Vitara - biegi ciężko wchodzą
Moderator: Albert_N
Vitara - biegi ciężko wchodzą
Witam,
W Vitarze (1,6 16V) mam problem z ciężko wchodzącymi biegami (a zwłaszcza 1 i wsteczny), ale tylko po rozgrzaniu oleju w skrzyni i przy wysokich temperaturach otoczenia.
Kiedy jest chłodno, czy jak odpalam grata rano wszystko jest OK.
Może to wina badziewiatego oleju?
Nie wiem, co tam jest wlane, bo mechanik nie pamięta, ale twierdzi, że na pewno o takich parametrach jak pisze instrukcja.
Olej zmieniałem ok1,5 roku temu i wtedy było dobrze, ale z biegiem czasu problem się pogarsza.
Co z tym zrobić?,jeżeli uważacie, że to olej to co w takim razie najlepiej wlać?
W Vitarze (1,6 16V) mam problem z ciężko wchodzącymi biegami (a zwłaszcza 1 i wsteczny), ale tylko po rozgrzaniu oleju w skrzyni i przy wysokich temperaturach otoczenia.
Kiedy jest chłodno, czy jak odpalam grata rano wszystko jest OK.
Może to wina badziewiatego oleju?
Nie wiem, co tam jest wlane, bo mechanik nie pamięta, ale twierdzi, że na pewno o takich parametrach jak pisze instrukcja.
Olej zmieniałem ok1,5 roku temu i wtedy było dobrze, ale z biegiem czasu problem się pogarsza.
Co z tym zrobić?,jeżeli uważacie, że to olej to co w takim razie najlepiej wlać?
Poziom oleju sprawdzałem i jest wporządku.
Znalazłem Havoline API GL4 75W90 w cenie 26 zł/litr, więc jest całkiem całkiem i chyba go zapodam.
A wracają do tego co mam obecnie, to na mój laicki rozum, olej chyba za bardzo się rozrzedza pod wpływem temperatury. Zrobiłem na nim ok. 30 tys. km, na olej w skrzyni to chyba niezbyt dużo, więc co ile trzeba go zmieniać.
Znalazłem Havoline API GL4 75W90 w cenie 26 zł/litr, więc jest całkiem całkiem i chyba go zapodam.
A wracają do tego co mam obecnie, to na mój laicki rozum, olej chyba za bardzo się rozrzedza pod wpływem temperatury. Zrobiłem na nim ok. 30 tys. km, na olej w skrzyni to chyba niezbyt dużo, więc co ile trzeba go zmieniać.
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Vitara - biegi ciężko wchodzą
IERI pisze:Witam,
W Vitarze (1,6 16V) mam problem z ciężko wchodzącymi biegami (a zwłaszcza 1 i wsteczny)
Co z tym zrobić?,jeżeli uważacie, że to olej to co w takim razie najlepiej wlać?
Na mój nos, to w 90 % przypadków oporne wchodzenie 1-go biegu i wstecznego ( mają wspólną cechę-brak synchronizatorów) oznacza:
- konieczność podciągnięcia linki sprzęgła, bo mimo wduszenia pedału na max. sprzęgło nadal trochę jeszcze ciągnie

- sprawdzenie łożyska oporowego - efekt j.w.
Olej (jeżeli jest) to raczej nie jest winien.
Re: Vitara - biegi ciężko wchodzą
Mam ten sam problem w nowo nabytej Vitarze 94 1,6 8V. To przęgło jest z samoregulacją czy trzeba recznie luz regulować? Można po prostu podciągnąc linkę i pedał pójdzie wyżej czy tak jak w starych rozwiązaniach luz musi być na lince bo inaczej się będzie łożysko napięte? Sorry za głupie pytania ale nie miałem do czynienia z Suzuki wczesniej. BTW jest może dostępna jakaś ksiązka serwisowa z cyklu SAM NAPRAWIAM albo coś w necie do ściągiecia? Moze być po angielsku.Piotr Karcz pisze:IERI pisze:Witam,
W Vitarze (1,6 16V) mam problem z ciężko wchodzącymi biegami (a zwłaszcza 1 i wsteczny)
Co z tym zrobić?,jeżeli uważacie, że to olej to co w takim razie najlepiej wlać?
Na mój nos, to w 90 % przypadków oporne wchodzenie 1-go biegu i wstecznego ( mają wspólną cechę-brak synchronizatorów) oznacza:
- konieczność podciągnięcia linki sprzęgła, bo mimo wduszenia pedału na max. sprzęgło nadal trochę jeszcze ciągnie![]()
- sprawdzenie łożyska oporowego - efekt j.w.
Olej (jeżeli jest) to raczej nie jest winien.
Eno taki precyzyjny to ja nie jestemMasmo pisze:Jak kolego jesteś taki precyzyjny to powiedz jeszcze czy ta linka jest osiągalna pod maską czy trzeba z dołu (z kanału). I z której strony

Pod maską chyba nie połamiesz tak rąk żeby ją dosięgnąć, lepiej się położyć pod autem i jest po prawej stronie skrzyni biegów (siedząc w aucie). Jeśli się ma kanał to już wogóle rewelka....

Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...
- piotr_r
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:30 pm
- Lokalizacja: W-wa białołęka,Żyrardów
moze byc jeszcze jeden powod.. pod lewarkiem od zmiany begow jest tak pierscien z grubego plastiku..jesli on wpadl do skrzyni to blokuje np bieg 1 i wsteczny albo inne po przekatnej...ja mialem tak w swojej vitarce..trzeba sie troche pobawic zeby wyjac to od gory bez zwalania skrzyni
ale zapewniam ze sie da
a inna sprawa ze linki sprzegla szybko sie koncza w vitarach i trzeba je dosc czesto niestety wymieniac



a inna sprawa ze linki sprzegla szybko sie koncza w vitarach i trzeba je dosc czesto niestety wymieniac

Toyota Lancruiser LJ 70
GG: 2370178 , silver22@o2.pl
GG: 2370178 , silver22@o2.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości