
Pierścień należałoby zmieniać za każdym razem przy wymianie łożyska.Ja go przecinam .Historia zna przypadki wyjechania koła jak zakłada się stary.Pierścień wciskam na gorąco.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
Re: wymiana łożysk tył samurai
Ale czy podczas przecinania szlifierką nie zachodzi obawa że po półosi można przejechać. jak to najlepiej (najbezpieczeniej dla osi, najszybciej itp) zrobić 

Re: wymiana łożysk tył samurai
Ja zciagam zawsze na goraco poerscien a lozysko mlotkiem
a poznoej poerscien ten sam (bo lozysko kupuje w sklepie z lozyskami) nabijam. A jak nie wchodzi to go podgrzewam i ZAWSZE przyspawuje malymi "markami" tak dla pewnosci, ze sie nie przesunie. Spawy oczywiscie w czterech punktach - na tyle male, ze przy kolejnej wymianie mozna smialo je rozciac.

4x4 Tczew
Re: wymiana łożysk tył samurai
Tydzień temu wymieniałem. Pierścień powoli nacinałem cienką tarczą, przy samej półosi po prostu pękł. Przy montażu spray zamrażający na półoś a pierścień podgrzałem do jakiś 50 stopni. To jest tak spasowane, że bez mrożenia i podgrzewania można ogarnąć to młotkiem. Może trochę dłużej to zajmie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość