Vitara - biegi ciężko wchodzą

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

IERI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 22, 2004 7:44 am

Vitara - biegi ciężko wchodzą

Post autor: IERI » wt paź 25, 2005 1:22 pm

Witam,

W Vitarze (1,6 16V) mam problem z ciężko wchodzącymi biegami (a zwłaszcza 1 i wsteczny), ale tylko po rozgrzaniu oleju w skrzyni i przy wysokich temperaturach otoczenia.
Kiedy jest chłodno, czy jak odpalam grata rano wszystko jest OK.
Może to wina badziewiatego oleju?
Nie wiem, co tam jest wlane, bo mechanik nie pamięta, ale twierdzi, że na pewno o takich parametrach jak pisze instrukcja.
Olej zmieniałem ok1,5 roku temu i wtedy było dobrze, ale z biegiem czasu problem się pogarsza.
Co z tym zrobić?,jeżeli uważacie, że to olej to co w takim razie najlepiej wlać?

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » wt paź 25, 2005 1:43 pm

zacznij do wymiany oleju i sprawdz ile go jest
gg 6157522

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » wt paź 25, 2005 1:51 pm

API GL 4 75W90 jezdziłem na hipolu i jakos skrzynia sie ropadła
gg 6157522

IERI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 22, 2004 7:44 am

Post autor: IERI » wt paź 25, 2005 3:40 pm

Poziom oleju sprawdzałem i jest wporządku.
Znalazłem Havoline API GL4 75W90 w cenie 26 zł/litr, więc jest całkiem całkiem i chyba go zapodam.

A wracają do tego co mam obecnie, to na mój laicki rozum, olej chyba za bardzo się rozrzedza pod wpływem temperatury. Zrobiłem na nim ok. 30 tys. km, na olej w skrzyni to chyba niezbyt dużo, więc co ile trzeba go zmieniać.

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: Vitara - biegi ciężko wchodzą

Post autor: Piotr Karcz » wt paź 25, 2005 7:37 pm

IERI pisze:Witam,

W Vitarze (1,6 16V) mam problem z ciężko wchodzącymi biegami (a zwłaszcza 1 i wsteczny)
Co z tym zrobić?,jeżeli uważacie, że to olej to co w takim razie najlepiej wlać?

Na mój nos, to w 90 % przypadków oporne wchodzenie 1-go biegu i wstecznego ( mają wspólną cechę-brak synchronizatorów) oznacza:
- konieczność podciągnięcia linki sprzęgła, bo mimo wduszenia pedału na max. sprzęgło nadal trochę jeszcze ciągnie :roll:
- sprawdzenie łożyska oporowego - efekt j.w.

Olej (jeżeli jest) to raczej nie jest winien.

IERI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 22, 2004 7:44 am

Post autor: IERI » czw paź 27, 2005 6:24 am

W weekend wejdę pod Vitare :oops: , wymienię oleum i podciągnę linke, jeżeli jest jeszcze co podciągać.
Dam znać jakie będą efekty

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Vitara - biegi ciężko wchodzą

Post autor: Masmo » wt wrz 19, 2006 9:24 am

Piotr Karcz pisze:
IERI pisze:Witam,

W Vitarze (1,6 16V) mam problem z ciężko wchodzącymi biegami (a zwłaszcza 1 i wsteczny)
Co z tym zrobić?,jeżeli uważacie, że to olej to co w takim razie najlepiej wlać?

Na mój nos, to w 90 % przypadków oporne wchodzenie 1-go biegu i wstecznego ( mają wspólną cechę-brak synchronizatorów) oznacza:
- konieczność podciągnięcia linki sprzęgła, bo mimo wduszenia pedału na max. sprzęgło nadal trochę jeszcze ciągnie :roll:
- sprawdzenie łożyska oporowego - efekt j.w.

Olej (jeżeli jest) to raczej nie jest winien.
Mam ten sam problem w nowo nabytej Vitarze 94 1,6 8V. To przęgło jest z samoregulacją czy trzeba recznie luz regulować? Można po prostu podciągnąc linkę i pedał pójdzie wyżej czy tak jak w starych rozwiązaniach luz musi być na lince bo inaczej się będzie łożysko napięte? Sorry za głupie pytania ale nie miałem do czynienia z Suzuki wczesniej. BTW jest może dostępna jakaś ksiązka serwisowa z cyklu SAM NAPRAWIAM albo coś w necie do ściągiecia? Moze być po angielsku.

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » wt wrz 19, 2006 9:46 am

luz linki reguluje sie recznie
gg 6157522

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » wt wrz 19, 2006 1:33 pm

slaw211 pisze:luz linki reguluje sie recznie
Można też kluczem '14' :D
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt wrz 19, 2006 2:06 pm

papas pisze:
slaw211 pisze:luz linki reguluje sie recznie
Można też kluczem '14' :D
Jak kolego jesteś taki precyzyjny to powiedz jeszcze czy ta linka jest osiągalna pod maską czy trzeba z dołu (z kanału). I z której strony :)21

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » wt wrz 19, 2006 2:26 pm

Masmo pisze:Jak kolego jesteś taki precyzyjny to powiedz jeszcze czy ta linka jest osiągalna pod maską czy trzeba z dołu (z kanału). I z której strony :)21
Eno taki precyzyjny to ja nie jestem :D .
Pod maską chyba nie połamiesz tak rąk żeby ją dosięgnąć, lepiej się położyć pod autem i jest po prawej stronie skrzyni biegów (siedząc w aucie). Jeśli się ma kanał to już wogóle rewelka.... :)2
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
kender
 
 
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 7:05 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kender » czw wrz 21, 2006 6:32 pm

linka sprzęgła jest dostępna pod spodem auta po prawej stronie skrzyni biegów.
Zuzia 1,6 Vitara
uwaga: nie patrz w światło lasera pozostałym okiem

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » czw wrz 21, 2006 9:15 pm

papas pisze:
slaw211 pisze:luz linki reguluje sie recznie
Można też kluczem '14' :D


14 i 10 jak juz nie chcemy wychodzic z pod samochodu
gg 6157522

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » pt wrz 22, 2006 5:56 am

slaw211 pisze:
papas pisze:
slaw211 pisze:luz linki reguluje sie recznie
Można też kluczem '14' :D


14 i 10 jak juz nie chcemy wychodzic z pod samochodu
:oops: zapomniałem.... :)2
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
piotr_r
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:30 pm
Lokalizacja: W-wa białołęka,Żyrardów

Post autor: piotr_r » pt wrz 22, 2006 7:40 am

moze byc jeszcze jeden powod.. pod lewarkiem od zmiany begow jest tak pierscien z grubego plastiku..jesli on wpadl do skrzyni to blokuje np bieg 1 i wsteczny albo inne po przekatnej...ja mialem tak w swojej vitarce..trzeba sie troche pobawic zeby wyjac to od gory bez zwalania skrzyni !! ale zapewniam ze sie da :D :)2
a inna sprawa ze linki sprzegla szybko sie koncza w vitarach i trzeba je dosc czesto niestety wymieniac !!
Toyota Lancruiser LJ 70
GG: 2370178 , silver22@o2.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości