uszczelniacze na kule

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

uszczelniacze na kule

Post autor: Mih » czw cze 30, 2005 9:26 pm

Witam
przegladalem niby forum, i nic nie znalazlem, poszukuje uszczelniaczy na kule do mostu przedniego suzuki samuraj, czy ktos wie gdzie to mozna dostac???
z gory dzieki wielkie :D :D :D
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pt lip 01, 2005 4:33 am

Dotnij sobie filc (4mm grubość)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt lip 01, 2005 5:16 am

Koledze chodziło zapewne o "uszczelniacz gumowy" - 09285-00002 oraz ew. "podkładki" - 45624-63001, które w ostateczności mozna dociąć z cienkiego (3-4 mm) filcu. Części do kupienia w sieci Suzuki, znajdują się w magazynie centralnym i u dealerów powinny być nie dłużej niż w 48h od momentu złożenia zamówienia.
.
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2005 5:28 am przez boris.blank, łącznie zmieniany 1 raz.

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pt lip 01, 2005 5:19 am

Tak ale ten filc dodatkowo czyści, jest tani, czekać nie trzeba.
Można z jednego "arkusza" dociąć kilka takich uszczelek i mieć na zapas.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt lip 01, 2005 5:34 am

O ! widzę że temat się rozkręca. Jak po pierwsze primo wypolerujesz kule z rdzy szczotką na szlifierce, dasz pod gumki smaru tak aby rowki były pełne i w smarze wodoodpornym ! unurzasz podkładki filcowe aż nasiąkną całe to po skręceniu zwrotnic na silikon otrzymujesz mosty, które wytrzymają wielogodzine nurzanie w błocie. Kule po takiej operacji będą zawsze "wilgotne" od smaru. Jeśli po jakimś czasie przestaną się błyszczeć to znaczy, że czas na nowe smarowanie.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt lip 01, 2005 5:40 am

A przeważnie podkładki metalowe rdzewieją bo filc naciąga wody i potem ją trzyma a wszystko gnije.

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pt lip 01, 2005 5:41 am

Temat uważam za wyczerpany, nic dodać ,nic ująć.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt lip 01, 2005 6:05 am

Jeszcze tylko dodam, że:
KOLEGA PROTETYK ZAMIEŚCIŁ 20000 POST W DZIALE SUZUKI !!!!
NA CZEŚĆ KOLEGI HIP HIP HURA !!!!

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pt lip 01, 2005 6:10 am

Dobra, przy okazji postawię browara :D

Awatar użytkownika
Adam Kądziołka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:51 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Adam Kądziołka » pt lip 01, 2005 7:49 am

Przejrzyj giełdy na stronach 4x4 paru gości sprzedaje suzuki na części, może Ci to opchną. Ale raczej tą uszczelkę warto akurat kupić nową. Boris ma rację - po rozkręceniu zwrotnicy należy się spodziewać zgniłych uszczelek parcianych i zardzewiałych uszczelek metalowych. Lepiej od razu zaopatrz się w filc, silikon i dużo smaru.
Cholera temat był niedawno przerabiany ze dwa razy ale sam nie mogę tego znaleźć.
[[[[[> <]]]]]
____/\____

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » pt lip 01, 2005 8:15 am

Jak już będziesz miał rozkręcone to kule dobrze jest przeczyścić, odłtłuścić i pomalowac dobrą farbą. Wtedy nie ma problemu z rdzewieniem a co za tym idzie w tworzeniu się porów, gdzie smar nie dochodzi i niszczy uszczelki. Gdy kula będzie "piekna i gładka" smar lepiej się rozprowadza i nie dochodzi do uszkodzeń. Metoda sprawdzona!

Awatar użytkownika
michal.k.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pt paź 15, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: michal.k. » pt lip 01, 2005 1:48 pm

Zibi pisze:Jak już będziesz miał rozkręcone to kule dobrze jest przeczyścić, odłtłuścić i pomalowac dobrą farbą. Wtedy nie ma problemu z rdzewieniem a co za tym idzie w tworzeniu się porów, gdzie smar nie dochodzi i niszczy uszczelki. Gdy kula będzie "piekna i gładka" smar lepiej się rozprowadza i nie dochodzi do uszkodzeń. Metoda sprawdzona!
pomysł wydaje się dobry ale czemu fabryka tego nie wymyśliła? :D

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn lip 04, 2005 9:02 am

Autem trzeba powozic to nie bedzie rdzewiec i sie wzery nie beda robily.
Wszystko juz napisane to dodam od siebie, ze filc jest waznym elementem.
Chroni gume przed piachem i blotem, warto chyba czesciej wymienic, zwlaszcza,
ze nie trzeba do tego demontowac zwrotnicy.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz cze 11, 2006 3:04 pm

protetyk pisze:Dotnij sobie filc (4mm grubość)
pomysla nie mam z czego moze byc taki filc-tzn gdzie moge zakupic taki odpowiedni 4mm? :)

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn cze 12, 2006 12:54 pm

Np w casto-zlomie albo inny markecie budowlanym, w chemii budowlanej
i moze na strychu ze starego kapelusza :wink:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » pn cze 12, 2006 12:59 pm

To ja napisze w ramach ciekawostki.
Zrobiłem sobie uszczelniacze zamiast z filcu to z gumy 4mm olejoodpornej. Zamocowałem ją tak samo jak filc z tym że centralny otwór wyciołem troche mniejszy. Dzięki temu guma cały czas przylaga do kuli na sporej powierzchni. Dałem duzo smaru i narazie patent sie sprawdza. Kule aż błyszczą.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: uszczelniacze na kule

Post autor: KSikorski » czw paź 15, 2009 10:23 am

Jaką farbą należy pomalować kule? Dużo się o tym pisze, ale konkretu brak...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
drzewiasty
 
 
Posty: 242
Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie

Re: uszczelniacze na kule

Post autor: drzewiasty » czw paź 15, 2009 10:40 am

ja bym pomalował taką okrętową... a odnośnie filcu na zwrotnicach to mam pytanko... miałem przyjemność rozbebeszać zwrotnice w Jimny i nie zaobserwowałem nawet kawałeczka filcu :o Normalne w Jimny czy moze ktoś w Suzuki sobie zapomniał :roll:
LJ80 HardTop :)
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: uszczelniacze na kule

Post autor: TomaszRT » czw paź 15, 2009 10:49 am

drzewiasty pisze:ja bym pomalował taką okrętową... a odnośnie filcu na zwrotnicach to mam pytanko... miałem przyjemność rozbebeszać zwrotnice w Jimny i nie zaobserwowałem nawet kawałeczka filcu :o Normalne w Jimny czy moze ktoś w Suzuki sobie zapomniał :roll:
Normalne..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
drzewiasty
 
 
Posty: 242
Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie

Re: uszczelniacze na kule

Post autor: drzewiasty » pt paź 16, 2009 7:16 am

dzięki za info :)2
LJ80 HardTop :)
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: uszczelniacze na kule

Post autor: szympro » pt paź 16, 2009 1:06 pm

KSikorski pisze:Jaką farbą należy pomalować kule? Dużo się o tym pisze, ale konkretu brak...
Mam tez sam problem, ale jako ze nikt sie sprawdzona wiedza jeszcze nie podzelil, to temat porzucilem :)
Sposoby o jakich wspominaja na forum to:
  • Zeszlifowac do czystego, nalozyc podklad, zaszpachlowac, wyszlifowac, pomalowac (w Internecie wyczytalem ze na okrety stosuje sie generalnie poldklad epoksydowy, a maluje na wierzchu farba poliuretanowa - ile w tym prawdy nie mam pojecia),
  • Pomalowac emalia, taka jak do wanien i wzery zakryc wlasnie farba, a nie szpachla,
  • Napawanie - pewnie najlepszy ze sposobow, ale nie wiem jak wplynie na wytrzymalosc mostu. Jedni mowia ze oslabi, inni ze nie ma znaczenia. Wymaga jednak sprzetu i umiejetnosci poza zasiegiem wiekszosci osob :)26
Miejsce na Twoją reklamę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość