Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Moderator: Albert_N
Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Witam, czy próbował ktoś zaślepiać egr w tym silniku??? lub odłączać wtyczkę???i czy wyskakuje po tym jakiś błąd silnika?
Pozdrawiam
PS. Na "motobenzyna" piszą, że "silniki m13a i m16a montowane na kraje EU mają słabszą głowicę"
Czyżby były wersje z żeliwną głowicą?
http://motobenzyna.pl/silniki/2361-silnik-1-3-vvt.html
Pozdrawiam
PS. Na "motobenzyna" piszą, że "silniki m13a i m16a montowane na kraje EU mają słabszą głowicę"
Czyżby były wersje z żeliwną głowicą?
http://motobenzyna.pl/silniki/2361-silnik-1-3-vvt.html
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Próbowałem jedynie zaślepić blaszką. Po kilku km wyskakiwał check engine 

Grunthor
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Może pomogła by blaszka, ale z minimalnym otworem fi 2mm aby oszukać sondę lambda składem mieszanki, ale nie zasyfiać kolektora dolotowego?
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
A jaki jest cel cwiczenia?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Walka z ekologią.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Dziala, to na uj ruszac?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Również próbowałem i to z różnymi fi. Przestał się zapalać wtedy jak nie widziałem sensu jej zakładania.KarolSawiak pisze: ↑pn sty 07, 2019 7:21 pmMoże pomogła by blaszka, ale z minimalnym otworem fi 2mm aby oszukać sondę lambda składem mieszanki, ale nie zasyfiać kolektora dolotowego?
Grunthor
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Pewnie gdyby pogrzebać w elektronice/komputerze można by całkiem wywalić egra i sondę lambda, ale przekracza to moje możliwości i pojęcie o elektronice. Szkoda. Może wyłapali by to jednak na stacji diagnostycznej po włożeniu czujnika w wydech. Wszystkie te dodatki to sprawka ekoterrorystów
. Dzięki za info, oszczędziłem sobie kilku dni eksperymentów.

Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Kiedyś sobie zrobiłem taką spec wtyczkę w gniazdo OBD.
Siedział tam kawałek logiki i na bieżąco monitorował błędy. Jak się pojawiał zdefiniowany kod, to go od razu kasował i czekendżin się nie zapalał od byle pierdoły typu lpg czy zaślepiony egr.
Potem się przyzwyczaiłem do świecącego czeka, bo położylem wtyczkę w bezpiecznym miejscu żeby nie zgubić i nie pamiętam gdzie to było
Na diagnostyce nie stwierdzą zaślepienia - egr np nie działa na zimnym silniku, więc wystarczy np wjechać na zimno.
Siedział tam kawałek logiki i na bieżąco monitorował błędy. Jak się pojawiał zdefiniowany kod, to go od razu kasował i czekendżin się nie zapalał od byle pierdoły typu lpg czy zaślepiony egr.
Potem się przyzwyczaiłem do świecącego czeka, bo położylem wtyczkę w bezpiecznym miejscu żeby nie zgubić i nie pamiętam gdzie to było

Na diagnostyce nie stwierdzą zaślepienia - egr np nie działa na zimnym silniku, więc wystarczy np wjechać na zimno.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
W pandzie 1.3 MJ żony jechałem pod Opole do gościa, który specjalizuje się w elektronice (szczególnie Fiaty)- wgrywa nowe oprogramowanie, do tego dedykowana zaślepka z nierdzewki i od tej pory mam spokój z czyszczeniem tego badziewia.
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Jak wyprułem (nie w jimnym) cały układ EGR i system powietrza wtórnego, uzyskałem spadek zużycia paliwa o jakieś 0,5l/100. Aby pozbyć się czeka, zostawiłem sam zawór przykręcony na jakiejś śrubie do bloku i podłączony do układu. Duzo miejsca nie zajmuje, a ECU nie zgłasza nieobecności EGR. Zaślepki zrobiłem na szybko z alu 1mm - akurat było pod ręką. Nic się nie dzieje.
Tam, gdzie robię przeglądy - to jak silnik nie jest zużyty "optycznie", to nikt się nie przypirdala z analizatorem, bo i po co
. Trzepią hamulce, zawias, światła, korozję i takie tam różne potencjalnie bardziej niebezpieczne.
Tam, gdzie robię przeglądy - to jak silnik nie jest zużyty "optycznie", to nikt się nie przypirdala z analizatorem, bo i po co

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Ale w benzynie EGR, to nieczęsto wprowadza problemy i jest potrzebny do sterowania mieszanką raczej
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
Lubi się czasem zawieszać wskutek nagaru i sadzy, wobec czego "lewe" powietrze i jednak problemy z ustawieniem mieszanki. Od lat w każdym aucie wypruwam. Problemów brak, i kolejnej rzeczy która może się zepsuć - również brakMisiek Cypr pisze: ↑śr sty 09, 2019 12:53 pmAle w benzynie EGR, to nieczęsto wprowadza problemy i jest potrzebny do sterowania mieszanką raczej

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: Suzuki Jimny 1.3 VVT - zaślepienie EGR
"Sprytniejsze" komputery testują działanie egr przez jego otwarcie/zamknięcie i sprawdzenie czy zmienia się skład spalin w spodziewanym zakresie.misman pisze: ↑śr sty 09, 2019 12:18 pmJak wyprułem (nie w jimnym) cały układ EGR i system powietrza wtórnego, uzyskałem spadek zużycia paliwa o jakieś 0,5l/100. Aby pozbyć się czeka, zostawiłem sam zawór przykręcony na jakiejś śrubie do bloku i podłączony do układu. Duzo miejsca nie zajmuje, a ECU nie zgłasza nieobecności EGR. Zaślepki zrobiłem na szybko z alu 1mm - akurat było pod ręką. Nic się nie dzieje.
Tam, gdzie robię przeglądy - to jak silnik nie jest zużyty "optycznie", to nikt się nie przypirdala z analizatorem, bo i po co. Trzepią hamulce, zawias, światła, korozję i takie tam różne potencjalnie bardziej niebezpieczne.
Wtedy zwykła obecność zaworka w układzie elektrycznym nie oszuka ecu i zapali czeka.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości