lift Grand Vitary 3d

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

lift Grand Vitary 3d

Post autor: woolfgard » śr kwie 26, 2006 9:39 am

Witam. Jestem tu nowy i mam takie pytanie: ma ktoś namiar na jakiś warsztat w okolicy W-wy, gdzie można podnieść GV? A w razie jak by takiego namiaru nie było to czy można zastąpić seryjne 215/65/16 na 215/70/16?

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr kwie 26, 2006 9:44 am

Nie kombinuj - 215/70/16 to półśrodek.
Wsadzaj od razu 225/75/16 najlepiej BFG AT :wink:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » śr kwie 26, 2006 10:01 am

Zgłoś się do Sławka jest z wawy i napewno cośby wykombinował :)2
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » śr kwie 26, 2006 12:04 pm

225/75/16? nooo to już pożądne koła. Dzięki za radę

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » śr kwie 26, 2006 12:09 pm

oki a jakiś namiar na Sławka?

Awatar użytkownika
horn3t
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 2:55 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: horn3t » śr kwie 26, 2006 12:18 pm

slaw211, GG 6157522, Polecam.
Vitara 91 > Jeep XJ 97 > Patrol Y61 98
+ Honda Africa Twin.

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » śr kwie 26, 2006 1:20 pm

horn3t pisze:slaw211, GG 6157522, Polecam.
Dokładnie :)2
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » śr kwie 26, 2006 3:57 pm

Jak zostało udowodnione/sprawdzone GV nie wytrzymują dużych opon. Ukręca się wszystko.

A lifotwanie dla założenia opon o cal większych to już sztuka dla sztuki chyba.

Poszukaj na forum yoorka i Maq'a - mają podniesione i zrobione GV, co pradwa 5 drzwiowe, ale robota taka sama. Poniżej 10k i tak raczej nie zejdziesz w kosztach (opony, zderzaki, płyta, zawias..).

Niedawno były posty na temat lifotwania GV więc na 100% znajdziejsz je w "szukaj".

Kup sobie jak ja Wranglery MTR w rozmiarze 215/65/16 i podniesiesz właściwości terenowe samochodu o jakieś 50%.

Większe opony sie nie mieszczą. Znaczy się zapakujesz ale w ternie to już się będzie ocierało wszystko.
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr kwie 26, 2006 4:07 pm

welminski pisze:Jak zostało udowodnione/sprawdzone GV nie wytrzymują dużych opon. Ukręca się wszystko.

A lifotwanie dla założenia opon o cal większych to już sztuka dla sztuki chyba.

Poszukaj na forum yoorka i Maq'a - mają podniesione i zrobione GV, co pradwa 5 drzwiowe, ale robota taka sama. Poniżej 10k i tak raczej nie zejdziesz w kosztach (opony, zderzaki, płyta, zawias..).

Niedawno były posty na temat lifotwania GV więc na 100% znajdziejsz je w "szukaj".

Kup sobie jak ja Wranglery MTR w rozmiarze 215/65/16 i podniesiesz właściwości terenowe samochodu o jakieś 50%.

Większe opony sie nie mieszczą. Znaczy się zapakujesz ale w ternie to już się będzie ocierało wszystko.
Coś z małą wiarą do tego auta podchodzisz. Dlaczego stare Vitarki znoszą większe rozmiary bez dramatów. Nie pisze o zakładaniu 31 cali bez przeróbek, ale o nieco mniejszych kołach. No i koszty liftu też troche na wyrost - nie trzeba podnosic na Calmini. Konstrukcyjnie GV jest podobna do Vitki i myki podobne można wykorzystać
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » śr kwie 26, 2006 4:15 pm

Co do ceny - to są ceny które sobie policzyłem ile chłopaki dali +/-. Wyliftowanie i nie zrobienie płyty czy mocnych zderzaków, albo progów to jakieś nieporozumienie ogólnie. dodaj opony, felgi (jesli ciągle jest na orginałach) i ci tyle wyjdzie - mówię o paru calach liftu a nie jednocalowej kosmetyce.

Co do opon - z paru źródeł korzystając - forum, serwis, stronny www, telefon do Calmini itp moge stwierdzić że opony 29 cali to jest to co można spokojnie bez nerwów założyć do krótkiej GV (silnik 1,6). Większe opony to juz stres i tyle.

Ja podchodzę do tego auta z wielką wiarą, czasami aż za dużą chyba.
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr kwie 26, 2006 4:27 pm

Tu nikt nie mówił o większych niż 29 cali oponach. Bez płyty da sie jeździć. Zderzaki - oczywiście do zmiany. Nikt nie mówi że to tani sport. Ale nie trzeba robić na podzespołach Calmini czy Rocky Road . Felgi fabryczne też oblecą - a oponka AT i na czarne styknie
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » śr kwie 26, 2006 4:42 pm

Felgi fabryczne zapychają się błotem i gną po 10 minutach w terenie. (przynajmniej mi to tyle zajmuje)

I ja nie mówie o kosztach roboty na Calmini (1k $ zawias) - tylko o robocie zeby doprowadzić do stanu jak ma np yoorek. (nie mówię o wyciągarce i innych ekstrasach). Właśnie w wyspecjalizowanych warsztatach i przy zastosowaniu róznych patentów.

Jasne że mozna najpierw wyliftowac a pół roku później robić płytę i zderzak.. tyle że przez te pół roku ciężko będzie sprawdzić jak idzie GVka w terenie cięższym ze względu na plastiki i takie tam..
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » śr kwie 26, 2006 6:05 pm

mdeja pisze:Coś z małą wiarą do tego auta podchodzisz. Dlaczego stare Vitarki znoszą większe rozmiary bez dramatów. Nie pisze o zakładaniu 31 cali bez przeróbek, ale o nieco mniejszych kołach. No i koszty liftu też troche na wyrost - nie trzeba podnosic na Calmini. Konstrukcyjnie GV jest podobna do Vitki i myki podobne można wykorzystać
Marcin GV maja inaczej rozwiazane przednie zawieszenie od starych poczciwych V (bez G z przodu) i chyba Stare Vitarki robione byly w czasach mniejszych oszczednosci wiec i moze material na np. poloski byl lepszy. Nie chodzi oczywiscie o jakie kolwiek udowadnianie wyzszosci swiat nad swietami ale takie czasy ida ze nowsze nie znaczy mocniejsze.....
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » śr kwie 26, 2006 6:53 pm

a propo cen to dowiadywałem sie w firmie Sudi4x4 cenę liftu GV i podano mi 4,5k z robocizną (wchodziły w to nowe mcpersony i połowa zawieszenia). części miały być f-my old man emu(czy jakoś tak). Dopiero zaczynam jazdę w terenie i trochę mnie to przeraziło.

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » śr kwie 26, 2006 7:09 pm

wleminski ale sama wymiana opon to raczej za mało. wiem bo w zimę udało mi się w lesie pięknie zatrzymać za schowanym pod sniegiem pieńku :(

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr kwie 26, 2006 7:18 pm

woolfgard pisze:a propo cen to dowiadywałem sie w firmie Sudi4x4 cenę liftu GV i podano mi 4,5k z robocizną (wchodziły w to nowe mcpersony i połowa zawieszenia). części miały być f-my old man emu(czy jakoś tak). Dopiero zaczynam jazdę w terenie i trochę mnie to przeraziło.
No to nie jest jakiś szczególny dramat cenowy jeszcze :lol:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr kwie 26, 2006 7:19 pm

piotr_z pisze:
mdeja pisze:Coś z małą wiarą do tego auta podchodzisz. Dlaczego stare Vitarki znoszą większe rozmiary bez dramatów. Nie pisze o zakładaniu 31 cali bez przeróbek, ale o nieco mniejszych kołach. No i koszty liftu też troche na wyrost - nie trzeba podnosic na Calmini. Konstrukcyjnie GV jest podobna do Vitki i myki podobne można wykorzystać
Marcin GV maja inaczej rozwiazane przednie zawieszenie od starych poczciwych V (bez G z przodu) i chyba Stare Vitarki robione byly w czasach mniejszych oszczednosci wiec i moze material na np. poloski byl lepszy. Nie chodzi oczywiscie o jakie kolwiek udowadnianie wyzszosci swiat nad swietami ale takie czasy ida ze nowsze nie znaczy mocniejsze.....
Kłócił sie nie będe - ale obudowe przedniego dyfra z GV XL7 2.7 bym chciał :wink:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » śr kwie 26, 2006 7:20 pm

mdeja pisze:Kłócił sie nie będe - ale obudowe przedniego dyfra z GV XL7 2.7 bym chciał :wink:
ale tylko obudowe :wink:

mnie glownie chodzilo o inne wahacze, inne rozwiazania sprzegielek itp.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr kwie 26, 2006 7:22 pm

Racja racja - tam nie ma nawet pono sprzęgiełek - nawet tych automatów co wiele do nich zyga - tylko jakaś dołączana półośka :o
Mi tylko idzi o obudowe. A silnika byś niechciął ?? :wink:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » śr kwie 26, 2006 7:26 pm

mdeja pisze:Racja racja - tam nie ma nawet pono sprzęgiełek - nawet tych automatów co wiele do nich zyga - tylko jakaś dołączana półośka :o
Mi tylko idzi o obudowe. A silnika byś niechciął ?? :wink:
chyba nie bo bym ukrecal poloski co chwile :)21
a poza tym 2,7 to juz waga no i spalanie, a suza ma lekka byc :)20

ale widzialem, ze na rynku zachodnim sa XL7 w dieslu tylko troche slabawym bo ten francuz 2,0. tam 3 literki z common-railem by ladnie chodzily. :)2
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » śr kwie 26, 2006 10:14 pm

woolfgard pisze:wleminski ale sama wymiana opon to raczej za mało. wiem bo w zimę udało mi się w lesie pięknie zatrzymać za schowanym pod sniegiem pieńku :(
No masz rację, ALE to się nazywa wyścig zbrojeń :) zawsze znajdzie się jakiś wyższy pieniek... no i trzebaby wrzucić porządne osłony na spód żeby takie pieńki nic nie zrobiły itp itd..

Moja GV 3d służy mi do: zapakowania się rano w Krakowie, dojazd na wczesne południe w góry..tam gdzieś lasem, łąką czy jakimś strumyczkiem dojazd w miejsce gdzie dalej się nie da jechać.. potem zbieranie próbek itp.. i powrót do domu, oczywiście bezawaryjnie, w miarę komfortowo itp.. no i wydaje mi się że tam gdzie ja nie mogę jechać dalej to niewiem jak zrobiony samuraj na mostach patrola dojechałby powiedzmy 500m dalej. Więc jak dla mnie żaden interes :) ponieważ ja potrzebuję sie dostać "jak najbliżej" a nie "jak najdalej w jak najkrótszym czasie"

Oczywiście jeśli chcesz po prostu - przepraszam za określenie - bez celu szwędać się po terenie byle dalej, dla zabawy i samej frajdy taplania się w błocie i ciorania po krzakach to nie ominie cię wyścig zbrojeń, który i tak zakończysz jedynym możliwym stwierdzeniem - że trzeba kupić inne auto po prostu (np takie co ma blokady). I tyle.

Ja już chyba sobie daruje liftowanie, i skupię się może na zamianie paru plastików na porządnie odkute żelazo :) (czy z czego to tam jest robione).

A wierz mi że zamiana opon szosowych na MT robi straaszną różnicę. I taka GV, która ma naprawdę fajne kąty, jest któtka itp naprawdę daje fajnie radę w terenie na MTkach. Wiadomo że zawsze można lepiej, tylko czasami trzeba chyba się zastanowić czy jest sens, bo i tak dojdziesz do momentu gdzie zacznie brakować blokad, mocy w silniku itp itd...
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » śr kwie 26, 2006 11:01 pm

Wupasek użyczył serwera, więc możesz się przekonać że GV 3d da się zjechać a asfaltu pomimo braku liftu ;)
http://www.lodz4x4.pl/gv/gal.php

(Oraz ze może służyć jako a) sypialnia b) suszarka do ściółki leśnej i parę innych rzeczy)

W ostatniej galerii masz dowód na to że lift jest coprawda zawsze przydatny, ale swoją drogą saperka i podnośnik też dają radę ;)
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » czw kwie 27, 2006 6:27 am

W moim porzypadku GV - ka służy do praktycznie wszystkiego, tak 50/50 terenu i czarnego. W terenie głównie służy mi do zapakowania w nią rzeczy (gdzie tylko można :D ) i objazdowego urolopu na polnych, górskich drogach i poza nimi. Jak na razie na rajdy mi jej poprostu szkoda. :wink:

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » czw kwie 27, 2006 6:35 am

Piszę już ostatni raz, proszę używać opcji "szukaj".

Do niezmotanej GV założyłem BFG AT 235/70R16. Ocierały DELIKATNIE zewnętrzne części tylnych opon o plastikowe nadkola przy pełnym wykrzyżu i wewnętrzna część przedniej prawej opony o ramę w pełnym prawym skręcie.

Tyle można bez motania.

O motaniu kolega Welmiński dużo mądrych słów napisał, ja taką prawie standartową GV jeździłem ponad 1 rok i było ogólnie nieźle.

Dopiero wyjazd na Kozackie Wertepy zmobilizował mnie do poprawienia możliwości samochodu. Chcę tam wrócić i więcej miejsc samodzielnie (nie na sznurku) zaliczyć.

Jasne, że można kupić drugie auto i robić z niego potwora, ale mi osobiście akurat to nie odpowiada.

Co do jakości GV, przedni "most" jest z aluminium. Należy po pierwsze go osłonić, po drugie liczyć się z tym, że w amoku opętańczym można go normalnie uszkodzić. Półośki podobno lepsze niż w "zwykłych" Vitarach (wiem z maili od ludzi ze Stanów i Australii - powkładali do V półosie z GV) a te przecież od lat jeżdżą na pondwymiarowych kołach....
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
horn3t
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 2:55 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: horn3t » czw kwie 27, 2006 7:24 am

Panowie - nie wszystko na raz. Mozna przeciez podniesc autko leciutko na sprezynach i/lub podkladkach pod sprezyny, zalozyc oponki MT 29/30 cali i posmigac po bardziej lajtowych imprezach czy zlotach w wyczynie lub turystyczno grilowej. Trudniejsze przeszkody zawsze mozna ominac a i tak sie przy tym dobrze bawic w dobrym towarzystwie. Nie trzeba odrazu ukrecac tego i urywac tamtego. Koledzy pomoga wydobyc auto z blotka. Przeciez nie trzeba podchodzic do zabawy cisnieniowo i pchac sie na pudlo. Nie mowcie, ze GV na takiej integracji paru pieczatek by nie zrobila. Podniesc pare centymetrow trzeba zeby sie byle gdzie na brzuchu nie wieszac, ale to nie 10K tylko 1K. Jesli chodzi o pienki i inne tego typu niespodzianki - przewaznie jezdzi sie na pare samochodow i jako poczatkujacy z kiepsko przygotowanym autem - nie trzeba pchac sie na przod.
Vitara 91 > Jeep XJ 97 > Patrol Y61 98
+ Honda Africa Twin.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości