Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Mih

- Posty: 447
- Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
- Lokalizacja: janow
Post
autor: Mih » czw cze 30, 2005 9:26 pm
Witam
przegladalem niby forum, i nic nie znalazlem, poszukuje uszczelniaczy na kule do mostu przedniego suzuki samuraj, czy ktos wie gdzie to mozna dostac???
z gory dzieki wielkie

ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pt lip 01, 2005 4:33 am
Dotnij sobie filc (4mm grubość)
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » pt lip 01, 2005 5:16 am
Koledze chodziło zapewne o "uszczelniacz gumowy" - 09285-00002 oraz ew. "podkładki" - 45624-63001, które w ostateczności mozna dociąć z cienkiego (3-4 mm) filcu. Części do kupienia w sieci Suzuki, znajdują się w magazynie centralnym i u dealerów powinny być nie dłużej niż w 48h od momentu złożenia zamówienia.
.
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2005 5:28 am przez
boris.blank, łącznie zmieniany 1 raz.
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pt lip 01, 2005 5:19 am
Tak ale ten filc dodatkowo czyści, jest tani, czekać nie trzeba.
Można z jednego "arkusza" dociąć kilka takich uszczelek i mieć na zapas.
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » pt lip 01, 2005 5:34 am
O ! widzę że temat się rozkręca. Jak po pierwsze primo wypolerujesz kule z rdzy szczotką na szlifierce, dasz pod gumki smaru tak aby rowki były pełne i w smarze wodoodpornym ! unurzasz podkładki filcowe aż nasiąkną całe to po skręceniu zwrotnic na silikon otrzymujesz mosty, które wytrzymają wielogodzine nurzanie w błocie. Kule po takiej operacji będą zawsze "wilgotne" od smaru. Jeśli po jakimś czasie przestaną się błyszczeć to znaczy, że czas na nowe smarowanie.
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » pt lip 01, 2005 5:40 am
A przeważnie podkładki metalowe rdzewieją bo filc naciąga wody i potem ją trzyma a wszystko gnije.
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pt lip 01, 2005 5:41 am
Temat uważam za wyczerpany, nic dodać ,nic ująć.
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » pt lip 01, 2005 6:05 am
Jeszcze tylko dodam, że:
KOLEGA PROTETYK ZAMIEŚCIŁ 20000 POST W DZIALE SUZUKI

!!
NA CZEŚĆ KOLEGI HIP HIP HURA

!!
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pt lip 01, 2005 6:10 am
Dobra, przy okazji postawię browara

-
Adam Kądziołka
- jestem tu nowy...

- Posty: 64
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:51 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Adam Kądziołka » pt lip 01, 2005 7:49 am
Przejrzyj giełdy na stronach 4x4 paru gości sprzedaje suzuki na części, może Ci to opchną. Ale raczej tą uszczelkę warto akurat kupić nową. Boris ma rację - po rozkręceniu zwrotnicy należy się spodziewać zgniłych uszczelek parcianych i zardzewiałych uszczelek metalowych. Lepiej od razu zaopatrz się w filc, silikon i dużo smaru.
Cholera temat był niedawno przerabiany ze dwa razy ale sam nie mogę tego znaleźć.
[[[[[> <]]]]]
____/\____
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » pt lip 01, 2005 8:15 am
Jak już będziesz miał rozkręcone to kule dobrze jest przeczyścić, odłtłuścić i pomalowac dobrą farbą. Wtedy nie ma problemu z rdzewieniem a co za tym idzie w tworzeniu się porów, gdzie smar nie dochodzi i niszczy uszczelki. Gdy kula będzie "piekna i gładka" smar lepiej się rozprowadza i nie dochodzi do uszkodzeń. Metoda sprawdzona!
-
michal.k.
- jestem tu nowy...

- Posty: 27
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW
Post
autor: michal.k. » pt lip 01, 2005 1:48 pm
Zibi pisze:Jak już będziesz miał rozkręcone to kule dobrze jest przeczyścić, odłtłuścić i pomalowac dobrą farbą. Wtedy nie ma problemu z rdzewieniem a co za tym idzie w tworzeniu się porów, gdzie smar nie dochodzi i niszczy uszczelki. Gdy kula będzie "piekna i gładka" smar lepiej się rozprowadza i nie dochodzi do uszkodzeń. Metoda sprawdzona!
pomysł wydaje się dobry ale czemu fabryka tego nie wymyśliła?

-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » pn lip 04, 2005 9:02 am
Autem trzeba powozic to nie bedzie rdzewiec i sie wzery nie beda robily.
Wszystko juz napisane to dodam od siebie, ze filc jest waznym elementem.
Chroni gume przed piachem i blotem, warto chyba czesciej wymienic, zwlaszcza,
ze nie trzeba do tego demontowac zwrotnicy.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » ndz cze 11, 2006 3:04 pm
protetyk pisze:Dotnij sobie filc (4mm grubość)
pomysla nie mam z czego moze byc taki filc-tzn gdzie moge zakupic taki odpowiedni 4mm?

-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » pn cze 12, 2006 12:54 pm
Np w casto-zlomie albo inny markecie budowlanym, w chemii budowlanej
i moze na strychu ze starego kapelusza

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
Kuszman

- Posty: 1824
- Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kuszman » pn cze 12, 2006 12:59 pm
To ja napisze w ramach ciekawostki.
Zrobiłem sobie uszczelniacze zamiast z filcu to z gumy 4mm olejoodpornej. Zamocowałem ją tak samo jak filc z tym że centralny otwór wyciołem troche mniejszy. Dzięki temu guma cały czas przylaga do kuli na sporej powierzchni. Dałem duzo smaru i narazie patent sie sprawdza. Kule aż błyszczą.
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » czw paź 15, 2009 10:23 am
Jaką farbą należy pomalować kule? Dużo się o tym pisze, ale konkretu brak...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
drzewiasty
-

- Posty: 242
- Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
- Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
Post
autor: drzewiasty » czw paź 15, 2009 10:40 am
ja bym pomalował taką okrętową... a odnośnie filcu na zwrotnicach to mam pytanko... miałem przyjemność rozbebeszać zwrotnice w Jimny i nie zaobserwowałem nawet kawałeczka filcu

Normalne w Jimny czy moze ktoś w Suzuki sobie zapomniał

LJ80 HardTop
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » czw paź 15, 2009 10:49 am
drzewiasty pisze:ja bym pomalował taką okrętową... a odnośnie filcu na zwrotnicach to mam pytanko... miałem przyjemność rozbebeszać zwrotnice w Jimny i nie zaobserwowałem nawet kawałeczka filcu

Normalne w Jimny czy moze ktoś w Suzuki sobie zapomniał

Normalne..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
drzewiasty
-

- Posty: 242
- Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
- Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
Post
autor: drzewiasty » pt paź 16, 2009 7:16 am
dzięki za info

LJ80 HardTop
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells
-
szympro

- Posty: 660
- Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
- Lokalizacja: Kujawy
Post
autor: szympro » pt paź 16, 2009 1:06 pm
KSikorski pisze:Jaką farbą należy pomalować kule? Dużo się o tym pisze, ale konkretu brak...
Mam tez sam problem, ale jako ze nikt sie sprawdzona wiedza jeszcze nie podzelil, to temat porzucilem

Sposoby o jakich wspominaja na forum to:
- Zeszlifowac do czystego, nalozyc podklad, zaszpachlowac, wyszlifowac, pomalowac (w Internecie wyczytalem ze na okrety stosuje sie generalnie poldklad epoksydowy, a maluje na wierzchu farba poliuretanowa - ile w tym prawdy nie mam pojecia),
- Pomalowac emalia, taka jak do wanien i wzery zakryc wlasnie farba, a nie szpachla,
- Napawanie - pewnie najlepszy ze sposobow, ale nie wiem jak wplynie na wytrzymalosc mostu. Jedni mowia ze oslabi, inni ze nie ma znaczenia. Wymaga jednak sprzetu i umiejetnosci poza zasiegiem wiekszosci osob

Miejsce na Twoją reklamę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość