Stalowa obudowa mostu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Stalowa obudowa mostu

Post autor: Damiankulak » wt sie 21, 2018 10:19 pm

Witam. Żeby założyć stalowy most na przód do Vitary co trzeba kupić i zrobić? Robię rozeznanie przed kupnem 1.6 8V, każdy straszy mnie właśnie tym ppekającym alu mostem. Wystarczy sama obudowa i wnętrze mojego dyfra ? Jeśli tak to obudowy szukac od Grand Vitary czy Vitary diesel?

Awatar użytkownika
Generic
Posty: 709
Rejestracja: śr maja 23, 2012 5:54 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Generic » śr sie 22, 2018 7:20 am

Nie ma co strzępić języka jak wszystko jest rozpracowane i wyłożona kawa na ławę:
https://radzikone.pl/most-stalowy-suzuki-vitara-gv

Ale z kołami 29-30" nie-simex i z głową na karku nie ma konieczności wymiany mostu.
Z simexami też się da jeździć i nie rozwalić, ale wypadało by mieć odrobinę obycia i brak ciśnienia.

A jak ktoś ma ciśnienie to i na seryjnych nieterenowych kołach rozwali.

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Piasek » śr sie 22, 2018 8:34 am

Dużo prostsze rozwiązanie
https://www.olx.pl/oferta/suzuki-vitara ... 22a671bd49
wyjmujesz kpl przód, lift, koła i co tam jeszcze ci się przyda a resztę na wagę po 70gr za kilogram.
Jak pisałem wcześniej - sam kpl przedni napęd to masz jakieś 3,5 tyś, 4" liftu kolejny tysiak, nowy chyba koło 1,5 tysia chodzi. Koła kpl warte z 6 stów jakbyś chciał osobno gdzieś po internetach kupować.

Awatar użytkownika
Generic
Posty: 709
Rejestracja: śr maja 23, 2012 5:54 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Generic » śr sie 22, 2018 9:35 am

A to prawda... lepiej kupować gotowe. Bo to kupa pieniędzy i pracy których się przy sprzedaży nie odzyskuje.

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Piasek » śr sie 22, 2018 10:48 am

Kup to co masz gdzieś tam na oku i pojeździj.
Jeżeli to twoje pierwsze 4x4 pojeździj tak jak jest: nauczysz się poruszania w terenie, jazdy tak aby przejechać a nie utknąć w cudzych koleinach a przede wszystkim seryjniak, na seryjnym kapciu wiele wybacza... Al-mostu nie sposób rozwalić, mi udało się raz zerwać przegub napędowy przy kole. I to uczciwie się przyznaję że przez głupotę.
Po paru miesiącach stwierdzisz że jedyne czego ci do tego auta potrzeba to kpl dobrych M/T`ków, no może LPG jak zamierzasz dużo jeździć albo na dalsze wypady w Polskę czy dalej.
Auta typu vitara czy samurai więcej do szczęścia nie potrzebują jak tylko czepnej opony. To nie jest ciężki Patrol gdzie lift i wielkie koło są niezbędne aby poruszać się tym w terenie bo sama masa pojazdu sprawia że auto się od razu zapada i topi po progi. Tam wymagane jest wielkie koło, duży lift i zaczyna sobie radzić z gracją czołgu :lol: ale idzie jak dzik przez kartoflisko. Zaletą Vitary, Samuraia itp jest niska waga dzięki której nie potrzebują takich inwestycji aby sobie radzić nie gorzej niż Patrol.
Sęk w tym ze mało kto zawraca sobie tym atutem du*ę i pakują siermieżne stalowe zderzaki przód/tył, stalowe mosty, cholernie ciężkie nalewki simexa na 16" kołach i się robi nagle tona 600 nie wiadomo skąd (nie licząc kierowcy, pasażera i płynów ustrojowych pojazdu) i problem z przejazdem czegokolwiek bo się topi a silnik (1.6) rady nie daje uciągnąć tego wszystkiego w błocisku do pasa, do kpl jeszcze z "ARB made in poland" czyli zaspawanym tylnym mostem.

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Damiankulak » śr sie 22, 2018 12:06 pm

Kupiłem :D potem wstawię zdjęcia
Ma opony 195R15 stare śmiecie i seryjne zawieszenie. Co radzicie z tym zrobic, chcę MTki Zalozyc cos na seryje zawieszenie trochę większe (ile wieksze?) Czy kupic lift Radzikone i jakies 29 -30 cali jak tak to lift 3 cale czy 4? Autko głównie lasy żwirownie ale i po czarnym trochę

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Piasek » śr sie 22, 2018 12:18 pm

Damiankulak pisze:
śr sie 22, 2018 12:06 pm
Autko głównie lasy żwirownie
+ do tego tereny byłych KWB i pobliski PGR "po wykopkach" gdzie kolein z błotem po kolana
i spokojnie objeżdżam wszystko na seryjnym zawiasie, M/T`kach (215/75 R15) i alu moście.

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Damiankulak » śr sie 22, 2018 12:26 pm

masz jakies foto jak wygląda na takim kole?

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Piasek » śr sie 22, 2018 1:07 pm


Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: kpeugeot » śr sie 22, 2018 1:54 pm

Jak na zarabiste auto w oryginale to juz kawal kasy wnie wpakowałeś :)21
A miało byc tak pięknie tanio wręcz za darmo
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Piasek » śr sie 22, 2018 2:02 pm

Znaczy ja ?

Awatar użytkownika
Generic
Posty: 709
Rejestracja: śr maja 23, 2012 5:54 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Generic » śr sie 22, 2018 2:30 pm

Piasek pisze:
śr sie 22, 2018 10:48 am
Jeżeli to twoje pierwsze 4x4 pojeździj tak jak jest: nauczysz się poruszania w terenie, jazdy tak aby przejechać a nie utknąć w cudzych koleinach
Zgadzam się.
Piasek pisze:
śr sie 22, 2018 10:48 am
a przede wszystkim seryjniak, na seryjnym kapciu wiele wybacza... Al-mostu nie sposób rozwalić
Nie zgadzam się. Niektórzy potrafią na zimówkach 27" go pęknąć. Kwestia ciśnienia u kierowcy i braku myślenia co mu szkodzi.
Piasek pisze:
śr sie 22, 2018 10:48 am
Po paru miesiącach stwierdzisz że jedyne czego ci do tego auta potrzeba to kpl dobrych M/T`ków
Nie całkiem. Jeżeli będzie jeździł sam to stwierdzi, że potrzebuje też czegoś do wyciągnięcia się - tirfora np.
Jak użyje tirfora ze 4 razy na jednym wyjeździe to zacznie szykować budżet na wyciągarkę o-)
Natomiast jak będzie jeździć z innymi to szybko wyjdzie potrzeba zrównania samochodu z ekipą, żeby nie być kulą u nogi.
Piasek pisze:
śr sie 22, 2018 10:48 am
Auta typu vitara czy samurai więcej do szczęścia nie potrzebują jak tylko czepnej opony. [...] Zaletą Vitary, Samuraia itp jest niska waga dzięki której nie potrzebują takich inwestycji aby sobie radzić nie gorzej niż Patrol.
Prawda to, choć nie cała o-) Bo czasem się nie da inaczej niż w koleinie i brakuje prześwitu, czasem są jakieś wykrzyże i się okazuje, że bez blokad kicha.

Wszystko więc zależy gdzie i z kim się chcę takim autem jeździć.

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Piasek » śr sie 22, 2018 3:17 pm

Chce śmigać z Patrolami - najlepszym wyborem będzie Patrol :)21
Z Vitary może i Patrola zrobi ale jak policzysz nakłady to i tak ci ten Patrol wyjdzie.
Lasy, żwirownie (jak pisał) to raczej nie są tereny gdzie potrzeba wyciągarek czy tirfora
U mnie z ludków z którymi się gdzieś tam szwendamy największe jest Disco II i Frota krótka ale na 4" lifcie i obydwa mają koła większe niż seria.
Do tej pory to oni mają problem nadążać za nami: 3 vitary w tym tylko moja na M/T`kach, (jedna A/T a jedna nalewane zimówki :lol: )
Czasami dojeżdża koleś Dusterem 4x4 obutym w szosówki: na grząskim radzi sobie sprawniej od Disco.

Zwykły lift zawiasu pociąga za sobą już tak banalny problem jak zmiana koła: bez hi-lifta albo tęgich kombinacji z jakimiś kamieniami, belkami itp zapomnij że dokonasz tego lewarkiem jaki znajduje się na fabrycznym wypasie :)

Awatar użytkownika
Generic
Posty: 709
Rejestracja: śr maja 23, 2012 5:54 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Generic » śr sie 22, 2018 4:20 pm

Oczywiście, że dokonasz tego zwykłym, krótkim lewarkiem. Podkładając go pod most lub pod wahacz.

Bez głębokich kolein Vitara na 29" saharach dotrzymuje kroku Patrolowi na 35" silverstonach o-P

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: kpeugeot » śr sie 22, 2018 4:47 pm

Piasek pisze:
śr sie 22, 2018 2:02 pm
Znaczy ja ?
si senior :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Stalowa obudowa mostu

Post autor: Piasek » śr sie 22, 2018 8:20 pm

Prowadzę dość skrupulatnie buchalterię. Największy wydatek to były opony. Reszta to już stricte eksploatacyjne, serwisowe sprawy.
Urwany przegub 100zł
Modernizacja wydechu jakieś 70zł - przecie to nie kwasiak a C-360 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość