Stalowa obudowa mostu
Moderator: Albert_N
-
-
- Posty: 174
- Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm
Stalowa obudowa mostu
Witam. Żeby założyć stalowy most na przód do Vitary co trzeba kupić i zrobić? Robię rozeznanie przed kupnem 1.6 8V, każdy straszy mnie właśnie tym ppekającym alu mostem. Wystarczy sama obudowa i wnętrze mojego dyfra ? Jeśli tak to obudowy szukac od Grand Vitary czy Vitary diesel?
Re: Stalowa obudowa mostu
Nie ma co strzępić języka jak wszystko jest rozpracowane i wyłożona kawa na ławę:
https://radzikone.pl/most-stalowy-suzuki-vitara-gv
Ale z kołami 29-30" nie-simex i z głową na karku nie ma konieczności wymiany mostu.
Z simexami też się da jeździć i nie rozwalić, ale wypadało by mieć odrobinę obycia i brak ciśnienia.
A jak ktoś ma ciśnienie to i na seryjnych nieterenowych kołach rozwali.
https://radzikone.pl/most-stalowy-suzuki-vitara-gv
Ale z kołami 29-30" nie-simex i z głową na karku nie ma konieczności wymiany mostu.
Z simexami też się da jeździć i nie rozwalić, ale wypadało by mieć odrobinę obycia i brak ciśnienia.
A jak ktoś ma ciśnienie to i na seryjnych nieterenowych kołach rozwali.
Re: Stalowa obudowa mostu
Dużo prostsze rozwiązanie
https://www.olx.pl/oferta/suzuki-vitara ... 22a671bd49
wyjmujesz kpl przód, lift, koła i co tam jeszcze ci się przyda a resztę na wagę po 70gr za kilogram.
Jak pisałem wcześniej - sam kpl przedni napęd to masz jakieś 3,5 tyś, 4" liftu kolejny tysiak, nowy chyba koło 1,5 tysia chodzi. Koła kpl warte z 6 stów jakbyś chciał osobno gdzieś po internetach kupować.
https://www.olx.pl/oferta/suzuki-vitara ... 22a671bd49
wyjmujesz kpl przód, lift, koła i co tam jeszcze ci się przyda a resztę na wagę po 70gr za kilogram.
Jak pisałem wcześniej - sam kpl przedni napęd to masz jakieś 3,5 tyś, 4" liftu kolejny tysiak, nowy chyba koło 1,5 tysia chodzi. Koła kpl warte z 6 stów jakbyś chciał osobno gdzieś po internetach kupować.
Re: Stalowa obudowa mostu
A to prawda... lepiej kupować gotowe. Bo to kupa pieniędzy i pracy których się przy sprzedaży nie odzyskuje.
Re: Stalowa obudowa mostu
Kup to co masz gdzieś tam na oku i pojeździj.
Jeżeli to twoje pierwsze 4x4 pojeździj tak jak jest: nauczysz się poruszania w terenie, jazdy tak aby przejechać a nie utknąć w cudzych koleinach a przede wszystkim seryjniak, na seryjnym kapciu wiele wybacza... Al-mostu nie sposób rozwalić, mi udało się raz zerwać przegub napędowy przy kole. I to uczciwie się przyznaję że przez głupotę.
Po paru miesiącach stwierdzisz że jedyne czego ci do tego auta potrzeba to kpl dobrych M/T`ków, no może LPG jak zamierzasz dużo jeździć albo na dalsze wypady w Polskę czy dalej.
Auta typu vitara czy samurai więcej do szczęścia nie potrzebują jak tylko czepnej opony. To nie jest ciężki Patrol gdzie lift i wielkie koło są niezbędne aby poruszać się tym w terenie bo sama masa pojazdu sprawia że auto się od razu zapada i topi po progi. Tam wymagane jest wielkie koło, duży lift i zaczyna sobie radzić z gracją czołgu
ale idzie jak dzik przez kartoflisko. Zaletą Vitary, Samuraia itp jest niska waga dzięki której nie potrzebują takich inwestycji aby sobie radzić nie gorzej niż Patrol.
Sęk w tym ze mało kto zawraca sobie tym atutem du*ę i pakują siermieżne stalowe zderzaki przód/tył, stalowe mosty, cholernie ciężkie nalewki simexa na 16" kołach i się robi nagle tona 600 nie wiadomo skąd (nie licząc kierowcy, pasażera i płynów ustrojowych pojazdu) i problem z przejazdem czegokolwiek bo się topi a silnik (1.6) rady nie daje uciągnąć tego wszystkiego w błocisku do pasa, do kpl jeszcze z "ARB made in poland" czyli zaspawanym tylnym mostem.
Jeżeli to twoje pierwsze 4x4 pojeździj tak jak jest: nauczysz się poruszania w terenie, jazdy tak aby przejechać a nie utknąć w cudzych koleinach a przede wszystkim seryjniak, na seryjnym kapciu wiele wybacza... Al-mostu nie sposób rozwalić, mi udało się raz zerwać przegub napędowy przy kole. I to uczciwie się przyznaję że przez głupotę.
Po paru miesiącach stwierdzisz że jedyne czego ci do tego auta potrzeba to kpl dobrych M/T`ków, no może LPG jak zamierzasz dużo jeździć albo na dalsze wypady w Polskę czy dalej.
Auta typu vitara czy samurai więcej do szczęścia nie potrzebują jak tylko czepnej opony. To nie jest ciężki Patrol gdzie lift i wielkie koło są niezbędne aby poruszać się tym w terenie bo sama masa pojazdu sprawia że auto się od razu zapada i topi po progi. Tam wymagane jest wielkie koło, duży lift i zaczyna sobie radzić z gracją czołgu

Sęk w tym ze mało kto zawraca sobie tym atutem du*ę i pakują siermieżne stalowe zderzaki przód/tył, stalowe mosty, cholernie ciężkie nalewki simexa na 16" kołach i się robi nagle tona 600 nie wiadomo skąd (nie licząc kierowcy, pasażera i płynów ustrojowych pojazdu) i problem z przejazdem czegokolwiek bo się topi a silnik (1.6) rady nie daje uciągnąć tego wszystkiego w błocisku do pasa, do kpl jeszcze z "ARB made in poland" czyli zaspawanym tylnym mostem.
-
-
- Posty: 174
- Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm
Re: Stalowa obudowa mostu
Kupiłem
potem wstawię zdjęcia
Ma opony 195R15 stare śmiecie i seryjne zawieszenie. Co radzicie z tym zrobic, chcę MTki Zalozyc cos na seryje zawieszenie trochę większe (ile wieksze?) Czy kupic lift Radzikone i jakies 29 -30 cali jak tak to lift 3 cale czy 4? Autko głównie lasy żwirownie ale i po czarnym trochę

Ma opony 195R15 stare śmiecie i seryjne zawieszenie. Co radzicie z tym zrobic, chcę MTki Zalozyc cos na seryje zawieszenie trochę większe (ile wieksze?) Czy kupic lift Radzikone i jakies 29 -30 cali jak tak to lift 3 cale czy 4? Autko głównie lasy żwirownie ale i po czarnym trochę
Re: Stalowa obudowa mostu
+ do tego tereny byłych KWB i pobliski PGR "po wykopkach" gdzie kolein z błotem po kolana
i spokojnie objeżdżam wszystko na seryjnym zawiasie, M/T`kach (215/75 R15) i alu moście.
-
-
- Posty: 174
- Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm
Re: Stalowa obudowa mostu
masz jakies foto jak wygląda na takim kole?
- kpeugeot
-
- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Stalowa obudowa mostu
Jak na zarabiste auto w oryginale to juz kawal kasy wnie wpakowałeś
A miało byc tak pięknie tanio wręcz za darmo

A miało byc tak pięknie tanio wręcz za darmo
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Stalowa obudowa mostu
Znaczy ja ?
Re: Stalowa obudowa mostu
Zgadzam się.
Nie zgadzam się. Niektórzy potrafią na zimówkach 27" go pęknąć. Kwestia ciśnienia u kierowcy i braku myślenia co mu szkodzi.
Nie całkiem. Jeżeli będzie jeździł sam to stwierdzi, że potrzebuje też czegoś do wyciągnięcia się - tirfora np.
Jak użyje tirfora ze 4 razy na jednym wyjeździe to zacznie szykować budżet na wyciągarkę o-)
Natomiast jak będzie jeździć z innymi to szybko wyjdzie potrzeba zrównania samochodu z ekipą, żeby nie być kulą u nogi.
Prawda to, choć nie cała o-) Bo czasem się nie da inaczej niż w koleinie i brakuje prześwitu, czasem są jakieś wykrzyże i się okazuje, że bez blokad kicha.
Wszystko więc zależy gdzie i z kim się chcę takim autem jeździć.
Re: Stalowa obudowa mostu
Chce śmigać z Patrolami - najlepszym wyborem będzie Patrol
Z Vitary może i Patrola zrobi ale jak policzysz nakłady to i tak ci ten Patrol wyjdzie.
Lasy, żwirownie (jak pisał) to raczej nie są tereny gdzie potrzeba wyciągarek czy tirfora
U mnie z ludków z którymi się gdzieś tam szwendamy największe jest Disco II i Frota krótka ale na 4" lifcie i obydwa mają koła większe niż seria.
Do tej pory to oni mają problem nadążać za nami: 3 vitary w tym tylko moja na M/T`kach, (jedna A/T a jedna nalewane zimówki
)
Czasami dojeżdża koleś Dusterem 4x4 obutym w szosówki: na grząskim radzi sobie sprawniej od Disco.
Zwykły lift zawiasu pociąga za sobą już tak banalny problem jak zmiana koła: bez hi-lifta albo tęgich kombinacji z jakimiś kamieniami, belkami itp zapomnij że dokonasz tego lewarkiem jaki znajduje się na fabrycznym wypasie

Z Vitary może i Patrola zrobi ale jak policzysz nakłady to i tak ci ten Patrol wyjdzie.
Lasy, żwirownie (jak pisał) to raczej nie są tereny gdzie potrzeba wyciągarek czy tirfora
U mnie z ludków z którymi się gdzieś tam szwendamy największe jest Disco II i Frota krótka ale na 4" lifcie i obydwa mają koła większe niż seria.
Do tej pory to oni mają problem nadążać za nami: 3 vitary w tym tylko moja na M/T`kach, (jedna A/T a jedna nalewane zimówki

Czasami dojeżdża koleś Dusterem 4x4 obutym w szosówki: na grząskim radzi sobie sprawniej od Disco.
Zwykły lift zawiasu pociąga za sobą już tak banalny problem jak zmiana koła: bez hi-lifta albo tęgich kombinacji z jakimiś kamieniami, belkami itp zapomnij że dokonasz tego lewarkiem jaki znajduje się na fabrycznym wypasie

Re: Stalowa obudowa mostu
Oczywiście, że dokonasz tego zwykłym, krótkim lewarkiem. Podkładając go pod most lub pod wahacz.
Bez głębokich kolein Vitara na 29" saharach dotrzymuje kroku Patrolowi na 35" silverstonach o-P
Bez głębokich kolein Vitara na 29" saharach dotrzymuje kroku Patrolowi na 35" silverstonach o-P
- kpeugeot
-
- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Stalowa obudowa mostu
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Stalowa obudowa mostu
Prowadzę dość skrupulatnie buchalterię. Największy wydatek to były opony. Reszta to już stricte eksploatacyjne, serwisowe sprawy.
Urwany przegub 100zł
Modernizacja wydechu jakieś 70zł - przecie to nie kwasiak a C-360
Urwany przegub 100zł
Modernizacja wydechu jakieś 70zł - przecie to nie kwasiak a C-360

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość